תקלה במצבר או בדינמו

dolev554

New member
תקלה במצבר או בדינמו

לפני שבוע בערך החשמל ברכב החל להיות חלש ( וישרים, איתות, אורות), והיום היא החליטה לא להניע, עם קבלים ודרדור היא מניעה, הגיוני שהלך המצבר וזה משפיעה על הדינמו בזמן פעולה של הרכב או שהלך הדינמו והוא משפיע על המצבר? או ששניהם החליטו לעשות לי קטע
 
הגיוני שהדינמו תקול ואין לך טעינה...

מומלץ לבדוק תחילה טעינה אצל חשמלאי, לפני שתחליף מצבר ללא צורך, בהזדמנות זאת יבדק המצבר , וכך תוכל להמנע מפעולה פזיזה של החלפת מצבר שלא לצורך, בעוד שיתברר לך בסוף שהדינמו לא מטעין.
בברכה
צביקה
 

dolev554

New member
ואם וקרה שבאמת הדינמו לא מטעין,

מאיפה אני יכול לקנות דינמו חדש? ואיפה הוא ממוקם לצורך החלפה?

תודה רבה על העזרה
דולב
 
לא למהר להחליף דינמו, יכול להיות שרק הפחמים ד

לא למהר להחליף דינמו, יכול להיות שרק הפחמים דורשים החלפה.

או לפעמים וסת מתח תקול או סתם חוט או מגע לא תקין.
 

dolev554

New member
הבנתי ועוד משהו קטן

איפה הוא ממוקם? וסליחה על הבורות אני לומד לאט
תודה רבה
 
הדינמו/אלטרנטור ממוקם מעל המנוע בצד ימין. הפו

הדינמו/אלטרנטור ממוקם מעל המנוע בצד ימין.

הפולי הקטן העליון שהרצועה מסובבת מחובר לציר של הדינמו/אלטרנטור.

בצד השני של הציר מחוברת המניפה שמזרימה אוויר לקירור המנוע.
 

shaye27

New member
דולב, תקרא את מה ששלחתי ותקרא טוב ותקבל

פיתרון לכל השאלות שלא חשבת עליהם
בימים אלו אני בחקירה מעמיקה של מערכת הטעינה בחיפושית שלי, מאחר שאני חייב לבצע חקירות עד עובי הקורה ועל זאת יוכלו להעיד אלו שמכירים אותי אני שולח לך קובץ שיפתור לך את כל הבעיות ויחסוך לך הרבה שקלים
מצורף קובץ מהספר של בנטלי שצילמתי לך בנושא מערכת הטעינה ע''י דינמו - באנגלית generator תתחיל לקרא מסעיף 6.2 עם התייחסות לטבלה הקטנה
עד הסוף
אתה תוכל לראות שבעזרת מד מולטימטר שתוכל להשאיל ממישהו וביצוע של מספר בדיקות שמצויינות שם - תוכל בקלות לבדוק אם הבעיה היא מהווסת או מהדינמו
במידה של בעיית ווסת - תקנה ותחליף
בעיית דינאמו - תחליף קודם פחמים (הכי קל ובדרך כלל הבעיה) במידה ולא פותר שיפוץ של דינאמו - גם מתואר בספר - כמובן בהנחה שיש לך כילים ידיים וקצת ידע טכני
בנוסף רצוי שיהיה לך מודד סל''ד (סיבובי מנוע)
עוד משהו - תקרא טוב ותראה שאתה לא חייב לעשות את כל הבדיקות על מנת לדעת מאיפה הבעיה
המלצה נוסף - כדאי שתקנה את הספר הזה של בנטלי הוא אחד החזקים - תוכל למצוא באי ביי או בדה סמבה יד שנייה
בכל מקרה כל שאלה או בעיה תוכל להתקשר אליי
בהצלחה
 

shsh35

New member
תתחיל מטעינת המצבר למתח של 12.5

אחרי טעינה המצבר יהיה על 12.7-12.5 תלוי במצבו.
אחרי שהוא מלא תניע ותבדוק טעינה .
13.8-14.5 זה תקין וטוב ,הבעיה זה שדינמו מוציא 13.8 ביום טוב.
 

dolev554

New member
תודה רבה חברים, עזרתם לי מאוד, התחלתי לפרק

ולבדוק את המצבר ואת הטעינה מהדינמו, לא הייתה טעינה, הגעתי למצב שאין חשמל בזמן נסיעה, בסופו של יום פירקתי ובדקתי וגליתי שחוט חשמל אחד שמחובר לדינמו לא מוחבר ומונע טעינה
בכל אופן תודה רבה לימדתם אותי המון ועזרתם לי
כל שבוע אני מצטער מחדש שאני לא יכול להגיע למפגש אבל אל חשש באוגוסט אני עובר למרכז ואז בטוח שאני אבוא
שוב תודה
 

shsh35

New member
שים לב כדי שתיהיה טעינה חובה שהנורה תדלק

בחצי סוייץ לפני הנעה.
הנורה נותנת זרם עירוי ואז מתחיל תהליך הטעינה .
ללא הנורה אם היא נשרפת למשל , לא תיהיה טעינה.
 

k0biX1303

New member
תותחי על!!!!

איזה תשובות... איפה הייתם לפני עשור וחצי???

:)
 

J o r g e

New member
החלק השלישי חסר - כל הקשור לאלטרנטור

אשמח אם תוכל לפרסם גם את המשך הפרק הדן באלטרנטור, שלחתי לך הודעה בפרטי - ג'ורג'י
 
למעלה