תקדים בבית משפט השלום בפתח תקוה
תקדים בבית משפט השלום בפתח תקוה
פסילת רשיון נהיגה לנהג מונית שלא הפעיל מונה 5 חודשי פסילת רשיון נהיגה בפועל ו-5000 שקל קנס נגזרו בבית משפט השלום בפתח תקוה על נהג מונית מראש העין שלא הפעיל מונה במהלך נסיעה. מדובר בפסק דין תקדימי, שכן לראשונה גוזר בית משפט פסילת רשיון נהיגה בפועל על נהג מונית שלא הפעיל מונה. עד כה נהגו בתי המשפט במקרים אלה, לפסול רשיון על תנאי בלבד. מכתב האישום עולה כי נהג המונית הסיע נוסע בנסיעה מיוחדת ("ספיישל") באזור פתח תקוה מבלי להפעיל את המונה, כמתחייב מתקנות התעבורה. במהלך הדיון בבית המשפט ביקש נהג המונית שבית המשפט יקבע כי החובה להפעיל מונה היא בלתי אפשרית לביצוע ב"תנאי השוק". נהג המונית טען בחקירתו במשרד התחבורה כי אינו מפעיל מונה ברוב הנסיעות "מאחר ובעיר פתח תקוה הנוסעים לא מסכימים להפעיל מונה כלל". סגנית נשיא בית משפט השלום בפתח תקוה, השופטת אתליה וישקין ציינה בהכרעת הדין כי נהג המונית "מנסה להלביש לבוש אידיאולוגי להפרת החוק, בין על ידי השמצת משרד התחבורה ותקנותיו ובין על ידי השמצת הנוסעים". "אני רואה בחומרה רבה ענין זה. לא רק שאין הנאשם מתבייש על כי נתפס בקללתו בהפרת חוק, אלא מנסה להביא את בית המשפט לכלל קביעה, המכשירה רמיסה ברגל בוטה של תקנות התעבורה ופסקי דין של בתי משפט. לכך לא אתן ידי" הוסיפה השופטת וישקין. השופטת קבעה עוד כי נהג המונית נהג סחבת בהבאת עדיו לבית המשפט וכל התנהלותו נגזרת מנסיונו ללמד את משרד התחבורה לקח. "לצערי נוכחתי כי התופעה של נהיגת מונית, ללא הפעלת מונה הפכה למכת מדינה ובתור שכזו יש לפעול לעקירתה מן השורש" אמרה השופטת. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה ציין כי מתחילת השנה הוגשו יותר מ- 350 תביעות לבתי משפט, כנגד נהגים שפעלו בניגוד לתקנות התעבורה. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
תקדים בבית משפט השלום בפתח תקוה
פסילת רשיון נהיגה לנהג מונית שלא הפעיל מונה 5 חודשי פסילת רשיון נהיגה בפועל ו-5000 שקל קנס נגזרו בבית משפט השלום בפתח תקוה על נהג מונית מראש העין שלא הפעיל מונה במהלך נסיעה. מדובר בפסק דין תקדימי, שכן לראשונה גוזר בית משפט פסילת רשיון נהיגה בפועל על נהג מונית שלא הפעיל מונה. עד כה נהגו בתי המשפט במקרים אלה, לפסול רשיון על תנאי בלבד. מכתב האישום עולה כי נהג המונית הסיע נוסע בנסיעה מיוחדת ("ספיישל") באזור פתח תקוה מבלי להפעיל את המונה, כמתחייב מתקנות התעבורה. במהלך הדיון בבית המשפט ביקש נהג המונית שבית המשפט יקבע כי החובה להפעיל מונה היא בלתי אפשרית לביצוע ב"תנאי השוק". נהג המונית טען בחקירתו במשרד התחבורה כי אינו מפעיל מונה ברוב הנסיעות "מאחר ובעיר פתח תקוה הנוסעים לא מסכימים להפעיל מונה כלל". סגנית נשיא בית משפט השלום בפתח תקוה, השופטת אתליה וישקין ציינה בהכרעת הדין כי נהג המונית "מנסה להלביש לבוש אידיאולוגי להפרת החוק, בין על ידי השמצת משרד התחבורה ותקנותיו ובין על ידי השמצת הנוסעים". "אני רואה בחומרה רבה ענין זה. לא רק שאין הנאשם מתבייש על כי נתפס בקללתו בהפרת חוק, אלא מנסה להביא את בית המשפט לכלל קביעה, המכשירה רמיסה ברגל בוטה של תקנות התעבורה ופסקי דין של בתי משפט. לכך לא אתן ידי" הוסיפה השופטת וישקין. השופטת קבעה עוד כי נהג המונית נהג סחבת בהבאת עדיו לבית המשפט וכל התנהלותו נגזרת מנסיונו ללמד את משרד התחבורה לקח. "לצערי נוכחתי כי התופעה של נהיגת מונית, ללא הפעלת מונה הפכה למכת מדינה ובתור שכזו יש לפעול לעקירתה מן השורש" אמרה השופטת. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה ציין כי מתחילת השנה הוגשו יותר מ- 350 תביעות לבתי משפט, כנגד נהגים שפעלו בניגוד לתקנות התעבורה. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה