"תנועה ותחבורה" - גיליון מרץ 2014

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
"תנועה ותחבורה" - גיליון מרץ 2014

"תנועה ותחבורה" - גיליון מרץ 2014
מצ"ב מספר מאמרים שסרקתי מהמגזין "תנועה ותחבורה", שמתפרסם אחת לרבעון. כידוע, המגזין הנו עיתון מקצועי של מהנדסי התנועה והתחבורה בישראל.
 

בועז ל

New member
"נשים ותחבורה - שוויון ובטיחות". עמ' 1

"תנועה ותחבורה" - גיליון מרץ 2014
מצ"ב מספר מאמרים שסרקתי מהמגזין "תנועה ותחבורה", שמתפרסם אחת לרבעון. כידוע, המגזין הנו עיתון מקצועי של מהנדסי התנועה והתחבורה בישראל.
"נשים ותחבורה - שוויון ובטיחות". עמ' 1
ladies first - מאמר ראשון מאת ד"ר בת אל הלמר. שימו לב להתמחותה - ד"ר לפסיכולוגיה תעבורתית. וואלה, יש דבר כזה?! בטח שיש! פורום 394 מוצף בבעלי עיסוק דומה.
 

טשאפק 2

New member
יש חשיבות לצד הפסיכולוגי

"נשים ותחבורה - שוויון ובטיחות". עמ' 1
ladies first - מאמר ראשון מאת ד"ר בת אל הלמר. שימו לב להתמחותה - ד"ר לפסיכולוגיה תעבורתית. וואלה, יש דבר כזה?! בטח שיש! פורום 394 מוצף בבעלי עיסוק דומה.
יש חשיבות לצד הפסיכולוגי
בתכנון תחבורה.

למשל, ידוע שתפיסת הזמן משתנה בהתאם לנסיבות, ובנסיעה הזמן חולף כביכול מהר יותר. לכן נוסעים צפויים לתפוס כמהירה יותר, ולכן להעדיף, חווית נסיעה הכוללת המתנה של 5 דקות ונסיעה של 15 דקות, לעומת חוייה הכוללת המתנה של 10 דקות ונסיעה של 10 דקות.

כמו בכל תחום בחיים, קבלת החלטת בנושאי תחבורה (האם לנסוע לעבודה ברכב, ברכבת או באוטובוס?) מושפעת לא רק משיקולים אובייקטיבים כמו זמן ומחיר אלא גם משיקולים רגשיים לא-מודעים (למשל - תחושת הבעלות והשליטה על הרכב הפרטי) ומהטיות קוגנטיביות שונות, כמו זו שהזכרתי. כדי להיטיב למשוך אנשים לתחבורה הציבורית, יש להכיר גם שיקולים והטיות אלה.
 

בועז ל

New member
נשים ותחבורה - עמ' 2.

"תנועה ותחבורה" - גיליון מרץ 2014
מצ"ב מספר מאמרים שסרקתי מהמגזין "תנועה ותחבורה", שמתפרסם אחת לרבעון. כידוע, המגזין הנו עיתון מקצועי של מהנדסי התנועה והתחבורה בישראל.
נשים ותחבורה - עמ' 2.
 

בועז ל

New member
נשים ותחבורה - עמ' 3

"תנועה ותחבורה" - גיליון מרץ 2014
מצ"ב מספר מאמרים שסרקתי מהמגזין "תנועה ותחבורה", שמתפרסם אחת לרבעון. כידוע, המגזין הנו עיתון מקצועי של מהנדסי התנועה והתחבורה בישראל.
נשים ותחבורה - עמ' 3
 

בועז ל

New member
נשים ותחבורה - עמ' 4 ואחרון

"תנועה ותחבורה" - גיליון מרץ 2014
מצ"ב מספר מאמרים שסרקתי מהמגזין "תנועה ותחבורה", שמתפרסם אחת לרבעון. כידוע, המגזין הנו עיתון מקצועי של מהנדסי התנועה והתחבורה בישראל.
נשים ותחבורה - עמ' 4 ואחרון
 

אורי404

New member
הפסקה האחרונה היא הכי מעניינת

נשים ותחבורה - עמ' 4 ואחרון
הפסקה האחרונה היא הכי מעניינת
אותי באופן אישי מעניין נשים עובדות בתחום התחבורה בכלל ובתחום התחבורה הציבורית, בפרט, בדרגים השונים. מתפעול (בין היתר נהגות אוטובוסים ורכבות שונות. לצד זה טייסות) ועד לידי תחום הניהול.
הקטע האחרון המעניין (אותי, לפחות) היה קצר.
 

בועז ל

New member
"מהירות, מדע ועיתונות" - עמ' 1

"תנועה ותחבורה" - גיליון מרץ 2014
מצ"ב מספר מאמרים שסרקתי מהמגזין "תנועה ותחבורה", שמתפרסם אחת לרבעון. כידוע, המגזין הנו עיתון מקצועי של מהנדסי התנועה והתחבורה בישראל.
"מהירות, מדע ועיתונות" - עמ' 1
המאמר הבא מגדיר עצמו כתגובה למאמר אחר שפורסם בגיליון 107 של המגזין. מיד תגלו שהתגובה מתמלאת בנפח רב.
כתב: ד"ר הלל בר גרא.
 

בועז ל

New member
מהירות, מדע ועיתונות. עמ' 2

"תנועה ותחבורה" - גיליון מרץ 2014
מצ"ב מספר מאמרים שסרקתי מהמגזין "תנועה ותחבורה", שמתפרסם אחת לרבעון. כידוע, המגזין הנו עיתון מקצועי של מהנדסי התנועה והתחבורה בישראל.
מהירות, מדע ועיתונות. עמ' 2
 

בועז ל

New member
מהירות, מדע ועיתונות - עמ' 3

"תנועה ותחבורה" - גיליון מרץ 2014
מצ"ב מספר מאמרים שסרקתי מהמגזין "תנועה ותחבורה", שמתפרסם אחת לרבעון. כידוע, המגזין הנו עיתון מקצועי של מהנדסי התנועה והתחבורה בישראל.
מהירות, מדע ועיתונות - עמ' 3
 

בועז ל

New member
מהירות, מדע ועיתונות. עמ' 4

"תנועה ותחבורה" - גיליון מרץ 2014
מצ"ב מספר מאמרים שסרקתי מהמגזין "תנועה ותחבורה", שמתפרסם אחת לרבעון. כידוע, המגזין הנו עיתון מקצועי של מהנדסי התנועה והתחבורה בישראל.
מהירות, מדע ועיתונות. עמ' 4
 

בועז ל

New member
מהירות, מדע ועיתונות. עמ' 5

"תנועה ותחבורה" - גיליון מרץ 2014
מצ"ב מספר מאמרים שסרקתי מהמגזין "תנועה ותחבורה", שמתפרסם אחת לרבעון. כידוע, המגזין הנו עיתון מקצועי של מהנדסי התנועה והתחבורה בישראל.
מהירות, מדע ועיתונות. עמ' 5
 

בועז ל

New member
מהירות, מדע ועיתונות - עמ' 6

"תנועה ותחבורה" - גיליון מרץ 2014
מצ"ב מספר מאמרים שסרקתי מהמגזין "תנועה ותחבורה", שמתפרסם אחת לרבעון. כידוע, המגזין הנו עיתון מקצועי של מהנדסי התנועה והתחבורה בישראל.
מהירות, מדע ועיתונות - עמ' 6
 

בועז ל

New member
מהירות, מדע ועיתונות. עמ' אחרון.

"תנועה ותחבורה" - גיליון מרץ 2014
מצ"ב מספר מאמרים שסרקתי מהמגזין "תנועה ותחבורה", שמתפרסם אחת לרבעון. כידוע, המגזין הנו עיתון מקצועי של מהנדסי התנועה והתחבורה בישראל.
מהירות, מדע ועיתונות. עמ' אחרון.
 

בועז ל

New member
"תחבורה היום ומחר קוראת לעצירת הקו לאילת

"תנועה ותחבורה" - גיליון מרץ 2014
מצ"ב מספר מאמרים שסרקתי מהמגזין "תנועה ותחבורה", שמתפרסם אחת לרבעון. כידוע, המגזין הנו עיתון מקצועי של מהנדסי התנועה והתחבורה בישראל.
"תחבורה היום ומחר קוראת לעצירת הקו לאילת
עד לקיום בדיקה כלכלית/מערכתית לפרויקט" (אוף, איזו כותרת ארוכה
. סוף-סוף סגור מירכאות).
מאמר מאת עמותת "תחבורה היום ומחר". אוקיי, אין במאמר שום ארגומנט חדש, או כזה שלא נטחן עד דק בפורום.
 

בועז ל

New member
עצירת הקו לאילת - עמ' אחרון.

"תנועה ותחבורה" - גיליון מרץ 2014
מצ"ב מספר מאמרים שסרקתי מהמגזין "תנועה ותחבורה", שמתפרסם אחת לרבעון. כידוע, המגזין הנו עיתון מקצועי של מהנדסי התנועה והתחבורה בישראל.
עצירת הקו לאילת - עמ' אחרון.
עד כאן מגיליון 110 של "תנועה ותחבורה".
 
עצוב שארגון ״תחבורה״ קורא לא לעשות תחבורה

עצירת הקו לאילת - עמ' אחרון.
עד כאן מגיליון 110 של "תנועה ותחבורה".
עצוב שארגון ״תחבורה״ קורא לא לעשות תחבורה
כי הרי גשר יבשתי מסילתי איכותי מנמל אילת זה ודאי דבר מצויין.
אם מדברים על תקציבים הרי אפשר לחשוב מאיפה לקחת ויש מאיפה, ההשקעה ברכבת תמיד מוכיחה את עצמה.
 

darkshadow1

New member
התקציב של משרד התחבורה מוגבל,

עצוב שארגון ״תחבורה״ קורא לא לעשות תחבורה
כי הרי גשר יבשתי מסילתי איכותי מנמל אילת זה ודאי דבר מצויין.
אם מדברים על תקציבים הרי אפשר לחשוב מאיפה לקחת ויש מאיפה, ההשקעה ברכבת תמיד מוכיחה את עצמה.
התקציב של משרד התחבורה מוגבל,
והעלות של הפרוייקטים שמחכים לתקצוב גבוהה פי כמה וכמה מהתקציב שלו. במילים אחרות, כל פרוייקט עתיר תקציב שמשרד התחבורה מקדם תמיד בא על חשבון פרוייקטים אחרים. לכן, לפני קידום פרוייקט מסויים, חייבים להשוות את יחס העלות-תועלת שלו מול פרוייקטים אחרים שמחכים לתקצוב- וזה קריטי אפילו יותר כשמדברים על פרוייקט יקר במיוחד כמו הרכבת לאילת שבוודאות לא יכסה את העלויות שלו באופן ישיר (כלומר אין סיכוי להקים אותו באמצעות BOT).
 

עוזי ק

New member
לא עצוב, חשוב מאד

עצוב שארגון ״תחבורה״ קורא לא לעשות תחבורה
כי הרי גשר יבשתי מסילתי איכותי מנמל אילת זה ודאי דבר מצויין.
אם מדברים על תקציבים הרי אפשר לחשוב מאיפה לקחת ויש מאיפה, ההשקעה ברכבת תמיד מוכיחה את עצמה.
לא עצוב, חשוב מאד
שכל מי שיכול יסייע בעצירת השטות הגמורה הזו ששמה הרכבת לאילת ישמיע את קולו.

משווקים את הפרוייקט לציבור במשך שנים ובתשלומים.
מאחר ואף אחד מהגורמים לכאורה להקמת הפרוייקט אינו מצדיק אותו, מציגים את השילוב כשילוב מנצח. אבל העובדות מאד רחוקות מזה.

על קו הנוסעים אין מה להרבות במילים. ברור לכל בר דעת שאין הצדקה לקו רכבת שיסיע את עם ישראל לאילת וחזרה שבועיים בשנה. בשאר השנה לא תהיה הצדקה להפעיל את הקו.

השטות הגדולה ביותר היא הגשר היבשתי, כתחליף לתעלת סואץ.
הגשר היבשתי לא יכול להוות תחליף לשבריר מכמות המטען שעוברת בתעלה. לא מבחינת נפח התעבורה ולא מבחינת עלות השינוע.
אין בשום מקום בעולם שתחבורה יבשתית מהווה איזו שהיא תחרות לתובלה ימית. הרי גם בפנמה יכלו בעלות קטנה בהרבה ליצור קו רכבת שיתגבר את התעלה, אבל הלכו על הרחבת התעלה. ושם המרחק עוד קצר בהרבה מאשר אצלנו.

כמובן שכל הדוחפים לנושא מדברים רק על עלות קו הרכבת, ומחביאים מהציבור את העלות והדיון הציבורי-סביבתי על יצירת נמל התעלה באילת. הרי לאחר שיקימו את הרכבת יבואו פרנסי המדינה ויגידו שאין ברירה אלא להשקיע בנמל התעלה מאחר וכבר יש לנו רכבת ובלי הנמל אין לה הצדקה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה