תקרית בעיה"ק בסופ"ש הסתיימה בנס

giladshay

New member
תקרית בעיה"ק בסופ"ש הסתיימה בנס

במהלך צלילה של יום שבת (28.5), הובלתי קבוצה של 8 צוללים מעמותת "אתגרים". הצלילה בוצעה במים רדודים (3 מטר) מהאונ' לסנובה. לפתע הגיחו זוג צוללים, כ"א רתום לסקוטר הרתום בין רגליו, וחתכו את הקבוצה שלי לשניים. במהלך החיתוך, שיסע אחד מהם את מצחו של אחד מהצוללים בקבוצה שלי וזה החל לדמם (למען הסר ספק, אני מדגיש שמדובר בחתך קל בלבד, הדימום פסק לקראת סיום הצלילה, ושלום לנפגע). הפוגע אמנם נבהל,עצר, התנצל, אולם באותו הרגע שקרה המקרה- כול מה שעלה לי בראש לעשות זה לסמן לו בידיים: "שלום- תתחפף מפה". כשחזרנו למועדון, בדקתי את הסוגייה לעומק עם מדריכי מדוזה, ומנהל המועדון. הנפגע בכול מקרה החליט שהוא לא טומן ידיו בצלחת. לפני שיצאתי בכיוון הבית החלטתי לסור למועדון "מרינה". משם- לפי סימנים מזהים סברתי שיצאו צוללי הסקוטר. אומת
במועדון סירבו למסור לי את שמות הצוללים, אך הבטיחו לי שייעשה ניסיון לדבר עם הצוללים ויחזירו לי טלפון בקשר לסוגייה הנ"ל. טלפון טרם הגיע אליי (אחד מהשמות של הצוללים הגיע לאוזניי, ואני גם יודע את רמת ניסיונו בצלילה). לא בטוח שאני יודע מה רצוני לעשות עם הסיפור שהבאתי, אך בטוח שהנושא חמור בפני עצמו, שמינימום מחייב לרענן את הוראות הבטיחות בנהיגה בסקוטר. אשמח לשמוע את חוות דעתכם.
 

D u k a s

New member
עונש !!!!

כי היום זה יתוך בסקוטר ומחר זה משהו אחר !!! זו דעתי !
 

Squid

New member
לא הבנתי. מזתומרת סקוטר רתום

בין רגליו? זה סוג כזה של סקוטר שרק אני לא שמעתי עליו או שזה שימוש לא תקין בסקוטר הרגיל? האם אופן השימוש היא הסיבה לפגיעה?
 

yud4dive

New member
אפשר לרתום את הסקוטר הרגיל בין ..

הרגליים. זה שימושי במיוחד לצוללים טכניים שעמוסים בציוד וצריכים ידיים חופשיות (זה מה שהוסבר לי בקורס).
 

taldrel

New member
לסקוטרים של מרינה

ובכלל בטח יש אביזר פלסטיק אשר מורכב על הסקוטר ונראה כמו אוכף שמשמש לשים את הסקוטר בין הרגליים כך יש לך ידיים פנויות וזרם שיוצא מה"תחת" חחח ואתה מתעופף במים מומלץ ומסוכן כאחד.
 

ilanbt

New member
הנושא בהחלט חמור ../images/Emo10.gif

לפי דעתי על הנפגע להגיש תלונה במשטרה.
 

giladshay

New member
תיקון טעות/עדכון

נתקבל טלפון מגור- צור, מנהל מועדון מרינה ביום א`. הסוגייה כביכול נסגרה בינינו, אך לצערי נשארה פרוצה בהקשר לפתרון כלשהו
.
 

ilanbt

New member
איך סוגיה סגורה נשארה פרוצה

גלעד לא צריך להיתבייש אם יש משהו שלא מקובל עליך תגיד אותו אל תרמוז!
 

giladshay

New member
צודקים האילנבטים והניבים. הסבר:

הקדמה: לאחר הצלילה החזירו השניים את הסקוטרים. לאחד הסקוטרים היה חסר חלק. התפתח ויכוח בין תומר (סגן מנהל המועדון) לאחד הצוללים. לבסוף, החלק שאבד- נמצא והוחזר. מילה לא נאמרה בקשר לפגיעה. באותו היום, בשעה 15:00, אני מופיע בפתח מועדון מרינה, לצורך בירור המקרה ושם אני נפגש עם תומר. תומר מסרב לחשוף פרטים על הצוללים (למרות ששמו של אחד מהם נפלט ונקלט אצלי, ואני מעדיף לשמור אותו אצלי). ביום א' בצהרי היום קיבלתי טלפון מגור צור, מנהל מועדון מרינה. הלה התנצל על המקרה מאד. שאלתי אותו כיצד ניתן למנוע מקרים כאלו בעתיד, דוגמת סוגיית ריענון נוהלי בטיחות וכו'... גור נתן לי להבין שבעצם הענקת הסמכת סקוטר לצוללן, המועדון כביכול יוצא ידי חובתו. גור לא הסכים לחשוף שמות הצוללים שנהגו בסקוטר. הוא שאל אותי אם אני בטוח שהנזק נגרם כתוצאה מהסקוטר או אולי מחפץ אחר דוגמת סנפיר ? השבתי לו שאני לא יודע (ובעצם מה זה בכלל משנה ?). מאחר ולא יכולתי להתפנות יותר מדי בגין קוצר זמן, השיחה בינינו נסתיימה. עובדות: 1. הנפגע מסרב להגיש תלונה במשטרה. 2. בשיחה שקיימתי עם אחד מהאישים היותר בכירים בעולם הצלילה, טוען הלה שגם באם תוגש תלונה במשטרה, הרי שהיא תיסגר מחוסר עניין הציבור. 3. הצוללים לא דיווחו על התאונה לאף אחד, ואפילו לא ניסו ליצור קשר עם הנפגע לצורך בירור מינימלי למצבו. 4. אני טוען כך: מחד- בלתי אפשרי (וגם לא צריך) לשלול רישיון צלילה על המעשה. מאידך- המקרה פרוץ לחלוטין, במילים אחרות- אם קרה פעם אחת מקרה שכזה, אין שום מניעה שהמקרה לא יחזור על עצמו בעתיד, וביתר שאת. 5. אני לא חוקר תאונות (וגם לא מתיימר להיות), אך צריך לבדוק באם הצוללים הפוגעים עברו בצורה בוטה על החוקים, או שהחוקים אינם מספקים ויש צורך לרענן אותם. זהו זה.
 

narcosis

New member
לא צריל חוק כדי לדעת לא לחתוך

דרך קבוצת צוללים עם סקוטר בפול גז . יש שתי אופציות או שהבחור אדיוט ומתלהב ניסה להשוויץ ואיבד שליטה קצת או שהיתה לו תקלה שגרמה לאובדן שליטה , לפי התאור שלך זה נישמע כמו אופציה א לבוא למרינה דיוורס בטענות על זה שהבחור אדיוט זה כמו ללכת לחברת השכרה ולהתלונן שמישהו ניכנס בך עם רכב שלהם או לטסטר שהעביר אותו טסט הבחור עבר קורס קיבל תעודה כי עמד בסטנדרטים ולאחר מיכן הוא אדון לעצמו ואחראי לשטיות שהוא עושה . לגבי התלונה במישטרה - החבר שלך צודק , יצא לי להגיש תלונות על דברים עם פוטנציאל נזק וסכנה לציבור הרבה יותר גדולים והתשובה הקבועה היתה חוסר עיניין לציבור - פרט למיקרה אחד סוללת עורכי הדין של החברה התערבה וגם אז זה ניסגר בעונש מגוחך
 

שרקי...

New member
ברגע שהמועדון סירב למסור את השמות

הוא שותף לדבר עבירה כביכול.. סקוטר הוא כלי שיט ממונע וחלות עליו אותן תקנות כמו לסירה עם מנוע זעיר ויש תקנות סיבה אחת שאני יכול לחשוב עליה להגנה שנתן המועדון לפורעים היא ניסיון למנוע תביעת צד שלישי כנגד הצולל ומשכיר הסקוטר דבר ששייקר את הפרמיות של הועדון ממש בושה!! מסרב למסור שמות?
 

mazoneli

New member
צר לי לאכזבך שרקי

אבל המועדון לא מחוייב למסור שמות לאדם פרטי (גל"ש) במקרה זה, אלא רק לנציג החוק. אם הוא היה מוסר שמות למישהו ש"חתך" אותו מתחת למים וה"נחתך" היה אחרי זה הולך ודוקר את ה"חותך" והורג אותו (לא תסריט בידיוני לגמרי במדינתנו), מה אז היית אומר
 

אילוניק

New member
הקם להורגך (בסקוטר )

השכם והרגו
אפילו בתורה כתוב עין תחת עין שן תחת שן
מה לא ?
 

שרקי...

New member
ברגע שהמועדון סירב למסור את השמות

הוא שותף לדבר עבירה כביכול.. סקוטר הוא כלי שיט ממונע וחלות עליו אותן תקנות כמו לסירה עם מנוע זעיר ויש תקנות סיבה אחת שאני יכול לחשוב עליה להגנה שנתן המועדון לפורעים היא ניסיון למנוע תביעת צד שלישי כנגד הצולל ומשכיר הסקוטר דבר ששייקר את הפרמיות של הועדון ממש בושה!! מסרב למסור שמות?
 

הקרפיון

New member
שאלת תם

אני קורא וקורא, וממש לא ברור לי העניין: ירדה קבוצה של צוללים לצלול. עבר באיזור אדיוט, ובין אם משויץ או מחוסר שליטה עבר בתוך קבוצה של צוללים. משהו נשרט בצורה מינורית ביותר (לפי התאור וההכרות שלי עם סקוטרים זה כנראה היה מאיזה חפץ חד על הציוד של הצולל, בסקוטרים אין במיוחד פינות חדות). לא ברור מהסיפור שהסקוטריסט ידע בכללל שהוא גרם איזה נזק, וממש לא ברור שאם הוא היה סתם עובר דרך הקבוצה כשהוא ממטלף הנזר היה שונה. מכל זה ממש לא ברור לי איפה הרשלנות הפושעת? גסות רוח - אולי. משהו שאפשר ללמוד ממנו לגבי זהירות עם סקוטר - בסדר. תלונה במשטרה? על מה בעצם? "צלילה לא זהירה?"
 

ilanbt

New member
על תקיפה

בוא נניח שהצולל הנפגע היה נזקק לתפרים או חלילה מאבד את ההכרה? האם אז לא צריך להגיש תלונה? המרחק בין גסות רוח מהסוג הזה לרשלנות פושעת לא רחוק
אני מקווה לפחות שמרינה דייברס הפיקו קצת לקחים מהאירוע ואגב ניתן לתבוע גם אותם במידה ונגרם נזק שמצדיק תביעה כאלה שהשכירו את הסקוטר.
 

חי בר

New member
נדמה לי שמדובר על תאונה ולא על

תקיפה, ובכל מקרה לא ברור לי מה הקשר של מרינה דיוורס, היבואן של הסקוטרים, והמורה המחנכת בכיתה ג' של הצוללים המעורבים בתאונה. לתבוע את המועדון שהשכיר את הציוד? למה? מה הקשר שלהם לכל זה?
 

ilanbt

New member
כי זה מה שמקובל

עשית תאונה עם רכב שכור אתה תובע את חברת ההשכרה והנהג למה לעוכרי דין הפתרונות.
 
למעלה