תעמולה סמויה...

תעמולה סמויה...

חשבתן שרק כשאתן קוראות את ״ישראל היום״ אתן קוראות את כתב העת הממשלתי? ״משרד הכלכלה שילם מאות אלפי שקלים ל- YNET עבור פרסום כתבות במדור הכלכלה של האתר, כמובן, מבלי לציין בשום מקום שמדובר בתוכן שיווקי – "תוכן שיווקי - המונח המכובס ל"פרסום סמוי", שבמקרה של תכנים ממשלתיים ייתכן כי ראוי להחליפו במונח "תעמולה סמויה" ... שיתוף הפעולה התוכני-מסחרי בין YNET למשרד הכלכלה נולד באוקטובר 2012, בתקופת כהונתו של שלום שמחון כשר התעשייה, המסחר והתעסוקה (שמו הקודם של משרד הכלכלה, שבראשו עומד כיום נפתלי בנט). גולשי האתר נחשפו לתוצרי ההסכם שנחתם בין הצדדים החל מנובמבר 2012, בסדרה של כתבות שעסקו בענייני מסחר בינלאומיים והשקעות זרות והבליטו את האפשרויות וההצלחות שיכולות להיות מנת חלקם של יזמים ישראלים. במהלך חודשי הקיץ של 2013 הסתיים שיתוף הפעולה. הידיעות התפרסמו במסגרת ערוץ בשם "כלכלה בעולם", שבו מופיע באנר קבוע באנגלית ועליו סמליל משרד הכלכלה, אך ללא המלים "משרד הכלכלה". לגולשים לא הוסבר כי יש למשרד נגיעה כלשהי לתכנים וכי לשם כך שולם לאתר סכום כסף גדול. בידיעות עצמן מתראיינים פקידי ממשל ישראלים הקשורים לתחום הסיקור, בלי שיובהר לקוראים כי הם עושים זאת במסגרת שיתוף פעולה עם המשרד הממשלתי. לעתים צורף קישור לבלוג שמנהלים עובדי מינהל סחר החוץ במשרד הכלכלה או לאתר המטה לקידום השקעות במשרד. בשום מקום בערוץ ובידיעות שהתפרסמו במסגרתו לא ציינו עורכי YNET כי מדובר בתוכן שיווקי – המונח המכובס ל"פרסום סמוי", שבמקרה של תכנים ממשלתיים ייתכן כי ראוי להחליפו במונח "תעמולה סמויה". משרד הכלכלה: YNET הועדף על פני "גלובס" ו"דה-מרקר." http://www.the7eye.org.il/109438?utm_source=%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%96%D7%9C%D7%98%D7%A8+%D7%94%D7%A2%D7%99%D7%9F+%D7%94%D7%A9%D7%91%D7%99%D7%A2%D7%99%D7%AA&utm_campaign=50a2416bd0-2014_05_20&utm_medium=email&utm_term=0_129fd9aff8-50a2416bd0-19128477
 
למעלה