תמונות משטוקהולם

מצב
הנושא נעול.

איליה.

New member
תמונות משטוקהולם

תמונות משטוקהולם
זאת תמונה של הרכבת הקלה המכונה Tvärbanan ביציאתה מתחנת המוצא Alvik.
 

איליה.

New member
תיקון: לא יוצאת, אלא נכנסת.

תמונות משטוקהולם
זאת תמונה של הרכבת הקלה המכונה Tvärbanan ביציאתה מתחנת המוצא Alvik.
תיקון: לא יוצאת, אלא נכנסת.
בתמונה הראשונה היא יוצאת מתחת לגשר של כביש מהיר, חוצה את הכביש, ומיד נכנסת לתחנה הסופית. והנה תמונה של אותו קו רכבת, הפעם רואים איך המסילה משתלבת בתוך נתיבי הכביש. בצומת הקו פונה ימינה, ולכן המסילה סלולה על הנתיב הפונה ימינה. זאת בניגוד לנהוג למשל בסנקט-פטרבורג, שבה החשמלית תמיד נוסעת באמצע הכביש, לא משנה לאן הקו פונה בצומת הקרוב. התמונה צולמה בין התחנות Liljeholmen ו-Tvekanten.
 
הלוואי שבקרוב אצלנו

תמונות משטוקהולם
זאת תמונה של הרכבת הקלה המכונה Tvärbanan ביציאתה מתחנת המוצא Alvik.
הלוואי שבקרוב אצלנו
זהו בדיוק מסוג הדברים שמתוכננים להיבנות בירושלים, בתל-אביב, אולי בחיפה ואולי עוד יותר בבאר-שבע (ובמקרה גם אני אוהב את העיצוב של החשמליות האלו, אם כי יש גם סוגים שאני פחות אוהב). לכל המקטרגים שמפחדים שזה עושה רעש, מוריד מערך רכוש וכיו"ב - תנסו לשים לב ביום כיפור הקרוב כמה רעש עושות המכוניות ברחוב שלכם, ובפעם הבאה שאתם חוזרים מהגולן, תנסו לנסוע כל הדרך עם חלונות סגורים ובלי מיזוג, כדי שכשתגיעו חזרה לעיר תוכלו להרגיש את ההבדל באיכות האויר. שירתתי שנתיים ליד ראש הנקרה ושנתיים בצפת, ותאמינו לי שיש הבדל משמעותי.
 

איליה.

New member
לא מזמן חלמתי...

הלוואי שבקרוב אצלנו
זהו בדיוק מסוג הדברים שמתוכננים להיבנות בירושלים, בתל-אביב, אולי בחיפה ואולי עוד יותר בבאר-שבע (ובמקרה גם אני אוהב את העיצוב של החשמליות האלו, אם כי יש גם סוגים שאני פחות אוהב). לכל המקטרגים שמפחדים שזה עושה רעש, מוריד מערך רכוש וכיו"ב - תנסו לשים לב ביום כיפור הקרוב כמה רעש עושות המכוניות ברחוב שלכם, ובפעם הבאה שאתם חוזרים מהגולן, תנסו לנסוע כל הדרך עם חלונות סגורים ובלי מיזוג, כדי שכשתגיעו חזרה לעיר תוכלו להרגיש את ההבדל באיכות האויר. שירתתי שנתיים ליד ראש הנקרה ושנתיים בצפת, ותאמינו לי שיש הבדל משמעותי.
לא מזמן חלמתי...
שהצ´ק פוסט חסום לתנועה כי מניחים שם מסילה של הרכבת הקלה, מסילה כפולה שפונה מחיפה שמאלה לקריות.
ואז התעוררתי
למציאות העגומה של מרכזית המפרץ.
 
גם לי יש חלום

לא מזמן חלמתי...
שהצ´ק פוסט חסום לתנועה כי מניחים שם מסילה של הרכבת הקלה, מסילה כפולה שפונה מחיפה שמאלה לקריות.
ואז התעוררתי
למציאות העגומה של מרכזית המפרץ.
גם לי יש חלום
איליה, בתור חיפאי, אני מכיר בדיוק את אותה הרגשה. החלום שלי על הצ´ק פוסט מתחיל בצורה יותר צנועה - הוא כולל בסך הכל הקמה של תחנה פרברית בתל-חנן, בשטח הענקי ששייך לרכבת ישראל שם. בתחנה זו יהיה מגרש חניה גדול ותחנת אוטובוסים, וממנה יוליך הקו הקיים לכיוון חיפה (אחרי שיפוץ משמעותי, כמובן). בתור התחלה אפילו לא צריך IC3. מספיקים שני ´מסילבוסים´ (Railbusses) קטנים, מעין חשמליות קטנות שמונעות כמו אוטובוס. בהמשך יבנה קו משם לקרית אתא, וכל הקו יהפוך לחלק מהרכבת הקלה של חיפה. בכל מקרה, כל עוד הצ´ק-פוסט פקוק כל הזמן (המממ... מעניין מה גורם לפקקים, הרי הרכבת כבר לא עוברת בצומת...) אף אחד לא ייתן לרכבת ישראל לחסום את הצומת אפילו לחמש דקות פעמיים בשעה בשעות השיא. למרבה הפלא, על פתרון לזה דווקא כבר עובדים. הפתרון מחולק לשני חלקים. הראשון הוא המחלף שנמצא כעת בבנייה בצומת הצ´ק-פוסט, מחלף שאמור להסיט לפחות את התנועה מחיפה לכיוון הקריות לגשר שיעבור מעל כל הצומת. בניגוד לראשון לציון, הגשר נבנה בלי לחסום את המסילה הקיימת. באופן כללי, העומס על הצומת עצמה צפוי לפחות משמעותית עם השלמת הפרויקט המפחיד הנקרא ´דרך הקישון´ שבינתיים כלל את בנייתה של מרבית האוטוסטרדה מחיפה לקריות, ולמעשה עוקף את הצ´ק-פוסט. החלק השני של הפתרון הוא מנהרת הכרמל. כן, אותה מנהרה מקוללת שנבנית לכביש בלבד, ולא למסילה. במסגרת בניית המנהרה גם ייבנה מחלף מלא ושלם בצומת הצ´ק-פוסט, וכך תוכל הרכבת לעבור שם בלי להפריע לאף אחד. בעוד הרבה זמן. ואם נלך יותר רחוק - ברגע שנפתח את מנהרת הכרמל, אמורה העיר התחתית של חיפה להתרוקן מכל התעבורה החוצה את חיפה בדרכה צפוונה או דרומה, וחוסמת את האיזור לחלוטין. הרכבת הקלה צפויה לעבור ממילא ברחוב העצמאות ההיסטורי והמתפורר שלנו, וכבר שנים העירייה טוענת שהיא מתכננת לשקם את האיזור ולהפוך אותו לפארק (הנמל אמור להיעלם מזרחה וצפונה, ובמקומו תוקם מרינה). לפיכך, אני טוען שצריך להפוך את את כל מרכז העיר התחתית של חיפה למדרחוב קניות ובילוי אחד גדול החל מאיזור המושבה הגרמנית המשוקמת ושדרות בן גוריון, דרך תחנת הרכבת היפיפייה חיפה מרכז שתשמש כשער הכניסה לאיזור למבקרים ועד שולי קרית הממשלה החדשה (שתשורת בקרוב ע"י תחנת רכבת חיפה בית המכס). הקונצפט הזה עובד נהדר במינכן ובמקומות אחרים כבר משנות ה-70, למה לא בחיפה? הא מצנע?
 

איליה.

New member
הלוואי.

גם לי יש חלום
איליה, בתור חיפאי, אני מכיר בדיוק את אותה הרגשה. החלום שלי על הצ´ק פוסט מתחיל בצורה יותר צנועה - הוא כולל בסך הכל הקמה של תחנה פרברית בתל-חנן, בשטח הענקי ששייך לרכבת ישראל שם. בתחנה זו יהיה מגרש חניה גדול ותחנת אוטובוסים, וממנה יוליך הקו הקיים לכיוון חיפה (אחרי שיפוץ משמעותי, כמובן). בתור התחלה אפילו לא צריך IC3. מספיקים שני ´מסילבוסים´ (Railbusses) קטנים, מעין חשמליות קטנות שמונעות כמו אוטובוס. בהמשך יבנה קו משם לקרית אתא, וכל הקו יהפוך לחלק מהרכבת הקלה של חיפה. בכל מקרה, כל עוד הצ´ק-פוסט פקוק כל הזמן (המממ... מעניין מה גורם לפקקים, הרי הרכבת כבר לא עוברת בצומת...) אף אחד לא ייתן לרכבת ישראל לחסום את הצומת אפילו לחמש דקות פעמיים בשעה בשעות השיא. למרבה הפלא, על פתרון לזה דווקא כבר עובדים. הפתרון מחולק לשני חלקים. הראשון הוא המחלף שנמצא כעת בבנייה בצומת הצ´ק-פוסט, מחלף שאמור להסיט לפחות את התנועה מחיפה לכיוון הקריות לגשר שיעבור מעל כל הצומת. בניגוד לראשון לציון, הגשר נבנה בלי לחסום את המסילה הקיימת. באופן כללי, העומס על הצומת עצמה צפוי לפחות משמעותית עם השלמת הפרויקט המפחיד הנקרא ´דרך הקישון´ שבינתיים כלל את בנייתה של מרבית האוטוסטרדה מחיפה לקריות, ולמעשה עוקף את הצ´ק-פוסט. החלק השני של הפתרון הוא מנהרת הכרמל. כן, אותה מנהרה מקוללת שנבנית לכביש בלבד, ולא למסילה. במסגרת בניית המנהרה גם ייבנה מחלף מלא ושלם בצומת הצ´ק-פוסט, וכך תוכל הרכבת לעבור שם בלי להפריע לאף אחד. בעוד הרבה זמן. ואם נלך יותר רחוק - ברגע שנפתח את מנהרת הכרמל, אמורה העיר התחתית של חיפה להתרוקן מכל התעבורה החוצה את חיפה בדרכה צפוונה או דרומה, וחוסמת את האיזור לחלוטין. הרכבת הקלה צפויה לעבור ממילא ברחוב העצמאות ההיסטורי והמתפורר שלנו, וכבר שנים העירייה טוענת שהיא מתכננת לשקם את האיזור ולהפוך אותו לפארק (הנמל אמור להיעלם מזרחה וצפונה, ובמקומו תוקם מרינה). לפיכך, אני טוען שצריך להפוך את את כל מרכז העיר התחתית של חיפה למדרחוב קניות ובילוי אחד גדול החל מאיזור המושבה הגרמנית המשוקמת ושדרות בן גוריון, דרך תחנת הרכבת היפיפייה חיפה מרכז שתשמש כשער הכניסה לאיזור למבקרים ועד שולי קרית הממשלה החדשה (שתשורת בקרוב ע"י תחנת רכבת חיפה בית המכס). הקונצפט הזה עובד נהדר במינכן ובמקומות אחרים כבר משנות ה-70, למה לא בחיפה? הא מצנע?
הלוואי.
אהבתי את הרעיון שלך לגבי דרך העצמאות. אם המקום המרכזי הזה יהפוך לפארק, זה יהיה פנטסטי. חבל שרק חלק קטן מכל זה הולך באמת להתבצע... אם ראית את הדגמים של מנהרת הכרמל, הכניסה למנהרה מכיוון הקריות ממוקמת מרחק-מה מהצ´ק-פוסט, והצ´ק-פוסט לא יהפוך על פי התכנון למחלף מלא, אלא לא יתווסף לצומת עצמו דבר פרט למה שנבנה עכשיו. יותר מזה: על פי התכנון הגשר אמור היה להגיע עד אחרי צומת הקישון, ובמקום זה החליטו לקצר אותו והוא יגיע רק עד לפני הצומת, כך שמערכת הרמזורים הענקית של צומת קישון נשארת. הכניסה למנהרה גם ממוקמת בצורה כזאת שאי-אפשר להיכנס אליה מכיוון נשר, אלא אם כן עושים סיבוב ממש גדול. החלום שלך על הרכבת הקלה דומה לתכנון האמיתי, נכון? בתור תושב נשר קשה לי להבין את הצורך בתחנה בתל-חנן. ממילא רוב תושבי נשר יצטרכו לקחת אוטובוס לשם, אז למה להם לנסוע עוד קילומטר אחד ברכבת עד הצ´ק-פוסט? עדיף כבר שאותו אוטובוס יקח אותם עד הצ´ק-פוסט, ומשם תהיה תחבורה מסילתית ואוטובוסים לכל חלקי חיפה והקריות. רכבת בנשר רק תאריך את זמן הנסיעה ואת כמות המעברים. לעומת זאת רכבת קלה לקרית אתא או לקריות זה רעיון חשוב והלוואי שייצא לפועל... אני מת לראות איך הם מתכוונים לגרום למסילה לעלות להדר ולרדת ממנו.
 

יהוושע

New member
שלח את המייל הזה למצנע

גם לי יש חלום
איליה, בתור חיפאי, אני מכיר בדיוק את אותה הרגשה. החלום שלי על הצ´ק פוסט מתחיל בצורה יותר צנועה - הוא כולל בסך הכל הקמה של תחנה פרברית בתל-חנן, בשטח הענקי ששייך לרכבת ישראל שם. בתחנה זו יהיה מגרש חניה גדול ותחנת אוטובוסים, וממנה יוליך הקו הקיים לכיוון חיפה (אחרי שיפוץ משמעותי, כמובן). בתור התחלה אפילו לא צריך IC3. מספיקים שני ´מסילבוסים´ (Railbusses) קטנים, מעין חשמליות קטנות שמונעות כמו אוטובוס. בהמשך יבנה קו משם לקרית אתא, וכל הקו יהפוך לחלק מהרכבת הקלה של חיפה. בכל מקרה, כל עוד הצ´ק-פוסט פקוק כל הזמן (המממ... מעניין מה גורם לפקקים, הרי הרכבת כבר לא עוברת בצומת...) אף אחד לא ייתן לרכבת ישראל לחסום את הצומת אפילו לחמש דקות פעמיים בשעה בשעות השיא. למרבה הפלא, על פתרון לזה דווקא כבר עובדים. הפתרון מחולק לשני חלקים. הראשון הוא המחלף שנמצא כעת בבנייה בצומת הצ´ק-פוסט, מחלף שאמור להסיט לפחות את התנועה מחיפה לכיוון הקריות לגשר שיעבור מעל כל הצומת. בניגוד לראשון לציון, הגשר נבנה בלי לחסום את המסילה הקיימת. באופן כללי, העומס על הצומת עצמה צפוי לפחות משמעותית עם השלמת הפרויקט המפחיד הנקרא ´דרך הקישון´ שבינתיים כלל את בנייתה של מרבית האוטוסטרדה מחיפה לקריות, ולמעשה עוקף את הצ´ק-פוסט. החלק השני של הפתרון הוא מנהרת הכרמל. כן, אותה מנהרה מקוללת שנבנית לכביש בלבד, ולא למסילה. במסגרת בניית המנהרה גם ייבנה מחלף מלא ושלם בצומת הצ´ק-פוסט, וכך תוכל הרכבת לעבור שם בלי להפריע לאף אחד. בעוד הרבה זמן. ואם נלך יותר רחוק - ברגע שנפתח את מנהרת הכרמל, אמורה העיר התחתית של חיפה להתרוקן מכל התעבורה החוצה את חיפה בדרכה צפוונה או דרומה, וחוסמת את האיזור לחלוטין. הרכבת הקלה צפויה לעבור ממילא ברחוב העצמאות ההיסטורי והמתפורר שלנו, וכבר שנים העירייה טוענת שהיא מתכננת לשקם את האיזור ולהפוך אותו לפארק (הנמל אמור להיעלם מזרחה וצפונה, ובמקומו תוקם מרינה). לפיכך, אני טוען שצריך להפוך את את כל מרכז העיר התחתית של חיפה למדרחוב קניות ובילוי אחד גדול החל מאיזור המושבה הגרמנית המשוקמת ושדרות בן גוריון, דרך תחנת הרכבת היפיפייה חיפה מרכז שתשמש כשער הכניסה לאיזור למבקרים ועד שולי קרית הממשלה החדשה (שתשורת בקרוב ע"י תחנת רכבת חיפה בית המכס). הקונצפט הזה עובד נהדר במינכן ובמקומות אחרים כבר משנות ה-70, למה לא בחיפה? הא מצנע?
שלח את המייל הזה למצנע
אולי במקום להרוס את העיר כול הזמן , הוא יעשה גם משהו מועיל . תוכל לפרסם עוד תמונות של רכבות א"י מפעם?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה