תמונה די ישנה

ZolgaR

New member
אז מה? שקיעות אפשרת לשים

בלי סוף? פרחים אפשר? חתולים אסור? אותו דבר בדיוק, כל אחד שישים מה שבא לו. אני אישית ממש אוהב את התמונות של החתולים.
 

ZolgaR

New member
וגם חיות ופורטרטים?

ביניינים? נופים? מעניין אותי מה זה צילום לדעתך. אין דבר כזה נדוש... כל אחד מצלם מה שבא לו. לכל תמונת חתול יש את המיוחד בה, את הביצוע השונה והאווירה. לדוגמא: היה לי סט תמונות מהמרפסת שלי, אותה זוית בדיוק במשך שנה בערך. כל בוקר צילמתי זריחה, לא היה מצב שצילום אחד היה דומה לשני, האווירה הייתה שונה לגמרי. אותו נושא (זריחות) אך עדיין מאוד שונה ומגוון.
 

meandmeandme

New member
כל מה שהוא אומר זה

שיש נושאים שכבר נמאס לראות. את צודקת מהבחינה שלא צריכה להיות שום הכוונה שם מה לצלם ומה לא לצלם אבל את חייבת להתייחס למציאות. את בעצמך כשאת מחזיקה מצלמה ביד המוח שלך עושה סינון תמידי בין מה הוא רוצה לצלם ומה הוא לא רוצה לצלם, ואחרי שכבר שמורות במוח שלך אלף תמונות של חתולים ושקיעות רוב הסיכויים שהמוח יסנן יותר ויותר תמונות של הנושא הזה. כך שבין כה וכה יש נושאים שיותר ופחות מושכים אותך בהתאם ל'מה שכבר נעשה' ובאותה מידה אנשים יותר ופחות נמשכים לתמונות בהתאם למה שהם כבר ראו. אני יכול להעיד על עצמי שנושאים כמו שקיעות, פרחים ו(בעקבות הפורום הזה) צילומי מאקרו, כבר לא נוגעים בי בכלל, אלא אם כן יש בהם משהו באמת יוצא דופן. וכאן מגיעה ההתרסה שלי. למרות כל מה שכתבתי אני חושב שהתגובה של dostein לא הייתה במקום, הוא ראה תמונה של חתול וישר נדחה, דחייה שהיא כמעט אינטויטיבית אך לעיתים בוסרית מדי. בעיני זאת תמונה מעניינת של נושא שמה לעשות כבר לא כל כך מעניין. היא פרוטרט אישי ואנושי במיוחד של חיה, ודרך זה מראה את הקרבה האפשרית בין אדם לחיה. תמונה מוצלחת, אם כי החוסר חדות מפריע לי.
 

meandmeandme

New member
מצטערת על המין נקבה

משום מה חשבתי שזאת שפריסמה את התמונה (נוי) היא גם זאת שהגיבה, אלא אם גם היא גבר ואז בכלל פישלתי.
 
נו...ו...?מה הצלם לומד מכך?

תגובות בנאליות וסתמיות כמו 'עוד שקיעה' או 'עוד פרח' לא עושות לי כלום,ואני מניחה שגם לאחרים,כי הן בסה"כ מביעות טעם אישי.(שונא חתולים\שקיעות\פרחים\זבובים\תינוקות וכו' ..שזה באמת לא רלוונטי לצורך העניין של ניתוח התמונה). אבל אין בהן שום דבר מועיל באמת. אין סתם מסרסות.מרפות ידיים. לדעתי.
 

dostein

New member
אפשר - כמובן - לזעוק

"בשם הדמוקרטיה" או בשם "חופש הביטוי והיצירה" ולהמשיך ( ובכייף ) לצלם חתולים וחתולות שקיעים ושקיעות ולטפוח איש לרעהו על השכם ולהנפיק משפטים כמו אחי- איזו שקיעה מטריפה יווו - איזה פורטרט מדהים של חתול , מה ככה הוא נראה לפני שנה? או לנסות לזוז הלאה. יש שעושים את הצעדים ויש ( הרוב ) שמתעקשים - נתקעים - ותוקעים ( במובן הצילומי ) את חבריהם לאור התשבחות המבלבלות בין מחמאה חברית לבין ביקורת צילומית. כן , נושא השקיעות מגוון , מה הסיכוי שנראה ב 10 שנים הקרובות תערוכה במקום "נחשב" על שקיעות? ( תחשבי על זה ).
 
אפשר גם לזעוק נגד תגובות מסרסות

כאלו שמביעות טעמו האישי של המגיב, אבל לא תורמות דבר מבחינה רעיונית לשינוי או שיפור. ונחמד שהופעת! אבל למה
על הראש??? ולגבי המשפט המסכם שלך:זה תלוי בצלם,ברעיונות ובביצוע. אין נושא פסול.
 

dostein

New member
חס וחלילה

מי פסל נושא כזה או אחר אני מאמין שאת מבינה למה אני מתכוון
 

dostein

New member
אולי אנסה לדייק יותר

אפשר לחשוב אולי שהבעתי דיעה אישית - ואף היא לגיטימית. אבל אם קוראים את שנאמר בתגובה הראשונית - אפשר - ורצוי - לראות בה תגובה אובזרבבילית - המציינת עובדה. לחילופין, עשויים ( אולי עלולים ) הצופים להבין מדברייך ששום נושא פסול בכל שלב. האם - אם היית מעבירה למשל קורס צילום - למתחילים - האם היית שולחת את חניכייך לצילום פרחים - שקיעות - חתולים דורון
 
בזה הרגע פסלת את צלמי הטבע!חלקם

לפחות. מה יש לך נגד צילומי פרחים,כשהם עשויים טוב? או שאין דבר כזה,לדעתך? נושאים אלו הייתי שולחת דווקא את מי שאינם מתחילים.שכבר יכולים להשתמש בראשם,בידע הטכני שלמדו בקורס מתחילים וברעיונות,על מנת להוציא בעזרת המצלמה את הנושאים הללו בצורה מושכת עין ומענינת או שונה. יש הבדל אדיר בין מי שמתחיל ורק מכוון את המצלמה,לבין מי שיש לו נסיון בצילום הנושא ולמד אותו. אבל - צריך להתחיל ממשהו, ומשם להתפתח. ואת זה לומדים בהערות בונות,ולא ב'עוד פעם צילמת ...?' ועוד לצלם חדש?מה הוא בדיוק אמור ללמוד מזה?שיחפש פורום בו עדיין לא ראו מספיק צילומי חתולים?לא חושבת שזה הרעיון :) זו דעתי
 
כמה הערות

הרעיון של צילום בצדודית ורקע חסר לגמרי מצא חן בעיני.מיוחד ועוזר להתמקד בהבעת הפנים החתולית.ממש לא בנאלי או משעמם,כרעיון.לדעתי. אבל פרט לאף הקטן,שממש חד וברור,שום דבר אחר אינו חד,וזה ממש צורם,במיוחד שמכזו קרבה.כאן הייתי מצפה לפרטי פרטים ברורים מאוד ולא לכתם גדול ומטושטש. העיניים - לא רואים בכלל.גם סגורות וגם חתוכות.שוב-אחד הדברים המיוחדים של חתול אינו מופיע בצילום הזה.עיניים זה אחד מהם.יכול היה מאוד להוסיף. השפם - מטושטש לגמרי וכו'. גם הייתי חותכת מצד שמאל הריק מדי והגדול מדי,או פשוט מצלמת כשהמצלמה קצת יותר ימינה. אין EXIF ולא נתונים אחרים אז לא יכולה לתמוך דברי בנתונים מהתמונה.חבל.
 
למעלה