../images/Emo41.gif התוספת שלי לדבריו של מור סגמון
כפי שמור ואחרים כתבו - נפגעי חיסונים מקבלים פיצויים כבר לפחות 25 שנה, מקרן של הממשלה האמריקאית שממומנת - איך לא - ממס שמוטל על החיסונים (כלומר, הציבור ממן את הנזקים - ולא חברות התרופות!). מטרת הקרן והחוק הנלווה לה היא להגן על חברות התרופות מתביעות בנוגע לחיסונים. כן, גם אם ילד מת שעתיים לאחר החיסון, וזה ברור לגמרי שהחיסון אשם במוות, אין שום אפשרות לתבוע את היצרנית. ניתן רק לתבוע את ממשלת ארה"ב. (המצב בישראל דומה, ד"א). החוק, שנחקק ב-1986, היה אמור ליצור אווירה של ללכת לכיוון הנפגעים, ולא להערים בדרכם הרבה קשיים. אבל, עם השנים והדפנסיבה אליה נכנסו רשויות הבריאות בגלל נושא הכספית בחיסונים ועוד הסתבכויות שונות - המצב הלך והחמיר. כיום, כלל לא פשוט לזכות בפיצויים מהקרן. ההורים שילדם נפגע צריכים לממן תביעה מכספם. לא רק שיש להם ילד פגוע בבית לטפל בו - הם צריכים עכשיו לממן תביעה ולהקדיש לה הרבה זמן, נסיעות לבית-המשפט הפדרלי, וכו'. מנגד מעמיד משרד המשפטים האמריקאי סוללה של עורכי-דין מטעמו שעושים הכל ע"מ לנצח במשפט. זה מה שנקרא "לא כוחות". אז אם אתם נכנסים ורואים באתר בית-הדין הפדרלי לפיצויים שעד היום ניתנו פיצויי נזק מחיסונים בשיעור של 2 מיליארד דולר - תזכרו תמיד שזה אחוז מזערי מסך הנזקים האמיתיים, כיון שרוב-רובן המכריע של המשפחות כלל אינו מגיע לידי תביעה. המקרים של חנה פולינג וביילי בנקס הם הראשונים בהם נפסק פיצוי עבור חיסונים שגרמו לאוטיזם. אבל, וזה אבל חשוב, הרשויות ממשיכות להתפתל ואינן מכירות בעוד אלפי מקרים של אוטיזם כתוצאה מחיסונים שהוגשו לבית-המשפט. לטענת הרשויות, המקרים של בנקס ופולינג הם יחודיים, ואינם מוכיחים שחיסונים גורמים לאוטיזם. יש כאן התפלפלות עלובה שלא כאן המקום להכנס לעומקה, אבל תאמינו לי שהיא עלובה ברמות די מבחילות. דוגמה קטנה: לגבי חנה פולינג הרשויות אומרות ש"אין לה אוטיזם" אלא "רק סימפטומים של אוטיזם" LOL. (למי ששואלת: אוטיזם BY DEFINITION מוגדר כאוסף של סימפטומים שאם לילד יש חלק מהן - אז הוא מוגדר אוטיסט).