תמונת מצב תחנת אלנבי של הקו האדום ינואר 2020

עופר פ7

New member
תמונת מצב תחנת אלנבי של הקו האדום ינואר 2020

תמונת מצב תחנת אלנבי של הקו האדום ינואר 2020
מצרף מספר תמונות עדכניות מהשבוע של תחנת אלנבי.
תמונה אחת לדעתי מרשימה ומעודדת – צילמתי אותה מגבוה ובה רואים שמתחילים לכסות את תקרת התחנה בחול. המפלס של החול הוא עדיין כשלושה מטר מתחת למפלס הרחוב, אך זה סימן חיובי מאד.
מצד שני רואים שיש עדיין לא מעט תומכות לבנות בחלקה המערבי של התחנה באזור של הכניסה הדרומית והכניסה המערבית, דבר המצביע על כך שבחלק המערבי נותרו עדיין עבודות שלד משמעותיות.
תמונה של הכניסה המזרחית מראה שהיא עדיין במצב שלד ולא התחילה גמרים.
התמונות של הכניסה המערבית (מרחוב אלנבי) מראות שעבודות השלד עדיין בעיצומן.
נזכיר שתחנת אלנבי ותחנת ארלוזורוב/סבידור הן שתי התחנות שאמורות להיות במצב המתקדם ביותר בקו האדום משום שהן נבנו לא מתחת לכבישים פעילים ולכן לא היו אילוצים בבנייתן. שאר התחנות התת קרקעיות (תחנות בני ברק, רמת גן, שאול המלך ויהודית), נבנו מתחת לכבישים ראשיים פעילים וברור שהן במצב מפגר יותר באופן משמעותי (ראינו זאת בביקור בתחנת יהודית לפני 5 חודשים). את תחנת קרליבך אנחנו מראש מוציאים מהדיון שהרי מראש תוכננה להימסר באיחור בשל מורכבותה.
אז מה אנחנו למדים מהתמונות הללו?
שאם בבניית בית משותף פשוט של 5 קומות, זה היה המצב, היינו אומרים שכניסת הדיירים למגורים בבניין צפויה עוד שנה/שנה וחצי. אם זה מגדל, היינו אומרים שנותרה לפחות שנה וחצי. כאן אנחנו מדברים על מערכת מורכבת מאד שצריך אחרי סיום בנייתה לבצע בה הרצות מבצעיות של חצי שנה לפחות. כלומר, להערכתי תחנת אלנבי, שהיא המתקדמת ביותר, תוכל להתחיל הרצות במקרה המוקדם ביותר לקראת מחצית 2021. אך מה עם שאר התחנות?. שמועות מדברות על דילוג על תחנות בני ברק בזמן פתיחת הקו, אך מה עם תחנות רמת גן ותל אביב הזהות במאפיניהן?
בקיצור, המסקנה שלי (שאינה חדשה), ולוא רק מניתוח בלתי מקצועי בעליל של מצב תחנת אלנבי, שתהיה דחיה משמעותית בפתיחת הקו האדום (ויש הרי עוד פרמטרים נוספים ומשמעותיים לא פחות מעבר לתחנות שצריכים להיכנס לניתוח הלו"ז).









 

GLSRA

Active member
ראשית תודה על התמונות והסקירה שלך

תמונת מצב תחנת אלנבי של הקו האדום ינואר 2020
מצרף מספר תמונות עדכניות מהשבוע של תחנת אלנבי.
תמונה אחת לדעתי מרשימה ומעודדת – צילמתי אותה מגבוה ובה רואים שמתחילים לכסות את תקרת התחנה בחול. המפלס של החול הוא עדיין כשלושה מטר מתחת למפלס הרחוב, אך זה סימן חיובי מאד.
מצד שני רואים שיש עדיין לא מעט תומכות לבנות בחלקה המערבי של התחנה באזור של הכניסה הדרומית והכניסה המערבית, דבר המצביע על כך שבחלק המערבי נותרו עדיין עבודות שלד משמעותיות.
תמונה של הכניסה המזרחית מראה שהיא עדיין במצב שלד ולא התחילה גמרים.
התמונות של הכניסה המערבית (מרחוב אלנבי) מראות שעבודות השלד עדיין בעיצומן.
נזכיר שתחנת אלנבי ותחנת ארלוזורוב/סבידור הן שתי התחנות שאמורות להיות במצב המתקדם ביותר בקו האדום משום שהן נבנו לא מתחת לכבישים פעילים ולכן לא היו אילוצים בבנייתן. שאר התחנות התת קרקעיות (תחנות בני ברק, רמת גן, שאול המלך ויהודית), נבנו מתחת לכבישים ראשיים פעילים וברור שהן במצב מפגר יותר באופן משמעותי (ראינו זאת בביקור בתחנת יהודית לפני 5 חודשים). את תחנת קרליבך אנחנו מראש מוציאים מהדיון שהרי מראש תוכננה להימסר באיחור בשל מורכבותה.
אז מה אנחנו למדים מהתמונות הללו?
שאם בבניית בית משותף פשוט של 5 קומות, זה היה המצב, היינו אומרים שכניסת הדיירים למגורים בבניין צפויה עוד שנה/שנה וחצי. אם זה מגדל, היינו אומרים שנותרה לפחות שנה וחצי. כאן אנחנו מדברים על מערכת מורכבת מאד שצריך אחרי סיום בנייתה לבצע בה הרצות מבצעיות של חצי שנה לפחות. כלומר, להערכתי תחנת אלנבי, שהיא המתקדמת ביותר, תוכל להתחיל הרצות במקרה המוקדם ביותר לקראת מחצית 2021. אך מה עם שאר התחנות?. שמועות מדברות על דילוג על תחנות בני ברק בזמן פתיחת הקו, אך מה עם תחנות רמת גן ותל אביב הזהות במאפיניהן?
בקיצור, המסקנה שלי (שאינה חדשה), ולוא רק מניתוח בלתי מקצועי בעליל של מצב תחנת אלנבי, שתהיה דחיה משמעותית בפתיחת הקו האדום (ויש הרי עוד פרמטרים נוספים ומשמעותיים לא פחות מעבר לתחנות שצריכים להיכנס לניתוח הלו"ז).
ראשית תודה על התמונות והסקירה שלך
טוב לראות מה המצב בשטח, ובהחלט מהתחנה הזו ניתן להקיש על שאר התחנות.
בסה"כ נראה שכל התחנה ממש מתקרבת לקו הגמר מבחינת גמר הקופסה והכניסות (הכניסה המזרחית בפרט).
אני משוכנע כמוך שהדרך לפתיחת הקו עוד ארוכה ארוכה, אך די נמאס לכתוב את זה פעם בשבועיים מחדש ואז מיד אחד הקוראים יכתוב בתגיבה שאין לנו מספיק מידע ולא ניתן להאריך נכונה מה באמת יקרה.
מה שטוב בפורום הוא שרוב הקוראים והכותבים הם סקרנים, חובבנים, מתעניינים ובדרך כלל לא אנשי מקצוע העובדים ממש בחברות הללו.
יחד עם זאת יש לנו כאן הקוראים הרבה מאוד ידע מצטבר מהארץ ומעולם כדי להבין לאן הדברים הולכים, האם הם מתקדמים והאם לוחות הזמנים הרשמיים ריאליים או לא.
ולצערנו הרב, כבר מזמן ברור שלא.
 

matrix200200

Active member
קראת לי?


ראשית תודה על התמונות והסקירה שלך
טוב לראות מה המצב בשטח, ובהחלט מהתחנה הזו ניתן להקיש על שאר התחנות.
בסה"כ נראה שכל התחנה ממש מתקרבת לקו הגמר מבחינת גמר הקופסה והכניסות (הכניסה המזרחית בפרט).
אני משוכנע כמוך שהדרך לפתיחת הקו עוד ארוכה ארוכה, אך די נמאס לכתוב את זה פעם בשבועיים מחדש ואז מיד אחד הקוראים יכתוב בתגיבה שאין לנו מספיק מידע ולא ניתן להאריך נכונה מה באמת יקרה.
מה שטוב בפורום הוא שרוב הקוראים והכותבים הם סקרנים, חובבנים, מתעניינים ובדרך כלל לא אנשי מקצוע העובדים ממש בחברות הללו.
יחד עם זאת יש לנו כאן הקוראים הרבה מאוד ידע מצטבר מהארץ ומעולם כדי להבין לאן הדברים הולכים, האם הם מתקדמים והאם לוחות הזמנים הרשמיים ריאליים או לא.
ולצערנו הרב, כבר מזמן ברור שלא.
קראת לי?

