תקרית בעיה"ק בסופ"ש הסתיימה בנס

mazoneli

New member
R U SURE

את חברת ההשכרה, או את הביטוח של חברת ההשכרה, שיש הבדל עצום בין שתי המקרים.
 

גרזנית

New member
עוד שאלת תם

אם חס וחסה, הצולל הנפגע היה אישתך/עצמך, היית מגיב באותה צורה? אני חושבת שצריך לדווח לרשעות, מתוך ההבנה הבטיחותית ש"כמעט ונפגע" או "נפגע בצורה מינורית" שווה לתאונה, כי בפעם הבאה זה יכול להיגמר לגמרי אחרת, וצריך להפיק לקחים!
 

הקרפיון

New member
כמה אחרת זה יכול להגמר?

ברצינות - מדובר בכלי תחבורה איתי בצורה יוצאת דופן, בתוך מדייה שמבצעת שיכוך. נניח שבמקום הסיפור הזה הצולל היה לא רכוב, הוא עבר מסיבה כלשהיא בתוך קבוצה צפופה ופינה חדה של הספול השבור שלו שרטה משהו. אילו לקחים את יכולה להפיק מזה? אילו לקחים את יכולה להפיק מהסיפור המקורי שאתה לא יכולה להפיק מהגרסה הזו, חוץ מאולי "כשאתה עם סקוטר אתה זז טיפה יותר מהר ועם פחות שליטה, אז כדי להזהר יותר כשאתה ליד אנשים"? ולגבי הרשעות - ברור לכולנו שאתה מבינה בבטיחות הרבה יותר מהם, מבינה בצלילה הרבה יותר מהם, ובלי ספר הרבה, הרבה יותר אנטליגנטית מהם (וזה נאמר בלי טיפה ציניות כלפייך.). אילו מסקנות את יכולה להפיק מהארוע הזה? אילו לקחים? אילו תקנות את היית רוצה לראות בעקבות ארוע כזה? (אם זה היה אני או זוגתי, סביר להניח שהייתי מתעצבן יותר - אבל ספק אם זה היה גורם לי לחשוב בצורה טובה יותר או להגיע למסקנות נכונות יותר.)
 

Wainshtein Lev

New member
לפני שעושים משהו כדאי לחשוב קצת

ראשית, אני מסכים עם הקרפיון: אמנם מה שקרה בהחלט לא היה במסגרת התקין, אבל עשיתם מעכבר (קטן) פיל (גדול). שנית, אני מאד נגד זה שלכל דבר הכי קטן צריך במדינה הזאת הסמכה. טוב, אז דחפו כבר הסמכה לסקוטרים, (אגב, אם אני מייבא סקוטר ביבוא אישי, אני צריך הסמכה או לא?) אז עכשיו מרינה אשמים בכל אירוע שמעורב בו סקוטר? מה פתאום? שלישית, ולטעמי החשוב ביותר: לפני שאת צועקת "לדווח לרשעות", (ומתוך זה שאת קוראת להם "רשעות" אני מניח שדעתך עליהם לא רחוקה מדעתי) את באמת רוצה לתת להם אפשרות "לתקן" עוד "תקנות"? אחרי שאת כבר יודעת איך נראות ה"תקנות" הקודמות שלהם? ואת באמת רוצה לתת להם לגיטימציה שבפעם הבאה הם יוכלו לומר שצוללים פרטיים פונים אליה עם תלונות? איזה לקחים הפיקה הרשות אי פעם חוץ מכיסוי ישבנה?
 
ג"ש, אתה יודע את שמו אז פשוט תפרסם.

אחרי הכל הוא נהג "ברשלנות פושעת" "שהיסתיימה בנס".
 
היה וזה היה קורה לי או לבני משפחתי-

היתי ניגש למועדון עם נציג מישטרתי ומגיש תלונה ודרישה לפיצוי הולם.ואו פניה לבית מישפט.אסור לעבור במקרה כזה לסדר יום.
 

הליויתן

New member
זה לא מספיק!

למצוא מייד את האשם,להעמיד אותו אל הקיר,ולירות בו!
בעצם גם זה לא מספיק
בואו נתלה את הבעלים של מרינה!
מנהל המועדון,בואו נמרח אותו בדבש ונקשור בשמש על המגדלור,שיאכלו אותו חי נמלים אדומות
ופקידת הדלפק שהשכירה לו את הציוד? מה איתה? יש! נקשור אותה כמצוף מעל הסטיל,לסמן אותו שתלמד למי לתת ציוד ולמי לא! מנוולת
 

Alto

New member
פספסת כמה אופיות מלבבות

מה לגבי: - זפת ונוצות. - סקילה באבנים קטנות. - משהו עם נחשים/עקרבים... : : :
 
../images/Emo8.gif הרבה יותר פשוט....../images/Emo6.gif

פשוט לזרוק את כל האשמים בתור מאכל לכרישים...
 

הקרפיון

New member
סליחה! מה זה צריך להביע!?!

כרישים הם חיות מוגנות - האכלת כרישים הוא לא חוקית ולא מתקבלת!!! תתביש לך!
 

decokid1

New member
נראה לי שנסחפתם קצת!

אמנם הקבוצה הייתה של אתגרים, ואמנם הם היו 8. (אגב גלעד, לקחת 8 חבר'ה של אתגרים לבד???. אם כן, זה צפוי שיקרה משהו. מרפי, מכיר?) אבל נראה לי שהדרך ממה שהסקוטריסט עשה - לרשלנות פושעת היא ארוכה ומיגעת. כולה חתך אותך. צולל אחד נשרט קלות, ואפילו אותו זה לא כל כך מעניין. מה משטרה? מה? איזה חוסר עניין לציבור? אפילו את השוטרים זה לא יעניין
בקיצור... נסחפתם לגמרי... רק בראות.
 

giladshay

New member
מס' הבהרות לדקוקיד1

כלל לא משנה מהיכן הייתה הקבוצה. כ- DM אני מורשה להוביל קבוצה שכזאת. כך עשיתי גם בעבר, וכך אני מתכוון לעשות בעתיד במידה ואתבקש (מה גם שמתוך ה-8 נכלל: סוגר קבוצה, ומדריכה אחת). אין שום קשר בין מרפי ותיקניות ההובלה שלי. הסקוטריסט לא חתך אותי, אלא מישהו מהקבוצה שלי (תיקרא קצת יותר טוב). כול הצרמוניה כאן, כפי שאתה מכנה זאת, הוא דיון מסודר לצורך הפקת לקחים כיוון הנושא היה יכול להסתיים לגמרי אחרת. לגמרי במקרה היה זה חתך קל, ולגמרי במקרה היינו בעומק 3 מ'. דמיין לעצמך חתך עמוק טיפה יותר, מים עמוקים, צוללן נלחץ... יש תאונת צלילה !?!? אם אתה חושב שנסחפנו לגמרי, ולא כדאי לדון בנושא כלל, הרי שאתה טוען שדיון מסודר בנושא לצורך הפקת לקחים- מיותר. צר לי לומר לך, אך גישתך לא מי יודע מה אחראית במקרה זה. מה אתה אומר ?
 

giladshay

New member
לעניות דעתי חלקכם סטה מהנושא המרכזי

(אופייני בשרשורים). אני לא מחפש לשלול את רשיונו של הצולל או להעניש אותו או להרים אצבע מאשימה כלפי המועדון. הגישה היותר בריאה, היותר חכמה בנושא הינה: מה אנחנו יכולים לשפר בשביל שמקרה דומה, או חמור יותר לא יחזור על עצמו בעתיד. אני לא בר אסמחתא, ובטח לא יו"ר וועדה כלשהי הדנה בנושא, אך צריך לדון בצורה מסודרת על האירוע ולהפיק לקחים. הלקחים יכולים להיות, למשל: בכול פעם שצוללן שוכר סקוטר ממועדון- על המועדון לרענן בפניו את נוהלי הבטיחות הנדרשים (כוליתא 5 דקות הרצאה). מאחר וציינתי שאני לא בר אסמחתא בעניין- אין זה מתפקידי למצוא פיתרון בנושא.
 

עקרבנון

New member
למה בכותרת קראת לזה נס?

כששני צוללים מתנגשים בים בדרך לאתר, שזה עשרות מטרים מרובעים של ים פתוח, זה נחס ולא נס, כשאחד מהם עם סקוטר ופוצע קלילות את השני זה עוד יותר נחס ולא נס, אז אולי שכחת את ה-"ח". אגב "ניסים" באותו ארוע עצמו היה לרבי מלובביץ "נס" הרבה הרבה יותר גדול!! הוא בכלל לא היה בסביבה! והוא גם לא צולל!!
 
מילא שאינך בר אסמכתא

ומכאן ברור שאין לך אסמכתאות, אבל... אתה בר סמכא להציע הצעות מצויינות כמו כולנו, אז אל ירך לבבך והמשך להציע. ברור לכל שומע סביר שמאחר ושוכרי הסקוטרים לא קיבלו הרצאת מבוא שעיקרה "אל תפגעו בצוללים" הם חשבו שמותר להם להכנס לתוך קבוצת צוללים ולפגוע בכל העומד בדרכם. ממש ממש חשוב שיתחילו בנוהג מחייב של הנחיות חובה וזה ללא ספק ימנע תאונה שכנראה נבעה מחוסר שליטה מספקת או בלבול הנובע מתנועה מהירה יותר משנידמה לרוכב הסקוטר ובעיקר מחוסר נימוס וחינוך שגרם לו להגיע לסביבת הקבוצה מלכתחילה. ולשאלתך המתבקשת, ואם זו הייתה רעייתך\ביתך\אהובתך הבלתי חוקית וכיוצ"ב . כן, הייתי מתעצבן. כן, הייתי מדבר עם הצולל רוכב הסקוטר ועם מנהל המועדון וכותב בפורום וכועס וכשהייתי נרגע הייתי מבין שתאונות קורות וככל שיהיו בלתי נעימות הן תמשכנה לקרות משום אותן סיבות שהן קורות על היבשה. אגב, עיקרן חינוך ונימוס בסיסיים ולא מיומנות נהיגה תקנות ושאר מריעין בישין.
 

ilanbt

New member
בואו נחשוב קצת אחרת

קבוצה של 8 נערים יצאה לטיול תוך כדי טיול עוברים ביניהם בפראות 2 אופנוענים מתי אנחנו צריכים לפנות למשטרה (ובואו נניח שהמשטרה הינה גוף יעיל ולא מושחת)? א. ללא קשר לארוע. ב. אחד הנערים נבהל. ג. אחד הנערים נשרט. ד. אחד הנערים נפל ושבר יד. ה. פגיעה יותר קשה ח"ל. זה פחות או יותר מה שקרה שם רק שזה היה מתחת למיים.
 

קותי

New member
אם תשנה את האופנוענים לסקייטבורד

אני אסכים אתך. סקוטר תת מימי אינו חייב בהסמכה (למרות כל מה שכתבו פה) בודאי שאינו חייב ברשיון ובודאי שאינו מסוכן כמו כלי רכב מנועי שמסוגל לנסוע במהירויות גבוהות. הפגיעה המתוארת בהודעה של גלעד שי מקבילה פחות או יותר לילד על סקייטבורד (במישור, לא בירידה ששם יכולה להיות לו מהירות די גבוהה) שמנסה להשוויץ ומתקרב יותר מדי לקבוצת אנשים ופוגע קלות במישהו. אנחנו לא נפנה למשטרה מכיוון שזה אינו עניין למשטרה אלא אם הילד עם הסקייטבורד מטיל אימה על השכונה במשך כל השבוע ופוגע בכוונה בהרבה אנשים שעוברים לתומם ברחוב. אז מה נעשה? אם זה קרה פעם אחת - אנחנו נעשה לו "נו נו נו". אם זה קורה יותר - זה כמו כל מעשה אלימות (ברמת חומרה כזו או אחרת). הנסיון לקיים הקבלה כלשהי בין "רכיבה" על סקוטר (שהמהירות המקסימלית שלו היא פי שניים עד שלושה ממהירות שחיה רגילה) לבין שימוש בכלי רכב מנועי (יבשתי או ימי) הוא מגוחך, לא רציני, וגובל בפניקה.
 
למעלה