תמונה של פעם לאוטובוסאים

מצב
הנושא נעול.
היה קיים. תבדוק מתי הוקמו הישובים של מועצה אזורית גן רווה

אני ממש לא בטוח שהכביש הזה היה קיים בשנות ה-50
לא רוצה להתחייב ולכן אני לא מתווכח איתך. להערכתי הוא לא היה קיים (לכל היותר הגיע עד קיבוץ פלמחים אבל לא המשיך לכוון אשדוד).


היכן ההיסטוריון של הפורום, בני הספל (שהוא גם בין היתר בין מעל ל-60 בגילו כך שיתכן והוא זוכר זאת באופן אישי ולא רק מקריאה בקטעי עיתונות)?
היה קיים. תבדוק מתי הוקמו הישובים של מועצה אזורית גן רווה
גם בכתבה שמתארת את פתיחת כביש אזור-ראשון לציון כתוב "מוליך מאזור לכביש החוף ומתחבר אליו ליד צומת ראשון לציון - קיבוץ פלמחים." הכוונה ב"כביש החוף" באותם ימים לכביש שהפך להיות כביש 42 (כביש 4 המהיר נסלל מאוחר יותר).
בסוף הכתבה כתוב "בכביש אזור-ראשון לציון מתנהלת כבר התחבורה הישירה של "אגד" לאשקלון". כלומר בהמשך הכביש שנחנך בסוף שנות החמישים בין אזור לראשון לציון היה כבר קיים כביש עד אשקלון.
 

down under

New member
כביש החוף מחדרה (צומת אולגה ליתר דיוק) לחיפה

אכן, כביש החוף מחדרה לחיפה נפתח רק ב-1973
כביש החוף מתל אביב לנתניה היה כבר בסוף יולי 1950:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=AHR/1950/07/30&page=1&rtl=true
&nbsp
שימו לב לשפה הציורית ושלא יהיה ניתן לנסוע בכביש הזה בעמידה... כמו כן, הוצע שהכביש יהיה כביש אגרה, אבל כידוע לנו זה לא קרה לבסוף.
&nbsp
לא ברור לי למה הקווים המשיכו לנסוע דרך פתח תקווה ולא בקו ישר עד לנתניה וימינה לצומת בית ליד.
&nbsp
באותה שנה, מחאה של מועצת חדרה נגד אגד:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=MAR/1950/08/14&page=4&rtl=true
&nbsp
בדצמבר 1958 נפתח קטע נתניה-מכמורת, לאחר סלילה בלתי נגמרת של 6 עד 7 שנים. ב-23 בינואר 1959 נפתח סוף כל סוף הקטע שבין מכמורת לחדרה:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...de=image&href=DAV/1959/01/23&page=14&rtl=true
&nbsp
&nbsp
ובכל זאת, בשנת 1964 עדיין קווי האוטובוסים בשלהם, נוסעים דרך פתח תקווה...
כביש החוף מחדרה (צומת אולגה ליתר דיוק) לחיפה
נפתך כבר בשנת 67' או 68' ולא ב-73'.
אני חדרתי ואני זוכר מפורשות שלפני שנת 73' היה את הכביש הזה.
סבתי נפטרה ב-74' והיא היתה בחודשים האחרונים לחייה בבית אבות בחיפה ונסענו אליה בכביש החוף.

כמו כן אספתי פעם בולים ובשנת 82' יצא בול במלאות 15 שנה לכביש החוף בין חיפה לחדרה.
 

alantan

New member
אני לא מוצא כתבה מ-67 או 68, אצטרך לחפש מאוחר יותר

כביש החוף מחדרה (צומת אולגה ליתר דיוק) לחיפה
נפתך כבר בשנת 67' או 68' ולא ב-73'.
אני חדרתי ואני זוכר מפורשות שלפני שנת 73' היה את הכביש הזה.
סבתי נפטרה ב-74' והיא היתה בחודשים האחרונים לחייה בבית אבות בחיפה ונסענו אליה בכביש החוף.

כמו כן אספתי פעם בולים ובשנת 82' יצא בול במלאות 15 שנה לכביש החוף בין חיפה לחדרה.
אני לא מוצא כתבה מ-67 או 68, אצטרך לחפש מאוחר יותר
במרץ 73 הייתה כתבה על כך שהכביש יפתח השנה:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...de=image&href=MAR/1973/03/08&page=23&rtl=true
מצד שני, צויין שאחרי הפתיחה יהיה אפשר לנסוע ללא רמזורים כך שאולי הכביש נפתח במתכונת אחרת לפני כן?
&nbsp
15/02/73 - מחלף קיסריה, וצויין שהכביש יפתח עד סוף השנה
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=DAV/1973/09/24&page=8&rtl=true
&nbsp
23/09/73 - חנוכת מחלף חוף הכרמל
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=DAV/1973/09/24&page=8&rtl=true
 

down under

New member
חבל על הויכוח

אני לא מוצא כתבה מ-67 או 68, אצטרך לחפש מאוחר יותר
במרץ 73 הייתה כתבה על כך שהכביש יפתח השנה:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...de=image&href=MAR/1973/03/08&page=23&rtl=true
מצד שני, צויין שאחרי הפתיחה יהיה אפשר לנסוע ללא רמזורים כך שאולי הכביש נפתח במתכונת אחרת לפני כן?
&nbsp
15/02/73 - מחלף קיסריה, וצויין שהכביש יפתח עד סוף השנה
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=DAV/1973/09/24&page=8&rtl=true
&nbsp
23/09/73 - חנוכת מחלף חוף הכרמל
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=DAV/1973/09/24&page=8&rtl=true
חבל על הויכוח
המחלפים הללו נפתחו אחרי שהכביש היה קיים.
בדיוק כפי שמחלף אור עקיבא נפתח (בערך בשנת 2010+-).

כאמור אני זוכר וגם יש לי בול מ-82 שכתוב עליו מפורשות שהכביש נחנך ב-67' (בול במלאת 15 שנה לכביש המהיר חדרה חיפה).
אני אכן זוכר את העבודות על מחלף קיסריה.
הוא מוביל לקטע ששנים קראו לו עוקף חדרה.

עד סוף 73' או תחילת 74' כל האנשים מגוש דן, כפ"ס ובעצם מכל מרכז ודרום המדינה, אם הם רצו לנסוע לעפולה ולא דרך הגדה המערבית,
היו חייבים להגיע לככר המשטרה בחדרה, לפנות מזרחה לרח' הרברט סמואל ולנסוע עד קצהו, שם לפנות שמאלה לכוון רח' הנשיא,
ברח' הנשיא לפנות ימינה לכוון פרדס חנה. זה היה כביש 65.

בסוף 73' או תחילת 74' (מוזר שמלחמת יום כיפור לא עקבה זאת) נחנך עוקף חדרה.
אגב, ביום כיפור עצמו כל התנועה הצבאית עברה דרך חדרה. אני זוכר שכבר בערב יום כיפור, יותר מ-15 שעות לפני תחילת המלחמה
היו מלא מלא מלא מובילי טנקים, ג'יפים, זחל"מים וכו' שנסעו דרך חדרה.
בתור ילד בן 8 וחצי זה הדהים אותי כי ידעתי שיום כיפור איש לא נוסע (אז גם באופניים בקושי נסעו באותן שנים).
 

alantan

New member
אין ויכוח, אבל אני מחפש את התיעוד של התאריכים המדוייקים

חבל על הויכוח
המחלפים הללו נפתחו אחרי שהכביש היה קיים.
בדיוק כפי שמחלף אור עקיבא נפתח (בערך בשנת 2010+-).

כאמור אני זוכר וגם יש לי בול מ-82 שכתוב עליו מפורשות שהכביש נחנך ב-67' (בול במלאת 15 שנה לכביש המהיר חדרה חיפה).
אני אכן זוכר את העבודות על מחלף קיסריה.
הוא מוביל לקטע ששנים קראו לו עוקף חדרה.

עד סוף 73' או תחילת 74' כל האנשים מגוש דן, כפ"ס ובעצם מכל מרכז ודרום המדינה, אם הם רצו לנסוע לעפולה ולא דרך הגדה המערבית,
היו חייבים להגיע לככר המשטרה בחדרה, לפנות מזרחה לרח' הרברט סמואל ולנסוע עד קצהו, שם לפנות שמאלה לכוון רח' הנשיא,
ברח' הנשיא לפנות ימינה לכוון פרדס חנה. זה היה כביש 65.

בסוף 73' או תחילת 74' (מוזר שמלחמת יום כיפור לא עקבה זאת) נחנך עוקף חדרה.
אגב, ביום כיפור עצמו כל התנועה הצבאית עברה דרך חדרה. אני זוכר שכבר בערב יום כיפור, יותר מ-15 שעות לפני תחילת המלחמה
היו מלא מלא מלא מובילי טנקים, ג'יפים, זחל"מים וכו' שנסעו דרך חדרה.
בתור ילד בן 8 וחצי זה הדהים אותי כי ידעתי שיום כיפור איש לא נוסע (אז גם באופניים בקושי נסעו באותן שנים).
אין ויכוח, אבל אני מחפש את התיעוד של התאריכים המדוייקים
בהם נפתחו הקטעים והמחלפים (בין אם ביחד ובין אם לחוד).
&nbsp
הנה "בקרוב" משנת 1969:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=DAV/1969/10/15&page=7&rtl=true
&nbsp
26/03/69 נפתח קטע חדרה - פרדיס (מחלף זכרון יעקב)
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...de=image&href=DAV/1969/03/27&page=11&rtl=true
&nbsp
לגבי קטע פרדיס - עתלית
היה כתוב בכתבה הקודמת שהיא תפתח בסתיו (69) אבל אני לא מצאתי שום כתבה על הפתיחה של קטע זה. עם זאת, יש את הכתבה הבאה מפברואר 70 שמעידה שקטע זה כבר נפתח, ומציינת שהקטע שמעתלית לחיפה יושלם הקטע האחרון. לא כתוב מתי.
&nbsp
עכשיו, לא מצאתי מתי נפתח קטע עתלית-חיפה, אבל בטוח שזה אחרי פברואר 1970 שבו הכתבה מציינת שההקמה שלה תהיה בקרוב.
&nbsp
מה שכן מצאתי (לגביך...) היא כתבה שמציינת שב-23/11/70 נפתח כביש עוקף חדרה, בין צומת חדרה מזרח לצומת קיסריה (כנראה עדיין צומת בשלב זה):
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=DAV/1970/11/24&page=5&rtl=true
&nbsp
 

down under

New member
הערה ושאלה

אין ויכוח, אבל אני מחפש את התיעוד של התאריכים המדוייקים
בהם נפתחו הקטעים והמחלפים (בין אם ביחד ובין אם לחוד).
&nbsp
הנה "בקרוב" משנת 1969:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=DAV/1969/10/15&page=7&rtl=true
&nbsp
26/03/69 נפתח קטע חדרה - פרדיס (מחלף זכרון יעקב)
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...de=image&href=DAV/1969/03/27&page=11&rtl=true
&nbsp
לגבי קטע פרדיס - עתלית
היה כתוב בכתבה הקודמת שהיא תפתח בסתיו (69) אבל אני לא מצאתי שום כתבה על הפתיחה של קטע זה. עם זאת, יש את הכתבה הבאה מפברואר 70 שמעידה שקטע זה כבר נפתח, ומציינת שהקטע שמעתלית לחיפה יושלם הקטע האחרון. לא כתוב מתי.
&nbsp
עכשיו, לא מצאתי מתי נפתח קטע עתלית-חיפה, אבל בטוח שזה אחרי פברואר 1970 שבו הכתבה מציינת שההקמה שלה תהיה בקרוב.
&nbsp
מה שכן מצאתי (לגביך...) היא כתבה שמציינת שב-23/11/70 נפתח כביש עוקף חדרה, בין צומת חדרה מזרח לצומת קיסריה (כנראה עדיין צומת בשלב זה):
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=DAV/1970/11/24&page=5&rtl=true
&nbsp
הערה ושאלה
שים לב שבכתבה האחרונה מ-70' כתוב הישר אל הכביש המהיר ת"א - חיפה.
שתי שאלות, האחת אם בשנת 70' היה כבר עוקף חדרה, אז מדוע, לכל הרוחות כל התנועה הצבאית האדירה של מלחמה
(משאיות ריו, מובילי טנקים, זחל"מים, קומנדקרים [נ"נ"], ג'יפים, רכבים לבנים עם מספר צ', משאיות חומרי נפץ וכו')
מדוע היא עברה בתוך העיר חדרה? אני זוכר זאת כאילו זה היה אתמול.


