תמונות חובבניות מתחנת פאתי מודיעין

מיקלוש77

Well-known member
יש כבר את שתי המסילות, בערך מתחילת רציף 4 החדש. כמו כן עובדים על המפלג החדש שמחבר את המסילה הצפונית החדשה (רציף 3) למסילה הדרומית הקיימת (רציף 2).

צולם מהגשר שמקשר את החניון הדרומי לתחנה.

אגב, די נוח לחזור מישפרו למודיעין מרכז ברכבת, בהנחה שאתם מתוזמנים עם זמן ההגעה לתחנה. הגשר החדש נגיש מאוד לישפרו.
 

קבצים מצורפים

  • 20210321_175054.jpg
    20210321_175054.jpg
    1.3 MB · צפיות: 41
  • 20210321_175037.jpg
    20210321_175037.jpg
    KB 928.4 · צפיות: 40

GLSRA

Active member
יש כבר את שתי המסילות, בערך מתחילת רציף 4 החדש. כמו כן עובדים על המפלג החדש שמחבר את המסילה הצפונית החדשה (רציף 3) למסילה הדרומית הקיימת (רציף 2).

צולם מהגשר שמקשר את החניון הדרומי לתחנה.

אגב, די נוח לחזור מישפרו למודיעין מרכז ברכבת, בהנחה שאתם מתוזמנים עם זמן ההגעה לתחנה. הגשר החדש נגיש מאוד לישפרו.
כל פעם מחדש זה מעצבן לראות תחנות מהסוג הזה עם כניסה מצד אחד בלבד.
זה מוריד באופן מובהק את האטרקטיביות והזמינות של התחנות הללו.
כך בתחנת הרצליה, ששנים מדברים שם על כניסה נוספת.
ובטח עוד ועוד תחנות שכאלה.
 
כל פעם מחדש זה מעצבן לראות תחנות מהסוג הזה עם כניסה מצד אחד בלבד.
זה מוריד באופן מובהק את האטרקטיביות והזמינות של התחנות הללו.
כך בתחנת הרצליה, ששנים מדברים שם על כניסה נוספת.
ובטח עוד ועוד תחנות שכאלה.
חוסר הנגישות של התחנות הוא אחת הבעיות הכרוניות הקשות של ר"י. לדעתי אפילו יותר ממיקום התחנות, אם כי בפאתי מודיעין גם המיקום גרוע...
אם לכל חברת רכבות אחרת בעולם יש אינטרס שכמה שיותר נוסעים ייכנסו לתחנות שלה, ולכן תשאף לפתוח בהן כמה שיותר כניסות וגישות, לר"י יש אינטרס הפוך - לצמצם ככל הניתן את הגישה לתחנות שלה, כדי לחסוך בעלויות אבטחה.
אפשר לראות בזה גזירת גורל של חיינו בארץ, אבל כדאי לזכור שנהלי האבטחה של ר"י לא התעדכנו ממש מאז ימי האינתיפאדה. בזמן הזה הטכנולוגיה המשיכה הלאה ונפתח רק"ל בירושלים שמראה שאפשר אחרת.
 

מיקלוש77

Well-known member
חוסר הנגישות של התחנות הוא אחת הבעיות הכרוניות הקשות של ר"י. לדעתי אפילו יותר ממיקום התחנות, אם כי בפאתי מודיעין גם המיקום גרוע...
אם לכל חברת רכבות אחרת בעולם יש אינטרס שכמה שיותר נוסעים ייכנסו לתחנות שלה, ולכן תשאף לפתוח בהן כמה שיותר כניסות וגישות, לר"י יש אינטרס הפוך - לצמצם ככל הניתן את הגישה לתחנות שלה, כדי לחסוך בעלויות אבטחה.
אפשר לראות בזה גזירת גורל של חיינו בארץ, אבל כדאי לזכור שנהלי האבטחה של ר"י לא התעדכנו ממש מאז ימי האינתיפאדה. בזמן הזה הטכנולוגיה המשיכה הלאה ונפתח רק"ל בירושלים שמראה שאפשר אחרת.
מילא תחנות שיש בהן כניסה אחת, יש תחנות שיש להן שתי כניסות והרכבת ממשיכה לרכב על התירוץ של הקורונה ולהשאיר אחת מהן סגורה. ראה מקרה חוף הכרמל, ולדעתי יש עוד 3-4 תחנות כאלה. אחת הכניסות נסגרה בקורונה ומאז לא פותחים ומטרטרים את הנוסעים במדרגות ומעברים תת קרקעיים למרות שחזרנו לשגרה כמעט מלאה.
בתור נוסע קבוע בחוף הכרמל זה מתסכל ומכעיס כל פעם מחדש. זה לא פחות מאשר התעמרות בנוסעים.
 
כל פעם מחדש זה מעצבן לראות תחנות מהסוג הזה עם כניסה מצד אחד בלבד.
זה מוריד באופן מובהק את האטרקטיביות והזמינות של התחנות הללו.
כך בתחנת הרצליה, ששנים מדברים שם על כניסה נוספת.
ובטח עוד ועוד תחנות שכאלה.
בהרצליה פתחו יציאות נוספות מהרציפים ישר לגשר הולכי הרגל.
אבל כנראה משיקולי "חסכון בכסף על אבטחה מצדיק התעמרות בנוסעים" זה ליציאה בלבד...
 
למעלה