כבר כתבתי את זה, אלון: אין באיסלנדקראתי חומר על סקנדיביה...,
ובפרק על איסלנד לא מוזכרות כלל רכבות,ככל שידוע לי במדינה זו אין כלל תחבורה מסילתית,אז מהיכן נלקח הנתון על איסלנד?
רכבות נוסעים, נקודה. ולא חסרות שגיאות אחרות בטבלה המוזרה הזאת.
כבר כתבתי את זה, אלון: אין באיסלנדקראתי חומר על סקנדיביה...,
ובפרק על איסלנד לא מוזכרות כלל רכבות,ככל שידוע לי במדינה זו אין כלל תחבורה מסילתית,אז מהיכן נלקח הנתון על איסלנד?
כן...,כבר כתבתי את זה, אלון: אין באיסלנד
רכבות נוסעים, נקודה. ולא חסרות שגיאות אחרות בטבלה המוזרה הזאת.
צפוף פה, צפוף - עמוד 5"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
דברים נוספים בקשר להוצאות על נסיעותצפוף פה, צפוף - עמוד 5
30 אלף ק"מ בחודש בליסינג לעומת 17 אלף בפרטי?צפוף פה, צפוף - עמוד 5
צפוף פה, צפוף - עמוד 6"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
צפוף פה, צפוף - עמוד 7"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
צפוף פה, צפוף - עמוד 8"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
מיותר לציין את גודל הבעיותצפוף פה, צפוף - עמוד 8
צפוף פה, צפוף - עמוד 9"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
נעבור לפרסומות"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
נעבור לפרסומות
כן, גם זה היה שם. מוקדש ל- ש.ה וטוקבקיו המסורים.
צפוף פה, צפוף - עמוד 10"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
צפוף פה, צפוף - עמוד 11"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
צפוף פה, צפוף - עמוד 12 ואחרון"תקועים" - פרויקט מיוחד של "דה מרקר"
מגזין "דה מרקר", המתפרסם אחת לחודש, העלה בגיליון אוקטובר פרויקט מיוחד הסוקר את מצב תשתיות התחבורה בארץ ונושאים קשורים. בסה"כ פורסמו שבעה מאמרים וכתבות המשתרעים על פני למעלה מ-40 עמודים במגזין. רק מקצתן של הכתבות הועלה לרשת ובאופן חלקי בלבד. להלן רשימת המאמרים. 1. צפוף פה, צפוף - "אם המגמה הנוכחית תימשך בעוד כמה שנים, גם בישראל ישתרכו פקקי ענק בני עשרות ק"מ." למה זה קורה לנו, שואל בר-אלי בכתבת ענק המתפרשת על פני 12 עמודים ומביא נתונים סטטיסטיים רבים ומעניינים ממשרד התחבורה ואת דעותיהם של אנשי המקצוע בענף. 2.שביל הפריחה - "צמיחה כלכלית תמיד הלכה יד ביד עם התפתחות התחבורה. מאמר מאת דפנה מאור." 3. משתעלים במספרים - "כמה נזק לסביבה גרמתם בנסיעה הביתה?" - מאת אשר שכטר ונועה סיון 4. אובמה עולה על הפסים - "נשיא ארה"ב מציג: כך תתנתק אמריקה מהפרייבט." כתבה מאת ליאור קודנר. 5. חייך, אכלת אותה- "מה עומד מאחורי התקנת מערך מצלמות המהירות החדשות." מאמר מאת יואב קווה. 6. ערך הדרך. "למי יועילו מנהרות הכרמל והכביש החדש לרשפון חוץ מלנהגים" - מאת אריק מירובסקי ורז סמולסקי 7. ריח של ניילון - על הדגמים החדשים שיציגו יצרני הרכב ב-2011. מאת דניאל שמיל.
צפוף פה, צפוף - עמוד 12 ואחרון
עד כאן כתבת הענק של בר-אלי. קריאה ארוכה ומהנה.
רגשות מעורבים מעורר אצלי המאמר הזה.
מצד אחד, עצם המאמץ והכוונות ראויות לשבח. מצד שני, שורבבו שם יותר מדי דברים לא רלוונטיים (בשביל מה הכניסו את כל הצעצועים חסרי-הערך האלה, כאילו הם מייצגים "קידמה" כלשהי? הקידמה האמיתית בעולם לעומת הארץ ממש לא מסתכמת בדברים האלה). וגם טעויות מיותרות, כאמור. וכרגיל, לצד מומחים שאמרו דברים מעניינים באמת, נדחפו גם גרונאו ופייטלסון עם פנינים כמו: "הרכבת הקלה לא תצליח כי היא לא מקבילה לקווי האוטובוסים". הבנתם? רק רכבת שמקבילה לאוטובוסים מצליחה!כנראה עוד המצאה ישראלית שלא שמעו עליה עדיין בעולם. אשמח אם תפרסם את הכתבות הנוספות בנושא... מקווה הפעם למינון נמוך יותר של "קרוניות מרחפות" ופייטלסוניזמים למיניהם.
רגשות מעורבים מעורר אצלי המאמר הזה.
מצד אחד, עצם המאמץ והכוונות ראויות לשבח. מצד שני, שורבבו שם יותר מדי דברים לא רלוונטיים (בשביל מה הכניסו את כל הצעצועים חסרי-הערך האלה, כאילו הם מייצגים "קידמה" כלשהי? הקידמה האמיתית בעולם לעומת הארץ ממש לא מסתכמת בדברים האלה). וגם טעויות מיותרות, כאמור. וכרגיל, לצד מומחים שאמרו דברים מעניינים באמת, נדחפו גם גרונאו ופייטלסון עם פנינים כמו: "הרכבת הקלה לא תצליח כי היא לא מקבילה לקווי האוטובוסים". הבנתם? רק רכבת שמקבילה לאוטובוסים מצליחה!כנראה עוד המצאה ישראלית שלא שמעו עליה עדיין בעולם. אשמח אם תפרסם את הכתבות הנוספות בנושא... מקווה הפעם למינון נמוך יותר של "קרוניות מרחפות" ופייטלסוניזמים למיניהם.
עוד טעות היא השוואה של ישראל למדינות, למרות שמדובר במאפיינים שונים. עוד דבר מעניין זה הנתון של הנסועה השנתית ב2009, 49 מיליארד ק"מ. אם מסתכלים לדוג' על שוויץ, שם ב2008 הסתכמה הנסועה ב60 מיליארד ק"מ, וזאת למרות ששם היו 5.4 מיליון כלי רכב לעומת 2.5 בארץ בימים אלו. רק מראה כמה הפרמטר מס' מכוניות לתושבים שווה.
ועוד דבר שמומחים כמו גרונאו, שקוראיםהפרמטר הזה הוא אולי הבעייתי מכולם.
פשוט קשה להרבה ישראלים שאני מכיר, לקבל את התובנה שאדם יכול להחזיק אוטו ולא לנסוע בו לעבודה... ואפילו לנופש/פיקניק/טיול לנסוע בתחבורה הציבורית הנוחה והזמינה בזמן שהאוטו נשאר בחניה, כפי שקורה בהיקף רחב באירופה. ואני לא מאשים אף אחד בהתחשב במצב הקיים בארץ. הבעיה הגדולה היא שיש כאלה שנאחזים בנתון הזה כמו בקרנות המזבח: "רמת המינוע בארץ נמוכה! רק צריכים הרבה יותר כבישים!!!" בזמן ששוכחים דבר נוסף: רמת המינוע בארץ מאוד לא אחידה באזורים שונים, וגם צפיפות הכבישים הגבוהה ביותר היא בגוש דן כמובן (ואותה כבר ניתן להשוות אותה לכל מטרופולין אחר בעולם המפותח), אבל בה גם עומסי התנועה הם החמורים ביותר וגם עתודות הקרקע הן המצומצמות ביותר. אני חושב שאין צורך להסביר מהי המסקנה המתבקשת. באותה המידה עצוב גם לראות את הקריאות להטיל כאן ועכשיו אגרות גודש, כי "זאת המגמה בעולם" בהתעלמות מהעובדה שבאותם המקומות בעולם יש כבר אלטרנטיבות לרכב הפרטי, והן גם הולכות ומתפתחות ללא הפסק. אגרות גודש מטילים אחרי או במקביל לפיתוח אמיתי (לא רק על הנייר או "בקרוב") של תחבורה עתירת-נוסעים במרכז, ולא במקום. אחרת, הדבר היחיד שנקבל היא תחבורה ציבורית עמוסה וגרועה עוד יותר - ובסופו של דבר סכום אפס, כי לא מן הנמנע שחלק מהנוסעים יעברו בגלל העומס בתח"צ בחזרה לאוטו הפרטי.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.