תמונה אחרונה של הקרונועים שהיו בארה

מצב
הנושא נעול.

mishael123

New member
תמונה אחרונה של הקרונועים שהיו בארה

תמונה אחרונה של הקרונועים שהיו בארה
 

איליה.

New member
קוראים לזה הצפה.

תמונה אחרונה של הקרונועים שהיו בארה
קוראים לזה הצפה.
טיפ: בתחתית ההודעה יש קישור שנקרא "הוספת תגובה". כשאתה מפרסם כמה תמונות בזו אחר זו, תשרשר את כולן להודעה ראשית אחת.
 
קרונועי IC3 בארה"ב

תמונה אחרונה של הקרונועים שהיו בארה
קרונועי IC3 בארה"ב
נתחיל בשבחים על התמונות הנחמדות והמעניינות, שלא הכרתי לפני-כן. מה מקורן? ולעניין - בשנת 1996 הושאלו/הוחכרו שני מערכי קרונועים מסוג IC3 של רכבת ישראל לחברה המייצרת (שנקראה אז ADtranz) לצורך הדגמה שלהם בצפון אמריקה. הם קיוו לשכנע את הרשויות שם לרכוש קרונועים כאלו, אבל היו צריכים בשביל ההדגמה מערכים ממוזגים. מכיוון שהמערכים האלו בדנמרק ובשוודיה נטולי מיזוג, הושאלו מערכים 01 ו-03 של רכבת ישראל למשך שנתיים. במקומם, הושאלו לרכבת ישראל החל משנת 1997 שני מערכים חדשים לחלוטין, מספרים 18 ו-19, שהיוו המשך לסדרה השנייה שהוזמנה (17-11). שני המערכים הישראלים הסתובבו די הרבה בארה"ב עם הסמל של חברת רכבות הנוסעים הבין-עירוניות הממשלתית (Amtrak), ואח"כ עברו למקבילתה בקנדה (VIA). בתום ההדגמה חזרו לאירופה, שם היו אמורים לעבור שיפוץ לפני החזרתם לרכבת ישראל. כשהגיעו לבסוף לארץ, בשנת 1998, התגלה כי עשו להם שיפוץ קוסמטי בלבד, וכי המצב המכני שלהם מבטא את השימוש האינטנסיבי בשנתיים האחרונות, ולכן נעשה להם שיפוץ מקיף בארץ. בינתיים, מערכים 18 ו-19 נותרו חסרי תועלת - מי בעולם עוד צריך שני מערכים ממוזגים כאלו? ולפיכך, הגיעו רכבת ישראל ו-ADtranz להסכם רכישה נוח שהעביר אותם סופית לבעלות רכבת ישראל, אותה הם ממשיכים לשרת בנאמנות... אה, בעצם לא - מערך 19 נשרף לחלוטין בסוף השנה שעברה, ומערך 18 נפגע אף הוא משריפה שלושה שבועות לפני-כן, ורק השבוע הוא חוזר לעבודה. (דרך אגב, רצה הגורל ואבי, פול מלינג, צילם הן את העמסת מערכים 01 ו-03 לאניה בנמל חיפה ב-1996 והן את פריקתם ב-1998. אני מקוה בעתיד לפרסם מאמר מסודר על כך, עם תמונות מייצגות)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה