"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
קראתי חומר על סקנדיביה...,
ובפרק על איסלנד לא מוזכרות כלל רכבות,ככל שידוע לי במדינה זו אין כלל תחבורה מסילתית,אז מהיכן נלקח הנתון על איסלנד?
כבר כתבתי את זה, אלון: אין באיסלנד
רכבות נוסעים, נקודה. ולא חסרות שגיאות אחרות בטבלה המוזרה הזאת.
 

בועז ל

New member
"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
צפוף פה, צפוף - עמוד 5
 

אורי404

New member
צפוף פה, צפוף - עמוד 5
דברים נוספים בקשר להוצאות על נסיעות
בנוגע להוצאת נסיעה בתחבורה ציבורית ולסעיף אחזקת רכב: חוק שכר המינימום התעדכן מעת לעת. אמנם שינויים מינוריים, אבל עדיין התעדכן. לעומת זאת, ככל הזכור לי לא התעדכן החוק לגובה מקסימאלי של החזרי נסיעות בתחבורה ציבורית ממעסיק. לפי החוק זה פחות מ-23 ש"ח ליום (22.70 ש"ח, ליתר דיוק). מחירי הנסיעות בתחבורה ציבורית, לעומת זאת עלו עם השנים. אמנם יש אזורים, שבהם המחירים ירדו, אבל עדיין רבים המקרים, שהמחירים עלו. כך למשל, שעבור תושבי אזור חיפה או באר שבע, שנוסעים לעבודה בגוש דן ולהיפך, החזר הנסיעות לא מספיק.
 

בועז ל

New member
"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
צפוף פה, צפוף - עמוד 6
 

בועז ל

New member
"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
צפוף פה, צפוף - עמוד 7
 

בועז ל

New member
"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
צפוף פה, צפוף - עמוד 8
 

בועז ל

New member
"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
צפוף פה, צפוף - עמוד 9
 

בועז ל

New member
"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
נעבור לפרסומות
כן, גם זה היה שם. מוקדש ל- ש.ה וטוקבקיו המסורים.
 

בועז ל

New member
"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
צפוף פה, צפוף - עמוד 10
 

בועז ל

New member
"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
צפוף פה, צפוף - עמוד 11
 

בועז ל

New member
"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
צפוף פה, צפוף - עמוד 12 ואחרון
עד כאן כתבת הענק של בר-אלי. קריאה ארוכה ומהנה.
 

easylivin

New member
צפוף פה, צפוף - עמוד 12 ואחרון
עד כאן כתבת הענק של בר-אלי. קריאה ארוכה ומהנה.
רגשות מעורבים מעורר אצלי המאמר הזה.
מצד אחד, עצם המאמץ והכוונות ראויות לשבח. מצד שני, שורבבו שם יותר מדי דברים לא רלוונטיים (בשביל מה הכניסו את כל הצעצועים חסרי-הערך האלה, כאילו הם מייצגים "קידמה" כלשהי? הקידמה האמיתית בעולם לעומת הארץ ממש לא מסתכמת בדברים האלה). וגם טעויות מיותרות, כאמור. וכרגיל, לצד מומחים שאמרו דברים מעניינים באמת, נדחפו גם גרונאו ופייטלסון עם פנינים כמו: "הרכבת הקלה לא תצליח כי היא לא מקבילה לקווי האוטובוסים". הבנתם? רק רכבת שמקבילה לאוטובוסים מצליחה!
כנראה עוד המצאה ישראלית שלא שמעו עליה עדיין בעולם. אשמח אם תפרסם את הכתבות הנוספות בנושא... מקווה הפעם למינון נמוך יותר של "קרוניות מרחפות" ופייטלסוניזמים למיניהם.
 

בועז ל

New member
רגשות מעורבים מעורר אצלי המאמר הזה.
מצד אחד, עצם המאמץ והכוונות ראויות לשבח. מצד שני, שורבבו שם יותר מדי דברים לא רלוונטיים (בשביל מה הכניסו את כל הצעצועים חסרי-הערך האלה, כאילו הם מייצגים "קידמה" כלשהי? הקידמה האמיתית בעולם לעומת הארץ ממש לא מסתכמת בדברים האלה). וגם טעויות מיותרות, כאמור. וכרגיל, לצד מומחים שאמרו דברים מעניינים באמת, נדחפו גם גרונאו ופייטלסון עם פנינים כמו: "הרכבת הקלה לא תצליח כי היא לא מקבילה לקווי האוטובוסים". הבנתם? רק רכבת שמקבילה לאוטובוסים מצליחה!
כנראה עוד המצאה ישראלית שלא שמעו עליה עדיין בעולם. אשמח אם תפרסם את הכתבות הנוספות בנושא... מקווה הפעם למינון נמוך יותר של "קרוניות מרחפות" ופייטלסוניזמים למיניהם.
היטבת לסכם גם את הערכתי ביחס לפרויקט של
"דה מרקר". עם זאת, אני רואה חשיבות רבה בכך שהמגזין בחר את נושאי התחבורה כנושא המרכזי של גיליון אוקטובר. תחבורה ותח"צ בפרט הם מזה זמן רב נושאים חשובים ומרכזיים, המשפיעים באופן דרמטי על איכות חיינו. עד כה הדיון בנושאים אלה התנהל בשולי התקשורת, כנושאים משניים, או בוועדות ובגופים המקצועיים. לכן, טוב עשה המגזין שבחר להעלות לחזית את הדיון הציבורי בנושאים אלה, אם כי מפאת חשיבות הדיון הייתי מעדיף לראות את כל המאמרים, על כל תכולתם, ברשת ובעתון "דה מרקר", שם החשיפה גדולה יותר.
 

Rubim88

New member
רגשות מעורבים מעורר אצלי המאמר הזה.
מצד אחד, עצם המאמץ והכוונות ראויות לשבח. מצד שני, שורבבו שם יותר מדי דברים לא רלוונטיים (בשביל מה הכניסו את כל הצעצועים חסרי-הערך האלה, כאילו הם מייצגים "קידמה" כלשהי? הקידמה האמיתית בעולם לעומת הארץ ממש לא מסתכמת בדברים האלה). וגם טעויות מיותרות, כאמור. וכרגיל, לצד מומחים שאמרו דברים מעניינים באמת, נדחפו גם גרונאו ופייטלסון עם פנינים כמו: "הרכבת הקלה לא תצליח כי היא לא מקבילה לקווי האוטובוסים". הבנתם? רק רכבת שמקבילה לאוטובוסים מצליחה!
כנראה עוד המצאה ישראלית שלא שמעו עליה עדיין בעולם. אשמח אם תפרסם את הכתבות הנוספות בנושא... מקווה הפעם למינון נמוך יותר של "קרוניות מרחפות" ופייטלסוניזמים למיניהם.

עוד טעות היא השוואה של ישראל למדינות, למרות שמדובר במאפיינים שונים. עוד דבר מעניין זה הנתון של הנסועה השנתית ב2009, 49 מיליארד ק"מ. אם מסתכלים לדוג' על שוויץ, שם ב2008 הסתכמה הנסועה ב60 מיליארד ק"מ, וזאת למרות ששם היו 5.4 מיליון כלי רכב לעומת 2.5 בארץ בימים אלו. רק מראה כמה הפרמטר מס' מכוניות לתושבים שווה.
 

easylivin

New member

עוד טעות היא השוואה של ישראל למדינות, למרות שמדובר במאפיינים שונים. עוד דבר מעניין זה הנתון של הנסועה השנתית ב2009, 49 מיליארד ק"מ. אם מסתכלים לדוג' על שוויץ, שם ב2008 הסתכמה הנסועה ב60 מיליארד ק"מ, וזאת למרות ששם היו 5.4 מיליון כלי רכב לעומת 2.5 בארץ בימים אלו. רק מראה כמה הפרמטר מס' מכוניות לתושבים שווה.
הפרמטר הזה הוא אולי הבעייתי מכולם.
פשוט קשה להרבה ישראלים שאני מכיר, לקבל את התובנה שאדם יכול להחזיק אוטו ולא לנסוע בו לעבודה... ואפילו לנופש/פיקניק/טיול לנסוע בתחבורה הציבורית הנוחה והזמינה בזמן שהאוטו נשאר בחניה, כפי שקורה בהיקף רחב באירופה. ואני לא מאשים אף אחד בהתחשב במצב הקיים בארץ. הבעיה הגדולה היא שיש כאלה שנאחזים בנתון הזה כמו בקרנות המזבח: "רמת המינוע בארץ נמוכה! רק צריכים הרבה יותר כבישים!!!" בזמן ששוכחים דבר נוסף: רמת המינוע בארץ מאוד לא אחידה באזורים שונים, וגם צפיפות הכבישים הגבוהה ביותר היא בגוש דן כמובן (ואותה כבר ניתן להשוות אותה לכל מטרופולין אחר בעולם המפותח), אבל בה גם עומסי התנועה הם החמורים ביותר וגם עתודות הקרקע הן המצומצמות ביותר. אני חושב שאין צורך להסביר מהי המסקנה המתבקשת. באותה המידה עצוב גם לראות את הקריאות להטיל כאן ועכשיו אגרות גודש, כי "זאת המגמה בעולם" בהתעלמות מהעובדה שבאותם המקומות בעולם יש כבר אלטרנטיבות לרכב הפרטי, והן גם הולכות ומתפתחות ללא הפסק. אגרות גודש מטילים אחרי או במקביל לפיתוח אמיתי (לא רק על הנייר או "בקרוב") של תחבורה עתירת-נוסעים במרכז, ולא במקום. אחרת, הדבר היחיד שנקבל היא תחבורה ציבורית עמוסה וגרועה עוד יותר - ובסופו של דבר סכום אפס, כי לא מן הנמנע שחלק מהנוסעים יעברו בגלל העומס בתח"צ בחזרה לאוטו הפרטי.
 

easylivin

New member
הפרמטר הזה הוא אולי הבעייתי מכולם.
פשוט קשה להרבה ישראלים שאני מכיר, לקבל את התובנה שאדם יכול להחזיק אוטו ולא לנסוע בו לעבודה... ואפילו לנופש/פיקניק/טיול לנסוע בתחבורה הציבורית הנוחה והזמינה בזמן שהאוטו נשאר בחניה, כפי שקורה בהיקף רחב באירופה. ואני לא מאשים אף אחד בהתחשב במצב הקיים בארץ. הבעיה הגדולה היא שיש כאלה שנאחזים בנתון הזה כמו בקרנות המזבח: "רמת המינוע בארץ נמוכה! רק צריכים הרבה יותר כבישים!!!" בזמן ששוכחים דבר נוסף: רמת המינוע בארץ מאוד לא אחידה באזורים שונים, וגם צפיפות הכבישים הגבוהה ביותר היא בגוש דן כמובן (ואותה כבר ניתן להשוות אותה לכל מטרופולין אחר בעולם המפותח), אבל בה גם עומסי התנועה הם החמורים ביותר וגם עתודות הקרקע הן המצומצמות ביותר. אני חושב שאין צורך להסביר מהי המסקנה המתבקשת. באותה המידה עצוב גם לראות את הקריאות להטיל כאן ועכשיו אגרות גודש, כי "זאת המגמה בעולם" בהתעלמות מהעובדה שבאותם המקומות בעולם יש כבר אלטרנטיבות לרכב הפרטי, והן גם הולכות ומתפתחות ללא הפסק. אגרות גודש מטילים אחרי או במקביל לפיתוח אמיתי (לא רק על הנייר או "בקרוב") של תחבורה עתירת-נוסעים במרכז, ולא במקום. אחרת, הדבר היחיד שנקבל היא תחבורה ציבורית עמוסה וגרועה עוד יותר - ובסופו של דבר סכום אפס, כי לא מן הנמנע שחלק מהנוסעים יעברו בגלל העומס בתח"צ בחזרה לאוטו הפרטי.
ועוד דבר שמומחים כמו גרונאו, שקוראים
להטלה מיידית של אגרות גודש מנסים בעצם להשיג: תחבורה ציבורית גרועה ועמוסה עוד יותר לעניים, ורכב פרטי רק לכאלה ששום אגרות ומיסים לא מזיזים להם. לא פלא כי גם הפרופסור מרח' כרמייה ימשיך להתנייד ברכב השרד שלו. (ולא שיש לי משהו נגד מכוניות שרד... ממש לא. אבל בהחלט יש לי משהו נגד הצביעות של אנשים מסויימים.) מה שצריך להיות בפועל הוא: תחבורה ציבורית טובה, יעילה וזמינה לכולם שתבטיח גם כבישים פנויים הרבה יותר לנהגים, אולי בלי הצורך להטיל שום אגרות גודש בכלל. אבל כנראה גם פחות רווחים ל-5 חברות הביטוח המובילות... וד"ל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה