תמונה בודדת מהיום

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
קודם כל, היופי הוא בעיני המתבונן

לא יעזור בית דין, זה הקטר היפה ביותר בארץ
וכל הרובוטריקים של פוסלו לא מגיעים לו לקרסוליים!
קודם כל, היופי הוא בעיני המתבונן
ושנית, לדעתי יופי - לא רק שזה לא הדבר החשוב בקטר, אלא שזה אחד הדברים הכי פחות חשובים בו... עובדה: זהו קטר פרימיטיבי לגמרי מכל בחינה במושגים של היום, ולא יעזור בית דין.


המה מה: ציוד נייד חייב להיות מתוחזק היטב, הן פנימית והן חיצונית. וכאן, איך לומר זאת בעדינות: יש לנו בעיה קטנטונת. מה גם שצביעה גרועה פירושה קורוזיה, שיכולה להשפיע פה ושם גם על תפקוד המכונה, ועל משך הזמן שהיא מבלה בטיפולים במקום לעבוד. על פניו הצביעה בוצעה ממש ממש מזמן, או שבוצעה באופן לא איכותי, שלא לומר חובבני. שתי האפשרויות גרועות.
 

easylivin

New member
למען הסר ספק: זהו קטר חזק ואמין

קודם כל, היופי הוא בעיני המתבונן
ושנית, לדעתי יופי - לא רק שזה לא הדבר החשוב בקטר, אלא שזה אחד הדברים הכי פחות חשובים בו... עובדה: זהו קטר פרימיטיבי לגמרי מכל בחינה במושגים של היום, ולא יעזור בית דין.


המה מה: ציוד נייד חייב להיות מתוחזק היטב, הן פנימית והן חיצונית. וכאן, איך לומר זאת בעדינות: יש לנו בעיה קטנטונת. מה גם שצביעה גרועה פירושה קורוזיה, שיכולה להשפיע פה ושם גם על תפקוד המכונה, ועל משך הזמן שהיא מבלה בטיפולים במקום לעבוד. על פניו הצביעה בוצעה ממש ממש מזמן, או שבוצעה באופן לא איכותי, שלא לומר חובבני. שתי האפשרויות גרועות.
למען הסר ספק: זהו קטר חזק ואמין
אבל פרימיטיבי מבחינה טכנולוגית. רחוק מלהיות חסכוני ולא עומד בשום סטנדרט מודרני של זיהום, רעש, נוחות לצוות התפעול וכולי.
 

אורי404

New member
אריק, ברשותך הייתי שמח להבין את כוונתך

למען הסר ספק: זהו קטר חזק ואמין
אבל פרימיטיבי מבחינה טכנולוגית. רחוק מלהיות חסכוני ולא עומד בשום סטנדרט מודרני של זיהום, רעש, נוחות לצוות התפעול וכולי.
אריק, ברשותך הייתי שמח להבין את כוונתך
על סטנדרט של זיהום ושל רעש, אני מניח שהכוונה היא לכל הפחות מנוע דיזל מתקדם יותר. על עניין יחידת הנעה, עוד שאלה בהמשך.
מבחינת נוחות לצוות התפעולי - אני מניח, שלכל הפחות יהיו תאי נהג משני צדי הקטר, בדומה לקטרים החדשים יותר ב"רכבת ישראל", הלא כן?
מבחינת יחידת הנעה - ממה שאני רואה בתמונות ברשת (בין היתר שרשורי תמונות בפורום הזה), עדיין יש רכבות משא רבות ברחבי אירופה עם קטרים מונעים במנוע דיזל ולא רכבות חשמליות. עליי לציין, שזוהי התרשמות כללית ביותר וממש לא בחנתי לעומק. האם עדיין חלק גדול מרכבות המשא נע באמצעות מנועי בעירה (קרי דיזל) ולא חשמול? במידה וזה כך, האם עם הזמן מפתחים את זה, שיהיו יותר רכבות חשמליות?
 

easylivin

New member
למעשה אורי, הסברת היטב את כוונתי.

אריק, ברשותך הייתי שמח להבין את כוונתך
על סטנדרט של זיהום ושל רעש, אני מניח שהכוונה היא לכל הפחות מנוע דיזל מתקדם יותר. על עניין יחידת הנעה, עוד שאלה בהמשך.
מבחינת נוחות לצוות התפעולי - אני מניח, שלכל הפחות יהיו תאי נהג משני צדי הקטר, בדומה לקטרים החדשים יותר ב"רכבת ישראל", הלא כן?
מבחינת יחידת הנעה - ממה שאני רואה בתמונות ברשת (בין היתר שרשורי תמונות בפורום הזה), עדיין יש רכבות משא רבות ברחבי אירופה עם קטרים מונעים במנוע דיזל ולא רכבות חשמליות. עליי לציין, שזוהי התרשמות כללית ביותר וממש לא בחנתי לעומק. האם עדיין חלק גדול מרכבות המשא נע באמצעות מנועי בעירה (קרי דיזל) ולא חשמול? במידה וזה כך, האם עם הזמן מפתחים את זה, שיהיו יותר רכבות חשמליות?
למעשה אורי, הסברת היטב את כוונתי.
אני מסכים כמעט עם כל השערותיך. באירופה יש לא מעט קטרי דיזל, והם פועלים פחות על קווים ראשיים (שהם מחושמלים ברובם) ויותר בקווים פחות עמוסים, ובשלוחות משניות, שחישמולן לא בהכרח מוצדק כלכלית. כל מסילה וכל מדינה מקבלת את ההחלטות בהתאם לשיקוליה, חברת רכבות מתוקנת מחשבת את יחס העלות/תועלת אילו חברה/ממשלה לא מתוקנת (יש כאלו בעולם, כידוע) יכולה להיכשל בכך.

אלא שלא התכוונתי בכלל לגעת בנושא החשמול, דיברתי אך ורק על קטרי דיזל ועל השוואתם מול קטרי דיזל אחרים, מודרניים. הקטרים של אלסטום הם אכן לא שיא היופי, אלא שיופי זה הדבר הכמעט-אחרון שצריך לעניין את אנשי המקצוע (ולא במקרה הדגשתי את המילה הזאת). 701 הוא קטר אמין, וזה שיקול חשוב גם כן, אבל לא השיקול היחיד.

שורה תחתונה: אין ספק קטרי דיזל ימשיכו לפעול בארץ עוד שנים רבות ואולי עשורים רבים. אני מאמין ש-G26 ו-701 לא יהיו הראשונים להיגרט, המועמדים הראשונים הם קטרי ה-G12 שיידרש להם כמובן תחליף בעיקר לעבודות עיתוק.
 
יש לי חדשות בשבילך אריק עכשיו יש עוד 2 קטר

למעשה אורי, הסברת היטב את כוונתי.
אני מסכים כמעט עם כל השערותיך. באירופה יש לא מעט קטרי דיזל, והם פועלים פחות על קווים ראשיים (שהם מחושמלים ברובם) ויותר בקווים פחות עמוסים, ובשלוחות משניות, שחישמולן לא בהכרח מוצדק כלכלית. כל מסילה וכל מדינה מקבלת את ההחלטות בהתאם לשיקוליה, חברת רכבות מתוקנת מחשבת את יחס העלות/תועלת אילו חברה/ממשלה לא מתוקנת (יש כאלו בעולם, כידוע) יכולה להיכשל בכך.

אלא שלא התכוונתי בכלל לגעת בנושא החשמול, דיברתי אך ורק על קטרי דיזל ועל השוואתם מול קטרי דיזל אחרים, מודרניים. הקטרים של אלסטום הם אכן לא שיא היופי, אלא שיופי זה הדבר הכמעט-אחרון שצריך לעניין את אנשי המקצוע (ולא במקרה הדגשתי את המילה הזאת). 701 הוא קטר אמין, וזה שיקול חשוב גם כן, אבל לא השיקול היחיד.

שורה תחתונה: אין ספק קטרי דיזל ימשיכו לפעול בארץ עוד שנים רבות ואולי עשורים רבים. אני מאמין ש-G26 ו-701 לא יהיו הראשונים להיגרט, המועמדים הראשונים הם קטרי ה-G12 שיידרש להם כמובן תחליף בעיקר לעבודות עיתוק.
יש לי חדשות בשבילך אריק עכשיו יש עוד 2 קטר
G12 באוברול 116-112 כרגע אין לקטרים הG12 תחליף בעיתוק
היויו לא עובדים יותר ברכבת 263-261
 

easylivin

New member
ובדיוק מהסיבה הזאת הם ממשיכים עדיין לעבוד

יש לי חדשות בשבילך אריק עכשיו יש עוד 2 קטר
G12 באוברול 116-112 כרגע אין לקטרים הG12 תחליף בעיתוק
היויו לא עובדים יותר ברכבת 263-261
ובדיוק מהסיבה הזאת הם ממשיכים עדיין לעבוד
ברכבת ישראל, וכנראה ישמיכו לעוד כמה שנים טובות: בגלל שאין להם כרגע תחליף לעיתוק. הבעיה היא שהם לא קטרי עיתוק אמיתיים, אבל ייתכן שהרכבת תשקול מתישהו לרכוש כאלה, ואז ה-G12 שלא עברו אוברול לאחרונה יהיו הראשונים בתור להימכר לגרוטאות. ואלה שכן עברו, יהיו השניים בתור...

דרך אגב: הרכבת רוכשת בינתיים כלי כביש-מסילה לעיתוקים. הם לא יהוו תחליף מלא, אבל תחליף חלקי ל-G12, ויאפשרו בין היתר להוזיל עלויות תפעול. המכרז:
http://rail.co.il/HE/ISRTenders/Tenders/Pages/MC_RC_01_13.aspx
 

אורי404

New member
אריק

למעשה אורי, הסברת היטב את כוונתי.
אני מסכים כמעט עם כל השערותיך. באירופה יש לא מעט קטרי דיזל, והם פועלים פחות על קווים ראשיים (שהם מחושמלים ברובם) ויותר בקווים פחות עמוסים, ובשלוחות משניות, שחישמולן לא בהכרח מוצדק כלכלית. כל מסילה וכל מדינה מקבלת את ההחלטות בהתאם לשיקוליה, חברת רכבות מתוקנת מחשבת את יחס העלות/תועלת אילו חברה/ממשלה לא מתוקנת (יש כאלו בעולם, כידוע) יכולה להיכשל בכך.

אלא שלא התכוונתי בכלל לגעת בנושא החשמול, דיברתי אך ורק על קטרי דיזל ועל השוואתם מול קטרי דיזל אחרים, מודרניים. הקטרים של אלסטום הם אכן לא שיא היופי, אלא שיופי זה הדבר הכמעט-אחרון שצריך לעניין את אנשי המקצוע (ולא במקרה הדגשתי את המילה הזאת). 701 הוא קטר אמין, וזה שיקול חשוב גם כן, אבל לא השיקול היחיד.

שורה תחתונה: אין ספק קטרי דיזל ימשיכו לפעול בארץ עוד שנים רבות ואולי עשורים רבים. אני מאמין ש-G26 ו-701 לא יהיו הראשונים להיגרט, המועמדים הראשונים הם קטרי ה-G12 שיידרש להם כמובן תחליף בעיקר לעבודות עיתוק.
אריק
הייתי כמעט בטוח בכוונתך ולכן כתבתי את ההשערות.
היה לי ברור היטב, שהתכוונת לקטר דיזל. אני הכנסתי את עניין החשמל.
ממה, שאתה מסביר השימוש בקטרי דיזל באירופה שהוא בקווים פחות בולטים (פחות עמוסים או בקווים משניים). האם בקווים ראשיים יש שימוש ברכבות משא חשמליות או שבגלל שהן מגיעות לאזורים פחות ראשיים או פחות עמוסים, רב רכבות המשא מונעות בעיקר בדיזל?
ולגבי ישראל - במידה ונעשה חשמול ברב הקווים בישראל; נניח מנהריה עד באר שבע ואולי דימונה ובקווי רכבת אחרים. אולי מצב תיאורטי בימים אלה. בתקווה, שזה יהיה ריאלי לבסוף. האם לדעתך תהיה גם הצדקה לחשמל גם את קווי המשא דרומית לדימונה או לשלוחה (הקצרה בסך הכל) לאשדוד ובמסילת חלץ? למשוואה הזו נוסיף את העובדה (בתקווה שהיא ריאלית), שכמות רכבות המשא תהיה גדולה, בהשוואה לכיום.
 

easylivin

New member
יש המון קטרי משא חשמליים ייעודיים בעולם.

אריק
הייתי כמעט בטוח בכוונתך ולכן כתבתי את ההשערות.
היה לי ברור היטב, שהתכוונת לקטר דיזל. אני הכנסתי את עניין החשמל.
ממה, שאתה מסביר השימוש בקטרי דיזל באירופה שהוא בקווים פחות בולטים (פחות עמוסים או בקווים משניים). האם בקווים ראשיים יש שימוש ברכבות משא חשמליות או שבגלל שהן מגיעות לאזורים פחות ראשיים או פחות עמוסים, רב רכבות המשא מונעות בעיקר בדיזל?
ולגבי ישראל - במידה ונעשה חשמול ברב הקווים בישראל; נניח מנהריה עד באר שבע ואולי דימונה ובקווי רכבת אחרים. אולי מצב תיאורטי בימים אלה. בתקווה, שזה יהיה ריאלי לבסוף. האם לדעתך תהיה גם הצדקה לחשמל גם את קווי המשא דרומית לדימונה או לשלוחה (הקצרה בסך הכל) לאשדוד ובמסילת חלץ? למשוואה הזו נוסיף את העובדה (בתקווה שהיא ריאלית), שכמות רכבות המשא תהיה גדולה, בהשוואה לכיום.
יש המון קטרי משא חשמליים ייעודיים בעולם.
במדינות עם אחוז חשמול גבוה תראה המון רכבות משא עם קטרים חשמליים, אבל יש גם קווים מסויימים שמובילים בהם אך ורק משאות, והם מחושמלים בגלל שהרכבות שם כבדות במיוחד. למשל, הנה מסילה כזאת בארצות הברית; והנה דוגמה נוספת משוודיה.

לגבי ישראל: לדעתי יש הצדקה לחשמל את השלוחות לנמלים באשדוד ובחיפה כבר עכשיו; אבל הנגב לא יחושמל כנראה עד שתוקם (אם וכאשר) המסילה לאילת.
 

אורי404

New member
על המשך הפירוט

יש המון קטרי משא חשמליים ייעודיים בעולם.
במדינות עם אחוז חשמול גבוה תראה המון רכבות משא עם קטרים חשמליים, אבל יש גם קווים מסויימים שמובילים בהם אך ורק משאות, והם מחושמלים בגלל שהרכבות שם כבדות במיוחד. למשל, הנה מסילה כזאת בארצות הברית; והנה דוגמה נוספת משוודיה.

לגבי ישראל: לדעתי יש הצדקה לחשמל את השלוחות לנמלים באשדוד ובחיפה כבר עכשיו; אבל הנגב לא יחושמל כנראה עד שתוקם (אם וכאשר) המסילה לאילת.
על המשך הפירוט
 
אין לך פה בארץ רכבות כבדות

יש המון קטרי משא חשמליים ייעודיים בעולם.
במדינות עם אחוז חשמול גבוה תראה המון רכבות משא עם קטרים חשמליים, אבל יש גם קווים מסויימים שמובילים בהם אך ורק משאות, והם מחושמלים בגלל שהרכבות שם כבדות במיוחד. למשל, הנה מסילה כזאת בארצות הברית; והנה דוגמה נוספת משוודיה.

לגבי ישראל: לדעתי יש הצדקה לחשמל את השלוחות לנמלים באשדוד ובחיפה כבר עכשיו; אבל הנגב לא יחושמל כנראה עד שתוקם (אם וכאשר) המסילה לאילת.
אין לך פה בארץ רכבות כבדות
מקסימום 2500 טון מצפע או צין לאשדוד אין צורך יותר מקטרים מ3000 כוח סוס
ומנמל חיפה לאשדוד זה די רכבת קלות רובם.....
אני לא חושב שרכב מסילה יכול להחליף את הG12 ברכבת
 

easylivin

New member
בעיתוקים. לא ברכבת.

אין לך פה בארץ רכבות כבדות
מקסימום 2500 טון מצפע או צין לאשדוד אין צורך יותר מקטרים מ3000 כוח סוס
ומנמל חיפה לאשדוד זה די רכבת קלות רובם.....
אני לא חושב שרכב מסילה יכול להחליף את הG12 ברכבת
בעיתוקים. לא ברכבת.
וברכבת כל קטר אחר יוכל להחליף אותם.
 

easylivin

New member
אם תקרא את מסמכי המכרז, תראה

גם לא בעיתוקים אלה
אם זה לדחוף כמה קרונות בלבד
אם תקרא את מסמכי המכרז, תראה
שהכלים האלה מסוגלים להזיז רכבת של 10 קרונות נוסעים עם קטר. כמובן שמדובר ברכבות נוסעים בלבד, הכלים מיועדים לעבודה במוסכים, ולכן כתבתי - תחליף חלקי ולא תחליף מלא. אבל אילו הייתה ניתנת לרכבת האפשרות להצטייד בקטרי עיתוק נורמליים גם לרכבות המשא, בטוחני שהיא הייתה מחליפה בהם את ה-G12 בשמחה. ה-G12 לא נועדו למטרה הזאת, יש בעייתיות בהפעלתם לצורך זה וייתכן שאילו היו לרכבת קטרי עיתוק ייעודיים, אז כמה וכמה תאונות עיתוק קשות היו נמנעות...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה