תסלחו לי על הקטנוניות - הנהג האוזי

ronenb75

New member
תסלחו לי על הקטנוניות - הנהג האוזי

אני מתנצל מראש שאולי זה נשמע קטנוני, אבל יצא לי כבר מכל החורים הנושא הזה כאן בארץ ההורגת הזו... תגידו, איך הח'ברה האוזים נוהגים? איך נראים הכבישים באוז (מבחינת נהגים ולא מבחינת איכות הכביש)? פשוט נמאס לי לצאת מהבית שלי בטבעון לעבודה ביקנעם (מרחק נסיעה של 10 דקות בלבד) ולראות כל-כך הרבה נהגים מופרעים / חסרי התחשבות / עצבניים / צפצפניים / נדחפים / עוברים באור אדום / נדחפים וכל השאר.... האם גם האוז אנשים נעצרים במרכז הכביש כי בא להם, מצפצפים על כל שאר הנהגים? מצפצפים על החוק? לאלו שעזבו את הארץ לפני יותר משנה, למזלכם אתם לא יודעים כמה המצב כאן נורא! אין יציאה מהבית לנסיעה הכי קטנה שלא רואים או חווים עבירות תנועה שחלקן חמורות ולעיתים קרובות מידי עדים לכמעט תאונה או תאונה. האם המעבר הצפוי והמצופה לאוז ישנה את זה קצת? האם שם אוכל לעלות על הרכב מבלי להרגיש שאני נכנס לאיזור מלחמה? (אחרי כמובן שאני אעשה סיבוב שלם סביב האוטו כי מישהו שם את ההגה בצד הלא נכון!)
 

abby3

New member
מזדהה עם התחושה

שכל אחד שבא לו לעצור או לעבור על חוקי התנועה עושה זאת (ואח"כ מתפלאים שיש תאונות). גם אני מקווה מאוד שבאוסטרליה קצת יותר רגוע, לפחות סיפרו שיותר רגוע.
 

Kofico

New member
כאן זה מאד שונה.

גם כאן יש עבירות תנועה ולעיתים חמורות ביותר- גם כאן יוצא לפעמים לראות תאונות אפילו קשות אבל מצד שני נראה שאין בכלל מה להשוות לתרבות הנהיגה לארץ. ההבדל הגדול כאן הוא באכיפה למשל לגבי מהירות. מצד שני זה נכון שאפשר לדבר על תרבות נהיגה בין מדינות אבל הכל מתחיל בפרט. האם למשל כאשר אתה נוהג בארץ אתה שומר מרחק, נותן לאנשים להכנס לפניך משתדל לא לצפור או לחתוך נהגים אחרים גם אם הם התחילו או חתכו אותך קודם? כאן זה פשוט לא מקובל להתנהג כך על הכביש ואם תנהג כך יתכן שמישהו ידווח עליך ואתה עלול להעצר. באופן כללי יש כאן ציות רב יותר לחוקים. אבל כמו שאמרתי ההבדל הוא באכיפה. זה יכול מאד להעיק לפעמים כי איזורי המהירות המותרת משתנים כמעט מדקה לדקה. בעשרה הקילומטרים שאני נוסע בכל יום לבית הספר (בכביש שמוגדר HIGHWAY) אני עובר באיזור של 60, 40, 50 ו 70 קמ"ש וכאשר כתוב 40 זאת אומרת שצריך לנהוג 40 – אין חוכמות- או שתשלם קנס. שבוע שעבר אשתי נתפסה (מזל שהפעם זה לא אני) נוסעת 65 קמ"ש באיזור של 60 – קנס ממצלמה 130 דולר אוסטרלי + 2 נקודות (המצלמות מופעלות על ידי מפעילים פרטיים ולא תמיד על ידי שוטרים). למעשה זה כל כך גרוע שלנהגים רבים יש מתקן בתוך המכונית שמצפף להם כאשר הם עוברים את המהירות המותרת – כלומר אנשים ממשטרים את עצמם כדי לא להתפס ולשלם את הקנסות הכבדים. ממשלת ויקטוריה מרויחה מיליונים של דולרים בכל שנה מהשיטה הזו. למרות זאת עדיין נהרגים כאן על הכבישים אבל אין את האגרסיות של הארץ. אולי כדי שתתחיל להתרגל לתרבות הנהיגה כאן מחר כשאתה נוסע לעבודה תנסה לנהוג כמו אוסטרלי למרות שכל האחרים מתפרעים.
 

Yaniv212

New member
ובכל זאת יותר מ300 הרוגים מתחילת

השנה. הנהגים באוז ברובם נוהגים יותר בנימוס אולי מהנהגים בארץ. לצערי גם פה יש מופרעים שמשתוללים על הכביש וגם כאלה שפשוט לא יודעים לנהוג. אני מסכים עם קופיקו שהכל מתחיל בבן אדם עצמו, כלומר תתחיל לשים לב לאיך אתה מתנהג ולא לאחרים כך נהיה נהג ובני אדם יותר טובים או לפחות תהיה שלם עם אצמך.
 

guyguy2003

New member
אתה צודק ואני מודיע חגיגית

שאני לא מתכוון אף פעם להתקיף מישהי ולגנוב לה את התינוק.. גם לנקר למישהי את הפנים עם בקבוק שבור אני לא אנסה! זו הבטחתי כי זה באמת לא לעניין ולא יפה מצידי לעשות!!
אגב, אל תחשוב ששכחתי את המכונת כביסה פשוט מסתבר שזה לא פשוט להשכיר רכב מסחרי כמו שחשבתי.. צריך להזמין מראש כמה ימים וכו. תגיד היא תיכנס אולי באיזה רכב סטיישן אם נשכיב אותה?
 

bluecow

New member
tאתה מדבר על 300 הרוגים בשנה באוז?

אם כן אז הצחקתה אותי (צחוק מריר) - פה בארץ עשו קרוב לזה בחצי שנה, עד כמה שאני עוקב.
 

Yaniv212

New member
רק בויקטוריה וזה מתחילת השנה ולא

בשנה, כלומר בקצת יותר מחצי שנה. גיא! אתה תזהר לך עם הבקבוקים
המכונה לא נכנסת בסטיישן, אחרת הייתי מביא לך אותה. אפשר להשכיר עגלה, נראה לי יותר זול. תהיה בקשר.
 

saxmachine

New member
ועכשיו לחלק המדהים

בתור מהגר חדש, שחי בת"א עם היד על הצופר, אצבע משולשת בהיכון ואינסטינקטים של חתול במרדף. מצאתי את עצמי נוסע באוסטרליה כמו שלא ידעתי שאפשר לנסוע. מהירות מותרת זה מהירות מותרת, שמירת מרחק, מתן (כן לתת מרצון) זכות קדימה, ויתור מלא על הצפצפה, וההרגשה... תענוג. אני מרגיש כמו נרקומן שנגמל והגיע להארה. אבל כמובן כמו בכל מקום עם כבישים. תמיד יש שיכורים, וזקנים שעברו את זמנם על הכביש, אבל חפיף רגוע. הדיאגנוזה שלי: ישראל מול אוסטרליה בתרבות נהיגה. אין מקום להשוואה בכלל.
 

באיה

New member
מה שמביא אותי למסקנה

שאתה saxmachine בין היתר אחד מני רבים שעל הכבישים בארץ יצגת את התרבות הרעה. ועכשיו בגלל שאתה נמצא בנכר ומתנהג כמו כולם שם, אתה מבקר את התרבות הרעה בארץ. מותר לי לשאול מדוע? מדוע לא נתת גם בארץ דוגמה איך לנהוג בכבישים? אולי כן, אך מדבריך כרגע, זה מה שהבנתי.
 

saxmachine

New member
כי לא צריך

נורא פשוט ליידיס, לא צריך להילחם על טריטוריה בכביש. לא צריך לפנות מקום למצפצפים ונדחקים. אגב, מכיוון שבישראל נוהגים כמו בישראל (ואגב כו שאר המדינות השכנות: מצרים, יוון, איטליה) אז מבחינתי שום דרך אחרת לנהוג שם. מבינה? ענין של בריאות. נסי את לנהוג בהודו בלי צופר. בתאילנד בלי להיצמד על המילימטר? לא תצליחי. בישראל אני מוצא שבלי לנהוג אגריסיבי את בסכנת תאונה או שתעופי מהכביש.
 

באיה

New member
חמודון, ההסבר שלך בכלללללללללל

לא מקובל עלי. ואם פתאום הרבה ישראלים יחליטו שצריך לקפוץ מהגג, אז גם אתה תקפוץ??????????? נו באמת. עכשיו תפסתי אותך על חם ממש. אין לך ולכשכמותך זכות לבקר כל זמן שבישראל אתה נוהג בעמצך כמו משוגע. זה גם נוגע לתחומים אחרים. אני נוהגת משנת 1967 עד היום, (לבטח אז עוד לא חשבו ליצור אותך) ובמשך כל השנים הייתה לי רק עברה אחת באשמתי. אני פחדנית מטבעי, וגם בכביש אני לא אגרסיבית. אני לא עוקפת כשאני נוסעת באוטוסטרדה ב100 קמ"ש, אלא שמישהו עוד יותר פחדן ממני נוסע ב80. מי שעושה זיגזקים בכביש, ועוקף ללא הרף, אני נותנת לו במחשבה שאם אתה רוצה למות, אז תמות לבד בלעדי. אם אתה אגרסיבי בכביש, לא רק שזה לא מקטין את הסכנה, אלא להפך. אני נוהגת הרבה בכביש איילון, יש לי מסלול קבוע, ותאמין לי בכביש הזה אני לא יורדת ממאה. מי שרוצה מהר יותר יש לו עוד כמה מסלולים, שיתחרה עם המות לבדו בלעדי.
 

saxmachine

New member
גם ההסבר שלך לאאאאאא

לפעמים אני תמהה אם מי שאומר לנסוע על פי החוקים ושהוא עשה עבירה אחת בלבד, התניעה בכלל את האוטו שלו??? או שהוא נוסע על האילון הלוך וחזור במאה קמ"ש לא עוברת נתיבים ולא מגיעה לשום מקום שמצריך אינטרקציה... החתום מעלה נסע רוב חייב הבוגרים על טוסטוסים ואופנועים, לפני שהחתום מעלה עבר לשיטת צפור כפי יכולתך הוא צבר 4 תאונות מזן "לא ראיתי אותך". לאחר הנסוי 0. לעומת זאת כיוון שאני מחשיב את עצמי לנהג סתגלתן, ברחובות מל'ס, אין צורך בצופר או נהיגת תל-אביב. עניין של תרבות נהיגה טובה יותר.
 

באיה

New member
../images/Emo12.gif עכשיו אתה בספק אם אני

בכלל נוהגת. כלומר מי שנוהג חייב שיהיה לו הרבה עברות
אז אם אתה לא מאמין אם אני בכלל אוחזת בהגה, תשאל את יו-מן איך הגעתי למפגש בהרצליה. אם אתה מאמין שהתאונות שלך היו בגלל הזהירות שלך, אתה טועה. ובכלל מרגיז אותי שאתה מצדיק את הנהיגה הפרועה שלך בחוצות תל אביב, והתחסדות בנהיגה סגלתנית ברחובות מל"ס.
בגלל נהגים כמוך, אני בתל אביב בסכנה. אז אולי יותר טוב שאתה שם ולא פה. ישראל משפיעה עליך לא טוב, זה התירוץ שלך. תשאר שם
 

xela4

New member
תגידי

את באמת רוצה להגיד שלא מפריע לך כשאת עומדת בפקק באיילון בבוקר וכולם עוקפים אותך על השוליים? מה את "הקרחון השוודי" ? את באמת לא מתעצבנת כשבבוקר כשאת לחוצה להגיע לעבודה בזמן כולם חייבים לעצור ליד האוטו התקוע שעומד בצד ולא מפריע לאף אחד רק כדי לראות מה קורה? וכשאת מאותתת את רוצה להגיד לי שיתנו לך להשתלב? 11 שנה נסעתי כל בוקר מראשל"צ לתל אביב דרך איילון. כל בוקר זאת הייתה מלחמת עולם. אם את לא נדחפת אף אחד לא יתן לך להשתלב. מצטער, אבל ככה זה. וב-10 בלילה, כשאת כבר ליד הטלביזיה נרדמת לך בסבבה ופתאום איזה דביל מביא אותה בצפירות עולות ויורדות אז זה גם לא מפריע לך ? אז אני כבר שנתיים פה במלבורן ונוהג כל יום לקולינגווד ובחזרה בשעות השיא ועוד לא קרה לי אפילו פעם אחת שאני באמת יתעצבן בכביש. ככה זה : ברומא תהיה רומני. ובעוד חודש, כשאנחנו נגיע לארץ אני עוד פעם אלבש את השכפ"ץ החגיגי שלי ואצא לי לכבישי ישראל בצפירות.
 

באיה

New member
אני אגיד בסגר?

כשאני דיברתי על עקיפה, אז דיברתי על נסיעה במהירות של 100. פקק, זה לא 100, זה בקושי 10 קמ"ש. אבל אז לא רק אתה בפקק, אלא כולם. אני מתפלאה עליכם
יש פעמים שאתם מדברים כמו מבוגרים בהתאם לגילכם, אך יש פעמים שאתם מדברים כמו ילדים. הארץ שלנו קטנטונת, אך מפותחת מכל הבחינות. הפועל יוצא שיש יותר מכוניות בכבישים ופחות דרכים. ותאמין לי בונים את הכבישים לאחרונה בטירוף. כל הזמן צצים מחלפים חדשים שמשגעים לי את השכל. אתה רוצה להשוות את מרחבי אוסטרליה לארץ?
אין סיכוי לשום השוואה. בנוגע להשתלוות, אין לי עם זה שום בעיה. אמה מה, אתה רוצה להשתלב תוך שניה, ולי יש סבלנות לעוד כמה שניות, ומשתלבת ללא בעיה. תאמין לי שבגלל כל ההסתעפויות לא פעם נכנסתי למסלול הלא נכון, והשתלבתי בחזרה כמו טטאלה. עם אתה עצבני, אתה מקרין את זה על אחרים, אז יקשו עליך. אך עם סבלנות למרות כל הנרבים מסביב, תמיד הגעתי בזמן לכל מקום. הפתרון הוא, לצאת יותר מוקדם
 

xela4

New member
אם כך את אומרת

שבגלל שאין מספיק כבישים אז מותר לעקוף על השוליים וזה בסדר להתעכב על יד כל רכב תקוע ? ומה הקשר למרחבי אוסטרליה ? אני נוסע כל יום 35 ק"מ על כביש דו מסלולי שהוא בערך חצי מאיילון ובכל זאת אף אחד לא צופר ולא עוקף על השוליים. ומאיפה את יודעת כמה סבלנות יש לי ? דווקא יש לי המון ובכל זאת, על מנת להשתלב באיילון בבוקר זה לא קל. ולמה, כשאומרים לך משהו שלא לרוחך את צריכה להגיד "שאתם מדברים כמו ילדים"? אף אחד לא התלונן שישראל לא מפותחת. הדבר היחיד שנאמר פה זה שאין מה להשוות בין תרבות הנהיגה בארץ לבין זאת שבאוסטרליה. ומי כמוך שהייתה באוסטרליה כמה פעמים, צריכה לדעת את זה.
 
ואם כבר קטנוניים...

בשבת נסענו לטייל ב"סתף" שבהרי ירושלים. פינת חמד עם אויר הרים צלול, רק שאפילו האויר הצח לא הצליח להרגיע את העצבים מהאנשים הברברים שנכנסו (טיפסו מעל חומות וגדרות) לאזורים מגודרים עם שלט "אין כניסה" ומלאו שקיות גדושות בענבים, תאנים, וסברסים (טוב זה פחות הפריע לי כי קיוויתי שהקוצים יעשו את שלהם), תוך כדי שהם שוברים ענפים ומשאירים אותם רמוסים על האדמה. על הלכלוך של הניירות טואלת זרוקים בכל מקום כבר כתבתי...? האדם הלבן הוא אויב לא רק של האבוריגינים אלא גם של עצמו וסביבתו! ממש מייאש ומדכא (וזה מבלי להתייחס לנסיעה לשם וחזרה!)
 

באבס

New member
יחי ההבדל הגדול../images/Emo73.gif

הנסיעה כאן שונה לחלוטין מהנסיעה בכבישי ישראל. לפחות ממה שאני רואה כל יום רוב הנהגים פה: נותנים זכות קדימה. עוצרים בעצור שומרים על המהירות לא עוקפים מהשוליים מאותתים נותנים להשתלב (ועוד בחיוך גדול רחמנא ליצלן) לא צופרים לא מהבהבים באורות כשאני בנתיב המהיר אני אומרת רוב למרות שממה שאני רואה זה 99% אבל בטח זה שונה באזור הסיטי שם כמובן גם עמוס יותר מהדרך לעבודה שלי. ולסיכום - בארץ הייתי נוהגת בעצבים ובקריזה כי הייתי נוהגת בזהירות שעה שסביבי דפקו עברות תנועה על ימין ועל שמאל ופה אני נוהגת בכיף, בלי לחץ, ממש תענוג.
 
למעלה