תיקון: לא יוצאת, אלא נכנסת.תמונות משטוקהולם
זאת תמונה של הרכבת הקלה המכונה Tvärbanan ביציאתה מתחנת המוצא Alvik.
הלוואי שבקרוב אצלנותמונות משטוקהולם
זאת תמונה של הרכבת הקלה המכונה Tvärbanan ביציאתה מתחנת המוצא Alvik.
לא מזמן חלמתי...הלוואי שבקרוב אצלנו
זהו בדיוק מסוג הדברים שמתוכננים להיבנות בירושלים, בתל-אביב, אולי בחיפה ואולי עוד יותר בבאר-שבע (ובמקרה גם אני אוהב את העיצוב של החשמליות האלו, אם כי יש גם סוגים שאני פחות אוהב). לכל המקטרגים שמפחדים שזה עושה רעש, מוריד מערך רכוש וכיו"ב - תנסו לשים לב ביום כיפור הקרוב כמה רעש עושות המכוניות ברחוב שלכם, ובפעם הבאה שאתם חוזרים מהגולן, תנסו לנסוע כל הדרך עם חלונות סגורים ובלי מיזוג, כדי שכשתגיעו חזרה לעיר תוכלו להרגיש את ההבדל באיכות האויר. שירתתי שנתיים ליד ראש הנקרה ושנתיים בצפת, ותאמינו לי שיש הבדל משמעותי.
גם לי יש חלוםלא מזמן חלמתי...
שהצ´ק פוסט חסום לתנועה כי מניחים שם מסילה של הרכבת הקלה, מסילה כפולה שפונה מחיפה שמאלה לקריות.ואז התעוררתילמציאות העגומה של מרכזית המפרץ.
הלוואי.גם לי יש חלום
איליה, בתור חיפאי, אני מכיר בדיוק את אותה הרגשה. החלום שלי על הצ´ק פוסט מתחיל בצורה יותר צנועה - הוא כולל בסך הכל הקמה של תחנה פרברית בתל-חנן, בשטח הענקי ששייך לרכבת ישראל שם. בתחנה זו יהיה מגרש חניה גדול ותחנת אוטובוסים, וממנה יוליך הקו הקיים לכיוון חיפה (אחרי שיפוץ משמעותי, כמובן). בתור התחלה אפילו לא צריך IC3. מספיקים שני ´מסילבוסים´ (Railbusses) קטנים, מעין חשמליות קטנות שמונעות כמו אוטובוס. בהמשך יבנה קו משם לקרית אתא, וכל הקו יהפוך לחלק מהרכבת הקלה של חיפה. בכל מקרה, כל עוד הצ´ק-פוסט פקוק כל הזמן (המממ... מעניין מה גורם לפקקים, הרי הרכבת כבר לא עוברת בצומת...) אף אחד לא ייתן לרכבת ישראל לחסום את הצומת אפילו לחמש דקות פעמיים בשעה בשעות השיא. למרבה הפלא, על פתרון לזה דווקא כבר עובדים. הפתרון מחולק לשני חלקים. הראשון הוא המחלף שנמצא כעת בבנייה בצומת הצ´ק-פוסט, מחלף שאמור להסיט לפחות את התנועה מחיפה לכיוון הקריות לגשר שיעבור מעל כל הצומת. בניגוד לראשון לציון, הגשר נבנה בלי לחסום את המסילה הקיימת. באופן כללי, העומס על הצומת עצמה צפוי לפחות משמעותית עם השלמת הפרויקט המפחיד הנקרא ´דרך הקישון´ שבינתיים כלל את בנייתה של מרבית האוטוסטרדה מחיפה לקריות, ולמעשה עוקף את הצ´ק-פוסט. החלק השני של הפתרון הוא מנהרת הכרמל. כן, אותה מנהרה מקוללת שנבנית לכביש בלבד, ולא למסילה. במסגרת בניית המנהרה גם ייבנה מחלף מלא ושלם בצומת הצ´ק-פוסט, וכך תוכל הרכבת לעבור שם בלי להפריע לאף אחד. בעוד הרבה זמן. ואם נלך יותר רחוק - ברגע שנפתח את מנהרת הכרמל, אמורה העיר התחתית של חיפה להתרוקן מכל התעבורה החוצה את חיפה בדרכה צפוונה או דרומה, וחוסמת את האיזור לחלוטין. הרכבת הקלה צפויה לעבור ממילא ברחוב העצמאות ההיסטורי והמתפורר שלנו, וכבר שנים העירייה טוענת שהיא מתכננת לשקם את האיזור ולהפוך אותו לפארק (הנמל אמור להיעלם מזרחה וצפונה, ובמקומו תוקם מרינה). לפיכך, אני טוען שצריך להפוך את את כל מרכז העיר התחתית של חיפה למדרחוב קניות ובילוי אחד גדול החל מאיזור המושבה הגרמנית המשוקמת ושדרות בן גוריון, דרך תחנת הרכבת היפיפייה חיפה מרכז שתשמש כשער הכניסה לאיזור למבקרים ועד שולי קרית הממשלה החדשה (שתשורת בקרוב ע"י תחנת רכבת חיפה בית המכס). הקונצפט הזה עובד נהדר במינכן ובמקומות אחרים כבר משנות ה-70, למה לא בחיפה? הא מצנע?
שלח את המייל הזה למצנעגם לי יש חלום
איליה, בתור חיפאי, אני מכיר בדיוק את אותה הרגשה. החלום שלי על הצ´ק פוסט מתחיל בצורה יותר צנועה - הוא כולל בסך הכל הקמה של תחנה פרברית בתל-חנן, בשטח הענקי ששייך לרכבת ישראל שם. בתחנה זו יהיה מגרש חניה גדול ותחנת אוטובוסים, וממנה יוליך הקו הקיים לכיוון חיפה (אחרי שיפוץ משמעותי, כמובן). בתור התחלה אפילו לא צריך IC3. מספיקים שני ´מסילבוסים´ (Railbusses) קטנים, מעין חשמליות קטנות שמונעות כמו אוטובוס. בהמשך יבנה קו משם לקרית אתא, וכל הקו יהפוך לחלק מהרכבת הקלה של חיפה. בכל מקרה, כל עוד הצ´ק-פוסט פקוק כל הזמן (המממ... מעניין מה גורם לפקקים, הרי הרכבת כבר לא עוברת בצומת...) אף אחד לא ייתן לרכבת ישראל לחסום את הצומת אפילו לחמש דקות פעמיים בשעה בשעות השיא. למרבה הפלא, על פתרון לזה דווקא כבר עובדים. הפתרון מחולק לשני חלקים. הראשון הוא המחלף שנמצא כעת בבנייה בצומת הצ´ק-פוסט, מחלף שאמור להסיט לפחות את התנועה מחיפה לכיוון הקריות לגשר שיעבור מעל כל הצומת. בניגוד לראשון לציון, הגשר נבנה בלי לחסום את המסילה הקיימת. באופן כללי, העומס על הצומת עצמה צפוי לפחות משמעותית עם השלמת הפרויקט המפחיד הנקרא ´דרך הקישון´ שבינתיים כלל את בנייתה של מרבית האוטוסטרדה מחיפה לקריות, ולמעשה עוקף את הצ´ק-פוסט. החלק השני של הפתרון הוא מנהרת הכרמל. כן, אותה מנהרה מקוללת שנבנית לכביש בלבד, ולא למסילה. במסגרת בניית המנהרה גם ייבנה מחלף מלא ושלם בצומת הצ´ק-פוסט, וכך תוכל הרכבת לעבור שם בלי להפריע לאף אחד. בעוד הרבה זמן. ואם נלך יותר רחוק - ברגע שנפתח את מנהרת הכרמל, אמורה העיר התחתית של חיפה להתרוקן מכל התעבורה החוצה את חיפה בדרכה צפוונה או דרומה, וחוסמת את האיזור לחלוטין. הרכבת הקלה צפויה לעבור ממילא ברחוב העצמאות ההיסטורי והמתפורר שלנו, וכבר שנים העירייה טוענת שהיא מתכננת לשקם את האיזור ולהפוך אותו לפארק (הנמל אמור להיעלם מזרחה וצפונה, ובמקומו תוקם מרינה). לפיכך, אני טוען שצריך להפוך את את כל מרכז העיר התחתית של חיפה למדרחוב קניות ובילוי אחד גדול החל מאיזור המושבה הגרמנית המשוקמת ושדרות בן גוריון, דרך תחנת הרכבת היפיפייה חיפה מרכז שתשמש כשער הכניסה לאיזור למבקרים ועד שולי קרית הממשלה החדשה (שתשורת בקרוב ע"י תחנת רכבת חיפה בית המכס). הקונצפט הזה עובד נהדר במינכן ובמקומות אחרים כבר משנות ה-70, למה לא בחיפה? הא מצנע?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.