תעלומת רעידות בבלימה בגלגל קדמי...

bonanai

New member
תעלומת רעידות בבלימה בגלגל קדמי...

מדובר באופני הרים זק'ש, גלגל קדמי עם ציר פשוט (BALL BEARING). הרעידות מורגשות ברמה הגבוהה ביותר בתחום מהירות ביניים, כלומר במהירות נמוכה מ 20 קמ'ש כמעט ולא חשים ברעידות. בין 20 ל25 קמ'ש הויברציות חזקות ביותר ומעל זה רמתן יורדת אך עדיין בהחלט מורגשת. הרעידות מורגשות בבלימה בינונית עד חזקה (לא בליטוף של הבלם) ובהסתכלות על הציר בזמן הרעידות נראה כי המקור הוא ממנו... פתחתי את הציר, הכדוריות שלמות - ניקיתי, גירזתי וסגרתי - לא עוזר! החלפתי ציר שחרור מהיר - לא עוזר! יש בשני קצות הנאבה גומיות שמתלבשות על אומי הנעילה למנוע כניסת לכלוך גס - ניסיתי איתן ובלעדיהן - לא עוזר! הגלגל ישר פיקס בכל הצירים, אין חופש בנאבה, בהסתכלות כשהאופניים הפוכים אין שום דבר חריג, הגלגל מסתובב ישר ו"נקי" ללא חיכוכים מיותרים. למישהו יש רעיון? תודה ושבת רכיבה נעימה
 

bonanai

New member
שכחתי לציין...

שבהחלפת גלגל הבעיה נעלמת, כלומר היא ככל הנראה לא מהשילדה אלה מהגלגל הסורר. תודה
 

tamiryyy

New member
הייתה לי אותה בעיה בערך...

אצלי היא נפתרה ע"י חיזוק הברגים של ההד-סט תפתח את האלנים של הסטם ואת המכסה העגול למעלה תכוון את הכידון ישר עם הגלגל תחזק את האלן שבחלק העליון של הסטם ורק אח"כ את האלנים שבצד הסטם אצלי זה עזר מקווה שגם אצלך. ד"א זה היה ב trek ז"ק
 

jeblesh

New member
הברקסים הם V ?

אים כן , תנקה את הג'אנת אים מסיר שומנים , סבון כלים או כול דבר אחר שיעשה את העבודה כמו שצריך ...
 

roirosenthal2

New member
יש מצב שזה בעייה בחישוק

האם החישוק הוא במקרה WTB dual duty xc?? נסה ללכת במהירות קבועה עם האופניים וללטף את הברקס בעוצמה קבועה, שים לב אם חוזק הבלימה משתנה. רק שמיניות קיצוניות אמורות להשפיע על עוצמת הבלימה, שמיניות קלות לא ישפיעו כמעט. אם אין לך שמיניות קיצוניות ואתה מרגיש שהגלגל עוצר בחלקים ממנו יותר מאשר בחלקים אחרים יכולים להיות 2 דברים שאני מכיר: 1. דנט בג'נט - קיבלת מכה והחישוק התנפח באיזור המכה, תוכל להבחין בזאת במעבר עם האצבע על האיזור הספציפי של הדנט - הבלימה באיזור הדנט אמורה להיות משמעותית חזקה יותר מאשר ביתר הגנט. 2. חישוק דפוק - כניראה הבדלים מזעריים בעובי הדופן של החישוק גורמים לכך שבאיזורים העבים הבלימה חזקה יותר ובאיזורים הדקים הבלימה חלשה יותר. הייתה לי בעיה כזאת בחישוק WTB dual duty xc שקיבלתי עם אופני trek 6500 2004. בשל כך ובשל מעבר לדיסקים פרקתי את הגלגל הישן ובניתי גלגל חדש לדיסק עם החישוק של הWTB.
 

bonanai

New member
תודה. זה אכן DUAL XC...

זה לא יכול לנבוע מההד סט כי עם גלגל אחר הכל תקין... אני אנסה את נקיון הג'אנט. עוד רעיונות?
 

roirosenthal2

New member
לדרוש החלפה במסגרת אחריות

יצאה סידרה של ג'נטים דפוקים של WTB מהמפעל, אני יודע על לפחות עוד 3 אנשים שזה קרה להם, דרוש החלפה מהיבואן של האופניים וציין את הבעיה בדיוק, כמו כן אז זה שיש כבר מספר אנשים שנתקלו בבעיה זו. תן למכונאי סיבוב על האופניים ותן לו לגלגל את האופניים בחנות ולהרגיש את הברקס, לי לקח לא מעט זמן כדי לממש את האחריות של על הגלגל הקידמי בCTC מאוחר יותר הסתבר כי אותה בעייה קיימת גם בגלגל האחורי אך פחות מורגשת בגלל שהגלגל האחורי פחות בולם, לי לא היה כוח לעוד ריצות ליבואן והתעסקויות ולכן קניתי גלגל אחורי אחר יד שנייה ובניתי את החישוק WTB של הגלגל האחורי מחדש כגלגל קידמי עם דיסק.
 

oferbic

New member
הייתה לי בעיה זהה

והיא נבעה מעובי לא אחיד של הג'נט. בהתחלה חשבתי שאולי מדובר בשמיניות, בהד סט או בליכלוך, כמו שהמליצו לך קודמי בשירשור, אבל אחרי שפסלתי את הנ"ל ועם בדיקה מדוקדקת בקליבר באיזור שבו הגלגל ננעל העלתה שיש כנראה שחיקה לא אחידה של הג'נט. הפתרון האפשרי, בשיטת עשה זאת בעצמך, היא להצמיד נייר לטש גס בין הבלמים לבין הגלגל (הצד המחוספס לכיוון הגלגל כמובן), לנעול את הבלמים במצב לחוץ (ע"י בורג הכוונון העדין או אזיקון על הידית), ולסובב את הגלגל באיזור הבעייתי הלוך וחזור. עשיתי את זה אצלי והבעיה נעלמה כמעט לחלוטין. לפני הכל רצוי לרוקן את האויר מהצמיג, על מנת שלא ישתפשף גם הוא בשולי נייר הלטש.
 

nintense

New member
תופעה מוכרת במעצורי V...

עם הזמן החישוק מקבל דנטים וצ'יפים קטנים שלא תמיד נראים לעין אך מורגשים היטב בבלימה, אם ניתן להבחין בהם, ניתן לשייף קלות עם ניר שיוף עדין, זה לפעמים עוזר ולפעמים לא.
 

roirosenthal2

New member
שים לב להודעה שלי בנושא

שמעתי כבר מלא מעט אנשים על בעיות בחישוק wtb dual duty xc ניראה שחלק מהחישוקים הללו יצאו עם דפקט מהמפעל. בזמן שאני נסעתי עם החישוק הנ"ל בתור חישוק קידמי מעולם לא קיבלתי סנייק בייט (כלומר החישוק מעולם לא קיבל מכה חזקה) ותוך כחודש-חודשיים של רכיבה על האופניים החדשים שלי עם החישוק הזה גיליתי את התופעה הנ"ל. החישוק שהחליף אותו בונטרייגר מווריק לא פיתח שום בעיות, אך זמן קצר לאחר החלפת החישוק הקידמי גיליתי את אותה התופעה בחישוק האחורי (גם כן wtb dual duty xc). CTC בשלב מאוחר החלו לקחת אחריות על התופעה שהתגלתה באופניי טראק 6500 שנת 2004 עם חישוקי wtb dual duty xc. אני לא יודע אם יצרנים אחרים גם קיבלו את החישוקים הפגומים הנ"ל.
 
למעלה