תנועת הרכבות החל מ 18.10, והתקדמות בעבודות החישמול

מיקלוש77

Well-known member
מתוך אתר הרכבת:

תנועת הרכבות החל מ-18.10.20

בהתאם להחלטת משרד התחבורה, החל מ-18.10.20, יורחבו שעות הפעילות וקווי הנסיעה.

תנועת הרכבות אשר הופסקה בשבועות האחרונים בשעה 20:00, תופעל בין השעות 5:00 בבוקר (בקירוב) ועד השעה 22:00 בערב (בקירוב), בימים ראשון עד חמישי בלבד (לא תופעלנה רכבות בימי שישי ומוצאי שבת).רכבות היוצאות עד השעה 22:00 משלימות את מסלולן לצורך הורדת נוסעים בלבד. אין כניסה לתחנות ואין עלייה לרכבת לאחר השעה 22:00.שימו לב! אין תוקף לשובר עלייה שיופק לרכבת, עבור רכבת כלשהי היוצאת לאחר השעה 22:00.תנועת הרכבות בקווים בית שאן - חיפה, כרמיאל - חיפה, לוד - ראשל"צ הראשונים, אשר צומצמה משמעותית בשבועות האחרונים - תחזור לתדירות רגילה.בשלב זה לא יחודש השירות בקו כפ"ס נורדאו - הרצליה.

התקדמות בעבודות החשמול:בשל השלמת תשתית החישמול בתחנת הרצליה והתחלת עבודות פריסת התשתית החשמלית עד איזור נתניה, חלים שינויים בתנועת הרכבות בכל ערב, החל מהשעה 21:00 ועד השעה 5:00 בבוקר למחרת.
 

Ccyclist

Well-known member
מז׳תומרת עד הרצליה? עבודות החישמול מתחילות מהרצליה ומשם מתקדמות מזרחה לכיוון כפר סבא.

אני מקווה שאחרי החישמול יאריכו את הקו מירושלים להרצליה אל רעננה וכפ"ס כך שחיבור לולאת השרון להרצליה לא יוריד את התדירות ל 2 רכבות בשעה בשיא ורכבת אחת בשעה בשעות השפל.
 
אני מקווה שאחרי החישמול יאריכו את הקו מירושלים להרצליה אל רעננה וכפ"ס כך שחיבור לולאת השרון להרצליה לא יוריד את התדירות ל 2 רכבות בשעה בשיא ורכבת אחת בשעה בשעות השפל.
לא בטוח שאפשר להשתמש בתחנות האלה כתחנות טרמינליות במקביל לזה שיש עוד קו "עובר". יש בהן רק שתי מסילות. ה שכן אני חושב שבראיה ארוכת טווח חלק גדול מתחנות המסילה המזרחית בנויות בתצורה של ארבע מסילות (2 רציפי אי) באופן שמאפשר להן לשמש גם כתחנות טרמינליות ואז מה שאתה מציע עשוי לקרות. זה בעצם יהיה שבירת הלולאה. אני חושב שראיתי תוכנית לפיה קו אחד מתחיל מראש העין דרום (התחנה הישנה ליד אנטיפטרוס) וממשיך לתחנות מסילת השרון ומשם לתל אביב, וקו אחר מתחיל מאחת מהתחנות הצפוניות של המסילה המזרחית (אולי אחיטוב, לא זוכר) וממשיך למסילת הירקון ומשם לתל אביב. הקו הראשון בהחלט יכול להיות גם הארכה של קו ירושלים-ת"א.
 

luckydude

Active member
לא בטוח שאפשר להשתמש בתחנות האלה כתחנות טרמינליות במקביל לזה שיש עוד קו "עובר". יש בהן רק שתי מסילות. ה שכן אני חושב שבראיה ארוכת טווח חלק גדול מתחנות המסילה המזרחית בנויות בתצורה של ארבע מסילות (2 רציפי אי) באופן שמאפשר להן לשמש גם כתחנות טרמינליות ואז מה שאתה מציע עשוי לקרות. זה בעצם יהיה שבירת הלולאה. אני חושב שראיתי תוכנית לפיה קו אחד מתחיל מראש העין דרום (התחנה הישנה ליד אנטיפטרוס) וממשיך לתחנות מסילת השרון ומשם לתל אביב, וקו אחר מתחיל מאחת מהתחנות הצפוניות של המסילה המזרחית (אולי אחיטוב, לא זוכר) וממשיך למסילת הירקון ומשם לתל אביב. הקו הראשון בהחלט יכול להיות גם הארכה של קו ירושלים-ת"א.

אם יש קו ״עובר״ במקביל זה יכול להיות בעייה אבל בהנחה שתבנית התפעול בנתיים תהיה 2-3 רכבות בשעה מראש העין לתל אביב דרך מסילת הירקון, ו2-3 רכבות בשעה מסוקולוב לתל אביב וירושלים... אז בתבנית כזו אין קו ״עובר״ במסילת השרון.
 

Ccyclist

Well-known member
אם יש קו ״עובר״ במקביל זה יכול להיות בעייה אבל בהנחה שתבנית התפעול בנתיים תהיה 2-3 רכבות בשעה מראש העין לתל אביב דרך מסילת הירקון, ו2-3 רכבות בשעה מסוקולוב לתל אביב וירושלים... אז בתבנית כזו אין קו ״עובר״ במסילת השרון.

אני מכיר כמה תחנות רכבת ארצית שקו מסתיים בתחנה דו מסילתית המשמשת קו עובר. כל תחנות ר"י הן דו כיווניות בהגדרה ומרווח התפעול בין 3 רכבות מהרצליה ל 4 רכבות מהשרון ברציף אחד של המסילה הפנימית של הלולאה גדול בהרבה מהמצב במסילה השלישית באיילון כיום. בהנחה שהחיוג מהמסילה החיצונית יתבצע לפני התחנה הסופית והרכבת המסתיימת תחסום את הרכבת הבאה ממסילת הירקון במסילה הפנימית לפני ששתיהן יוצאות לכיוון הרצליה במסילה הפנימית ההמתנה תהיה מצומצמת יחסית ולא תחסום רכבות מהרצליה דרך כפ"ס וראש העין צפון למסילת הירקון במסילה החיצונית. הקו לירושלים יצטרך לתזמן את עצמו לחיוג מהיר בתחנה הסופית במקום לבנות על דיור ארוך כפי שהיה בתקופה שהקו הסתיים בנתב"ג ושיתף רציף עם הקו למודיעין. אני מסכים שראש העין צפון מורחבת בת 4 רציפים היא תחנת סיום טובה יותר לקו מהרצליה ומסילת השרון.
 
נערך לאחרונה ב:

luckydude

Active member
אני מכיר כמה תחנות רכבת ארצית שקו מסתיים בתחנה דו מסילתית המשמשת קו עובר. כל תחנות ר"י הן דו כיווניות בהגדרה ומרווח התפעול בין 3 רכבות מהרצליה ל 4 רכבות מהשרון ברציף אחד של המסילה הפנימית של הלולאה גדול בהרבה מהמצב במסילה השלישית באיילון כיום. בהנחה שהחיוג מהמסילה החיצונית יתבצע לפני התחנה הסופית והרכבת המסתיימת תחסום את הרכבת הבאה ממסילת הירקון במסילה הפנימית לפני ששתיהן יוצאות לכיוון הרצליה במסילה הפנימית ההמתנה תהיה מצומצמת יחסית ולא תחסום רכבות מהרצליה דרך כפ"ס וראש העין צפון למסילת הירקון במסילה החיצונית. הקו לירושלים יצטרך לתזמן את עצמו לחיוג מהיר בתחנה הסופית במקום לבנות על דיור ארוך כפי שהיה בתקופה שהקו הסתיים בנתב"ג ושיתף רציף עם הקו למודיעין. אני מסכים שראש העין צפון מורחבת בת 4 רציפים היא תחנת סיום טובה יותר לקו מהרצליה ומסילת השרון.

יותר מידי מסובך בעבור התמורה. התחושה שלי היא שאם ברכבת יוכלו בקרוב יחסית לסיים לחשמל עד כפר סבא אז פשוט יפצלו בנתיים את לולאת השרון בלי לשבור את הראש יותר מידי. לפחות עד שיהיה ETCS ויוכלו לדחוס יותר רכבות באיילון לפני תוספת המסילה הרביעית.
 
אם עבודות החשמול הן כרגע בחלק הרצליה-רעננה-הוד השרון, אז למה אין רכבות גם מהוד השרון/כפ"ס לכיוון ראש העין/פתח תקווה/בני ברק?
יש צפי כלשהי לפחות לפתיחה חלקית?
בלי זה יכולה להיות בעיה רצינית של צפיפות באוטובוסים, כאשר תהיה חזרה לעבודה.
 

luckydude

Active member
אם עבודות החשמול הן כרגע בחלק הרצליה-רעננה-הוד השרון, אז למה אין רכבות גם מהוד השרון/כפ"ס לכיוון ראש העין/פתח תקווה/בני ברק?
יש צפי כלשהי לפחות לפתיחה חלקית?
בלי זה יכולה להיות בעיה רצינית של צפיפות באוטובוסים, כאשר תהיה חזרה לעבודה.

בגלל זה:
 
למעלה