שאלה שניה, באיזה אתר אתה מבצע את החיפוש אחר קטעי העיתונות הללו?
 

alantan

New member
כן, יש כל מיני אי דיוקים, אבל אנחנו יודעים הרי שעיתונאים

הערה ושאלה
שים לב שבכתבה האחרונה מ-70' כתוב הישר אל הכביש המהיר ת"א - חיפה.
שתי שאלות, האחת אם בשנת 70' היה כבר עוקף חדרה, אז מדוע, לכל הרוחות כל התנועה הצבאית האדירה של מלחמה
(משאיות ריו, מובילי טנקים, זחל"מים, קומנדקרים [נ"נ"], ג'יפים, רכבים לבנים עם מספר צ', משאיות חומרי נפץ וכו')
מדוע היא עברה בתוך העיר חדרה? אני זוכר זאת כאילו זה היה אתמול.


שאלה שניה, באיזה אתר אתה מבצע את החיפוש אחר קטעי העיתונות הללו?
כן, יש כל מיני אי דיוקים, אבל אנחנו יודעים הרי שעיתונאים
אינם ידועים במידת הדיוק שלהם... אולי הכוונה היתה לכביש ת"א - עתלית ששימש בעיקר לנסיעה לחיפה? או שכבר הספיקו לסלול את הקטע. לא יודע.
&nbsp
לגבי הטנקים, סביר שהם הגיעו בכלל מכיוון בית ליד/ראש העין וכו' ופנו מזרחה לכיוון עפולה, כנראה בצומת נחל חדרה. אז די הגיוני שלא יעברו בכביש החוף רק כדי להגיע לצומת נחל חדרה והכביש העוקף.
&nbsp
האתר:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/NLI_Heb/
 

down under

New member
ראשית, לא ענית לי היכן מחפשים את קטעי העיתונות הנ"ל

כן, יש כל מיני אי דיוקים, אבל אנחנו יודעים הרי שעיתונאים
אינם ידועים במידת הדיוק שלהם... אולי הכוונה היתה לכביש ת"א - עתלית ששימש בעיקר לנסיעה לחיפה? או שכבר הספיקו לסלול את הקטע. לא יודע.
&nbsp
לגבי הטנקים, סביר שהם הגיעו בכלל מכיוון בית ליד/ראש העין וכו' ופנו מזרחה לכיוון עפולה, כנראה בצומת נחל חדרה. אז די הגיוני שלא יעברו בכביש החוף רק כדי להגיע לצומת נחל חדרה והכביש העוקף.
&nbsp
האתר:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/NLI_Heb/
ראשית, לא ענית לי היכן מחפשים את קטעי העיתונות הנ"ל
שנית, לא הבנת לגבי השיירות הצבאיות והעיר חדרה.
הם לא נסעו ביום כיפור בעוקף אלא דרך רחובות הרברט סמואל והנשיא. סבתי ז"ל גרה אז בשכונת אפרים שזה כ-100 מ'
מזרחית לקצה המזרחי של רח' הנשיא בחדרה.
אני לא אשכח שבדרך אליה בערב יום כיפור כשלא אמור להיות אפילו קטנוע בתנועה, קל וחומר לא פרייבט או משאית היו עשרות, אבל עשרות
של כלי רכב צבאיים בתנועה בעיקר לצפון אבל גם קצת מהצפון למרכז.
למחרת, ביום של המלחמה כבר כמעט והיו פקקים מרוב כלי רכב צבאיים שנסעו ברחובה הראשי של חדרה.

אם העוקף היה קיים הרי שגם מי שבא מבית ליד, ממשיך בכיכר המשטרה (הכיכר הזו ממש ותיקה) עד לצומת נחל חדרה (שלא רחוק ממפעל
הצמיגים אליאנס) ושם פונה ימינה לכוון צפון מזרח המדינה.

אלא אם כן הכביש העוקף היה ממש חדש (לא הגיוני כי לפי הכתבה הוא משנת 70') אזי נהגים לא הכירו אותו.
אבל אם הוא היה בן 3 שנים אין מצב שאלפי נהגים צבאיים שחלקם נהגים מקצועיים לא ידעו על קיומו והעדיפו לנסוע דרך עיר שעמוסה
גם בהולכי רגל של יום כיפור.
משהו כאן לא עושה לי שכל.

