"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"

מצב
הנושא נעול.

luckydude

Active member
ועוד דבר שמומחים כמו גרונאו, שקוראים
להטלה מיידית של אגרות גודש מנסים בעצם להשיג: תחבורה ציבורית גרועה ועמוסה עוד יותר לעניים, ורכב פרטי רק לכאלה ששום אגרות ומיסים לא מזיזים להם. לא פלא כי גם הפרופסור מרח' כרמייה ימשיך להתנייד ברכב השרד שלו. (ולא שיש לי משהו נגד מכוניות שרד... ממש לא. אבל בהחלט יש לי משהו נגד הצביעות של אנשים מסויימים.) מה שצריך להיות בפועל הוא: תחבורה ציבורית טובה, יעילה וזמינה לכולם שתבטיח גם כבישים פנויים הרבה יותר לנהגים, אולי בלי הצורך להטיל שום אגרות גודש בכלל. אבל כנראה גם פחות רווחים ל-5 חברות הביטוח המובילות... וד"ל.
צודק 100%. אסור להטיל אגרות גודש כל עוד
לא מפתחים אלטרנטיביות סבירות להגיע ל- ו\או לנוע בתוך המטרופולין. אם הפרוסורים האלו כ"כ חכמים אז שיספקו דוגמאות "בעולם" שבהן הטילו אגרות כאלו בלי הפיתוח הנדרש הזה.
 

אורי404

New member
ועוד דבר שמומחים כמו גרונאו, שקוראים
להטלה מיידית של אגרות גודש מנסים בעצם להשיג: תחבורה ציבורית גרועה ועמוסה עוד יותר לעניים, ורכב פרטי רק לכאלה ששום אגרות ומיסים לא מזיזים להם. לא פלא כי גם הפרופסור מרח' כרמייה ימשיך להתנייד ברכב השרד שלו. (ולא שיש לי משהו נגד מכוניות שרד... ממש לא. אבל בהחלט יש לי משהו נגד הצביעות של אנשים מסויימים.) מה שצריך להיות בפועל הוא: תחבורה ציבורית טובה, יעילה וזמינה לכולם שתבטיח גם כבישים פנויים הרבה יותר לנהגים, אולי בלי הצורך להטיל שום אגרות גודש בכלל. אבל כנראה גם פחות רווחים ל-5 חברות הביטוח המובילות... וד"ל.
 

amit1270

New member
רגשות מעורבים מעורר אצלי המאמר הזה.
מצד אחד, עצם המאמץ והכוונות ראויות לשבח. מצד שני, שורבבו שם יותר מדי דברים לא רלוונטיים (בשביל מה הכניסו את כל הצעצועים חסרי-הערך האלה, כאילו הם מייצגים "קידמה" כלשהי? הקידמה האמיתית בעולם לעומת הארץ ממש לא מסתכמת בדברים האלה). וגם טעויות מיותרות, כאמור. וכרגיל, לצד מומחים שאמרו דברים מעניינים באמת, נדחפו גם גרונאו ופייטלסון עם פנינים כמו: "הרכבת הקלה לא תצליח כי היא לא מקבילה לקווי האוטובוסים". הבנתם? רק רכבת שמקבילה לאוטובוסים מצליחה!
כנראה עוד המצאה ישראלית שלא שמעו עליה עדיין בעולם. אשמח אם תפרסם את הכתבות הנוספות בנושא... מקווה הפעם למינון נמוך יותר של "קרוניות מרחפות" ופייטלסוניזמים למיניהם.
לדעתי המאמר לא מספיק ממוקד.
אב"א ניסה להכניס שם הכל מכל, ובסוף יצא סלט.
 

פוטיק

New member
"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
תודה רבה על הסריקה !!!!
 

megashock

New member
"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
תודה! אפשר בבקשה לסרוק עוד כמה מאמרים
תודה רבה, למרות שיש במאמר אי דיוקים רבים והוא נוטה לדמגוגיה ופופוליסטיות, הוא עדיין מצביע על המגמה שצוברת תאוצה בארץ לפתח את תשתיות התחבורה ומראה על ההבנה שצמיחה כלכלית תלויה בתשתית תחבורתית נאותה. אם זה לא קשה לך כמובן, האם תוכל לסרוק עוד 2 מאמרים ? במיוחד מעניינים (אותי) מאמרים 4 ו6 על תוכנית התח"צ של אובמה ועל מנהרות הכרמל.
 

itamo

New member
"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
תקצירי הכתבות
באתר של מגזין דה0מרקר ניתן לקרוא תקצירים של הכתבות. הכתבה שנסרקה: http://magazine.themarker.com/artic.../m1_2000/mag04102010_997044.xml&layer=maghome על עלית מחירי הנדל"ן כתוצאה מפיתוח התשתיות: http://magazine.themarker.com/artic.../m1_2000/mag04102010_403009.xml&layer=maghome על הקשר שבין פיתוח תחבורתי לכלכלי: http://magazine.themarker.com/artic.../m1_2000/mag04102010_990079.xml&layer=maghome על מצלמות המהירות החדשות: http://magazine.themarker.com/artic.../m1_2000/mag04102010_766603.xml&layer=maghome על הרכבים החדשים שצריכים לעלות על הכביש: http://magazine.themarker.com/artic.../m1_2000/mag04102010_763009.xml&layer=maghome
 

אוהד11

New member
"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
בעז
 

amit1270

New member
"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
תודה רבה על הסריקות
ותודה רבה לעורכת על שאישרה לך לפרסם את החומר המעניין.
 

אורי404

New member
"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
תודה לך בועז ותודה לסיון קלינגבייל
תודה לסיון קלינגבייל על מתן האישור ותודה לך בועז, על סריקת המאמר.
 

easylivin

New member
"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
כמעט ושכחתי, בועז: אשמח לקרוא את 2, 3 ו-6...
 
"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
כל הכבוד על היוזמה הסריקתית:
לאחר שתסיים לספק את רצונותייהם של הגולשות הנכבדות והגולשים הנכבדים - העבר בבקשה את המקור למקום המיועד לו !
דנקה-שיין !
 
"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
תודה רבה על הסריקה בועז!
מהלאל, פרשקר ושיפטן היו מרצים שלי ומכו במהלך הלימודים, גם כעת, עם שיפטן אני מזדהה לחלוטין. טוב נו, אולי בגלל זה הוא היה המנחה בפרוייקט הגמר שלי...
 

בועז ל

New member
תודה רבה על הסריקה בועז!
מהלאל, פרשקר ושיפטן היו מרצים שלי ומכו במהלך הלימודים, גם כעת, עם שיפטן אני מזדהה לחלוטין. טוב נו, אולי בגלל זה הוא היה המנחה בפרוייקט הגמר שלי...
אם החבר'ה האלה היו מרצים שלך, אז היכן
הסתרת אותם עד היום? פשוט נמאס לי לקרוא רק את גרונאו ושות'...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה