תמונות משבת

ע נ נ ת

New member
תמונות משבת

בשבת חזרנו אל המירון (אחרי שבועיים מהפעם הקודמת שהיינו שם), והפעם הרצועית כבר פרחה יפה. מצאנו 7 פרטים בסך הכל, ואפילו דבורנית גדולה אחת פרחה עדיין! 2 הראשונות היו - כמו בשנה שעברה - בסיבוב הסחלבים: בדיוק 1.5 ק"מ מעין חממה, ליד הכניסה לדרך העפר. הבאה בתור היתה 400 מטר בהמשך הכביש, מימין - והנה היא:
 

ע נ נ ת

New member
ועוד רצועיות -

עוד 100 מטר, הפעם משמאל לכביש - היו צמד, ואח"כ מצאנו עוד כמה מצד שמאל, בסה"כ - 7 פרטים. מה שעוד מעניין ברצועיות, זה שחלק גדלות לגובה, באופן מסודר (כמו התמונה הקודמת), וחלק עושות בלגן - ושולחות את הפרחים והרצועות לכל הכיוונים:
 

ע נ נ ת

New member
על אחת הרצועיות

טייל עכביש פצפון, שחור עם ציורים צהבהבים. ניסיתי לצלם אותו - אבל הוא היה בישן, וכל פעם שכיוונתי אליו את המצלמה, הוא עבר לצד השני של הגבעול/הפרח/העוקץ וכד'. אבל בזכותו יצא לי close up לא רע של הרצועית, ואפשר לראות שהוא בדיוק ברח לי שם מימין...
 

ע נ נ ת

New member
בין שיחי הלטם,

ליד צמד הרצועיות הראשונות - מצאתי רימונית. חבויה היטב בין השורשים:
 
אנחנו מצאנו רצועית גם יותר למטה

פרט אחד במרחק 600 מ' בלבד מחניון חממה (רום משוער 940 מ'). שרה סלפק שהיתה איתי בטיול אמרה שהיא מצאה מקבץ של 6 רצועיות ביחד, אבל בין שיחי לוטם סמוכים לכביש (לא ברור לי איפה בדיוק - את המקבץ לא ראיתי).
 

ע נ נ ת

New member
ומקומן של הדורבניות לא נפקד -

קבוצה נאה של דורבנית התבור פרחה לה כ-500 מטר מהרצועיות הראשונות, בצד שמאל של הכביש. אגב, ראינו גם דבורנית גדולה (אך לא גדולה מאד...) אחת, והמון סחלבים במצב פרי.
 

ע נ נ ת

New member
ועכשיו קצת עזרה בזיהויים:

ראשית, סיבוב הסחלבים יכול היה להקרא הפעם גם "סיבוב השפתניים"... פרחו שם געדות (כרתית+מפוסקת), אזוב, מרווה משולשת, צתרה ורודה, קערורית סגולה, שלהבית דביקה - ואת זה: האם זה אשבל מפסק?
 
לדעתי לא בר-גביע קוצני. בהחלט יכול

להיות אשבל מפוסק. אישית לא מכיר את הצמח אבל התבוננתי במגדיר... ותודה על התמונות!
 
סיבוב השפתניים=הסחלביים=הלוטמיים

שלוש משפחות עם התאמה (בעיקר בזכות מיקוריזה) לגדילה על הקירטון החווארי שעני במינרלים זמינים לצמח. גם הקטלב. כשעשיתי את קורס המדריכים של החל"ט אזור צפון (אי שם בפלייסטוקן) קראו לזה סיבוב הקטלבים ושביל החזירים
 

ע נ נ ת

New member
ופרפר:

הוא לא עצר ליותר משניה בשום מקום, וזו התמונה היחידה שיצאה לי: פרפר יפהפה בשחור ולבן:
 

weinman

New member
החרק הוא בעצם פריזבוב

משפחת זבובים זעירים המטילים ביצים בתוך חלקי צמח שונים (כל מין והעדפתו) ע"פ "החי והצומח", הבוגרים נוטים להימצא על הפונדקאי או בקירבתו וממעטים לעוף. נזונים מצוף וכדומה ומשמשים מאכל מועדף על עכבישים.
 

ע נ נ ת

New member
אז עלינו לשביל פסגה -

רק לקצה הפעם, לא כל הסיבוב - ופגשנו מעל 10 בני חורש רחב עלים, בגוונים שונים ומקסימים. זה למשל, ירוק:
 
למעלה