וראבאק, היכן בני הספל????????????
 

alantan

New member
מה לא עניתי? נתתי לך את הקישור בסוף ההודעה שעליה ענית

ראשית, לא ענית לי היכן מחפשים את קטעי העיתונות הנ"ל
שנית, לא הבנת לגבי השיירות הצבאיות והעיר חדרה.
הם לא נסעו ביום כיפור בעוקף אלא דרך רחובות הרברט סמואל והנשיא. סבתי ז"ל גרה אז בשכונת אפרים שזה כ-100 מ'
מזרחית לקצה המזרחי של רח' הנשיא בחדרה.
אני לא אשכח שבדרך אליה בערב יום כיפור כשלא אמור להיות אפילו קטנוע בתנועה, קל וחומר לא פרייבט או משאית היו עשרות, אבל עשרות
של כלי רכב צבאיים בתנועה בעיקר לצפון אבל גם קצת מהצפון למרכז.
למחרת, ביום של המלחמה כבר כמעט והיו פקקים מרוב כלי רכב צבאיים שנסעו ברחובה הראשי של חדרה.

אם העוקף היה קיים הרי שגם מי שבא מבית ליד, ממשיך בכיכר המשטרה (הכיכר הזו ממש ותיקה) עד לצומת נחל חדרה (שלא רחוק ממפעל
הצמיגים אליאנס) ושם פונה ימינה לכוון צפון מזרח המדינה.

אלא אם כן הכביש העוקף היה ממש חדש (לא הגיוני כי לפי הכתבה הוא משנת 70') אזי נהגים לא הכירו אותו.
אבל אם הוא היה בן 3 שנים אין מצב שאלפי נהגים צבאיים שחלקם נהגים מקצועיים לא ידעו על קיומו והעדיפו לנסוע דרך עיר שעמוסה
גם בהולכי רגל של יום כיפור.
משהו כאן לא עושה לי שכל.

וראבאק, היכן בני הספל????????????
מה לא עניתי? נתתי לך את הקישור בסוף ההודעה שעליה ענית
אתה צריך להכניס מילות חיפוש וטווחי תאריכים ולעשות חיפוש. מקבלים המון תוצאות לא קשורות וצריך לדפדף עד שמוצאים את מה שמחפשים...
&nbsp
לגבי חדרה, עכשיו הבנתי אותך וזה באמת מוזר שבחרו לא להשתמש בכביש העוקף, אלא אם כן... אולי פחדו שהגשרים שמעל פסי הרכבת לא היו חזקים מספיק עבור מובילי טנקים? אבל גם תאוריה כזו אינה מסבירה את רכבי הצבא האחרים.
 

down under

New member
סליחה, אתה צודק, פספסתי את הקישור שהבאת

מה לא עניתי? נתתי לך את הקישור בסוף ההודעה שעליה ענית
אתה צריך להכניס מילות חיפוש וטווחי תאריכים ולעשות חיפוש. מקבלים המון תוצאות לא קשורות וצריך לדפדף עד שמוצאים את מה שמחפשים...
&nbsp
לגבי חדרה, עכשיו הבנתי אותך וזה באמת מוזר שבחרו לא להשתמש בכביש העוקף, אלא אם כן... אולי פחדו שהגשרים שמעל פסי הרכבת לא היו חזקים מספיק עבור מובילי טנקים? אבל גם תאוריה כזו אינה מסבירה את רכבי הצבא האחרים.
סליחה, אתה צודק, פספסתי את הקישור שהבאת


ואגב, היכן הספל של בני, אופס, בני הספל?
 

alantan

New member
גם בני וגם אוהד שהופיע לגיחה קצרה לעיל שלא לדבר על פד"פ.

סליחה, אתה צודק, פספסתי את הקישור שהבאת


ואגב, היכן הספל של בני, אופס, בני הספל?
גם בני וגם אוהד שהופיע לגיחה קצרה לעיל שלא לדבר על פד"פ.
 

down under

New member
פארק דה פ' הוא סתם צעיר מתלהם ומתלהב

גם בני וגם אוהד שהופיע לגיחה קצרה לעיל שלא לדבר על פד"פ.
פארק דה פ' הוא סתם צעיר מתלהם ומתלהב
שכן הוא יליד שנות ה-70 ולכן הזכרון שלו לא שווה דבר לגבי כבישים שהיו בשנות ה-60 ולכל המאוחר עד שנת 73'.

אביתר רלוונטי שכן יש לו זכרון יוצא דופן ובשנת 70' הוא היה כבר בן 7 (אני רק בן 4 עד 5 [יליד דצמבר 65']).
 

alantan

New member
הלו הלו, גם אני רק יליד 71' אבל מה שכן, אני נהנה לחקור את

פארק דה פ' הוא סתם צעיר מתלהם ומתלהב
שכן הוא יליד שנות ה-70 ולכן הזכרון שלו לא שווה דבר לגבי כבישים שהיו בשנות ה-60 ולכל המאוחר עד שנת 73'.

אביתר רלוונטי שכן יש לו זכרון יוצא דופן ובשנת 70' הוא היה כבר בן 7 (אני רק בן 4 עד 5 [יליד דצמבר 65']).
הלו הלו, גם אני רק יליד 71' אבל מה שכן, אני נהנה לחקור את
ההסטוריה, ובטוחני שכך גם פד"פ שידוע בחיבה שלו לממשלות מפא"י.
 

down under

New member
אל תעלב אבל אם זה לא זכרון אישי

הלו הלו, גם אני רק יליד 71' אבל מה שכן, אני נהנה לחקור את
ההסטוריה, ובטוחני שכך גם פד"פ שידוע בחיבה שלו לממשלות מפא"י.
אל תעלב אבל אם זה לא זכרון אישי
אז זה, כמעט ו, לא שווה שום דבר.
שכן עיתונים הרבה פעמים לא מדייקים. גם מסמכים של מחקרים לא תמיד זה נכון ב-100%.

אבל אנשים כמו אבייתר או כמוני או כמו בני הספל שזוכרים דברים בצורה יוצאת דופן זה הרבה יותר אמין.
הנה, אני זוכר את השיירות האינסופיות של מלחמת יום הכיפורים עוברות דרך מרכז העיר חדרה.

אני זוכר נסיעה אחת בודדת ב-76' בסימקה 1000 שכבר אז היתה ישנה (מודל לפני שנת 67') בכביש שכיום נקרא 461.

לכן כן חשובה לי, מאוד, העדות האישית של אנשים שהתעניינו בכל מה שקשור לתחבורה וחוו את הדבר במו עצמם.
 

alantan

New member
זה בסדר, לא נעלבתי... אבל אם כתבה מציינת שאתמול נחנך הקטע

אל תעלב אבל אם זה לא זכרון אישי
אז זה, כמעט ו, לא שווה שום דבר.
שכן עיתונים הרבה פעמים לא מדייקים. גם מסמכים של מחקרים לא תמיד זה נכון ב-100%.

אבל אנשים כמו אבייתר או כמוני או כמו בני הספל שזוכרים דברים בצורה יוצאת דופן זה הרבה יותר אמין.
הנה, אני זוכר את השיירות האינסופיות של מלחמת יום הכיפורים עוברות דרך מרכז העיר חדרה.

אני זוכר נסיעה אחת בודדת ב-76' בסימקה 1000 שכבר אז היתה ישנה (מודל לפני שנת 67') בכביש שכיום נקרא 461.

לכן כן חשובה לי, מאוד, העדות האישית של אנשים שהתעניינו בכל מה שקשור לתחבורה וחוו את הדבר במו עצמם.
זה בסדר, לא נעלבתי... אבל אם כתבה מציינת שאתמול נחנך הקטע
וגו', אז אפשר להניח שזה מדוייק.
&nbsp
לעומת זאת, אם כתבה מציינת שהכביש עתיד להפתח בסתיו, אז כבר יש מקום לספק. ואם הכתבה מציינת שהכביש נפתח לפני 12 שנה, אז אפשר להניח כמעט בוודאות שזה לא היה 12 שנה!
 

down under

New member
בזה אתה צודק

זה בסדר, לא נעלבתי... אבל אם כתבה מציינת שאתמול נחנך הקטע
וגו', אז אפשר להניח שזה מדוייק.
&nbsp
לעומת זאת, אם כתבה מציינת שהכביש עתיד להפתח בסתיו, אז כבר יש מקום לספק. ואם הכתבה מציינת שהכביש נפתח לפני 12 שנה, אז אפשר להניח כמעט בוודאות שזה לא היה 12 שנה!
בזה אתה צודק
כתבה היום בעיתון על משהו שהתרחש אתמול היא מדוייקת ב-100% (אולי לא כל מלה אמת אבל עצם העיקר של הכתבה הוא נכון. נניח בכתבה על פתיחת
תחנת רכבת X, או חנוכת כביש מהכא להתם).
 

down under

New member
הערת אגב משעשעת לגבי קטע העיתונות הראשון כאן

אין ויכוח, אבל אני מחפש את התיעוד של התאריכים המדוייקים
בהם נפתחו הקטעים והמחלפים (בין אם ביחד ובין אם לחוד).
&nbsp
הנה "בקרוב" משנת 1969:
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=DAV/1969/10/15&page=7&rtl=true
&nbsp
26/03/69 נפתח קטע חדרה - פרדיס (מחלף זכרון יעקב)
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...de=image&href=DAV/1969/03/27&page=11&rtl=true
&nbsp
לגבי קטע פרדיס - עתלית
היה כתוב בכתבה הקודמת שהיא תפתח בסתיו (69) אבל אני לא מצאתי שום כתבה על הפתיחה של קטע זה. עם זאת, יש את הכתבה הבאה מפברואר 70 שמעידה שקטע זה כבר נפתח, ומציינת שהקטע שמעתלית לחיפה יושלם הקטע האחרון. לא כתוב מתי.
&nbsp
עכשיו, לא מצאתי מתי נפתח קטע עתלית-חיפה, אבל בטוח שזה אחרי פברואר 1970 שבו הכתבה מציינת שההקמה שלה תהיה בקרוב.
&nbsp
מה שכן מצאתי (לגביך...) היא כתבה שמציינת שב-23/11/70 נפתח כביש עוקף חדרה, בין צומת חדרה מזרח לצומת קיסריה (כנראה עדיין צומת בשלב זה):
http://jpress.nli.org.il/Olive/APA/...ode=image&href=DAV/1970/11/24&page=5&rtl=true
&nbsp
הערת אגב משעשעת לגבי קטע העיתונות הראשון כאן
שים לב שהזכירו שם את הכביש המהיר מת"א לנתב"ג (אז עוד נמל התעופה לוד).
הכוונה לקטע שממחלף גנות ועד לנתב"ג. היה זה כביש ללא מכוניות לאורך המון שנים.
איך אני יודע? לאבא יש "שריטה" דומה לשלי לנסוע בכבישים חדשים (לעתים אפילו לפני החנוכה הרשמית שלהם.
למשל נסענו בשנות ה-70 לקצרין לפני שנחנך הכביש ומנתב"ג לכוון לטרון בכביש 1 שטרם נחנך).
כל פעם שנסענו לנתב"ג ללוות קרובי משפחה או סתם כשרצו להראות לי ולאחותי הקטנה (באמצע שנות ה-70 אחותי היתה בקושי בת 7) מטוסים
ממריאים ונוחתים היינו נוסעים ממחלף גנות לנתב"ג.
כמעט ולא היו מכוניות בקטע הזה!
ממש בין 80 ל-90% ממי שנסע לנתב"ג באותם ימים היה עושה זאת דרך או כביש 40 או דרך אור יהודה - יהוד (שהיה כביש בין 3 נתיבים לכל אורכו, אבל דו
סיטרי, כלומר נתיב עקיפה אמצעי משותף) עד לצומת בני עטרות ושם ימינה לנתב"ג.
 

alantan

New member
סיפור יפה, תודה! אני מניח שכיום קשה יותר להתפלח לכבישים

הערת אגב משעשעת לגבי קטע העיתונות הראשון כאן
שים לב שהזכירו שם את הכביש המהיר מת"א לנתב"ג (אז עוד נמל התעופה לוד).
הכוונה לקטע שממחלף גנות ועד לנתב"ג. היה זה כביש ללא מכוניות לאורך המון שנים.
איך אני יודע? לאבא יש "שריטה" דומה לשלי לנסוע בכבישים חדשים (לעתים אפילו לפני החנוכה הרשמית שלהם.
למשל נסענו בשנות ה-70 לקצרין לפני שנחנך הכביש ומנתב"ג לכוון לטרון בכביש 1 שטרם נחנך).
כל פעם שנסענו לנתב"ג ללוות קרובי משפחה או סתם כשרצו להראות לי ולאחותי הקטנה (באמצע שנות ה-70 אחותי היתה בקושי בת 7) מטוסים
ממריאים ונוחתים היינו נוסעים ממחלף גנות לנתב"ג.
כמעט ולא היו מכוניות בקטע הזה!
ממש בין 80 ל-90% ממי שנסע לנתב"ג באותם ימים היה עושה זאת דרך או כביש 40 או דרך אור יהודה - יהוד (שהיה כביש בין 3 נתיבים לכל אורכו, אבל דו
סיטרי, כלומר נתיב עקיפה אמצעי משותף) עד לצומת בני עטרות ושם ימינה לנתב"ג.
סיפור יפה, תודה! אני מניח שכיום קשה יותר להתפלח לכבישים
בהקמה. אני "מתגעגע" לכבישים הללו של שלושת הנתיבים - באנגליה מכנים את הנתיב האמצעי "נתיב התאבדות" אבל אין כבר כמעט כאלה. לעומת ישראל, בה פשוט סללו עוד מסלול, באנגליה בדרך כלל פשוט צובעים מחדש את הכביש עם איזור אסור לנסיעה היכן שהיה הנתיב השלישי ולעזאזל הנהגים - שיתקעו מאחורי משאית במשך 5 ק"מ...
 

down under

New member
עד לא מזמן (סוף ה-90 ראשית ה-2000) נשאר קטע כזה של כמעט 2

סיפור יפה, תודה! אני מניח שכיום קשה יותר להתפלח לכבישים
בהקמה. אני "מתגעגע" לכבישים הללו של שלושת הנתיבים - באנגליה מכנים את הנתיב האמצעי "נתיב התאבדות" אבל אין כבר כמעט כאלה. לעומת ישראל, בה פשוט סללו עוד מסלול, באנגליה בדרך כלל פשוט צובעים מחדש את הכביש עם איזור אסור לנסיעה היכן שהיה הנתיב השלישי ולעזאזל הנהגים - שיתקעו מאחורי משאית במשך 5 ק"מ...
עד לא מזמן (סוף ה-90 ראשית ה-2000) נשאר קטע כזה של כמעט 2
ק"מ באזור לשכת הגיוס שלכת (תה"ש).
הכוונה לקטע שמתחיל קצת מערבית ללשכת הגיוס וגם הכניסה הראשית לרכבים למחנה תה"ש (באים מבר אילן נוסעים עד הכיכר
ושם שמאלה וכל הזמן ישר. אם אין פקקים תוך 3 דקות מגיעים לפניה שהיא הן לתה"ש והן ללשכת גיוס) ומגיע בסופו לצדו הדרום מזרחי של רח' לוי
אשכול בקטע שלא רחוק מהפניה לסביון.

אני עוד זוכר היטב את ה-3 נתיבים כשהאמצעי משותף. לצערי כי רב הנבלות במע"ץ ו/או רשויות מקומיות צבעו בפס לבן את רובו כך שבפועל יש לכוון אחד נתיב ולכוון
השני שני נתיבים.
 

alantan

New member
נדמה לי שגם אני זוכר את הקטע הזה ונדמה לי גם שהיה קטע כזה

עד לא מזמן (סוף ה-90 ראשית ה-2000) נשאר קטע כזה של כמעט 2
ק"מ באזור לשכת הגיוס שלכת (תה"ש).
הכוונה לקטע שמתחיל קצת מערבית ללשכת הגיוס וגם הכניסה הראשית לרכבים למחנה תה"ש (באים מבר אילן נוסעים עד הכיכר
ושם שמאלה וכל הזמן ישר. אם אין פקקים תוך 3 דקות מגיעים לפניה שהיא הן לתה"ש והן ללשכת גיוס) ומגיע בסופו לצדו הדרום מזרחי של רח' לוי
אשכול בקטע שלא רחוק מהפניה לסביון.

אני עוד זוכר היטב את ה-3 נתיבים כשהאמצעי משותף. לצערי כי רב הנבלות במע"ץ ו/או רשויות מקומיות צבעו בפס לבן את רובו כך שבפועל יש לכוון אחד נתיב ולכוון
השני שני נתיבים.
נדמה לי שגם אני זוכר את הקטע הזה ונדמה לי גם שהיה קטע כזה
בכביש 461 עצמו לפני שהכפילו לדו מסלולי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה