darkshadow1
New member
ההערכות הקיימות הן גם אלה שמוצגות לכנסת.
אין ברירה אלא להסתמך על הערכות העלות שנמצאות באינטרנט (לא כולן של המתנגדים למסילה) כי משרד התחבורה מתנהל בצורה אטומה לחלוטין (הרי ברור שיש לו הערכות עלות, גם אם לא סופיות). היה אפשר לחכות להערכות העלות של משרד התחבורה אם שר התחבורה היה מצהיר שהקמת הפרוייקט תיבחן מחדש אחרי שיסתיים ניתוח הכדאיות- אבל המדיניות המוצהרת שלו היא לקדם את הפרוייקט בלי קשר לעלויות, בלוח זמנים שאם הוא יעמוד בו- לא יתאפשר דיון רציני.
לא נקבתי במספר הזה כי זה המספר שפייטלסון הציג במאמר הזה. בדיונים שכבר ערכתי בעבר עם פד"פ ועם אחרים באותו הנושא חיפשתי בנרות (באינטרנט כמובן) הערכות עלות רלוונטיות של משרד התחבורה- ולא מצאתי. כל ההערכות האחרות מדברות על עלות של 20-30 מיליארד ש"ח, אם אתה מוצא הערכת עלות אחרת מהשנים האחרונות- אני אשמח לקבל לינק כלשהו.
ההערכות הקיימות הן גם אלה שמוצגות לכנסת."אין ברירה אלא להסתמך" על הערכות של
המתנגדים המוצהרים (החלה"ט) להקמת המסילה, ומומחים מטעמם?! גישה מדהימה.
לא אמרתי שהתייחסת לטענות של פייטלסון, אבל הלכה למעשה הסתמכת על ההערכות שלו, והנה חזרת שוב לפני רגע על הכשל הלוגי הזה.
מה לעשות שפשוט אין כרגע הערכות עצמאיות טובות ומבוססות (אגב, מה רע היה בהערכות הראשוניות שדיברו על פחות מ-10 מיליארד? למה שלא תסתמך דווקא עליהן?). אז אין מקום לטענה שלך כאילו שהנה, הבאת הערכות טובות אבל פד"פ פסל לך את כולן. הוא אכן פסל, אבל בצדק רב.
אין ברירה אלא להסתמך על הערכות העלות שנמצאות באינטרנט (לא כולן של המתנגדים למסילה) כי משרד התחבורה מתנהל בצורה אטומה לחלוטין (הרי ברור שיש לו הערכות עלות, גם אם לא סופיות). היה אפשר לחכות להערכות העלות של משרד התחבורה אם שר התחבורה היה מצהיר שהקמת הפרוייקט תיבחן מחדש אחרי שיסתיים ניתוח הכדאיות- אבל המדיניות המוצהרת שלו היא לקדם את הפרוייקט בלי קשר לעלויות, בלוח זמנים שאם הוא יעמוד בו- לא יתאפשר דיון רציני.
לא נקבתי במספר הזה כי זה המספר שפייטלסון הציג במאמר הזה. בדיונים שכבר ערכתי בעבר עם פד"פ ועם אחרים באותו הנושא חיפשתי בנרות (באינטרנט כמובן) הערכות עלות רלוונטיות של משרד התחבורה- ולא מצאתי. כל ההערכות האחרות מדברות על עלות של 20-30 מיליארד ש"ח, אם אתה מוצא הערכת עלות אחרת מהשנים האחרונות- אני אשמח לקבל לינק כלשהו.