תפריט צד

yiftachbe

New member
תפריט צד

יש לי תפריט צד שאני רוצה שיפתח לגודל של הדף. זאת אומרת עד לתחתית הdiv שבתוכו נמצא התוכן. כרגע נתתי לו גובה והוא קבוע. ברגע שאני לא נותן לו גובה הוא פשוט מצטמצם לגודל של התפריט עצמו. הנה הcss :
div#menu { background-color:#e5e1df; width:11em; margin:0.5em 0.5em 0.5em 0; height:600px; } div#menu a, div#menu a:visited { text-decoration:none; text-align:left; font-size:0.85em; background-color:#e5e1df; color:#484849; display:block; padding:0.5em 0 0.5em 1.5em; border-bottom :2px solid #fff; } div#menu a:hover, div#menu a.on { background-color:#f3f1f0; }​
הגובה כרגע הוא 600px . תודה יפתח
 

yiftachbe

New member
אם למישהו בכל

זאת יש רעיון כיוון או אחר, אשמח לתגובה כלשהי...
 

אחי דקר

New member
תן לו פשוט

height:100% זה אמור לפתור את הבעיה
 

yiftachbe

New member
האב שלו

נקבע ע"פ כמות הטקסט שיש בעמוד. יש לו רק רוחב אין לו גובה. לפעמים אין הרבה טקסט והוא קצר ולפעמים יש הרבה טקסט והוא ארוך. יש דרך לא אלגנטית לעשות את זה ע"י spacer שיגרום לדיב לגדול כל פעם לגודל שאני רוצה. השאלה היא אם אין פתרון יותר יפה.
 

Silver Strike

New member
תמצא את הגובה של האלמנט עם התוכן...

ותצמיד לו הגדרת style עם הגובה + px:
parentElement.style.height = parentElement.offsetHeight + "px";​
 

yiftachbe

New member
בcss

או בhtml ? לאב קוראים content אז בהגדרות css שלו לרשום את הפקודה או בכל דף שהוא מופיע? תודה רבה יפתח
 

ailag

New member
פתרון לא משהו

ממה שהבנתי יש לך שני דיבים (אגב, לתפריטים אלגנטי יותר UL, אבל זה אותו דבר מבחינת ההסבר פה) ואתה רוצה שלשניהם יהיה הגבוה של הגבוה מביניהם. אז או שמשחקים עם JS, או שעושים להם דיב עוטף שהרקע שלו הוא צבע הרקע של הדיבים. כלומר: אם הימני עם רקע סגול וברוחב 200 פיקסלים והשמאלי עם רקע אפור וברוחב 400, צור בתוכנת גרפיקה תמונה בגובה נמוך וברוחב 600, צבע את 200 הפיקסלים הימניים שלה בסגול ואת השאר באפור. קבע את זה כרקע של העוטף עם repeat-y.
 

yiftachbe

New member
תודה, אבל במקרה כזה

יותר פשוט נראה לי להכניס פשוט <br/> ואז הדיב יגדל עד איפה שאני רוצה. חשבתי שיש פקודה פשוטה שפותרת את העניין. תודה לכל העוזרים!
 

ailag

New member
רגע, אתה יודע את המרחק שאתה רוצה

להגדיל את הדיב? תן לו padding-bottom במקום ה BRים.
 

yiftachbe

New member
המרחק משתנה בכל דף

בהתאם לתוכן. תפריט הצד מופיע ב7 דפים שכל דף הוא באורך שונה, בגלל זה יש לי בעיה לתת padding-bottom מסויים כי אורך הדף משתנה.
 

yiftachbe

New member
בנוסף יש לי

עוד שאלה. (שלא קשורה). באתר שאני בונה השתמשתי לגודל הפונט בem. כאשר אני מגדיל גודל פונט בbrowser קטסטרופה. כל הדיבים שלי משתגעים ודוחפים אחד את השני. האם יש דרך לתקן את הבעיה? האם הבעיה היא בדרך הבנייה שלי או שיש פקודות css שפותרות את זה בצורה חלקה יותר? גיגלתי את העניין ולא מצאתי משהו ממש מועיל..
 

yiftachbe

New member
רעיונות?

עשיתי תיקונים בcss ע"פ מאמר שמצאתי. העברתי את כל ערכי הטקסט לערכים יחסיים. אבל זה עדיין לא פותר לי את הבעיה.
 

yiftachbe

New member
לא הבנתי

פונטים בפיקסלים זה בדיוק מה שאני מנסה להמנע ממנו. וoverflow לדיבים ניסיתי לא עוזר, איזה ערך אתה ממליץ לתת ל- overflow ? כמה באמת צריך להתייחס לאפשרות של הצופה לשנות את גודל הפונט?
 

yiftachbe

New member
אתה שואל או

אומר? אני יכול לנסות לתת לדיבים em. נראה לך שזה מה שיעזור?
 
למעלה