תפילת האנוס "אלי אלי למה אנסתני"

mik504

New member
תפילת האנוס "אלי אלי למה אנסתני"

יהי רצון מלפניך גורלי וגורל אבותי, שתעזרני לסיים את תורת הבגרויוס והאומנויוס , ותשקיט את מצפוני לבל יבלבל את רעיוניי ותצילני מכל מיני ליליות המבקשות את אהבתי וממוני, ותסמא את עיני בת זוגי וכל משפחתי,לבל ייתנו את ליבם למעשיי ומחשבותי ותתן לי את האומץ והיכולעס לצאת בריש גלי,ובראש גלוי. ותזכה את יוצאי חלציי שייחלצו מגורל זה וייפקחו עיניהם ויראו רק את מה שעיניהם רואות ולא מה שאוזניהם שומעות שראו ונסיים בתחינת "אלי אלי למה אנסתני" וכל המוסיף מוסיפין לו
 
אתה כמו החרדים

רוצה שמישהו אחר (אלוהים או מי שזה לא יהיה) יעשה בשבילך את הצעד. זה לא יקרה. דעתי האישית, כל עוד לא יצאת בגלוי, אל תעשה הרבה מאחורי הגב של אשתך והמשפחה, כי ההרגשה חרה בצורה כזו. כל עוד החלטת שאתה לא יוצא בגלוי, זה לא נכון לעשות דברים בהסתר, ובייחוד לא עניינים שנוגעים לאמינות, כפי שאתה כתבת "ותצילני מכל מיני ליליות המבקשות את אהבתי וממוני" אלא אם כן לא הבנתי נכון.
 

mik504

New member
קחו בהומור,יש הבדל בין נוסח אשכנז לספרד?

מי שיכול להוסיף שיוסיף עד שנגיע לתפילת האנוס המתוקנת והשגורה, וכמובן הכל בהומור [עדיין שחור]....
 
נכון שזה הומור

אבל אני חושב שמזהים בהומור שלך כאב מסויים (נהייתי פסיכולוג בלי לשים לב). אולי נוציא אותך בשאלה בגלוי כמו שמוציאים דיבוק. נושיב כמה דתל"שים או אנוסים והם יצעקו עליך בצרחות "צא, צא, צא עכשיו,......" מי יודע אולי זה יעזור.
 

mik504

New member
חזבל"ת קרעת אותי

תיזהר, הדיבוק הזה מדבק, ברור שמזהים כאב, זה לא משמח המצב שבן אדם חי בארון אבל לפעמים זה נחמד לצחוק על הכאב וללעוג לו אבל סטינו לגמרי מכוונת השרשור והיא, שנהיה לרגע מאנשי כנסת הגדולה שתיקנו תפילות מהשרוול, ונתקן את תפילת שנות ה2000
 
כמה קל לשבת מול המסך ולהטיף

איזה כיף זה לשבת מול המסך בשיא הנוחות כמזלך שפר ובאמת שאני מפרגן לך מכל הלב ואתה יכול לחיות עם אשתך כמעט כראות עיניכם. יש כאלה שאצלהם סיפור החיים שונה לגמרי, ולבוא ולומר לו כהמלצה אל תעשה כלום בסתר זה כ``כ פשטני זה כ``כ לא נכון,ממש א``א לומר כך בכזו הכללה אל תעשה דברים בסתר,החיים הרבה יותר מורכבים.
 
בחיים אני לא אטיף מוסר לאחר

התכוונתי, שלדעתי, הקושי לחיות בהסתר לא בהכרח קטן יותר מהקושי לחיות בצורה שאתה לא מאמין בה. הצעתי לו את הצעתי לא כהטפת מוסר, אלא דרך החיים שבעיניי נראית פחות קשה. אני לא הייתי מסוגל לחיות בהסתר מאשתי. אבל בהחלט יתכן שאצלך ועוד אנשים, הקושי לחיות בצורה שאתה לא מאמין בה גדולה יותר, ואתם מעדיפים לעשות דברים בהיחבא. אבל דברתי במיוחד על ענייני אמינות. לחפף מצוות בהיחבא, לא נשמע לי כל כך מטריד.
 

סוג ב

New member
אני גם קראתי את זה כהטפת מוסר

וזעתי באי נוחות בכיסאי. אתה באמת חוצפן. אתה חי בשלוה עם אשתך, כי שניכם יודעים. תבין ותפנים את האנוסים כלפי כל העולם ובראש ובראשונה- אנוסים כלפי נשותיהם.
 
אנסה בפעם האחרונה

אני מדבר רק על הענין של נושאים שבינו לבינה. אני חושב שבעניינים שבין אדם לאשתו, קשה יותר לחיות בהסתר ולעשות מה בא לך, מאשר להתאפק ולחיות בשקט נפשי בלי להסתיר. זו הרגשה אישית שלי, ולכן הצעתי כעצה, שבפרט בעניינים אלו כל עוד הוא למשתף אותה או יוצא בשאלה בגלוי, עדיף לו לחיות בשקט נפשי. זוהי דעתי. זה גם נכון, שבעניינים אלו יש לי עמדה ברורה בעניין. לא משנה כמה אתה סובל עם אשתך (כשזו לו אשמתה כמובן, כגון שהיא דתייה) להישאר אתה ולהיות גם עם אחרות מאחורי גבה, זו בגידה. מילים יפות ומסכנות לא יבלבלו את העובדות. להישאר אתה, ולא משנה מאיזו סיבה (ילדים, משפחה) ולחגוג, זה פסול בעיניי).
 

mik504

New member
למה אתה ולימו לקחתם את זה לנושאי בגידה???

לא ברור לי אילו מילים תפסו אתכם שקפצתם למסקנא הזו??? בכאו"פ לעיקר דבריך אני מסכים איתך שזה לא פייר להישאר איתה ולבגוד בה.....אבל זה רק בשביל הפרוטוקול.....
 
המשפט שלא רצית לבאר

ניתן לתת לו 2 פירושים. 1. שכולן רודפות אחריך ואתה רוצה להינצל 2. כמו שהבנתי קודם. מכיוון שאפשרות 1 תגרום לי לקנאות בך, העדפתי פרשנות 2. ועכשיו ברצינות. הסברת שה"תפילה" הזו הייתה בהומור. משום מה השרשור התפתח קצת אחרת, והגבתי לפי איך שהוא התפתח. לא כיוונתי את דבריי חלילה אל חייך האישיים, אלא הבעתי דעתי על סיטואציות מסוימות. אין לי מושג איך אתה חי ואני לא שופט אותך. דווקא על פי ההיכרות הקצרה שהייתה לי אתך אתה נראה לי סבבה של בחור (איזה חנפן אני).
 

mik504

New member
חן חן לך,לא יודע אם זה יקדם אותך הרבה.

האמת שההשקפה החרדית היא שכל אישה היא יצה"ר שרודף אחרי הגבר ,לא כך????
 
אז ככה

בעיקרון אני אכן מבין מה שאתה אומר,רק שיש לך טעות קטנה,אנחנו או יותר נכון אדבר רק בשם עצמי,אני,ממש לא מעדיף את החיים בסתר על פני הקושי האחר בהחלט הייתי מעדיף לחיות כמו שאני רוצה ומאמין ולא בסתר,בנסיבות הקיימות זהו אילוץ חיי,בינתיים. וזה ממש לא גן עדן.
 

רותם 36

New member
גם אני לא אהבתי את המשפט

"ותסמא עיני בת זוגי וכל משפחתי "...................... נשמע כמעט כמו קללה למרות שאני מבינה את משמעות הדברים ולמה התכוונת. דבר שני אני גם מסכימה עם חוזר בלי תשובה - רק אתה יכול לקחת אחריות על החיים שלך. ללמוד, לעבוד ,ואולי לבצע את הצעד של חזרה בשאלה . אני , כמו שכתבתי בפורום בכמה הזדמניות שייכת לאלו שמאמינים באלוהים - אבל הוא עם כל כוחו ועוצמתו לא ייקח הלטות בשבילך . בשל כך הוא נתן לנו את זכות הבחירה
 
אולי

"ותאיר עיני אשתי וכל בני ביתי ופקח אותן..." במקום ותסמא? בכל מקרה, הרעיון חמוד.
 
למעלה