תפוקת חלב, שימור הנקה...

mishtal

New member
לא ידעתי בדיוק איזו כותרת מתאימה

לנושא אז סלחו לי אם היא לא מוצלחת במיוחד... שגיא בן 10 חודשים.בשבועיים-שלושה האחרונים ההנקות שלנו התקצרו מאד לדקות בודדות ולעיתים אף דקה מכל צד. נשארנו עם הנקת בוקר וערב ולעיתים אחת בלילה. אני מאד חוששת ששגיא בדרך לגמילה עצמית ואני ממש מתחילה להיות עצובה. הוא הוריד את הנקת אחר הצהריים ובכלל נראה לי שהוא פחות ופחות מתלהב מההנקה. אני חוששת שזה כבר הופך לנשנוש ושאין לי כמעט חלב גם בגלל הזמן הקצר שהוא יונק. אתמול בערב החלטתי לשאוב על ריק כדי לאותת לגוף לייצר עוד חלב ולהתחיל לשאוב כל ערב. בבוקר, אני חוששת שלא יהיה לי זמן לזה. האם בשלב הזה, שיש שתי הנקות בלבד אפשר להגביר כמויות? מאחר שיש לנו גם בעיה של ירידה במשקל (וזו סוגייה בפני עצמה שאנו מטפלים בה) אני דואגת שהוא בקושי מכניס משהו בהנקות האלה. אבל חשבתי שאם אתחיל לתת בקבוק אחרי ההנקה אז מהר מאד ההנקה תעלם כי הוא כבר יידע שאין טעם לינוק. גם ככה הוא לא "מכור ציצי" כמו שהיה נדמה בהתחלה. לצערי בשבוע האחרון הוא חולה וגם היה קושי בהנקות בגלל אף סתום...
אני ממש רוצה לשמר את ההנקות הבודדות שנשארו. יש למישהי רעיונות? אה, שכחתי לציין שבערב, אחרי ההנקה הוא רגוע אבל לעומת זאת בבוקר הוא רעב מהר מאד אחרי ההנקה- אולי שעה או שעה וחצי אחרי, כבר אוכל ארוחת בוקר .
 

אפרת_ח

New member
שכחת לכתוב פרטים חשובים

בין הבוקר לערב, הוא מקבל בקבוקים? הוא נמצא איתך או בגן?
 

mishtal

New member
הוא אוכל מוצקים יפה במהלך היום-

ארוחת בוקר- שמנת/יוגורטים, צהריים- עוף טחון עם ירקות, אחה"צ- פירות מרוסקים עם אבוקדו. בהמלצת הדיאטנית ניסינו להוסיף בקבוק אחרי הפירות ולאט לאט הסכים לשתות תחליף חלב.( התחלתי לתת סימילאק פעם ראשונה לפני כשלושה שבועות). אבל כאמור, הוא כבר שבוע חולה ובקושי אוכל משהו. בעיקר שותה מים והדבר היחיד שמסכים להכניס לפה הוא גבינה למרות שזה "על הפנים" לליחה שיש לו... בכל מקרה, את הנקת אחה"צ הוא הוריד כבר מזמן (לפני חודשיים אם אינני טועה). למעשה מאז שהתחיל לאכול ארוחות של מוצקים לא ביקש לינוק אף פעם כהשלמה ופתח מרווחים של כמה שעות בין ארוחה לארוחה. יצא שנשארנו עם הנקת בוקר וערב. הוא נמצא אצל מטפלת 3 ימים בשבוע בלבד. היום שוב הייתה הנקה קצרה מאד, אם בכלל אפשר לקרוא לכך הנקה (הוציא את הפטמה בערך 100 פעמים). עכשיו המצב עוד יותר קיצוני מתמיד בגלל המחלה אבל התהליך החל כבר בתקופה האחרונה כאשר יש ימים טובים יותר וטובים פחות. לא הגיוני שבכמה מציצות מוציאים מספיק חלב, נכון? אני חייבת לציין שהוא לא מתעצבן או עושה סימנים שהוא רעב ואין חלב. התגובה שלו יותר מביעה חוסר עניין בהנקה/בציצי
אני ממש נזכרת בבת הגדולה שלי שגמלה את עצמה בגיל 10 חודשים גם כן. אבל בניגוד אליו, היא קיבלה סימילאק מוקדם יותר כשעבדתי ואיתו דווקא היו הרבה פחות בקבוקים ועד המוצקים היו הרבה הנקות ביממה. ממש מבאס אותי כל העניין. לא רוצה להפסיק להניק כל כך מוקדם...
 

mishtal

New member
בבקשה, אולי בכל זאת למישהי יש

רעיונות??? אני ממש זקוקה לעידוד ותמיכה
 

אפרת_ח

New member
נשמע לי שביתת הנקה ../images/Emo88.gif

כל מקרה שתינוק מקבל בקבוק זה סכנה לשביתת הנקה. להרגשתי, הבלתי מקצועית ובלתי מוסמכת, הסכנה גדולה יותר כאשר הבקבוק ניתן על ידי (או בנוכחות) האם ו/או כאשר יש בו תחליף. אם הבנתי נכון, שתי הבעיות קיימות אצלכם. בנושא שביתת הנקה בכלל נעזרתי בשאלות הנפוצות של הפורום. בנושא הבקבוק, את יכולה להפסיק לתת, ושגם אצל המטפלת יאכל מוצקים. רק לגבי מוצרי חלב והצטננות תנוח דעתך: ה"ליחה" עליה מדובר ברפואה הסינית היא לא ליחה פיזית של הצטננות אלא "מצב אנרגטי" - וגם זה במובן של צ'י ולא של ג'אול.
 

בולו1

New member
../images/Emo207.gif שביתת רעב? ../images/Emo36.gif../images/Emo36.gif

היונקת המתוקה שלי, היום בת חצי שנה התחילה ללכת ביום ראשון למשפחתון. טוב לה שם והיא אפילו אוכלת מהבקבוק שזה היה החשש הכי גדול שלי, אחרי שניסינו איתה מגיל 4 חודשים בכל השיטות והבקבוקים האפשריים. עד כאן טוב ויפה. היום שמתי לב שהייתה שם כמעט 7 שעות ואכלה סה"כ קצת פחות מ- 120CC בשתי ארוחות. כ- 60 בפעם. המטפלת אמרה שהיא אוכלת לאט, מוציאה מדי פעם ועושה די הרבה הפסקות, אבל אוכלת. בלי בכי ובלי סצינות. היא הסכימה לקחת ממנה את האוונט עם הפטמה הכי איטית של ביפרי ואיתו היא נותנת לה מיום א'. זה נראה לי מעט מדיי. השארתי המון חלב שאוב טרי מאתמול ומהיום, וגם כמה מנות בפריזר שלה ליתר ביטחון ופתאום קצת נבהלתי. מצד שני- אתמול והיום, איך שבאתי היא התנפלה עליי כאילו אין מחר, ינקה בשקיקה, אומנם לא להרבה זמן אבל יניקה טובה, ואח"כ הייתה צמודה לציצי כל שעה וחצי בערך. ממש הרגשתי שהיא משלימה. אין לי בעיה עם זה רק לא כל-כך בא לי שהיא תרעב לאורך היום... נראה לכן שזה מסתדר בהמשך? אני עושה משהו לא טוב? אולי הפטמה איטית מדיי?
 

מאמינקה

New member
נשמע התחלה טובה

זה שהמטפלת הצליחה לתת לה בקבוק בלי בכי, ושיש לה סבלנות להפסקות ולקצב האיטי של ההאכלה כבר מרגיע גם מכיוון שהתחושה היא שבתך בידיים טובות וגם מפני שלבתך יש הזדמנויות לאכול כשהיא מעונינת. קשה לדעת בוודאות מבחוץ, עם זאת ממכך שאין בכי ואין סצנות יש רושם שהבקבוק מוצע לפני שיש תחושת רעב ושבתך מסתדרת עם הפיטמה האיטית. ההיצמדות וההשלמה טבעיים. עם הזמן יתכן שתתרגל עוד יותר למשפחתון ולבקבוק ותאכל יותר. בנוסף, אם עברו 7 שעות בין 2 הנקות ובאמצע 120 מ"ל, זה כמו ארוחה אחת לכל 3.5 שעות. בזכות עושרו של חלב-אם בדרך-כלל ארוחה מלאה מגיעה עד 150 מ"ל (יש שמעדיפים פחות), גם בגילאים בוגרים יותר.
 

בולו1

New member
תודה.. זו הייתה התחושה שלי

וגם המטפלת אמרה שבכל זאת היא רק כמה ימים שם, ותצטרך עוד זמן להסתגל ושיהיו עוד משברים... היא אמרה שכל האכלה לקחה כחצי שעה שזה נשמע טוב ובאמת יש לה הרבה סבלנות. יצא טוב כי שאר הילדים כבר שם מספטמבר והם כאלה רגועים וחמודים אז אין לה בעיה להיות איתה על הידיים אם צריך וכאלה. טויב, נחכה עוד כמה ימים ונראה מה קורה. תודה רבה!
 
מה עושים? הילד בן חודש ואף פעם לא

מוציא את השד מיוזמתו, גם לא אחרי שעה ויותר. ההמלצה היא לחכות שיוציא מצד אחד ואז להציע את השני, אנחנו בכלל לא מגגיעים למצב הזה. בפועל אני נותנת כל הנקה מצד אחר (זה בסדר?) אני פוחדת שזה קורה בגלל שאין לו תחושת שובע, אחותו הגדולה נולדה ככה אבל היא היתה עם מת"ל ככה שהיה הרבה יותר קל לאבחן את זה. באיזה גי אמורות להצטמצם מספר הארוחות ומשך הזמן שלהם?
 

צימעס

New member
כמה חיתולים רטובים יש לו ביממה?

כמה פעמים קקי? האם הוא רגוע בין הנקות? האם כואב לך להיניק אותו? איך העליה במשקל? אלה כמה שאלות שיעזרו להבין האם יש בעיה בהנקה. אישית, הייתי פונה במצב כזה ליועצתה הנקה, כי יש עוד דברים להסתכל עליהם, שאי אפשר באינטרנט. אך אבחנו אצל בתך את חוסר-תחושת השובע?
 
תשובות

כ-10 פעמים קקי ביום, לפחות 6 רטובים. רגוע בין ההנקות וישן לפעמים 3-4 שעות אחרי הנקה כואב קצת בתחילת ההנקה, יש יותר כאבים אחרי ההנקה. עלה במשקל 1.2 ק"ג בחודש יונק 10-12 פעמים ביום נדיר שהוא מפסיק הנקה מיוזמתו, רק אם הוא שוקע בשינה עמוקה. בסביבות גיל חודש היה משתולל לי על השד באמצע ההנקה (אולי כי נגמר החלב?) וזה היה מסתדר כשהייתי מחליפה צד, אלה היו הפעמים הבודדות בהן ינק משתי הצדדים. את הבת שלי הנקתי מעט ככה שהיה קל לאבחן את חוסר תחושת השובע, גם היא לא היתה מפסיקה לאכול ביוזמתה אבל אצלה זה היה מלווה בהקאות. עם הזמן כשהתחילה מוצקים זה התחיל להסתדר לבד אבל עד עכשיו היא מסוגלת לשתות כמויות אדירות של נוזלים אם לא מפסיקים אותה.
 

צימעס

New member
הכאבים שלך נשמעים כאילו

הוא לא יונק יעיל. הוא מחזיק את השד שלך בפה שלו באופן שמכאיב לך, ושהחלב יוצא לאט יחסית. אני מנחשת שבגלל שהוא יונק מאוד הרבה זמן, הוא כנראה מקבל די חלב (עושה די קקי/פיפי ועולה טוב במשקל), אבל אפשר לעזור לכם לתקן את שני הדברים - משך ההנקה הארוך מאוד והכאבים שלך. פני ליועצת הנקה מוסמכת שתפגוש אתכם פנים אל פנים, ותראה לכם איך לינוק/להיניק ביעילות ובלי כאבים. כמה מאות שקלים (200-400 תלוי מי היועצת ואם זה במרכז בבי"ח או פרטי לגמרי), ויהיה לכם הרבה יותר קל.
 

incognita22

New member
בעיות בהנקה ../images/Emo7.gif

מצטערת מראש, זה ארוך.... היי. הבן שלי כבר בן 3 חודשים (עוד יומיים, אבבל מי סופר?). נולד במשקל של 4 ק"ג (בלי גרמים ספורים), ובגיל חודשיים (שקילה אחרונה) היה במשקל של 5540 ק"ג. בעיקרון, הוא רק יונק (ניסיתי לתת סימילאק כשחזרתי ללימודים, והתברר שהוא אלגרי - כולו התמלא פריחה. בהמלצת הרופאה נתתי לו נוטרימיגן (סירבתי לפורמולה צמחית... לא נראה לי בריא מדי) אבל הוא מסרב לקחת... אחרי נסיונות במשך שבועיים בהם אני, הוא והספה היינו מכוסים בחומר המסריח הזה מהיריקות שלו, נואשתי). בערך מגיל חודשיים הוא התחיל לסרב לציצי, אז עברנו לחלב שאוב בבקבוקים. עד לפני כ 10 ימים הכל היה טוב... שאבתי כל 4 שעות (חוץ מבלילה) והיו לי כמויות מאד (!!!) יפות של חלב. עכשיו בכל שאיבה אני בקושי מגרדת את ה 150 מ"ל (כשארוחה אצלו זה 200) מה שאומר שהחלב מתמעט... אני שותה המון, משתדלת לנוח, התחלתי לקחת כמוסות חילבה, אבל אני לא רואה שיפור באופק... אני לחוצה מזה בטירוף, כי במה אני יכולה להאכיל אותו?!?!?!? אשמח לכל טיפ. תודה!
 

k ah

New member
אני לא ממש יודעת אבל

ממה שקראתי כאן לוקח לחילבה בערך שבוע עד שזה פועל. ניסית אולי להלחיף את הבקבוק? עם הבן הבכור שלנו נסינו כל בקבוק אפשרי עד שגילנו שהוא לא אוהב את פטמת הסיליקון ומעדיף את הבקבוק של נוק. אולי גם הבן שלכם לא אובה סיליקון?
 

incognita22

New member
אבל

את החלב השאוב הוא אוכל מאותם בקבוקים, ואפילו אוכל בכיף (כאמור "מחסל" 200 מ"ל בארוחה) עוד רעיונות מישהי?
 

וליצי

New member
אולי לנסות לערבב שאוב עם נוטרמיגן

ואז בכל פעם להגדיל את היחס לטובת הנוטרמיגן. זה מה שאני עשיתי. כי גם אצלי היא סירבה (מעניין למה?) לתערובת האפרוחים - כך בעלי כינה את הנ"ל.
 

מיני3

New member
../images/Emo41.gif מעבר להנקה מלאה

יובל בת שישה שבועות, עד לפני כמה ימים ינקה הנקה חלקית (בלילה קיבלה 2-3 בקבוקים של תמ"ל בגלל העייפות שלי) בימים האחרונים התחלתי להניק גם בלילה ומנסה להוריד לגמרי את התמ"ל. הבעיה היא שבימים האחרונים היא כל הבוקר נמצאת לי על הציצי (כנראה קפיצת גדילה) ולקראת שעות הצהריים אין לי חלב - אני רואה שהיא מנסה לינוק ומתעצבנת שלא יוצא לה כלום (כשאני לוחצת על הפיטמה לא יוצאת אפילו טיפה אחת של חלב) ואז אחרי ניסיונות שלי ועצבים שלה אני נותנת לה בקבוק שהיא אוכלת בתאבון. איך אפשר לגרום לכך שאני אוכל לוותר לגמרי על הבקבוקים ולהניק מלא?
 

EfratUK

New member
שאלה למומחיות

כי בסך הכל כדי להגדיל כמויות צריך לתת לינוק יותר. כשהיא 'יונקת על ריק' היא בעצם מסמנת לגוף שלך שהוא צריך ליצר עוד חלב. אחרי יומיים שלושה של קפיצת גדילה הגוף שלך ייצר יותר. השאלה היא אם כדאי להפסיק את התמ'ל בבת אחת, או באופן הדרגתי, כדי שלא יחסר לה מזון, כי היא בסך הכל עדיין מאוד צעירה. אני מקפיצה לך את ההודעה, כדי שהמומחיות יוכלו לענות על זה.
 
למעלה