תפקיד של פסיכולוג

תפקיד של פסיכולוג

מה בעצם התפקיד של הפסיכולוג? להקשיב? לעזור לפתור בעיות? ??! אני אספר בכל זאת גם את הבעיה שלי . אני עוברת תקופה מאוד קשה ,לפני חצי שנה התחלתי ללכת לפסיכולוג מקופ``ח ,ואני לא מרגישה שהוא עוזר לי כ``כ,הוא יותר מקשיב ושואל שאלות. ניסיתי לדבר איתו ואמרתי שאני לא מרגישה התקדמות והוא שאל מה אני מצפה ממנו. אני לא יודעת מה אני מצפה ממנו,אני רק רוצה עזרה,וכבר הרבה זמנ שאני על סף יאוש ואין לי כבר כוחות,כל הגוף כואב לי ואני מפחדת שההתדרדרות תמשיך עוד,אני כבר נהפכת לפסימית.
 

חמד1

New member
תחושותייך מור בריאות וחיוביות לגבי טיפולך.

השאלה היא באם רק התחלת את הטיפול או שהוא כבר זמן ממושך? יש מצבים כמו שלך,בהם המטופל חש שהוא תקוע ולא מתקדם לשום מקום חדש.מאידך יש מצבים ,שהמטופל עדיין לא עשה את "הצעד" להתקדמות בתהליך הטיפול,ואז המטפל מנסה לעזור לו להגיע לצעד. במידה ותפרטי יותר-מה משך הטיפול,ומה את חשה שתקוע - יהיה ניתן להתיחס.
 
הטיפול כבר כחצי שנה

הפסיכולוגית שעברה שלי עזרה לי ואפילו סתם לדבר איתה על דברים שהציקו זה עזר לי. אצל החדש אני מספרת מה הבעיה ומתי שהוא יוצא שנגמר לי מה להגיד בנושא אז הוא בוהה בי ולא אומר כלום. מה אני צריכה להגיד לו להגיב? לא יודעת מרגישה שאני רק מדברת והוא לא מדבר,לא מגיב ולא מייעץ..
 
לדעתי

בתור אחת שבטיפול אם הייתי במקומך הייתי מחליפה מטפל במיוחד שאת אומרת שאת מטופלת אצלו חצי שנה ואת לא רואה התקדמות. וחוץ מזה לא כל פסיכולוג מתאים למה שעברת את צריכה למצוא משהו שמתמחה בסוג טראומה שעברת. בהצלחה.
 

חמד1

New member
יתכן שסוג הטיפול שונה ממה שהיה לך קודם

יש גישות טיפוליות שונות.אחת מהן,אשר מקצרת את משך הטיפול,היא זו בה המטפל משתף פעולה בשיחה דו צדדית עם המטופל....,כך שזה שונה מהטיפול העכשווי שלך. יתכן,ועלייך לבדוק מתוך רשימת המטפלים של הקופה מי מהם עובד ובאיזו שיטה.ממליץ לך לנסות להתיעץ עם מישהו מעובדי קופה"ח שלך,שאולי מכיר מקרוב את הפסיכולוגים ואת שיטתם - שימליץ לך על זה שיתאים לציפיותייך.בכל מקרה,לאחר חצי שנה,נראה לי שיש כבר אפשרות להרגיש נכון יותר אם המטפל שלו מקדם אותו או לא.גם אפילו במצב שאין אמפטיה בין השניים,או חוסר תחושה נעימה-די בהם כדי להמשיך הלאה.גם חבל על זמנך וכספך. כשתתיעצי כהצעתי,תנסי גם לבדוק "בעדינות" - איזה מטפל מהרשימה מבוקש ביותר...!
 
איך בודקים כזהדבר?

ידוע לי שהפסיכו` הראשית טובה כי דיברתי יתה כמה פעמים. חוץ ממנה אני לא מכירה ונראה לי שהם מחלקים לאנשים פסיכולוגים ולמטופלים אין קשר לבחירת הפסיכו`
 

גרא.

New member
מור לבבב,בין יתר תפקידיו של הפסיכולוג,

הוא מקשיב,מעודד,תומך, אמפטי מכוון אותך להגיע בעצמך לתובנות המבוקשות,להראות לך כיוונים,אבל לא לפתור עבורך בעיות כרוניות/אקוטיות.לזה את יכולה להגיע בעזרתו,דרך התובנות,המודעות,וההכרות בלתי אמצעית עם בעיותייך.יש גישות טיפוליות חוויות יותר,כאשר המטפל מכוון אותך לחוות בנוכחותו חוויות טראומטיות בעבר,כאלה שמאד משפיעות על ההוה שלך, ודרך התנסות מחדש בחוויה הטראומטית,את משתחררת מהשפעתה..כפי שנעשה לא מעט בהיפנוזה (אבריאקציה),בפסיכואנליזה, ולעיתים גם בפסיכוטראפיה..קורה לא מעט שהקשר הטיפולי,אינו עולה יפה,תמיד באחריות המטפל, שאינו מצליח לא רק ליצור את הכימייה והאמפטיה הדרושה לטיפול, אלא גם בגלל שהוא/היא לא הצליח,לחדור למטפל דרך מערכת ההגנות נוקשה שלו.ואז לא נוצר קשר טיפולי של ממש, השתיקות מרובות,ומצטברת תחושה של חוסר תוחלת, חוסר טעם לטיפול, שממשיך להתרחש בגלל כוח האינרציה,עוד ועוד. זה הזמן,לדבר עם המטפל בצורה הכי ישירה שיש.לדבר על הציפיות שנכזבו, על חוסר הרלוונטיות של הטיפול,ועל הרצון להחליפו במטפל אחר.אמנם אינך יכולה להיות בטוחה שהסאגה הזו לא תחזור על עצמה אצל מטפל אחר, אבל כדאי במצב כזה, אם התשובות שתקבלי אינן מספקות,לומר שלום למטפל הנוכחי, לבקשו שיעביר את תיקך,למטפל אחר.ואז לצאת לדרך חדשה.
 
לא ציפיתי שיפתור לי את הבעיות

רק שיעזור. ודווקא אני מרגישה שהייתי מאוד "פתוחה" ככה שלא נראה לי שמנעתי ממנו "לחדור".
 

גרא.

New member
לתמוך,לעודד,להבין,להיות אמפטי,כלומר להזדהות

עם רגשותייך..אכן אלה מתפקידיו של המטפל אבל,לתת עצות,כלומר,לומר לך מה כדאי או מה עלייך לעשות,לא רצוי שיעשה.מאחר וההחלטה מה לעשות היא שלך,ושלך בלבד,המטפל יכול לדבר על אלטרנטיבות,להבהיר לך כמה כיוונים..לתמוך במה שאת בוחרת לעשות,או בפתרון שאת מאמינה בו..אבל אינו צריך לנהל את החיים שלך.הם באחריותך.אם את מצפה להכתבת התגובות, המעשים שלך או הבחירה שלך.אינך זקוקה לפסיכולוג,אלא הרבה יותר דווקא למאמן אישי (כל אחד,פרט למתחזה עשן לבנבן1,שאולי כבר פנה אלייך).
 
למעלה