''תל אביב-אילת ב400 שקל''

מצב
הנושא נעול.
נו באמת....

המסמך הזה הוכן ע"י מרכז המחקר והמידע של הכנסת
לא ע"י איזשהו אירגון שאפשר אולי לטעון שהוא אינטרסנטי או שיש מאחוריו אינטרסים נסתרים.
רוצה עוד הערכה לא אינטרסנטית? הנה אחת נוספת, הפעם קצת פחות פסימית: "רק" 20-25 מיליארד ש"ח.
נו באמת....
מרכז המחקר והמידע של הכנסת? הלא זה מרכז החלטורה של הכנסת. המחקרים שלהם אינם שווים יריקה. בכל פעם שוועדה בכסנת מסתמכת על המחקרים של המרכז, מתברר אח"כ שאין קשר בינם לבין המציאות. שלא לדבר על כך שלמרכז המחקר ממילא אין כלים לחקור את הנושא! אין שם מומחים בתחום, הם מקסימום יודעים לעשות חיפוש גוגל, למצוא כל מה שעולה בחכתם, לעשות גיבץ' ולהגיש לח"כים בתור "מחקר".
 
הגישה שלך שוות ערך לתרגיל 2+2=5

ההערכות הקיימות הן גם אלה שמוצגות לכנסת.
אין ברירה אלא להסתמך על הערכות העלות שנמצאות באינטרנט (לא כולן של המתנגדים למסילה) כי משרד התחבורה מתנהל בצורה אטומה לחלוטין (הרי ברור שיש לו הערכות עלות, גם אם לא סופיות). היה אפשר לחכות להערכות העלות של משרד התחבורה אם שר התחבורה היה מצהיר שהקמת הפרוייקט תיבחן מחדש אחרי שיסתיים ניתוח הכדאיות- אבל המדיניות המוצהרת שלו היא לקדם את הפרוייקט בלי קשר לעלויות, בלוח זמנים שאם הוא יעמוד בו- לא יתאפשר דיון רציני.

לא נקבתי במספר הזה כי זה המספר שפייטלסון הציג במאמר הזה. בדיונים שכבר ערכתי בעבר עם פד"פ ועם אחרים באותו הנושא חיפשתי בנרות (באינטרנט כמובן) הערכות עלות רלוונטיות של משרד התחבורה- ולא מצאתי. כל ההערכות האחרות מדברות על עלות של 20-30 מיליארד ש"ח, אם אתה מוצא הערכת עלות אחרת מהשנים האחרונות- אני אשמח לקבל לינק כלשהו.
הגישה שלך שוות ערך לתרגיל 2+2=5
אתה לא מצליח למצוא הערכות מבוססות של העלות והתועלת, אז הפתרון שלך הוא לקחת הערכות לא מבוססות ולהסתמך עליהן? לא לא ושוב לא. כשל לוגי בסיסי.
 
אין שום גישה כזו ומעולם לא הוצגה

איפה התייחסתי לטענותיו של פייטלסון?
עד שמשרד התחבורה יטרח לפרסם הערכת עלות משלו, אין ברירה אלא להשתמש בהערכות שמפרסמים גורמים אחרים, שעומדות (רובן ככולן) על 20-30 מיליארד ש"ח. בדיון שאת הפרוטוקול שלו אפשר להוריד באחת ההודעות האחרות שלי אפשר לראות את ההגזמות של פייטלסון, אבל גם את ההתחמקות של שר התחבורה ממתן תשובות קונקרטיות לשאלות של חברי הכנסת.

בוודאי שאני לא תומך בגישה של פייטלסון ושל משרד האוצר שכוללת התנגדות כמעט אוטומטית לכל פרוייקט תח"צי מחוץ למטרופולינים הגדולים, אבל אני מתנגד באותה המידה לגישה שמציג שר התחבורה (וחברינו היקר פד"פ) שלפיה אין שום צורך בבדיקות כדאיות לפני שמקדמים מגה-פרוייקטים (וב"בדיקת כדאיות" אני מדבר על בדיקה שתבדוק את כלל התועלות של הפרוייקט מול העלות שלו).
אין שום גישה כזו ומעולם לא הוצגה
הגישה הזו דמיונית בדיוק כמו הסכום הפיקטיבי שכתבת למעלה.

מי שפוסל מראש את הפרוייקט בלי לבצע קודם הערכת כדאיות הוא אתה. ביצעת הערכת כדאיות? בבקשה, בוא נראה אותה. על מה היא מבוססת? מי סיפק את הנתונים?

כתב החצר המגוחך והליצן פייטלסון לא ביצעו שום הערכת כדאיות. הם ממחזרים טיעונים מופרכים מהמאבק של "הירוקים" המזוייפים נגד A1.

גם הטענה שלך שאין ברירה אלא להשתמש בהערכות של גורמים אחרים חסרת בסיס. "אין ברירה"? הנה, גורם אחר: בעל המכולת השכונתית שלי טוען שהפרוייקט יעלה 5.90 ₪. תסתמך על ההערכה שלו, כי אין לך ברירה... הטענה שלך מבוססת על כלום ושום דבר.

ומה זה רובן ככולן? מיהם הגורמים האחרים? מה לגבי ההערכות שלא מתאימות לאג'נדה של פייטלסון? עליהן אתה לא כותב, כי הן מקלקלות לך את התזה (אם אפשר לקרוא לזה תזה)?
 

amit1270

New member
פייטלסון לא ביצע הערכת כדאיות?

אין שום גישה כזו ומעולם לא הוצגה
הגישה הזו דמיונית בדיוק כמו הסכום הפיקטיבי שכתבת למעלה.

מי שפוסל מראש את הפרוייקט בלי לבצע קודם הערכת כדאיות הוא אתה. ביצעת הערכת כדאיות? בבקשה, בוא נראה אותה. על מה היא מבוססת? מי סיפק את הנתונים?

כתב החצר המגוחך והליצן פייטלסון לא ביצעו שום הערכת כדאיות. הם ממחזרים טיעונים מופרכים מהמאבק של "הירוקים" המזוייפים נגד A1.

גם הטענה שלך שאין ברירה אלא להשתמש בהערכות של גורמים אחרים חסרת בסיס. "אין ברירה"? הנה, גורם אחר: בעל המכולת השכונתית שלי טוען שהפרוייקט יעלה 5.90 ₪. תסתמך על ההערכה שלו, כי אין לך ברירה... הטענה שלך מבוססת על כלום ושום דבר.

ומה זה רובן ככולן? מיהם הגורמים האחרים? מה לגבי ההערכות שלא מתאימות לאג'נדה של פייטלסון? עליהן אתה לא כותב, כי הן מקלקלות לך את התזה (אם אפשר לקרוא לזה תזה)?
פייטלסון לא ביצע הערכת כדאיות?
אתה בטוח שנחשפת לחומר הרלוונטי?
 
איזה חומר, עמית?

פייטלסון לא ביצע הערכת כדאיות?
אתה בטוח שנחשפת לחומר הרלוונטי?
איזה חומר, עמית?
"דו"חות" של "מומחים" שמספרים שהפרוייקט יעלה 500 טריליון יורו, איש לא ישתמש בו, והוא יביא את המדינה לפשיטת רגל?

כמו ה"מומחים" שהביא האוצר בשנת 2000 שטענו שאין הצדקה לקו תחתי בגוש דן, ותקעו את הפרוייקט החשוב ביותר למשך 20 שנה (לפחות)?

כמו ה"מומחים" שאמרו שאין הצדקה כלכלית לכביש 6? (אותם מומחים כמובן)

כמו ה"מומחים" שאמרו שאסור לסלול את A1?

כמו ה"מומחים" שאמרו שאסור לפתח מפעלי התפלת מים וצריך לייבא מים מטורקיה? שאסור לפתח תחנות כח חדשות? שאסור לפתח את שדות הגז הטבעי?

כמו ה"מומחים" שעצרו במשך 45 שנה את פיתוח רשת הרכבות?

אין חומר, אין עובדות, אין מספרים, יש רק אג'נדה.
 

amit1270

New member
בקיצור, כולם טועים חוץ ממך.

איזה חומר, עמית?
"דו"חות" של "מומחים" שמספרים שהפרוייקט יעלה 500 טריליון יורו, איש לא ישתמש בו, והוא יביא את המדינה לפשיטת רגל?

כמו ה"מומחים" שהביא האוצר בשנת 2000 שטענו שאין הצדקה לקו תחתי בגוש דן, ותקעו את הפרוייקט החשוב ביותר למשך 20 שנה (לפחות)?

כמו ה"מומחים" שאמרו שאין הצדקה כלכלית לכביש 6? (אותם מומחים כמובן)

כמו ה"מומחים" שאמרו שאסור לסלול את A1?

כמו ה"מומחים" שאמרו שאסור לפתח מפעלי התפלת מים וצריך לייבא מים מטורקיה? שאסור לפתח תחנות כח חדשות? שאסור לפתח את שדות הגז הטבעי?

כמו ה"מומחים" שעצרו במשך 45 שנה את פיתוח רשת הרכבות?

אין חומר, אין עובדות, אין מספרים, יש רק אג'נדה.
בקיצור, כולם טועים חוץ ממך.
 
בבקשה עמית, תעבור על כל הארכיון

בקיצור, כולם טועים חוץ ממך.
בבקשה עמית, תעבור על כל הארכיון
ותראה לי מתי תמכתי בפרוייקט שהאוצר/התקשורת/ה"מומחים"/ה"ירוקים" התנגדו לו, ובדיעבד התברר שטעיתי והם צדקו. אני מחכה...
 

amit1270

New member
ממש אין לי כוח לעבור על הארכיון

בבקשה עמית, תעבור על כל הארכיון
ותראה לי מתי תמכתי בפרוייקט שהאוצר/התקשורת/ה"מומחים"/ה"ירוקים" התנגדו לו, ובדיעבד התברר שטעיתי והם צדקו. אני מחכה...
ממש אין לי כוח לעבור על הארכיון
וידוע לי שאתה אף פעם לא טועה. גם כשמדובר בכביש שליד מקום הולדתך.
 

darkshadow1

New member
מתי פסלתי לחלוטין את הפרוייקט?

אין שום גישה כזו ומעולם לא הוצגה
הגישה הזו דמיונית בדיוק כמו הסכום הפיקטיבי שכתבת למעלה.

מי שפוסל מראש את הפרוייקט בלי לבצע קודם הערכת כדאיות הוא אתה. ביצעת הערכת כדאיות? בבקשה, בוא נראה אותה. על מה היא מבוססת? מי סיפק את הנתונים?

כתב החצר המגוחך והליצן פייטלסון לא ביצעו שום הערכת כדאיות. הם ממחזרים טיעונים מופרכים מהמאבק של "הירוקים" המזוייפים נגד A1.

גם הטענה שלך שאין ברירה אלא להשתמש בהערכות של גורמים אחרים חסרת בסיס. "אין ברירה"? הנה, גורם אחר: בעל המכולת השכונתית שלי טוען שהפרוייקט יעלה 5.90 ₪. תסתמך על ההערכה שלו, כי אין לך ברירה... הטענה שלך מבוססת על כלום ושום דבר.

ומה זה רובן ככולן? מיהם הגורמים האחרים? מה לגבי ההערכות שלא מתאימות לאג'נדה של פייטלסון? עליהן אתה לא כותב, כי הן מקלקלות לך את התזה (אם אפשר לקרוא לזה תזה)?
מתי פסלתי לחלוטין את הפרוייקט?
בפעם המיליון- אני תומך בתכנון מפורט ובהערכת עלות. אם יתברר שהעלות היא 5 מיליארד ש"ח (
), אני גם אתמוך בפרוייקט. לעניות דעתי, ועל סמך כל ההערכות שראיתי עד היום, זה לא יהיה המצב- ולכן אני חושב שהפרוייקט יתקע כשיצטרכו לחפש לו תקציב.
 

easylivin

New member
ואם יתברר שהעלות היא 10 מיליארד?

מתי פסלתי לחלוטין את הפרוייקט?
בפעם המיליון- אני תומך בתכנון מפורט ובהערכת עלות. אם יתברר שהעלות היא 5 מיליארד ש"ח (
), אני גם אתמוך בפרוייקט. לעניות דעתי, ועל סמך כל ההערכות שראיתי עד היום, זה לא יהיה המצב- ולכן אני חושב שהפרוייקט יתקע כשיצטרכו לחפש לו תקציב.
ואם יתברר שהעלות היא 10 מיליארד?
על סמך מה בכלל קבעת כמה זה "יקר מדי"?! באמת שאני לא מבין את היומרה שיש לך, בשביל לקבוע או אפילו להעריך דברים כאלה. את הכלים לעשות את זה אין לי ואין לך, ואין גם לכל חבורת פייטלסון-סלומון-גרונאו ושות' (שיטת הפעולה שלהם לאורך כל השנים שאני מכיר את הנושא, תמיד הייתה לצאת לתקשורת ולזרוק סיסמאות בלי שום גיבוי אמיתי, בתקווה שהציבור יקנה את הלוקשים). רק למתכננים שייקח להם שנים לעשות את העבודה, יש את הכלים האלה ולא לאף מומחה, "מוביל" ככל שלא יהיה.
 

amit1270

New member
אפשר להסתמך על פרויקטים דומים

ואם יתברר שהעלות היא 10 מיליארד?
על סמך מה בכלל קבעת כמה זה "יקר מדי"?! באמת שאני לא מבין את היומרה שיש לך, בשביל לקבוע או אפילו להעריך דברים כאלה. את הכלים לעשות את זה אין לי ואין לך, ואין גם לכל חבורת פייטלסון-סלומון-גרונאו ושות' (שיטת הפעולה שלהם לאורך כל השנים שאני מכיר את הנושא, תמיד הייתה לצאת לתקשורת ולזרוק סיסמאות בלי שום גיבוי אמיתי, בתקווה שהציבור יקנה את הלוקשים). רק למתכננים שייקח להם שנים לעשות את העבודה, יש את הכלים האלה ולא לאף מומחה, "מוביל" ככל שלא יהיה.
אפשר להסתמך על פרויקטים דומים
עד לפני שנים אחדות לא הייתה נקודת ייחוס ולכן היה אפשר לומר שאין דרך להעריך. כיום יש מספר פרויקטים שאפשר לעשות להם "אקסטרפולציה" ולקבל הערכה ריאלית ולא מנותקת לגמרי מהמציאות. ואני לא מדבר על "שיטת פייטלסון" לקחת את ההערכה הגבוהה ביותר שעלתה בדיונים ולהכפיל ב-2, אלא על דרך סולידית למדי להעריך, וגם לפיה העלות תהיה גבוהה בהרבה מ-10 מיליארד ש"ח.
 

easylivin

New member
לא, אי אפשר. אין לך דרך להעריך את זה כראוי.

אפשר להסתמך על פרויקטים דומים
עד לפני שנים אחדות לא הייתה נקודת ייחוס ולכן היה אפשר לומר שאין דרך להעריך. כיום יש מספר פרויקטים שאפשר לעשות להם "אקסטרפולציה" ולקבל הערכה ריאלית ולא מנותקת לגמרי מהמציאות. ואני לא מדבר על "שיטת פייטלסון" לקחת את ההערכה הגבוהה ביותר שעלתה בדיונים ולהכפיל ב-2, אלא על דרך סולידית למדי להעריך, וגם לפיה העלות תהיה גבוהה בהרבה מ-10 מיליארד ש"ח.
לא, אי אפשר. אין לך דרך להעריך את זה כראוי.
וגם שיטת סדן בדו"ח הספציפי הזה הייתה טובה בדיוק כמו שיטת פייטלסון. "סולידית למדי"? Gimme a break.
 

Rubim88

New member
בהחלט אפשר להגיע לסדר גודל

לא, אי אפשר. אין לך דרך להעריך את זה כראוי.
וגם שיטת סדן בדו"ח הספציפי הזה הייתה טובה בדיוק כמו שיטת פייטלסון. "סולידית למדי"? Gimme a break.
בהחלט אפשר להגיע לסדר גודל
על סמך נתונים מפרוייקטים אחרים, ע"י "אקסטרפולציה" כמו שעמית טוען.
 
אין בזה שום דבר "סולידי"

אפשר להסתמך על פרויקטים דומים
עד לפני שנים אחדות לא הייתה נקודת ייחוס ולכן היה אפשר לומר שאין דרך להעריך. כיום יש מספר פרויקטים שאפשר לעשות להם "אקסטרפולציה" ולקבל הערכה ריאלית ולא מנותקת לגמרי מהמציאות. ואני לא מדבר על "שיטת פייטלסון" לקחת את ההערכה הגבוהה ביותר שעלתה בדיונים ולהכפיל ב-2, אלא על דרך סולידית למדי להעריך, וגם לפיה העלות תהיה גבוהה בהרבה מ-10 מיליארד ש"ח.
אין בזה שום דבר "סולידי"
להגיד "גבוהה בהרבה מ-10 מיליארד ₪" זה סולידי כמו בועת סבון בערך.

אני בכלל מתפלא על הקלות שבה אתם זורקים סכומים כמו "25-20 מיליארד" או "30-20 מיליארד" כאילו אין שום משמעות להבדל של 5 או 10 מיליארד ₪! ממש הערכה מדעית. כנראה שזה לא מטריד אתכם וחבל.
 
תפסיק להמציא תירוצים

אין סיבה להיכנס איתו לדיון בנושא הזה.
ניהלתי איתו כבר דיונים בעבר, וכל הערכה שהצגתי (כולן בטווח של 20-30 מיליארד ש"ח לא כולל נמל התעלה) נופנפה הצידה כ"לא אמינה". כמובן שמשרד התחבורה לא טרח להפיץ לציבור הערכת עלות משלו (מעניין למה), ולכן אף אחד לא יכול להציג הערכת עלות רשמית וכל התנגדות שהיא לפרוייקט חייבת להישען על הערכות לא רשמיות.

הטענה הבסיסית שלו היא שכל פרוייקט תח"צי הוא כדאי כלכלית, ולכן ניתוחי כדאיות מיותרים לחלוטין. למשל, אתה יכול להציע מסילת מגלב שתגיע מהדלת של הבית שלך לדלת של מקום העבודה- ולפי העקרונות של פד"פ אי אפשר לעשות שום דבר כדי לטעון שהיא לא כדאית ושעדיף להשקיע את התקציבים בפרוייקטים אחרים.
תפסיק להמציא תירוצים
אין לך שום נתונים, שום עובדות ושום מספרים מבוססים.

יש לך רק כמה תועמלנים סוג ז' שמנהלים קמפיין שקרי נגד פיתוח רשת רכבות בישראל, ומסתמכים על נתונים ששלפו מהשרוול (אני לא אגיד מאיפה הם באמת שלפו את הנתונים האלה, מתוך נימוס).

זה שאתה בוחר לבלוע בעיניים עצומות כל שטות שהם אומרים - זו בעיה שלך. אל תציג את מי שמטיל ספק בשקרים שלהם כמקור הבעיה.

הם טעו בכל דיון שניהלו אי פעם בנושא פיתוח תשתיות בישראל, ללא יוצא מהכלל. אין אפילו מקרה אחד שבו הם צדקו. זה היה מחייב אותם לקצת צניעות בדיון הנוכחי, אבל אין להם טיפת יושר אינטלקטואלי והם מניחים שחיים כאן 8 מיליון מטומטמים שיגידו אמן אחרי כל מילה שלהם. מצטער, לא מצטרף לעדר. תתמודד.
 

amit1270

New member
למה אתה חושב שמסילה יקרה לאילת היא

תפסיק להמציא תירוצים
אין לך שום נתונים, שום עובדות ושום מספרים מבוססים.

יש לך רק כמה תועמלנים סוג ז' שמנהלים קמפיין שקרי נגד פיתוח רשת רכבות בישראל, ומסתמכים על נתונים ששלפו מהשרוול (אני לא אגיד מאיפה הם באמת שלפו את הנתונים האלה, מתוך נימוס).

זה שאתה בוחר לבלוע בעיניים עצומות כל שטות שהם אומרים - זו בעיה שלך. אל תציג את מי שמטיל ספק בשקרים שלהם כמקור הבעיה.

הם טעו בכל דיון שניהלו אי פעם בנושא פיתוח תשתיות בישראל, ללא יוצא מהכלל. אין אפילו מקרה אחד שבו הם צדקו. זה היה מחייב אותם לקצת צניעות בדיון הנוכחי, אבל אין להם טיפת יושר אינטלקטואלי והם מניחים שחיים כאן 8 מיליון מטומטמים שיגידו אמן אחרי כל מילה שלהם. מצטער, לא מצטרף לעדר. תתמודד.
למה אתה חושב שמסילה יקרה לאילת היא
חלק מ"פיתוח רשת רכבות בישראל"? לי נראה שפרויקט כזה דווקא עלול לבוא על חשבון פרויקטים נחוצים יותר.
 
תגדיר "יקרה"

למה אתה חושב שמסילה יקרה לאילת היא
חלק מ"פיתוח רשת רכבות בישראל"? לי נראה שפרויקט כזה דווקא עלול לבוא על חשבון פרויקטים נחוצים יותר.
תגדיר "יקרה"
ואני לא מבין על סמך מה החלטת שהיא תבוא על חשבון פרוייקטים אחרים. מכיוון שתהליך המימון טרם נקבע, ויכול גם להיעשות בדרך של PPP, אין כל בסיס לטענה הזו בשלב זה. זה כמובן לא יפריע ל"מומחים" לטעון שהיא תביא את המדינה לפשיטת רגל.

רכבת לאילת אינה פרוייקט "מגלומני" או "גרנדיוזי". מדובר על פרוייקט בקנה מידה קטן שניתן לבצע בקלות תוך שנים ספורות. קמפיין התעמולה הנגדי מנסה לצייר אותה כמעין מסילה מחוף לחוף בארה"ב. הנה מבזק חדשות: איננו חיים בארה"ב. יש לנו מדינה בגודל מרילנד בקושי. המיסיסיפי לא זורם כאן והרי ההימליה לא עשו עליה מהודו. אין כאן שום פוטנציאל לפרוייקטים בקנה מידה גדול, ולכן טקטיקות ההפחדה לא יעבדו.
 

amit1270

New member
קנה מידה קטן זה לא

תגדיר "יקרה"
ואני לא מבין על סמך מה החלטת שהיא תבוא על חשבון פרוייקטים אחרים. מכיוון שתהליך המימון טרם נקבע, ויכול גם להיעשות בדרך של PPP, אין כל בסיס לטענה הזו בשלב זה. זה כמובן לא יפריע ל"מומחים" לטעון שהיא תביא את המדינה לפשיטת רגל.

רכבת לאילת אינה פרוייקט "מגלומני" או "גרנדיוזי". מדובר על פרוייקט בקנה מידה קטן שניתן לבצע בקלות תוך שנים ספורות. קמפיין התעמולה הנגדי מנסה לצייר אותה כמעין מסילה מחוף לחוף בארה"ב. הנה מבזק חדשות: איננו חיים בארה"ב. יש לנו מדינה בגודל מרילנד בקושי. המיסיסיפי לא זורם כאן והרי ההימליה לא עשו עליה מהודו. אין כאן שום פוטנציאל לפרוייקטים בקנה מידה גדול, ולכן טקטיקות ההפחדה לא יעבדו.
קנה מידה קטן זה לא
ואני מדבר כמובן על קנה מידה ישראלי ולא על סיני, ומה לעשות, ישראל היא מדינה קטנה, אילת היא עיר קטנטונת (בוודאי במונחים סיניים) וצריך לחשוב טוב טוב לפני שמשקיעים, אתה יודע מה? 10 מיליארד ש"ח נראה כמו לך הערכה סבירה? אז כן, זה יקר. בשביל עיר קטנה אפילו במונחים ישראליים זה הרבה מאוד כסף. זה דומה להשקעה בקו המהיר לירושלים (850,000 תושבים) ובקווי הסעת ההמונים בגוש דן (כ-3 מיליון תושבים) שללא ספק יסיעו נוסעים רבים יותר. קו מטענים זה כבר סיפור אחר, אבל זאת לא התכנית.
 

darkshadow1

New member
איך ההשקעה תהיה דומה לקו המהיר לירושלים?

קנה מידה קטן זה לא
ואני מדבר כמובן על קנה מידה ישראלי ולא על סיני, ומה לעשות, ישראל היא מדינה קטנה, אילת היא עיר קטנטונת (בוודאי במונחים סיניים) וצריך לחשוב טוב טוב לפני שמשקיעים, אתה יודע מה? 10 מיליארד ש"ח נראה כמו לך הערכה סבירה? אז כן, זה יקר. בשביל עיר קטנה אפילו במונחים ישראליים זה הרבה מאוד כסף. זה דומה להשקעה בקו המהיר לירושלים (850,000 תושבים) ובקווי הסעת ההמונים בגוש דן (כ-3 מיליון תושבים) שללא ספק יסיעו נוסעים רבים יותר. קו מטענים זה כבר סיפור אחר, אבל זאת לא התכנית.
איך ההשקעה תהיה דומה לקו המהיר לירושלים?
הרי מדובר במסילה מעט פחות מורכבת אבל ארוכה פי כמה. אפילו אם נקח תרחיש דמיוני שבו העלות לקילומטר של הקו תהיה זהה לעלות במסילת העמק, נגיע לעלות של כ-13 מיליארד ש"ח לקטע דימונה-אילת בלבד. וזה עוד בלי להזכיר שדרוגים שיצטרכו לבצע בקטע דימונה-ב"ש (ואולי גם ת"א-ב"ש) ורכישת ציוד נייד מותאם במיוחד לקו, וכמובן בלי להתחשב בעובדה שמדובר על מסילה כפולה (לעומת מסילה בודדת במסילת העמק) מותאמת ל-250 קמ"ש (לעומת 160 במסילת העמק).
כלומר גם לפי התרחיש המקל (מאוד!) הזה, נגיע לעלות גבוהה בערך פי שניים מהעלות של A1, שכולנו מכירים את הקשיים התקציביים שליוו אותו בשנותיו הראשונות.
 

amit1270

New member
ניסיתי להיות סופר-סלחני

איך ההשקעה תהיה דומה לקו המהיר לירושלים?
הרי מדובר במסילה מעט פחות מורכבת אבל ארוכה פי כמה. אפילו אם נקח תרחיש דמיוני שבו העלות לקילומטר של הקו תהיה זהה לעלות במסילת העמק, נגיע לעלות של כ-13 מיליארד ש"ח לקטע דימונה-אילת בלבד. וזה עוד בלי להזכיר שדרוגים שיצטרכו לבצע בקטע דימונה-ב"ש (ואולי גם ת"א-ב"ש) ורכישת ציוד נייד מותאם במיוחד לקו, וכמובן בלי להתחשב בעובדה שמדובר על מסילה כפולה (לעומת מסילה בודדת במסילת העמק) מותאמת ל-250 קמ"ש (לעומת 160 במסילת העמק).
כלומר גם לפי התרחיש המקל (מאוד!) הזה, נגיע לעלות גבוהה בערך פי שניים מהעלות של A1, שכולנו מכירים את הקשיים התקציביים שליוו אותו בשנותיו הראשונות.
ניסיתי להיות סופר-סלחני
ברור שהעלות תהיה גבוהה הרבה יותר, אבל לך תשכנע את פד"פ...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה