תמונות מטקס פתיחת תחנת הרכבת העותמאנית בב"ש.

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
תמונות מטקס פתיחת תחנת הרכבת העותמאנית בב"ש.

תמונות מטקס פתיחת תחנת הרכבת העותמאנית בב"ש.
ותמונות שונות הקשורות בתח"צ, דרכים וגם נושאי off מבאר שבע של פעם. הכל צולם מתוך "התערוכה לתולדות באר שבע". ליד כל תמונה מופיע תיאורה.
 

olli3

New member
מנהל
משמר כבוד לרכבת המגיעה מעזה לבאר שבע.

תמונות מטקס פתיחת תחנת הרכבת העותמאנית בב"ש.
ותמונות שונות הקשורות בתח"צ, דרכים וגם נושאי off מבאר שבע של פעם. הכל צולם מתוך "התערוכה לתולדות באר שבע". ליד כל תמונה מופיע תיאורה.
משמר כבוד לרכבת המגיעה מעזה לבאר שבע.
 

olli3

New member
מנהל
טקס חנוכת תחנת הרכבת הטורקית.

תמונות מטקס פתיחת תחנת הרכבת העותמאנית בב"ש.
ותמונות שונות הקשורות בתח"צ, דרכים וגם נושאי off מבאר שבע של פעם. הכל צולם מתוך "התערוכה לתולדות באר שבע". ליד כל תמונה מופיע תיאורה.
טקס חנוכת תחנת הרכבת הטורקית.
 

olli3

New member
מנהל
הגעת הרכבת לתחנת באר שבע.

תמונות מטקס פתיחת תחנת הרכבת העותמאנית בב"ש.
ותמונות שונות הקשורות בתח"צ, דרכים וגם נושאי off מבאר שבע של פעם. הכל צולם מתוך "התערוכה לתולדות באר שבע". ליד כל תמונה מופיע תיאורה.
הגעת הרכבת לתחנת באר שבע.
 

olli3

New member
מנהל
תחנת הרכבת באר שבע צפון (הישנה)

תמונות מטקס פתיחת תחנת הרכבת העותמאנית בב"ש.
ותמונות שונות הקשורות בתח"צ, דרכים וגם נושאי off מבאר שבע של פעם. הכל צולם מתוך "התערוכה לתולדות באר שבע". ליד כל תמונה מופיע תיאורה.
תחנת הרכבת באר שבע צפון (הישנה)
בתמונה קרונוע אסליגן (אם אינני טועה).
 

easylivin

New member
אי אפשר לטעות לגבי זה.

תחנת הרכבת באר שבע צפון (הישנה)
בתמונה קרונוע אסליגן (אם אינני טועה).
אי אפשר לטעות לגבי זה.
 

alonsit1

New member
יותר רכבת, פחות אח"מים:

תחנת הרכבת באר שבע צפון (הישנה)
בתמונה קרונוע אסליגן (אם אינני טועה).
יותר רכבת, פחות אח"מים:
דגם יפהפה. כמה חבל שלא שמרו מערך שלם אחד למוזיאון.
 

olli3

New member
מנהל
תמונה יפיפה, אין קרונוע ליד טייגר?

יותר רכבת, פחות אח"מים:
דגם יפהפה. כמה חבל שלא שמרו מערך שלם אחד למוזיאון.
תמונה יפיפה, אין קרונוע ליד טייגר?
הם היו משתלבים יחדיו ממש יפה, אולי גם עם טרנזיט של פולקסוואגן משנות ה60-70 ככה לצידם :)
 

alonsit1

New member
הפכתי והפכתי ולמרבה התסכול, התמונה איננה

תמונה יפיפה, אין קרונוע ליד טייגר?
הם היו משתלבים יחדיו ממש יפה, אולי גם עם טרנזיט של פולקסוואגן משנות ה60-70 ככה לצידם :)
הפכתי והפכתי ולמרבה התסכול, התמונה איננה
לפני שנים תיעדתי את סיפורם של קרונועי הדיזל מתוצרת חברת אסלינגן בשירות רכבת ישראל והגיעה לידי תמונה יפה שבה רואים קרונוע חולף על פני משאית במפגש המסילה של זכרון יעקב (כביש 4), בעקבות תאונה שאירעה שם בשנות החמישים כמדומני. חומר הגלם למחקר הקטן (תמונות, שרטוטים וטקסט) כבר אינו ברשותי עוד, אז קבל תמונה חלופית של מה שעבורי לעולם תהיה הרכבת היפה בעולם - VT 08 של חברת הרכבות הגרמנית מימים עברו.

על הדרך, מצרף קישור לאתר הבית של קבוצת חובבי רכבת מסורים ורציניים מגרמניה ששמו להם ליעד ומטרה לשקם קרונוע דיזל מושבת, זהה בצורתו לקרונועי האסלינגן שלנו, ואני מסיר בפניהם את הכובע על ההישג המדהים. כל הכבוד!
 

olli3

New member
מנהל
יפה מאד, המון תודה :) נהנתי מהאתר.

הפכתי והפכתי ולמרבה התסכול, התמונה איננה
לפני שנים תיעדתי את סיפורם של קרונועי הדיזל מתוצרת חברת אסלינגן בשירות רכבת ישראל והגיעה לידי תמונה יפה שבה רואים קרונוע חולף על פני משאית במפגש המסילה של זכרון יעקב (כביש 4), בעקבות תאונה שאירעה שם בשנות החמישים כמדומני. חומר הגלם למחקר הקטן (תמונות, שרטוטים וטקסט) כבר אינו ברשותי עוד, אז קבל תמונה חלופית של מה שעבורי לעולם תהיה הרכבת היפה בעולם - VT 08 של חברת הרכבות הגרמנית מימים עברו.

על הדרך, מצרף קישור לאתר הבית של קבוצת חובבי רכבת מסורים ורציניים מגרמניה ששמו להם ליעד ומטרה לשקם קרונוע דיזל מושבת, זהה בצורתו לקרונועי האסלינגן שלנו, ואני מסיר בפניהם את הכובע על ההישג המדהים. כל הכבוד!
יפה מאד, המון תודה :) נהנתי מהאתר.
 

olli3

New member
מנהל
רציף תחנת באר שבע צפון בשנות ה-70

תמונות מטקס פתיחת תחנת הרכבת העותמאנית בב"ש.
ותמונות שונות הקשורות בתח"צ, דרכים וגם נושאי off מבאר שבע של פעם. הכל צולם מתוך "התערוכה לתולדות באר שבע". ליד כל תמונה מופיע תיאורה.
רציף תחנת באר שבע צפון בשנות ה-70
 

olli3

New member
מנהל
כיצד נוסעים לבאר שבע?

תמונות מטקס פתיחת תחנת הרכבת העותמאנית בב"ש.
ותמונות שונות הקשורות בתח"צ, דרכים וגם נושאי off מבאר שבע של פעם. הכל צולם מתוך "התערוכה לתולדות באר שבע". ליד כל תמונה מופיע תיאורה.
כיצד נוסעים לבאר שבע?
מספר דברים שנכתבו על ידי המגיעים לבאר שבע בתקופות שונות. לימינו, אז הרכבת לא מגיע לת"א ב45 דקות, לא נורא... ביחס לימים ההם.
 

טשאפק 2

New member
מגניב!

כיצד נוסעים לבאר שבע?
מספר דברים שנכתבו על ידי המגיעים לבאר שבע בתקופות שונות. לימינו, אז הרכבת לא מגיע לת"א ב45 דקות, לא נורא... ביחס לימים ההם.
מגניב!
ב-2050 או 2100, אולי הנסיעות שלנו של שעה פלוס מת"א לב"ש יראו כמו שלנו נראות הנסיעות מימי הטורקים או האנגלים, שארכו שעות וימים.
 

טשאפק 2

New member
ואגב, הדרך מקסטינה לב"ש מתוארת

כיצד נוסעים לבאר שבע?
מספר דברים שנכתבו על ידי המגיעים לבאר שבע בתקופות שונות. לימינו, אז הרכבת לא מגיע לת"א ב45 דקות, לא נורא... ביחס לימים ההם.
ואגב, הדרך מקסטינה לב"ש מתוארת
כדרך ארוכה ללא סימן של עץ, עשב או מים. (בטקסט הראשון)

אך לפי לטענת הבדואים מתנגדי תוכנית פראוור, כל מטר בנגב היה מעובד מדורי דורות בידי הבדואים.
 

olli3

New member
מנהל
הבדוואים עד כמה שידוע לי לא מדברים על האיזור

ואגב, הדרך מקסטינה לב"ש מתוארת
כדרך ארוכה ללא סימן של עץ, עשב או מים. (בטקסט הראשון)

אך לפי לטענת הבדואים מתנגדי תוכנית פראוור, כל מטר בנגב היה מעובד מדורי דורות בידי הבדואים.
הבדוואים עד כמה שידוע לי לא מדברים על האיזור
הזה כהגדרתם את הנגב. אלא את האיזור שבין בית קמה ודרומה/מזרחה.

אבל יש מצב שאני טועה, אני לא בקיא בדברים ובטענותיהם.

דר"א יש עובדה שמנסים לטשטש אותה והיא שמספר בדוואים עזרו לכבוש את באר שבע מידי הצבא המצרי (מלחמת העצמאות). הצאצאים לשבטים שעזרו הם בעיקר בני היישוב שגב שלום ואלו מתגייסים לצה"ל.
 

alonsit1

New member
שאלה נאה שאלת, והתשובה:

ואגב, הדרך מקסטינה לב"ש מתוארת
כדרך ארוכה ללא סימן של עץ, עשב או מים. (בטקסט הראשון)

אך לפי לטענת הבדואים מתנגדי תוכנית פראוור, כל מטר בנגב היה מעובד מדורי דורות בידי הבדואים.
שאלה נאה שאלת, והתשובה:
לבנות, לבנות, לבנות, להפריח, לשגשג, לפתח, ליישב, להרחיב ולהגדיל עוד ועוד את תחום הישוב היהודי בכל רחבי הארץ, בלי עכבות, בלי היסוס, בלי מה יגידו, פשוט לקבוע ולקבע עובדות בשטח ואם אפשר, גם לרשת את כל האיזור בקוי רכבת חדשים למען איכות הסביבה ורמת החיים של תושבי המקום. לנהוג כאבותינו החלוצים שנטעו פרדסים ושדות, הקימו ערים לתפארת והפכו ארץ חרבה לגן עדן עלי אדמות, ארץ שבה כל גרגר חול שווה את משקלו בזהב, ושמו קצוץ על כל השאר. יש עוד שאלות?
 

olli3

New member
מנהל
קניון הנגב וחלק מהתחנה המרכזית.

תמונות מטקס פתיחת תחנת הרכבת העותמאנית בב"ש.
ותמונות שונות הקשורות בתח"צ, דרכים וגם נושאי off מבאר שבע של פעם. הכל צולם מתוך "התערוכה לתולדות באר שבע". ליד כל תמונה מופיע תיאורה.
קניון הנגב וחלק מהתחנה המרכזית.
קניון הנגב כשהוא היה יפה יותר לטעמי, כך הוא זכור לי מהילדות. הכניסה שמופיעה בחזית התמונה נהרסה וחבל... וכן הקניון נבנה כמו קניון איילון וקניון מלחה (ירושלים) וקניונים נוספים ברחבי הארץ. מאד אהבתי את הסגנון הזה.

התחנה המרכזית צבועה באדום לבן של אגד - נוסטלגיה.
 

olli3

New member
מנהל
סככת תחנת האוטובוס הגדולה ביותר שראיתי

תמונות מטקס פתיחת תחנת הרכבת העותמאנית בב"ש.
ותמונות שונות הקשורות בתח"צ, דרכים וגם נושאי off מבאר שבע של פעם. הכל צולם מתוך "התערוכה לתולדות באר שבע". ליד כל תמונה מופיע תיאורה.
סככת תחנת האוטובוס הגדולה ביותר שראיתי
בישראל בתוך עיר כלשהי (לא בכבישים בין עירוניים).

שימשה את קווים 4/5 בתקופה שעוד נסעו דרך רחוב התקווה שלימים הפך למדרחוב התקווה. גם קו 12 נסע עד שנות ה-90 דרך רחוב התקווה ויצא אל שדרות הנשיאים (לימינו רגר) בקצה רחוב התקווה (החלק שעדיין הינו רחוב עם מדרכות וכביש), ליד היכל התרבות.

הלוואי שישכילו ויציבו סככות כאלו ברחבי הארץ במיוחד בתחנות עתירות נוסעים ו/או קווי אוטובוס (רחוב אגריפס למשל בירושלים).

על השטח הריק שממול לתחנת האוטובוס נמצא כיום מבנה קרית הממשלה. על ערמות החול (מהחפירות לבניית המלון) עמדה הבריכה של שכונה ג'. הבניינים המופיעים בצד שמאל שייכים לשכונה ג', רחוב קרן היסוד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה