תמונות מיוחדות שמצאתי הפוך על הפוך

מצב
הנושא נעול.

shapira meir

New member
תמונות מיוחדות שמצאתי הפוך על הפוך

תמונות מיוחדות שמצאתי הפוך על הפוך
באתר התמונות הלאומי ראשון צילום (כולם מסוף שנות השלושים) מחפציבה לתל-יוסף ועין חרוד, רואים את תוואי רכבת העמק
 

shapira meir

New member
תמונה שניה

תמונות מיוחדות שמצאתי הפוך על הפוך
באתר התמונות הלאומי ראשון צילום (כולם מסוף שנות השלושים) מחפציבה לתל-יוסף ועין חרוד, רואים את תוואי רכבת העמק
תמונה שניה
מעט יותר ימינה, לדעתי תחנת שאטה עדיין קומה אחת
 

shapira meir

New member
וגולת הכותרת: הנה באה הרכבת !!!

תמונות מיוחדות שמצאתי הפוך על הפוך
באתר התמונות הלאומי ראשון צילום (כולם מסוף שנות השלושים) מחפציבה לתל-יוסף ועין חרוד, רואים את תוואי רכבת העמק
וגולת הכותרת: הנה באה הרכבת !!!
תמונה ימינה עוד, וברקע הרכבת נוסעת (מימין לשמאל). התמונה הזו וקודמתה מצולמות מבית אלפא
 
מאיר!!??? אבוי לטעות!התמונה הזאת

וגולת הכותרת: הנה באה הרכבת !!!
תמונה ימינה עוד, וברקע הרכבת נוסעת (מימין לשמאל). התמונה הזו וקודמתה מצולמות מבית אלפא
מאיר!!??? אבוי לטעות!התמונה הזאת
צולמה מבית השיטה,בצד ימין(העצים),זוהי תחנת שאטה היום נמצא שם בית הכלא שאטה.וברקע נראה הגלבע,שלמורדותיו שוכן קיבוץ בית אלפא.
 

shapira meir

New member
אני מראה את שלי,תראה את שלך........

צריך לקרוע קריעה וללבוש שק ואפר
המצאתי את זה? להיפך, אשמח אם זו תמונה מבית השיטה ורואים את שאטה ואת הרכבת יחד, אבל זה מה שכתוב
אני מראה את שלי,תראה את שלך........
אני מצרף פרינט סקרין של התמונה והכיתוב, ואשמח אם תאמר לי מהו המקור לטיעון שלך, ואשמח מאוד לגלות שהם טעו ושהתמונה היא כמו שאתה אומר, באמת.
 

shapira meir

New member
ויותר מזה

אני מראה את שלי,תראה את שלך........
אני מצרף פרינט סקרין של התמונה והכיתוב, ואשמח אם תאמר לי מהו המקור לטיעון שלך, ואשמח מאוד לגלות שהם טעו ושהתמונה היא כמו שאתה אומר, באמת.
ויותר מזה
אם תמונה 3 מצולמת מבית השיטה ומה שרואים זה את תחנת שאטה בין העצים, הרי תמונה 2 שמצולמת מאותו ישוב מראה אם כן את תחנת הרכבת של תל יוסף/עין חרוד? זה ישמח אותי יותר
 
מאיר היקר,כתושב המקום,שמכיר

ויותר מזה
אם תמונה 3 מצולמת מבית השיטה ומה שרואים זה את תחנת שאטה בין העצים, הרי תמונה 2 שמצולמת מאותו ישוב מראה אם כן את תחנת הרכבת של תל יוסף/עין חרוד? זה ישמח אותי יותר
מאיר היקר,כתושב המקום,שמכיר
כל אבן פה,אני יכול לאמר לך בוודאות!!!! התמונה הראשונה אכן מצולמת מהגלבע לכיוון צפון ,ורואים בה את קיבוץ תל יוסף,עין חרוד, בריכות הדגים והפרדסים של קיבוץ חפציבה.בתמונה השניה (מדהימה ביופיה(רכבת העמק)),המצולמת מצפון מקיבוץ בית השיטה,בוודאות!!נראים הרי הגלבע שלמרגלותיהם שוכנים זה ליד זה חפציבה ובית אלפא,ובמרכז התמונה נראית רכבת העמק חוצה את העמק לאחר שיצאה מתחנת שאטה,שכנראה ממוקמת בתוך חורשת העצים הנראית מימין. הערה:מאיר,שווה להכנס לפורום,רק כדי לראות את התמונות המדהימות שיש לך על רכבת העמק!
 

shapira meir

New member
תודה לך, לו יכולתי לחזור לגור בעמק.

מאיר היקר,כתושב המקום,שמכיר
כל אבן פה,אני יכול לאמר לך בוודאות!!!! התמונה הראשונה אכן מצולמת מהגלבע לכיוון צפון ,ורואים בה את קיבוץ תל יוסף,עין חרוד, בריכות הדגים והפרדסים של קיבוץ חפציבה.בתמונה השניה (מדהימה ביופיה(רכבת העמק)),המצולמת מצפון מקיבוץ בית השיטה,בוודאות!!נראים הרי הגלבע שלמרגלותיהם שוכנים זה ליד זה חפציבה ובית אלפא,ובמרכז התמונה נראית רכבת העמק חוצה את העמק לאחר שיצאה מתחנת שאטה,שכנראה ממוקמת בתוך חורשת העצים הנראית מימין. הערה:מאיר,שווה להכנס לפורום,רק כדי לראות את התמונות המדהימות שיש לך על רכבת העמק!
תודה לך, לו יכולתי לחזור לגור בעמק.
אני בהחלט מקבל את דבריך, מה זה בהחלט, בכיף. רק דילגת על התמונה השניה, אז מה המבנה ברקע תחנת תל-יוסף/עין-חרוד? כי כתוב שגם תמונה זו צולמה מבית אלפא. התשובה חשובה לפני שאני משבץ התמונות בעבודה (שהולכת ומתקדמת)
 
אכן התמונה השניה צולמה מבית אלפא

תודה לך, לו יכולתי לחזור לגור בעמק.
אני בהחלט מקבל את דבריך, מה זה בהחלט, בכיף. רק דילגת על התמונה השניה, אז מה המבנה ברקע תחנת תל-יוסף/עין-חרוד? כי כתוב שגם תמונה זו צולמה מבית אלפא. התשובה חשובה לפני שאני משבץ התמונות בעבודה (שהולכת ומתקדמת)
אכן התמונה השניה צולמה מבית אלפא
בתמונה רואים את שולי קיבוץ חפציבה,שהוא מערבית לב"א בהמשך רואים את עמק יזרעאל ואת גבעות "קומי",עליהן יושבים עין חרוד איחוד ומאוחד וקיבוץ תל יוסף.אני חושב שאפשר לראות בקושי רב שתיים מתחנות הרכבת:זו של תל יוסף ושאטה. מאיר ישר כח,נושא רה"ע מעניין ומרתק עד היום! אגב:חבר הקיבוץ שניסה בזמנו להתאבד, כששכב על פסי רכבת העמק,מת מרעב וצמא....לפני שרה"ע הגיעה.....
 

shapira meir

New member
רב תודות לך

אכן התמונה השניה צולמה מבית אלפא
בתמונה רואים את שולי קיבוץ חפציבה,שהוא מערבית לב"א בהמשך רואים את עמק יזרעאל ואת גבעות "קומי",עליהן יושבים עין חרוד איחוד ומאוחד וקיבוץ תל יוסף.אני חושב שאפשר לראות בקושי רב שתיים מתחנות הרכבת:זו של תל יוסף ושאטה. מאיר ישר כח,נושא רה"ע מעניין ומרתק עד היום! אגב:חבר הקיבוץ שניסה בזמנו להתאבד, כששכב על פסי רכבת העמק,מת מרעב וצמא....לפני שרה"ע הגיעה.....
רב תודות לך
 
../images/Emo99.gif לילה חיוור משתרע

רב תודות לך
לילה חיוור משתרע
על שדות עמק יזרעאל, WOW גם אני מתגעגעת, אבל לא לצד הזה של העמק, אני מהעמק לרגלי ההר: יוקנעם, הזורע, משמר העמק, כפר יהושע וכל האזור הזה.
 

krause

New member
למאיר.על הידע האדיר בתחום רכבת העמק

אכן התמונה השניה צולמה מבית אלפא
בתמונה רואים את שולי קיבוץ חפציבה,שהוא מערבית לב"א בהמשך רואים את עמק יזרעאל ואת גבעות "קומי",עליהן יושבים עין חרוד איחוד ומאוחד וקיבוץ תל יוסף.אני חושב שאפשר לראות בקושי רב שתיים מתחנות הרכבת:זו של תל יוסף ושאטה. מאיר ישר כח,נושא רה"ע מעניין ומרתק עד היום! אגב:חבר הקיבוץ שניסה בזמנו להתאבד, כששכב על פסי רכבת העמק,מת מרעב וצמא....לפני שרה"ע הגיעה.....
למאיר.על הידע האדיר בתחום רכבת העמק
אני שולח כרטיס של קואופרטיב "העמק" אשר הוביל נוסעים בעמק במקביל לרכבת המדוברת.הקואופרטיב הוקם בשנות ה 30 והתמזג עם "אגד" בשנת 1941 . שוב תודה למאיר על הכל.
 

shapira meir

New member
תודה. (לא גילית שיש הלוך-חזור...)

למאיר.על הידע האדיר בתחום רכבת העמק
אני שולח כרטיס של קואופרטיב "העמק" אשר הוביל נוסעים בעמק במקביל לרכבת המדוברת.הקואופרטיב הוקם בשנות ה 30 והתמזג עם "אגד" בשנת 1941 . שוב תודה למאיר על הכל.
תודה. (לא גילית שיש הלוך-חזור...)
מזמן רציתי לספר משהו. תמיד כששואלים אותי איזה חלק בארץ אני מעדיף, אני עונה שאני אוהב את כל מולדתי, בלי העדפות, כי אני מאלו ש-"חרשו" את הארץ ברגליים עם מפות בריטיות ביד וספר תנ"ך ומקל ותרמיל ובקבוק למים (למי היתה מימיה?) ולחם יבש וגבינת עיזים קשה וזעתר(לשם כך היו לנו אולרים, עד היום אני נושא אולר) אני יודע מה יש לראות בכל מקום וליהנות מכל דבר ואני ביסודי מאוד סקרן. כבר לפני יותר מעשר שנים עודדתי את רפי ואילן מכפר יהושע לשפץ את התחנה ותמיד הזכרתי להם את אימרתו של יגאל אלון: "עם שאיננו משמר את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל". ומאז ומתמיד אני מביא אנשים בטיולים לסיור בתחנת כפר יהושע (ואם אפשר גם לאחרות) וגם כשנראתה גרוע מאוד ובתיה מתמוטטים, הבאתי מטיילים, סיפרתי על העבר ועל ההווי בתחנה, בתקוה שמישהו יזיז משהו. אחד הדברים השנואים עלי זה טיול ובו יותר מאוטובוס אחד, כי אז אני תלוי בעוד ארבעה אנשים לפחות:הנהג שלי, הנהג השני, מורה הדרך השני, ואחראי הטיול. ולעיתים קרובות המטרות שלהם לא משתוות למטרות שלי, לרוב אני מושך יותר לכיוון הטיול והם מושכים יותר לכיוון הביזנס (ולא אפרט) ולרוב הם מצליחים להשפיע על אחראי הטיול. ולא רק שם אלא זה נכון לטיולים בכל מיני מקומות. שלשום הדרכתי טיול שבו היתה משובצת תחנת כפר יהושע. אני יורד מהאוטובוס ויש ברשותי תמונות וכרטיסים ואני מתכנן מה לספר כי כל אוכלוסיה צריך לתת לה דגש אחר (במקרה זה מדובר בקשישים בגילאים מתקדמים, שלמרות זאת אחרי הטיול במסלול המים בנחל שופט תחתון, לקחתי אותם למעין אמי והראיתי להם את "משחק המלכים" החרוט בסלע, ולהפתעתם הוצאתי חרוזים ושיחקתי עם הקשישים שהתישבו על הסלע ונהנו מאוד והתימניות סיפרו שגם בתימן לפני עשרות שנים שיחקו במשחק הזה, ורבע השעה הזו היתה פשוט קסומה, כאילו חזרו בגיל מגיל 70 לגיל 10) . והנה בתחנת כפר יהושע, אני יורד עם האנשים מהאוטובוס והאחראית על הטיול באה בריצה וצועקת מה אני עושה? לא הבנתי מה הבעיה שלה, עד שראיתי שהאוטובוס השני נכנס לכביש, עבר ליד התחנה, הסתובב בסופה, ונסע משם. סרבתי בתוקף, ואמרתי לה שאני מורה-דרך ולא "מהנדס חיפופים". הזדמן לי לראות פעמים רבות תרגיל כזה, אבל תמיד חשבתי שזה היה צ'ופר של מורה הדרך למטיילים (אני תמים לאללה) אבל כשזה כתוב במסלול? בלית ברירה הורתה לאוטובוס השני לחזור ולערוך סיור בתחנה. הקבוצה שלי שמעה סיפורים ועל התחנה ועל רכבת העמק ונהנתה מאוד. רק כשהגענו ל-"חוות-התבלינים" בחצור הגלילית, ואני לא נכנסתי פנימה, נפל האסימון לאחראית על הטיול. זה מה שמצער אותי בדברים הללו, ולכן אני משתדל לעשות כמה שיותר בכל נושא ידיעת הארץ כמשקל נגד לאלו שזה לא בראש מעינייהם. ושוב, תודה על צילום הכרטיס הלוך ושוב, אצרף אותו לעבודה זה חשוב.
 

ה דרומי

New member
לא הבנתי אנשים באים לטיול ולשמוע

תודה. (לא גילית שיש הלוך-חזור...)
מזמן רציתי לספר משהו. תמיד כששואלים אותי איזה חלק בארץ אני מעדיף, אני עונה שאני אוהב את כל מולדתי, בלי העדפות, כי אני מאלו ש-"חרשו" את הארץ ברגליים עם מפות בריטיות ביד וספר תנ"ך ומקל ותרמיל ובקבוק למים (למי היתה מימיה?) ולחם יבש וגבינת עיזים קשה וזעתר(לשם כך היו לנו אולרים, עד היום אני נושא אולר) אני יודע מה יש לראות בכל מקום וליהנות מכל דבר ואני ביסודי מאוד סקרן. כבר לפני יותר מעשר שנים עודדתי את רפי ואילן מכפר יהושע לשפץ את התחנה ותמיד הזכרתי להם את אימרתו של יגאל אלון: "עם שאיננו משמר את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל". ומאז ומתמיד אני מביא אנשים בטיולים לסיור בתחנת כפר יהושע (ואם אפשר גם לאחרות) וגם כשנראתה גרוע מאוד ובתיה מתמוטטים, הבאתי מטיילים, סיפרתי על העבר ועל ההווי בתחנה, בתקוה שמישהו יזיז משהו. אחד הדברים השנואים עלי זה טיול ובו יותר מאוטובוס אחד, כי אז אני תלוי בעוד ארבעה אנשים לפחות:הנהג שלי, הנהג השני, מורה הדרך השני, ואחראי הטיול. ולעיתים קרובות המטרות שלהם לא משתוות למטרות שלי, לרוב אני מושך יותר לכיוון הטיול והם מושכים יותר לכיוון הביזנס (ולא אפרט) ולרוב הם מצליחים להשפיע על אחראי הטיול. ולא רק שם אלא זה נכון לטיולים בכל מיני מקומות. שלשום הדרכתי טיול שבו היתה משובצת תחנת כפר יהושע. אני יורד מהאוטובוס ויש ברשותי תמונות וכרטיסים ואני מתכנן מה לספר כי כל אוכלוסיה צריך לתת לה דגש אחר (במקרה זה מדובר בקשישים בגילאים מתקדמים, שלמרות זאת אחרי הטיול במסלול המים בנחל שופט תחתון, לקחתי אותם למעין אמי והראיתי להם את "משחק המלכים" החרוט בסלע, ולהפתעתם הוצאתי חרוזים ושיחקתי עם הקשישים שהתישבו על הסלע ונהנו מאוד והתימניות סיפרו שגם בתימן לפני עשרות שנים שיחקו במשחק הזה, ורבע השעה הזו היתה פשוט קסומה, כאילו חזרו בגיל מגיל 70 לגיל 10) . והנה בתחנת כפר יהושע, אני יורד עם האנשים מהאוטובוס והאחראית על הטיול באה בריצה וצועקת מה אני עושה? לא הבנתי מה הבעיה שלה, עד שראיתי שהאוטובוס השני נכנס לכביש, עבר ליד התחנה, הסתובב בסופה, ונסע משם. סרבתי בתוקף, ואמרתי לה שאני מורה-דרך ולא "מהנדס חיפופים". הזדמן לי לראות פעמים רבות תרגיל כזה, אבל תמיד חשבתי שזה היה צ'ופר של מורה הדרך למטיילים (אני תמים לאללה) אבל כשזה כתוב במסלול? בלית ברירה הורתה לאוטובוס השני לחזור ולערוך סיור בתחנה. הקבוצה שלי שמעה סיפורים ועל התחנה ועל רכבת העמק ונהנתה מאוד. רק כשהגענו ל-"חוות-התבלינים" בחצור הגלילית, ואני לא נכנסתי פנימה, נפל האסימון לאחראית על הטיול. זה מה שמצער אותי בדברים הללו, ולכן אני משתדל לעשות כמה שיותר בכל נושא ידיעת הארץ כמשקל נגד לאלו שזה לא בראש מעינייהם. ושוב, תודה על צילום הכרטיס הלוך ושוב, אצרף אותו לעבודה זה חשוב.
לא הבנתי אנשים באים לטיול ולשמוע
ממורה הדרך על המקומות או שהאחרים לוקחים אתם לקניות ומורה הדרך רק משמש כתפאורה הפטרון זה לקחת הצידה לפני הטיול את האחרי\ת ולהסביר להם בקצרה מה המסלול ומי רגע שעולים לאוטובוס מורה הדרך מפקד הטיול מה שמזכיר לי את הסיפור שאמרו לכיתה בבית ספר שמחר יוצאים לטיול לאילת לקניון האדום אז תלמידה אחת שאלה כמה כסף להביא לקניות בקניון האדום.
 

shapira meir

New member
הבעיה היא "כוחות האופל"

לא הבנתי אנשים באים לטיול ולשמוע
ממורה הדרך על המקומות או שהאחרים לוקחים אתם לקניות ומורה הדרך רק משמש כתפאורה הפטרון זה לקחת הצידה לפני הטיול את האחרי\ת ולהסביר להם בקצרה מה המסלול ומי רגע שעולים לאוטובוס מורה הדרך מפקד הטיול מה שמזכיר לי את הסיפור שאמרו לכיתה בבית ספר שמחר יוצאים לטיול לאילת לקניון האדום אז תלמידה אחת שאלה כמה כסף להביא לקניות בקניון האדום.
הבעיה היא "כוחות האופל"
זה קורה כאשר יש "הצד השני" שזה הנהגים המשכנעים את מורה הדרך השני והם כולם בקונסוליום להשפיע על אחראי הטיול ואז אני בעמדה נחותה מול שלושה כאלו. כאשר אני אוטובוס בודד יש לי מכסימום את הנהג שמנסה למשוך לביזנס על חשבון הטיול או לנסות לקצר את הטיול וכל מיני כאלו דברים ואין לי בעיה להתמודד איתו גם אם יהיה ברוגז, הבעיה כשיש יותר מאוטובוס אחד. אגב, המסלול כתוב והוא מהווה בעצם חוזה שמי שלא מקיים אותו הוא מפר חוזה אלא אם יש סיבות אובייקטיביות לכך. בקשר לקניון האדום גם לי זה קרה, כאשר עוד הדרכתי תלמידים ואמרתי שיורדים לקניון האדום ולקחת ציוד, הבנים לקחו תרמילים והבנות ארנקים.....
 

shapira meir

New member
קראוזה, אשמח אם יש לך עוד הפתעות

למאיר.על הידע האדיר בתחום רכבת העמק
אני שולח כרטיס של קואופרטיב "העמק" אשר הוביל נוסעים בעמק במקביל לרכבת המדוברת.הקואופרטיב הוקם בשנות ה 30 והתמזג עם "אגד" בשנת 1941 . שוב תודה למאיר על הכל.
קראוזה, אשמח אם יש לך עוד הפתעות
הקשורות לעמק, רכבת אוטובוסים וכו. כל אחד כזה אני גוזר בגודל שנראה מקורי, מניילן ומצמיד ללוח הכרטיסים שאני משתמש בהדרכה.
 

krause

New member
יש ל כמובן עוד כרטיסים מהעמק.

קראוזה, אשמח אם יש לך עוד הפתעות
הקשורות לעמק, רכבת אוטובוסים וכו. כל אחד כזה אני גוזר בגודל שנראה מקורי, מניילן ומצמיד ללוח הכרטיסים שאני משתמש בהדרכה.
יש ל כמובן עוד כרטיסים מהעמק.
שרות מכוניות י.קימל היה המפורסם ביותר בעמק. הוא הוביל החל משנות ה 20 ועד קום המדינה בכל רחבי העמק. היו לו קווים לכפר תבור, לכדורי, לחיפה, ועוד. גר'ג עמק יזרעאל הוביל אף הוא בעמק.עפולה אשר היתה בירת העמק סיפקה שרותים רבים עד אשר חיפה תפסה את מקומה כמובן. "ענווה -נהלל" קו האוטובוסים מנהלל לחיפה. יש לי גם כרטיסים של חברות ערביות, אבל זה סיפור אחר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה