תקנה חדשה: אוטובוס נוסף בלילה גם בשביל נוסע אחד
תקנה חדשה: אוטובוס נוסף בלילה גם בשביל נוסע אחד
לפי כתבה עיתונאית, משרד התחבורה העביר הנחיה לפיה חלה חובה על הוצאת נסיעה נוספת עבור אפילו נוסע אחד שנשאר בתחנה מההעדר מקום, בנסיעה היומית האחרונה של הקו.
מקור מפה -
http://www.kikar.co.il/172243.html
יש הגיון מסויים בהחלטה הזו, אם כי יותר משתלם לחברות האוטובוסים יהיה לשכור מונית להסעת נוסעים בודדים שנותרו, כאשר נהג מזהה שאינו יכול להעלות נוסעים נוספים, במקום להוציא אוטובוס + נהג מאוחר בלילה מעבר ללוח הזמנים (יחייב להחזיק אוטובוס ונהג בכוננות לילה), אבל מצד שני זה פתח לניצול לרעה. לקבוצות גדולות יהיה משתלם יותר כלכלית להתחכם ולהמתין לאוטובוס אחרון עמוס שלא יוכל להעלות אותם, ויחייב משלוח אוטובוס נוסף, על פני הזמנת אוטובוס מיוחד הלוך-חזור במחיר גבוה יותר. כדי שתקנה כזו תהיה סבירה יש להחריג מתוכה קבוצות נוסעים גדולות, לחייב את נהג אוטובוס לעצור בתחנה לנוסעים שלא ניתן להעלות כדי להודיע להם שהוא מזמין מונית / אוטובוס נוסף (שיוזמן על ידי הנהג כמובן, הזמנה על ידי נוסעים היא פתח לניצול לרעה למי שאיחר בדקה), ולהפעיל מוקד לילה של חברות התחבורה כדי שנוסעים ידעו האם הוזמן עבורם מונית / אוטובוס, ומה מיקומו והערכת הזמן להגעתו. בלי מוקד מסודר, נוסעים ונוסעות לא יחפצו להמתין לשווא לנסיעה שאולי תגיע, ואולי לא.
תקנה חדשה: אוטובוס נוסף בלילה גם בשביל נוסע אחד
לפי כתבה עיתונאית, משרד התחבורה העביר הנחיה לפיה חלה חובה על הוצאת נסיעה נוספת עבור אפילו נוסע אחד שנשאר בתחנה מההעדר מקום, בנסיעה היומית האחרונה של הקו.
מקור מפה -
http://www.kikar.co.il/172243.html
יש הגיון מסויים בהחלטה הזו, אם כי יותר משתלם לחברות האוטובוסים יהיה לשכור מונית להסעת נוסעים בודדים שנותרו, כאשר נהג מזהה שאינו יכול להעלות נוסעים נוספים, במקום להוציא אוטובוס + נהג מאוחר בלילה מעבר ללוח הזמנים (יחייב להחזיק אוטובוס ונהג בכוננות לילה), אבל מצד שני זה פתח לניצול לרעה. לקבוצות גדולות יהיה משתלם יותר כלכלית להתחכם ולהמתין לאוטובוס אחרון עמוס שלא יוכל להעלות אותם, ויחייב משלוח אוטובוס נוסף, על פני הזמנת אוטובוס מיוחד הלוך-חזור במחיר גבוה יותר. כדי שתקנה כזו תהיה סבירה יש להחריג מתוכה קבוצות נוסעים גדולות, לחייב את נהג אוטובוס לעצור בתחנה לנוסעים שלא ניתן להעלות כדי להודיע להם שהוא מזמין מונית / אוטובוס נוסף (שיוזמן על ידי הנהג כמובן, הזמנה על ידי נוסעים היא פתח לניצול לרעה למי שאיחר בדקה), ולהפעיל מוקד לילה של חברות התחבורה כדי שנוסעים ידעו האם הוזמן עבורם מונית / אוטובוס, ומה מיקומו והערכת הזמן להגעתו. בלי מוקד מסודר, נוסעים ונוסעות לא יחפצו להמתין לשווא לנסיעה שאולי תגיע, ואולי לא.