וברצינות, יש לי כמה שאלות/הערות על התמונות (חבל על הוויכוח המיותר על הלו"ז).
1. המצב באלנבי אכן מאוד מעודד (כשלעצמו וללא קשר לשאר התחנות).
2. האמת שלא ציפיתי שיכסו את התחנה עם חול, חשבתי שישאירו חלל ריק ותהיה עוד יציקה של הגג ה"סופי" וישאירו את החלל הריק על מנת להשאיר את כל הצנרת והתשתיות נגישות למקרה שיצטרכו לבצע עבודות שם.
3. האומנם מדובר בשלוש מטרים הפרש גובה?
נדמה מהתמונות שמפלס החול יותר נמוך.
4. והשאלה האחרונה, האם אכן יבצעו עוד יציקה של הגג בסוף, או שסתם ימלאו בחול ואז יסללו אספלט/ריצוף כמו על הכביש?
 

עופר פ7

New member
תשובה לשאלה 3

קראת לי?

וברצינות, יש לי כמה שאלות/הערות על התמונות (חבל על הוויכוח המיותר על הלו"ז).
1. המצב באלנבי אכן מאוד מעודד (כשלעצמו וללא קשר לשאר התחנות).
2. האמת שלא ציפיתי שיכסו את התחנה עם חול, חשבתי שישאירו חלל ריק ותהיה עוד יציקה של הגג ה"סופי" וישאירו את החלל הריק על מנת להשאיר את כל הצנרת והתשתיות נגישות למקרה שיצטרכו לבצע עבודות שם.
3. האומנם מדובר בשלוש מטרים הפרש גובה?
נדמה מהתמונות שמפלס החול יותר נמוך.
4. והשאלה האחרונה, האם אכן יבצעו עוד יציקה של הגג בסוף, או שסתם ימלאו בחול ואז יסללו אספלט/ריצוף כמו על הכביש?
תשובה לשאלה 3
לא מדדתי כמובן, אך זו הערכה. מקסימום 4 מטר. זה היה בגובה משאית
 

matrix200200

Active member


תשובה לשאלה 3
לא מדדתי כמובן, אך זו הערכה. מקסימום 4 מטר. זה היה בגובה משאית

אני צריך להיות באיזור בימים הקרובים, אנסה לצלם ממפלס הקרקע (אין לי גישה לצערי לבניינים מסביב).
בתקווה שמפלס החול התקרב קצת למפלס הרחוב.
 
שוב פרסום שכבר הועלה כאן.

ראשית תודה על התמונות והסקירה שלך
טוב לראות מה המצב בשטח, ובהחלט מהתחנה הזו ניתן להקיש על שאר התחנות.
בסה"כ נראה שכל התחנה ממש מתקרבת לקו הגמר מבחינת גמר הקופסה והכניסות (הכניסה המזרחית בפרט).
אני משוכנע כמוך שהדרך לפתיחת הקו עוד ארוכה ארוכה, אך די נמאס לכתוב את זה פעם בשבועיים מחדש ואז מיד אחד הקוראים יכתוב בתגיבה שאין לנו מספיק מידע ולא ניתן להאריך נכונה מה באמת יקרה.
מה שטוב בפורום הוא שרוב הקוראים והכותבים הם סקרנים, חובבנים, מתעניינים ובדרך כלל לא אנשי מקצוע העובדים ממש בחברות הללו.
יחד עם זאת יש לנו כאן הקוראים הרבה מאוד ידע מצטבר מהארץ ומעולם כדי להבין לאן הדברים הולכים, האם הם מתקדמים והאם לוחות הזמנים הרשמיים ריאליים או לא.
ולצערנו הרב, כבר מזמן ברור שלא.
שוב פרסום שכבר הועלה כאן.
לפני 7 חודשים היו צריכים להתחיל את הנסויים הראשונים של הציוד הנע על הקטע הדרומי.
הרכבות הראשונות היו צריכות להגיע לפני 19 חודשים ובפועל הגיעו רק לפני חודשיים.
סתם ניצול הודעה: ראו כיצד עושים נסויים ב ״עומס מלא״ ללא נוסעים, משקולות+שקי חול(לא ידוע לי אם בר״׳ נסו ככה את A1).



 

matrix200200

Active member
וגם קצת


תמונת מצב תחנת אלנבי של הקו האדום ינואר 2020
מצרף מספר תמונות עדכניות מהשבוע של תחנת אלנבי.
תמונה אחת לדעתי מרשימה ומעודדת – צילמתי אותה מגבוה ובה רואים שמתחילים לכסות את תקרת התחנה בחול. המפלס של החול הוא עדיין כשלושה מטר מתחת למפלס הרחוב, אך זה סימן חיובי מאד.
מצד שני רואים שיש עדיין לא מעט תומכות לבנות בחלקה המערבי של התחנה באזור של הכניסה הדרומית והכניסה המערבית, דבר המצביע על כך שבחלק המערבי נותרו עדיין עבודות שלד משמעותיות.
תמונה של הכניסה המזרחית מראה שהיא עדיין במצב שלד ולא התחילה גמרים.
התמונות של הכניסה המערבית (מרחוב אלנבי) מראות שעבודות השלד עדיין בעיצומן.
נזכיר שתחנת אלנבי ותחנת ארלוזורוב/סבידור הן שתי התחנות שאמורות להיות במצב המתקדם ביותר בקו האדום משום שהן נבנו לא מתחת לכבישים פעילים ולכן לא היו אילוצים בבנייתן. שאר התחנות התת קרקעיות (תחנות בני ברק, רמת גן, שאול המלך ויהודית), נבנו מתחת לכבישים ראשיים פעילים וברור שהן במצב מפגר יותר באופן משמעותי (ראינו זאת בביקור בתחנת יהודית לפני 5 חודשים). את תחנת קרליבך אנחנו מראש מוציאים מהדיון שהרי מראש תוכננה להימסר באיחור בשל מורכבותה.
אז מה אנחנו למדים מהתמונות הללו?
שאם בבניית בית משותף פשוט של 5 קומות, זה היה המצב, היינו אומרים שכניסת הדיירים למגורים בבניין צפויה עוד שנה/שנה וחצי. אם זה מגדל, היינו אומרים שנותרה לפחות שנה וחצי. כאן אנחנו מדברים על מערכת מורכבת מאד שצריך אחרי סיום בנייתה לבצע בה הרצות מבצעיות של חצי שנה לפחות. כלומר, להערכתי תחנת אלנבי, שהיא המתקדמת ביותר, תוכל להתחיל הרצות במקרה המוקדם ביותר לקראת מחצית 2021. אך מה עם שאר התחנות?. שמועות מדברות על דילוג על תחנות בני ברק בזמן פתיחת הקו, אך מה עם תחנות רמת גן ותל אביב הזהות במאפיניהן?
בקיצור, המסקנה שלי (שאינה חדשה), ולוא רק מניתוח בלתי מקצועי בעליל של מצב תחנת אלנבי, שתהיה דחיה משמעותית בפתיחת הקו האדום (ויש הרי עוד פרמטרים נוספים ומשמעותיים לא פחות מעבר לתחנות שצריכים להיכנס לניתוח הלו"ז).
וגם קצת

לאור ההצפות והגשמים העזים שפוקדים אותנו השנה.
מה אתם חושבים הם צריכים לעשות על מנת שלא נגיע למצב שבכל סערה חורפית כל הקו יהיה מושבת בגלל הצפות של תחנות?
אני אישית מקווה מאוד שקודם כל הכיכרות של כניסות לתחנה יהיו במרחבים מוגבהים וגם שיהיה שיפוע בכיוון החוצה, לפחות שהמים לא יתנקזו לכיוון הכניסות לתחנות.
כמובן צריך גם גגות לכניסות (אני חושב שיש את זה אפילו בהדמיות).
מה עוד כדאי לעשות לדעתכם?
אולי להשקיע בניקוז יותר מאסיבי מסביב לתחנות?
אולי איטום טוב יותר של התחנות?
ומה לגבי המנהרות?
גם אותם צריך להגן מפני הצפות איך שהוא.
מעניין איך זה מתוכנן לעבוד בקו האדום.
 
ראיתי איך בודקים נזילות מעל המנהרה שבנווה צדק

וגם קצת

לאור ההצפות והגשמים העזים שפוקדים אותנו השנה.
מה אתם חושבים הם צריכים לעשות על מנת שלא נגיע למצב שבכל סערה חורפית כל הקו יהיה מושבת בגלל הצפות של תחנות?
אני אישית מקווה מאוד שקודם כל הכיכרות של כניסות לתחנה יהיו במרחבים מוגבהים וגם שיהיה שיפוע בכיוון החוצה, לפחות שהמים לא יתנקזו לכיוון הכניסות לתחנות.
כמובן צריך גם גגות לכניסות (אני חושב שיש את זה אפילו בהדמיות).
מה עוד כדאי לעשות לדעתכם?
אולי להשקיע בניקוז יותר מאסיבי מסביב לתחנות?
אולי איטום טוב יותר של התחנות?
ומה לגבי המנהרות?
גם אותם צריך להגן מפני הצפות איך שהוא.
מעניין איך זה מתוכנן לעבוד בקו האדום.
ראיתי איך בודקים נזילות מעל המנהרה שבנווה צדק
אחרי שיצקו בטון בגובה פני הקרקע מעל מהמנהרה של נווה צדק (המסילה הטורקית) הציפו את הבטון במים בגובה 30 ס"מ בערך. שמו מספר מודדים לראות אם תהיה ירידה בגובה המים, מה שאומר שקצת מהמים חילחלו למנהרה. לאחר מספר ימים גובה המים נותר כשהיה. אז לפחות בקטע הזה אני רגוע.
 

Bus Nerd

Active member
יש כל מיני דברים שאפשר לעשות לניקוז לתחנות כאלו

וגם קצת

לאור ההצפות והגשמים העזים שפוקדים אותנו השנה.
מה אתם חושבים הם צריכים לעשות על מנת שלא נגיע למצב שבכל סערה חורפית כל הקו יהיה מושבת בגלל הצפות של תחנות?
אני אישית מקווה מאוד שקודם כל הכיכרות של כניסות לתחנה יהיו במרחבים מוגבהים וגם שיהיה שיפוע בכיוון החוצה, לפחות שהמים לא יתנקזו לכיוון הכניסות לתחנות.
כמובן צריך גם גגות לכניסות (אני חושב שיש את זה אפילו בהדמיות).
מה עוד כדאי לעשות לדעתכם?
אולי להשקיע בניקוז יותר מאסיבי מסביב לתחנות?
אולי איטום טוב יותר של התחנות?
ומה לגבי המנהרות?
גם אותם צריך להגן מפני הצפות איך שהוא.
מעניין איך זה מתוכנן לעבוד בקו האדום.
יש כל מיני דברים שאפשר לעשות לניקוז לתחנות כאלו
קודם כל פתח ניקוז לפני המדרגות בכניסה לתחנה, כדי שבשגרה המדרגות לא יהפכו למפל. ביפן ששם טייפונים זה עניין "שבשגרה" יש מנגנון של מעין מחסום קטן שמתרומם מהרצפה על ג'קים הידראולים כדי למנוע מהמים לזרום לתוך התחנה. קשה לי להאמין שיתקינו כזה כאן.

בניו יורק בדקו פתרון קיצון אחר, שבו יש איטום של ממש מעל המדרגות, שצריך לפרוס ידנית
https://www.businessinsider.com/mta-floods-new-york-subway-test-barrier-climate-change-2019-11

https://www.ilcdover.com/catalog/stairwell-flex-gate/

מה שבטוח, בנושא הזה מאוד כדאי ללמוד מהיפנים. התשתית שלהם לטיפול בשטפונות, בעיקר באיזור טוקיו, היא לא פחות ממדהימה.
 
למעלה