תסבירו לי אם המהלך הזה הגיוני

מצב
הנושא נעול.
תסבירו לי אם המהלך הזה הגיוני

תסבירו לי אם המהלך הזה הגיוני
בתוכניות הפיתוח של הרכבת, הרכבת אמרה שהקו מב"ש לערד דרך נבטים ימשיך גם לים המלח ומישם יחובר למסילה לאילת עכשיו תגידו לי אם זה הגיוני שיחברו מסילה מערד לים המלח אם יש הפרש גבהים של אלף מטר גובה ב 20 קילומטר. איך הם חשבו על דבר כזה? אפשר בכלל לעשות דבר כזה שרכבת רגילה כמו רכבת ישראל תעבור בקטע של שיפועים כאלה?
 

mucool2

New member
איפה ראית את זה??

תסבירו לי אם המהלך הזה הגיוני
בתוכניות הפיתוח של הרכבת, הרכבת אמרה שהקו מב"ש לערד דרך נבטים ימשיך גם לים המלח ומישם יחובר למסילה לאילת עכשיו תגידו לי אם זה הגיוני שיחברו מסילה מערד לים המלח אם יש הפרש גבהים של אלף מטר גובה ב 20 קילומטר. איך הם חשבו על דבר כזה? אפשר בכלל לעשות דבר כזה שרכבת רגילה כמו רכבת ישראל תעבור בקטע של שיפועים כאלה?
איפה ראית את זה??
 
אמרו את זה בערד וגם יש בקישור הבא

איפה ראית את זה??
אמרו את זה בערד וגם יש בקישור הבא
גם בויקיפדיה רשמו את תוכניות הפיתוח העתידי של הרכבת בקישור הבא. זה נימצא תחת הכותרת המשנית "תוכניות לטווח הרחוק" http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA_%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C
 
לא הייתי בונה על זה יותר מדי

אמרו את זה בערד וגם יש בקישור הבא
גם בויקיפדיה רשמו את תוכניות הפיתוח העתידי של הרכבת בקישור הבא. זה נימצא תחת הכותרת המשנית "תוכניות לטווח הרחוק" http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA_%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C
לא הייתי בונה על זה יותר מדי
והנה קבל מפת קווים עתידית כפי שהודרה מאתר רכבת ישראל ככה כדי שתדע מה מתכננים לך שם....
 

אורי404

New member
המפה המצורפת:

לא הייתי בונה על זה יותר מדי
והנה קבל מפת קווים עתידית כפי שהודרה מאתר רכבת ישראל ככה כדי שתדע מה מתכננים לך שם....
המפה המצורפת:
גם על המפה המצורפת מומלץ לא להסתמך. קשה להאמין שהדברים הבאים יהיו עד 2011: - קו עכו-כרמיאל. - קו העמק. - המשך קו כפר סבא לרעננה ולהרצליה. יש לקוות שהקו לרעננה עצמה יפעל עד 2011. - קו אשקלון-באר שבע דרך שדרות, נתיבות ואופקים. למעשה, אולי הקטע לשדרות ייפתח עד 2011. - קו תל אביב-ירושלים המהיר: נקווה שזה יהיה עד 2011 ללא עיכובים. - המשך קו איילון דרך חולון וראשון לציון: גם פה יש לקוות שזה אכן יהיה עד 2001. את קו רעננה ציינתי לעיל. השאלה שלי היא האם ידוע היכן יהיו תחנות הרכבת העתידות לבוא: רעננה מרכז ורעננה מערב?
 
הקווים הציינת לפחות מתוכננים..

המפה המצורפת:
גם על המפה המצורפת מומלץ לא להסתמך. קשה להאמין שהדברים הבאים יהיו עד 2011: - קו עכו-כרמיאל. - קו העמק. - המשך קו כפר סבא לרעננה ולהרצליה. יש לקוות שהקו לרעננה עצמה יפעל עד 2011. - קו אשקלון-באר שבע דרך שדרות, נתיבות ואופקים. למעשה, אולי הקטע לשדרות ייפתח עד 2011. - קו תל אביב-ירושלים המהיר: נקווה שזה יהיה עד 2011 ללא עיכובים. - המשך קו איילון דרך חולון וראשון לציון: גם פה יש לקוות שזה אכן יהיה עד 2001. את קו רעננה ציינתי לעיל. השאלה שלי היא האם ידוע היכן יהיו תחנות הרכבת העתידות לבוא: רעננה מרכז ורעננה מערב?
הקווים הציינת לפחות מתוכננים..
ונמצאים בשלב זה או אחר של ביצוע, בניגוד לקו המפוקפק מערד לים המלח.
 

אורי404

New member
הכל יחסי:

הקווים הציינת לפחות מתוכננים..
ונמצאים בשלב זה או אחר של ביצוע, בניגוד לקו המפוקפק מערד לים המלח.
הכל יחסי:
בהשוואה לקו ערד-ים המלח התכניות ריאליות. בהשוואה לתאריך הנקוב, שנת 2011, זה לא ממש ריאלי.
 

croovy

New member
תחנות רעננה

המפה המצורפת:
גם על המפה המצורפת מומלץ לא להסתמך. קשה להאמין שהדברים הבאים יהיו עד 2011: - קו עכו-כרמיאל. - קו העמק. - המשך קו כפר סבא לרעננה ולהרצליה. יש לקוות שהקו לרעננה עצמה יפעל עד 2011. - קו אשקלון-באר שבע דרך שדרות, נתיבות ואופקים. למעשה, אולי הקטע לשדרות ייפתח עד 2011. - קו תל אביב-ירושלים המהיר: נקווה שזה יהיה עד 2011 ללא עיכובים. - המשך קו איילון דרך חולון וראשון לציון: גם פה יש לקוות שזה אכן יהיה עד 2001. את קו רעננה ציינתי לעיל. השאלה שלי היא האם ידוע היכן יהיו תחנות הרכבת העתידות לבוא: רעננה מרכז ורעננה מערב?
תחנות רעננה
לפי מה שהבנתי מדוד שלי, שמכיר טוב את התוכניות באזור, תחנת רעננה מרכז תהיה מתחת למסוף האוטובוסים של צומת רעננה (היא תהיה תת-קרקעית), ומשם ימשיך הקו (עם כביש 531) קרך הגבול בין רעננה לגבעת-ח"ן, ליד רחוב פרדס משותף, והתחנה תהיה בצומת הדמיונית של פרדס משותף ושדרות ירושלים [פרדס משותף פשוט לא מגיע עד לשם, אז אין באמת צומת]. זה ייקח עוד המון-המון זמן עד שזה באמת יקרה.
 

אורי404

New member
תודה רבה. אם כך, התחנה

תחנות רעננה
לפי מה שהבנתי מדוד שלי, שמכיר טוב את התוכניות באזור, תחנת רעננה מרכז תהיה מתחת למסוף האוטובוסים של צומת רעננה (היא תהיה תת-קרקעית), ומשם ימשיך הקו (עם כביש 531) קרך הגבול בין רעננה לגבעת-ח"ן, ליד רחוב פרדס משותף, והתחנה תהיה בצומת הדמיונית של פרדס משותף ושדרות ירושלים [פרדס משותף פשוט לא מגיע עד לשם, אז אין באמת צומת]. זה ייקח עוד המון-המון זמן עד שזה באמת יקרה.
תודה רבה. אם כך, התחנה
שתהיה בחלק המערבי תהיה נוחה לרבים מתושבי הרצליה, שמתגוררים בשכונות שביב, גיל עמל, גן רשל ועוד. כמו כן, התחנה תהיה נוחה לתושבי רעננה רבים.
 

mucool2

New member
מה שמוכיח שויקיפדיה היא מקור מפוקפק

אמרו את זה בערד וגם יש בקישור הבא
גם בויקיפדיה רשמו את תוכניות הפיתוח העתידי של הרכבת בקישור הבא. זה נימצא תחת הכותרת המשנית "תוכניות לטווח הרחוק" http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA_%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C
מה שמוכיח שויקיפדיה היא מקור מפוקפק
ציטוטים (המשפטים שהדגשתי - לא ידוע לי על כל תכניות לגביהם): קו מבאר שבע לערד ומשם לאתרי התיירות באזור ים המלח (שיחובר למסילה לאילת). המשך הקו מבאר שבע לדימונה, לכיוון אילת ומעבר גבול טאבה, דרך ירוחם, שדה בוקר ומצפה רמון. המציאות: שתי האפשרויות שידוע לי שנלקחו בחשבון למסילה לאילת הן: 1. הארכת מסילת אורון לכיוון הערבה (תוואי מפותל למדי) 2. קו ישר יותר, כולל מנהרות ארוכות וגשרי-ענק, בין דימונה לאזור צומת הערבה. יש תוכנית לחבר בין אילת וים המלח (לרכבות פוספטים), לא לחיבור לערד. ידוע לי גם על תוכנית לחיבור ירוחם (שלוחה די קצרה מדימונה), ואני מוכן לקבל גם מסילה עד מצפה רמון כתכנית לטווח ארוך (מאוד), אבל נראה לי מאוד לא סביר שמסילה כזאת תמשיך עד אילת. אותו כנ"ל לגבי ערד-ים המלח (מהסיבה שציינת - שיפוע חד מדי). יש עוד כמה אי-דיוקים בערך הזה, וכל הסעיף "תוכניות לטווח הרחוק" נראה כמו ערבוב בין תוכניות קיימות לכאלה שהן לא יותר מפנטזיה.
 

harhanegev

New member
בקשר לאילת,

מה שמוכיח שויקיפדיה היא מקור מפוקפק
ציטוטים (המשפטים שהדגשתי - לא ידוע לי על כל תכניות לגביהם): קו מבאר שבע לערד ומשם לאתרי התיירות באזור ים המלח (שיחובר למסילה לאילת). המשך הקו מבאר שבע לדימונה, לכיוון אילת ומעבר גבול טאבה, דרך ירוחם, שדה בוקר ומצפה רמון. המציאות: שתי האפשרויות שידוע לי שנלקחו בחשבון למסילה לאילת הן: 1. הארכת מסילת אורון לכיוון הערבה (תוואי מפותל למדי) 2. קו ישר יותר, כולל מנהרות ארוכות וגשרי-ענק, בין דימונה לאזור צומת הערבה. יש תוכנית לחבר בין אילת וים המלח (לרכבות פוספטים), לא לחיבור לערד. ידוע לי גם על תוכנית לחיבור ירוחם (שלוחה די קצרה מדימונה), ואני מוכן לקבל גם מסילה עד מצפה רמון כתכנית לטווח ארוך (מאוד), אבל נראה לי מאוד לא סביר שמסילה כזאת תמשיך עד אילת. אותו כנ"ל לגבי ערד-ים המלח (מהסיבה שציינת - שיפוע חד מדי). יש עוד כמה אי-דיוקים בערך הזה, וכל הסעיף "תוכניות לטווח הרחוק" נראה כמו ערבוב בין תוכניות קיימות לכאלה שהן לא יותר מפנטזיה.
בקשר לאילת,
בהנחה שזה יקרה לפני ששערותיו של נכדי (שטרם נולד) ילבינו, ההצדקה הכלכלית היא בעיקר ולפני הכל לקו משאות. קו משאות יכול להיבנות בקלות רבה, ע"י חלק מושקע מעט באזור חצבה (יש פחות מ-20 ק"מ מרחק ממסילה קיימת לכביש הערבה) והמשך מישורי עד נמל אילת. לקו כזה יש יתרון רב עקב הפוטנציאל הרב להתחרות בתעלת סואץ שהיא בעלת מגבלות ובעיות לא מעטות. לנסיעת חצות, הוא יכול להיות פייט רציני לקו האוטובוס, כי גם אם הוא יהיה איטי, הוא יספק שעת יציאה סבירה יותר, שעת הגעה נוחה, ושינה נעימה יותר. לגבי קו נוסעים, קו נורמלי שאנשים ירצו לנסוע בו, יש בגדול 2 אפשרויות: [1] אפשרות חלומית: קו מושקע ויקר מאוד מאוד מאוד מאוד, שיאפשר מהירות בסגנון יפן, כלומר כמו מטוס. הבעיה היא האם יהיה יזם שיראה השקעה כזו כמוצדקת, מה גם שהוא יצטרך לגבות מחיר גבוה (להחזרת ההשקעה) וספק אם יהיה מי שירצה בכלל לשלם מחיר כזה. [2] אפשרות ריאלית: לאחר השלמת קו המשאות ההגיוני שתיארתי לעיל, לסלול מסילה מדימונה לחצבה בתוואי פחות מפותל, ולקבל זמן נסיעה של כ-3 שעות מתל אביב, ובהתאם לגבות מחיר קצת יותר גבוה מאוטובוס, אך עדיין מספיק אטרקטיבי כדי להיות זול משמעותית ממחיר טיסה. אם משהו ממה שכתבתי נראה לא הגיוני למומחי הרכבות, אשמח לשמוע.
 
