תפיסות שגויות אודות האבולוציה

Agent Saimon

New member
The Stork Theory

משהו מאוד מצחיק בקריאה ראשונה ומפחיד במחשבה שנייה (כי זה מזכיר את המתקפות על המדע). - from the Institute for Stork Research and Science Two different theories exist concerning the origin of children: the theory of Sexual reproduction, and the theory of the stork. Many people believe in the theory of sexual reproduction because they have been taught this theory at school. In reality, however, many of the world's leading scientists are in favor of the theory of the stork. If the theory of sexual reproduction is taught in schools, it must only be taught as a theory and not as the truth. Alternative theories, such as the theory of the stork, must also be taught. Evidence supporting the theory of the stork includes the following: 1. It is a scientifically established fact that the stork does exist. This can be confirmed by every ornithologist. 2. The alleged human fetal development contains several features that the theory of sexual reproduction is unable to explain. 3. The theory of sexual reproduction implies that a child is approximately nine months old at birth. This is an absurd claim. Everyone knows that a newborn child is newborn. 4. According to the theory of sexual reproduction, children are a result of sexual intercourse. There are, however, several well documented cases where sexual intercourse has not led to the birth of a child. 5. Statistical studies in the Netherlands have indicated a positive correlation between the birth rate and the number of storks. Both are decreasing. 6. The theory of the stork can be investigated by rigorous scientific methods. The only assumption involved is that children are delivered by the stork
 

ag7

New member
שאלה...

בקטע הזה כתוב "רבים מהמנגנונים של האבולוציה נחקרים גם בניסויים ישירים כמו שאר המדעים המוכרים." אפשר דוגמאות? תודה..
 

Caligola

New member
שני דוגמאות קצרות:

1. "בניסוי של Lederberg and Lederberg(*) שבוצע בשנת 1952, גודלה בקטריה אחת ויחידה, וניתן לה להתרבות עד לאותו הרגע שהיא "נהפכה" למושבה של בקטריות מאותו הסוג. כאשר נבדקו הכרומוזמים של האוכלוסיה הסופית נמצא שיש שונות בגנום בין בקטריה אחת לאחיותיה. (*) Lederberg, J. and E. M. Lederberg, 1952. Replica plating and indirect selection of bacterial mutants. Journal of Bacteriology 63: 399-406" 2. התמיינות נצפתה בטבע, מין אחד שהופרד גאוגרפית לשני אזורים שונים התפתח כל אחד באופן שונה, ולהלן רשימת מקרים (בקישורים המצורפים) להתמיינות: http://www.talkorigins.org/faqs/speciation.html http://www.talkorigins.org/faqs/faq-speciation.html קיימות כמובן דוגמאות נוספות, אך הצגתי רק את אלו מפאת חוסר בזמן..
 

ag7

New member
זה אומר שכל מין מתפתח במהירות שונה?

אם כן, למה?
 

Caligola

New member
לא דיברתי על קצב התפתחות, אך

כעיקרון "קצב ההתפתחות" הוא גם פונקציה של לחץ הברירה הטבעית, ככל שיש לחץ ברירה "חזק" יותר כך קצב ההתפתחות יכול להיות מהיר יותר.
 

Levos

New member
היה ניסוי יפה שזכור לי

אבל אני לא מצליח למצוא עכשיו את המאמר. אז תצטרך להאמין למילה שלי(או שלא). כידוע חיידקים זקוקים בין השאר למקור חנקן כדי לגדול. רובם אינם מסוגלים לקבל חנקן מהאוויר וזקוקים לתרכובת חנקן במצע. לקחו חיידקים שמפיקים חנקן מתרכובת חנקן פשוטה, וניסו לגדל אותם על מצע שהכיל רק חנקן במולקולה מורכבת מסויימת-אף מושבה לא הצליחה לנצל את החנקן ולא גדלה. עכשיו לקחו את החיידקים המקוריים והכניסו להם למצע מעט חנקן בצורה שהם רגילים והרבה חנקן במולקולה מעט מורכבת יותר. החיידקים חיו לא כל כך טוב, אולם חלק מהחיידקים הצליחו לנצל את המולקולה המעט יותר מורכבת וגדלו היטב. לקחו את החיידקים אלו ושמו אותם על מצע עם מעט מולקולות אלו שהם למדו לנצל והרבה חנקן במולקולות עוד יותר מורכות. גם הפעם נצפתה תופעה דומה. אחרי שחזרו על התהליך עוד פעמיים, נדמה לי, הגיעו לחיידקים שמנצלים מולקולה מורכבת למדי שבהתחלה אף חיידק לא יכל לנצל.
 

Levos

New member
נראה לי שמצאתי איזה מאמר זה היה

Biosci Rep. 1988 Apr;8(2):103-20. An experiment in enzyme evolution. Studies with Pseudomonas aeruginosa amidase. Clarke PH, Drew R. אני לא בטוח שזה אותו הניסוי, אבל זה נראה דומה בטח היו לי כמה טעויות בתאור אז מי שרוצה יכול לקרוא את המקור.
 

alond

New member
שאלה.

לגבי החלק "תפיסה שגויה: האבולוציה פירושה שהחיים השתנו ביד המקרה". מנסים להסביר שהברירה הטבעית אינה אקראית. לגיטימי. דג שוחה יותר מהר גורר שיהיה לו סיכוי יותר טוב לשרוד. אבל איך מקבלים מוטציה שמאפשרת לו לשחות יותר מהר?
 

Wolverchenus

New member
הרבה מאוד טעויות עד שאחת תופסת

מוטציות קורות, את זה אנחנו יודעים. וכן, יש בהן גורם אקראי כלשהו. אבל זה לא באמת אקראי. אין דבר כזה באמת באמת אקראי, הכל מאוד מאוד מה שנקרא, תלוי אינסופית במשתנים התחלתיים ע"ע כאוס. בכל מקרה, בגלל שינויים מאוד מאוד קטנים שקרו בגלל סיבות ממש ממש קטנות קורים שינויים קטנים שאחד לכמה אולי משמעותו תהיה יכולת שחייה טובה יותר. תחשוב שכשאנחנו מנפחים בועת סבון כל בועה קצת שונה. ולמה? כאוס.
 

Levos

New member
מוטציה היא מקרית

ולכן כידוע רוב המוטציות ניטרליות או מזיקות. אבל מה שנותן כיוניות לאבולוציה זוהי ברירה טבעית, והיא איננה מקרית ומובילה לתוצאות מוצלחות. לכן כשדמגוגים אומרים, למשל, לא ייתכן שמבמקרה הגבות ממוקמות מעל העיניים והשיניים נמצאות בפה(ראיתי טעונים כאלו במו עיני), הם מתבססים על תפיסה שגוייה.
 

alond

New member
לא מפריע לי שהגבות הם מעל העיניים.

לא ברור לי איך בכלל יש עיניים בשביל שיהיו גבות מעליהם. הסבירו לי שיש המון מוטציות ושהמועילות נשארות אבל קשה לי מאוד לדמיין סדרה של מוטציות שמובילה לדברים כל כך מורכבים.
 

Wolverchenus

New member
לא מורכב כמו שזה נשמע

תאר לעצמך שבשלב מסוים נוצרה חתיכת עור שהיא פוטוסנסטיבית, מה שנקרא, רגישה לאור. הדבר כנראה סיפק יתרון, איפה שיש אור שמש יש חום שמש וכו'. לאט לאט היו שיפורים ברקמה הזו עד שהרקמה עצמה עבר שינוי והפכה לחומר דמוי עדשה ועם זאת, עכורה ולא מעוצבת. עם הזמן, מוטציות חיוביות כאלה ואחרות הביאו להתעצבות הרקמה, ולהפיכה לצלולה יותר. הרקמה שמסביב, במוטציות אחרות, "למדה" לנוע, שריר מסוים הופיע עם הזמן שלמד להתכווץ במרכז הגוף הלוך ושוב ויצר את הצמצם שאנו קוראים לו אישון שבטח השחיר כי ככה קולטים יותר אור.. אספר לך על אלגוריתם גנטי שהורץ, שניתן לו כמשתנים דגם של העולם והתנהגות אור. בדגם הוצבה חתיכה אחת מעבירת אור ונאמר לדגם להוסיף כל שלב חלק לעדשה. אם הדבר מועיל לשמור, אם לא - לזרוק ולחזור שלב אחורה. לאחר 400,000 דורות נוצר דגם של עדשה מושלמת. העברת אור אופטימלית.
 

alond

New member
הבעיה שלי היא לא הדרגתיות אלא

הסיכוי שנראה אפסי, שתהיה מוטציה גנטית שתיצור חתיכת עור רגישה לאור. אני רגיל לחשוב כך: יש מין, נגיד קופים, ויש שינוי סביבתי חריף. אם יש קופים עם תכונות מתאימות לתנאים החדשים אזי יש להם שרידות גבוהה יותר. אבל לא תמיד יש את התכונות האלה ואז נכחדים. כלומר, במקרים שאני מכיר יש במובן מה את התכונות בצורה בוטה או לייטנט (latent). קשה לי לראות מוטציה שמביאה גן חדש לגמרי, שלא היה מעולם, שיוצר משהו רגיש לאור.
 

Wolverchenus

New member
זה לא כל כך שונה מדברים אחרים נדירי

כמו למשל אלרגיה למים (ויש דבר כזה). או משפחה אחת שלמה שאין להם בלוטות זיעה. מעין תגובה רגישה יותר. אולי זה התחיל כתגובה דמוית אלרגיה והתייצב בהמשך. אל תחשוב על זה כיצירת גן חדש יש מאין, אלא השתנות של משהו אחר בדרך. יש דוגמה יפה על איך הזבוב קיבל את כנפיו, אבל יתיש אותי לכתוב את זה שוב P:
 
אם היית מחפש את מקור הרגישות

לאור היית מוצא שלמרבה הפלא, סביר יותר שהאבולוציה בררה לא "חתיכת עור רגישה לאור" אלא בדיוק ההיפך- היא צמצמה את השטח הרגיש לאור לחלק זעיר משטח הגוף. הפיגמנט רודופסין נמצא כבר בחיידקים, שם הוא משמש לפוטוסינתזה. סביר מאד להניח שלכל אחד מאבותינו האאוקריוטים היתה יכולת להגיב לאור- באמצעות הרודופסין שנרכש מאבותיהם (או האנדוסימביונטים שלהם) החיידקים. לאחר הופעת הרב תאיים בעלי יכולת התנועה הפך ריכוז התאים הרגישים לאור בקצה אחד של הגוף ליתרון- כאשר ככל שהשטח בו הם מרוכזים קטן יותר, כך גדלה יכולת בעל החיים לקבל אינפורמציה באמצעותו.
 

Levos

New member
אכן קשה לדמיין

וזוהי בדיוק הסיבה למה הרבה אנשים לא מסוגלים לקבל את התאוריה. השאלה היא עד כמה התפיסה שלנו מסוגלת להעריך תהליכים שמתרחשים בסקלות שונות ממה שהמוח שלנו התפתח לטפל בהם. תהליכים קצרים נורא או ארוכים נורא. סדרי גודל מיקרוסקופיים או קוסמיים. התשובה היא שהתפישה שלנו גרועה בדברים האלו. למשל, איננו יכולים לדמיין איך נראת סביבה של חיידק (במים חיידק מרגיש כמו שאדם היה מרגיש בנוזל צמיג כדבש). בצורה דומה איננו יכולים לדמיין איך שינויים מסתכמים לאורך תקופות זמן ארוכות מאד(כמו באבולוציה, עיצוב המבנים הגיאולוגים, התפתחות מערכות שמש וכו')
 
די התאכזבתי מהמאמר.

שטחי למדי, ומלא שגיאות. דוגמא בולטת- ערבוב בין "דארויניזם חברתי" ואאוגניקה. ה"דארויניזם החברתי" של ספנסר היא אידיאולוגיה חברתית שפותחה ע"י ספנסר לפני פרסום מוצא המינים- ודארוין התנגד לה.
 
למעלה