אכן
קו 6 הוא זה שנוסע מעל החומה. במקום לפרקה (כמו שנעשה בפריס למשל) הוחלט להשאירה, וכיום יש בתוכה חנויות, ומעליה אכן פועל קו 6. משום מה עד כמה שזכור לי קו 2 הוא דווקא זה שמקיף את ה- RING STRASSE (רחוב הטבעת), וקו אחד חוצה את מרכז העיר- אבל אני לא לגמרי בטוח.. כדאי מאוד לצלם פנים של אוטובוסים ורכבות בוינה- המבנה מעניין מאוד ושונה מאוד.. (בהחלט חייבים לזכור כי בוינה לבדה נרצחו 65,000 יהודים. אנדרטה מכובדת עם אותיות עבריות מנציחה אותם ב- "יודן פלאץ"- כיכר היהודים).
אכןקו 6 זזה שנוסע על חומה..נכון?
הוא נוסע ב"חגורה" (Gurtel)שזה היה המקום של חומות העיר החיצוניות וכשהרסו אותן יצרו את הקו שהוא חצי מעגלי. קו 1 הוא מעגלי מתחת ל"טבעת" (Ring) ששם היתה החומה הפנימית ומעליו יש קו חשמלית מעגלי שגם מספרו הוא 1... ומשחק מילים הפוך: אתה כתבת "אובן" שזה בגרמנית "מעל" בעוד שהתכוונת ל U-Bahn שזה כמובן "מתחת"... בעוד כשבועיים וחצי אני נוסע לוינה ואשתדל לצלם פנים וחוץ של כל הרכב במערכת התחבורה היעילה, הנעימה והנינוחה של עיר הוולסים...(ואגב, אדולף היטלר היה אוסטרי ולא נשכח את ההתנהגות המזויעה של הוינאים כלפי היהודים ביניהם הורי, שנמלטו וסבי וסבתי מצד אבי שנרצחו אז...)
קו 6 הוא זה שנוסע מעל החומה. במקום לפרקה (כמו שנעשה בפריס למשל) הוחלט להשאירה, וכיום יש בתוכה חנויות, ומעליה אכן פועל קו 6. משום מה עד כמה שזכור לי קו 2 הוא דווקא זה שמקיף את ה- RING STRASSE (רחוב הטבעת), וקו אחד חוצה את מרכז העיר- אבל אני לא לגמרי בטוח.. כדאי מאוד לצלם פנים של אוטובוסים ורכבות בוינה- המבנה מעניין מאוד ושונה מאוד.. (בהחלט חייבים לזכור כי בוינה לבדה נרצחו 65,000 יהודים. אנדרטה מכובדת עם אותיות עבריות מנציחה אותם ב- "יודן פלאץ"- כיכר היהודים).