לא יקום ולא יהיה

תסבירו לי אם המהלך הזה הגיוני
בתוכניות הפיתוח של הרכבת, הרכבת אמרה שהקו מב"ש לערד דרך נבטים ימשיך גם לים המלח ומישם יחובר למסילה לאילת עכשיו תגידו לי אם זה הגיוני שיחברו מסילה מערד לים המלח אם יש הפרש גבהים של אלף מטר גובה ב 20 קילומטר. איך הם חשבו על דבר כזה? אפשר בכלל לעשות דבר כזה שרכבת רגילה כמו רכבת ישראל תעבור בקטע של שיפועים כאלה?
לא יקום ולא יהיה
זה פשוט בלתי-אפשרי. באזור מצוק ההעתקים יש הפרש גובה של 500 מ' לאורך קו אווירי של 3 ק"מ. הדרך היחידה שרכבת תוכל לעלות את זה היא אם יתקינו מסילה באורך של קרוב ל-20 ק"מ, כלומר: אם הקצה התחתון של המסילה יהיה בעין-בוקק הראש שלה צריך להיות במצדה או בקצה הדרומי של הר סדום. אם יפתלו אותה, בהתחשב במגבלות רדיוס הסיבוב של מסילת רכבת, יהיה מדובר בהרס משמעותי של הנוף. כתבתי את זה כבר לא פעם: לעולם לא תהיה רכבת נוסעים לים-המלח. גם אם התיירות באזור תגיע לשיא שלא היה כדוגמתו, האופציות הסבירות היחידות (בהנחה שהקו יהיה קו שישמש גם רכבות משא) הוא הארכת קו צין/אורון או העברת מסילה מבקעת-הירדן (בהתחשב במצב הגיאופוליטי - מבית-שאן). בקו כזה לא יהיו נוסעים כי משך הנסיעה יהיה ארוך מאוד (מת"א לים-המלח דרך מצפה-רמון). רכבת מהירה ("שינקאנסן" למיניהן) אינן אופציות סבירות בגלל הצורך במסילה ישרה יחסית וקושי מהותי שלהן להתמודד עם שיפועים. שלא לדבר על ייקור העלויות. בנוסף נזכיר גם ערכי נוף - מסילה כזו תכער את אחד הנופים הבתוליים האחרונים שנותרו בישראל. הפתרון צריך להיות רכבת ישירה לערד (אולי מסילה דרך להבים בלי כניסה לב"ש, כלומר נסיעה של כשעה ורבע) עם תיאום לו"ז לשירות אוטובוסים מערד לים-המלח.
 

fireman

New member
ונקנח במשפט שהמצאתי

לא יקום ולא יהיה
זה פשוט בלתי-אפשרי. באזור מצוק ההעתקים יש הפרש גובה של 500 מ' לאורך קו אווירי של 3 ק"מ. הדרך היחידה שרכבת תוכל לעלות את זה היא אם יתקינו מסילה באורך של קרוב ל-20 ק"מ, כלומר: אם הקצה התחתון של המסילה יהיה בעין-בוקק הראש שלה צריך להיות במצדה או בקצה הדרומי של הר סדום. אם יפתלו אותה, בהתחשב במגבלות רדיוס הסיבוב של מסילת רכבת, יהיה מדובר בהרס משמעותי של הנוף. כתבתי את זה כבר לא פעם: לעולם לא תהיה רכבת נוסעים לים-המלח. גם אם התיירות באזור תגיע לשיא שלא היה כדוגמתו, האופציות הסבירות היחידות (בהנחה שהקו יהיה קו שישמש גם רכבות משא) הוא הארכת קו צין/אורון או העברת מסילה מבקעת-הירדן (בהתחשב במצב הגיאופוליטי - מבית-שאן). בקו כזה לא יהיו נוסעים כי משך הנסיעה יהיה ארוך מאוד (מת"א לים-המלח דרך מצפה-רמון). רכבת מהירה ("שינקאנסן" למיניהן) אינן אופציות סבירות בגלל הצורך במסילה ישרה יחסית וקושי מהותי שלהן להתמודד עם שיפועים. שלא לדבר על ייקור העלויות. בנוסף נזכיר גם ערכי נוף - מסילה כזו תכער את אחד הנופים הבתוליים האחרונים שנותרו בישראל. הפתרון צריך להיות רכבת ישירה לערד (אולי מסילה דרך להבים בלי כניסה לב"ש, כלומר נסיעה של כשעה ורבע) עם תיאום לו"ז לשירות אוטובוסים מערד לים-המלח.
ונקנח במשפט שהמצאתי
ביום שבו תהיה מסילת רכבת לים המלח, לא יישאר ים המלח. אני לא יודע אם לצחוק או לבכות.
 
חברים להתעורר, כל שנה ים המלח נסוג

ונקנח במשפט שהמצאתי
ביום שבו תהיה מסילת רכבת לים המלח, לא יישאר ים המלח. אני לא יודע אם לצחוק או לבכות.
חברים להתעורר, כל שנה ים המלח נסוג
במטר 1!!!.מי שביקר בעין פשחה, יכול לראות איפה היה פעם החוף ואיפה הוא היום.... זה המשאב מס' 1 של מדינת ישראל (תיירות, אשלגן וכל הקרמים והסבונים שם). אם לא נתעורר, זה יהיה מאוחר, אבל מאוד מאוחר.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
בוקר טוב ישראל!

חברים להתעורר, כל שנה ים המלח נסוג
במטר 1!!!.מי שביקר בעין פשחה, יכול לראות איפה היה פעם החוף ואיפה הוא היום.... זה המשאב מס' 1 של מדינת ישראל (תיירות, אשלגן וכל הקרמים והסבונים שם). אם לא נתעורר, זה יהיה מאוחר, אבל מאוד מאוחר.
בוקר טוב ישראל!
התעוררנו. now what?
 

בועז ל

New member
אולי להחרים את מי עין גדי? ../images/Emo8.gif

בוקר טוב ישראל!
התעוררנו. now what?
אולי להחרים את מי עין גדי?
 

raminec

New member
לא שאני חלילה נגד

אולי להחרים את מי עין גדי?
לא שאני חלילה נגד
אבל זה הדבר האחרון בערך שיציל את ים המלח. אם מפעלי ים המלח ימתנו את קצב השאיבה שלהם אולי ים המלח יגיע עוד כמה עשרות שנים לאיזון כלשהו. בקצב הנוכחי הם ייבשו את הימה הרבה יותר מהר ממה שאנשים חושבים.
 

kobiz99

New member
ים המלח כבר איננו באזור המדובר

ונקנח במשפט שהמצאתי
ביום שבו תהיה מסילת רכבת לים המלח, לא יישאר ים המלח. אני לא יודע אם לצחוק או לבכות.
ים המלח כבר איננו באזור המדובר
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה