מומחה לקנונית הסדר העולמי
Well-known member
הסבר.אתה מבין שכתבת שטויות ?
הסבר.אתה מבין שכתבת שטויות ?
הנימוק שלך הוא שטות . קריסת ההייטק אינה קשורה למצב המטריד של מערכת החינוך הכושלת.הסבר.
כמה נושאים קשוריםהישגי התלמידים בישראל במתמטיקה ובמדעים ירדו בצורה חדה בשנים האחרונות, כך עולה מתוצאות מחקר "טימס" הבינלאומי ל-2023 שפורסמו היום (רביעי).
הציונים הממוצעים של התלמידים בישראל בשני המקצועות הם הנמוכים ביותר מאז 2007.
הירידה שנרשמה בארבע השנים האחרונות בהישגי התלמידים היא החדה ביותר בקרב מדינות ה-OECD שהשתתפו במחקר – 32 נקודות בכל אחד משני תחומי הדעת.
שינוי זה חריג גם בהשוואה למדינות שאינן חברות ב-OECD.
מתוך 35 המדינות שהשתתפו בשני המחזורים האחרונים של המחקר, רק בארבע מדינות נרשמו ירידות דומות או חדות יותר, והן: בחריין, ירדן, קזחסטן ומלזיה.
במשרד החינוך ניסו לייחס את הירידה למשבר הקורונה, וטענו לקשר בין מדיניות הסגרים השמרנית, כלשונם, לבין ההידרדרות בהישגים.
עם זאת, מהנתונים עולה כי אין מתאם ברור בין אורך הסגרים לבין ההישגים.
כך, למשל, בארצות הברית ובצ'ילה הוטלו סגרים ארוכים יותר מאשר בישראל, אך הירידה בהישגים בשתי המדינות היתה מתונה יותר.
במשרד החינוך הודו כי המחקר אינו מאפשר לקבוע קשרים של סיבה ותוצאה בכל הנוגע לשינויים בהישגים, וכי ניתן להצביע רק על מתאם בין הירידה בהישגים לבין המגפה ומדיניות הסגרים.
בממוצע עולמי, ירדו הישגי התלמידים בשני המקצועות בין 11 ל-12 נקודות לעומת 32 נקודות בישראל.
צפה בקובץ המצורף 120998
המחקר נערך על ידי הארגון הבין-לאומי להערכת הישגים חינוכיים (IEA) אחת לארבע שנים.
המבחן האחרון, שתוצאותיו התפרסמו היום, נערך במאי 2023 בקרב מדגם ארצי של כ-2,500 תלמידי כיתה ח' מ-195 בתי ספר.
במדגם לא נכללו תושבי מזרח ירושלים או תלמידים מהחברה החרדית.
מבין 44 המדינות שנבדקו, ישראל דורגה במקומות ה-23 וה-25 במתמטיקה ובמדעים, בהתאמה - לעומת המקומות ה-9 וה-16 ב-2019.
פער אדיר, של יותר ממאה נקודות בשני המקצועות, נרשם בין הישגי התלמידים מרקע סוציו-אקונומי גבוה לאלה של תלמידים מרקע סוציו-אקונומי נמוך.
במדעים תלמידים מרקע גבוה קיבלו, בממוצע, 530 נקודות לעומת ציון ממוצע של 427 לתלמידים מרקע נמוך.
במתמטיקה נרשם פער גבוה אף יותר, כאשר תלמידים מרקע חזק קיבלו בממוצע 543 לעומת תלמידים מרקע נמוך שציונם הממוצע היה 424.
מבחן בינלאומי: הישגי התלמידים בישראל במתמטיקה ובמדעים הם הנמוכים ביותר מאז 200
ולכן יש עזיבה גדולה של ישראלים , כאלה שרואים את הנולד.כמה נושאים קשורים
1. הנתונים האמיתים של ישראל הרבה יותר גרועים ממה שפורסם
2. חרדים שהם 20 אחוז מאוכלוסית התלמידים לא נבחנו, אם היו נבחנים הם היו מקבלים אפס.
והציון הכללי היה נמוך ב20 אחוז.
3. הערבים במזרח ירושלים לא נבחנים
4. סביר שבישראל כמו בישראל הכינו את התלמידים ומורים עזרו לתלמידים,
לא רק התלמידים בישראל מרמים, גם המורים.
הציונים האמיתים הם כנראה יותר נמוכים.
5. שר החינוך המטומטם, משקיע בלימודי תנך ומוסרת ופחות מתמטיקה
זאת התוצאה.
6. במדינות איכותיות שהתלמידים ברמה גבוהה, מורים מקבלים משכורת גבוהה,
בישראל רק אנשים ברמה נמוכה, ונשים שמחפשות עבודה נוחה הולכים להיות מורים
7. שנים של מלחמות שדפקו את התלמידים + שנים של קורונה שדפקו את התלמידים
חלק גדול מהילדים היום יצאו דפוקים כשיהיו גדולים, הם לא יהיו מהנדסים ולא יהיו טייסים.
8. הציונים רק ילכו ויירדו
בעוד שבעולם משקיעים יותר ויותר בחינוך, בישראל משקיעים פחות ופחות.
9. יהיה לזה השפעה ישירה בעתיד לאיכות הכלכלה ורמת החיים.
ברכות לשר קיש מן טוכעסהישגי התלמידים בישראל במתמטיקה ובמדעים ירדו בצורה חדה בשנים האחרונות, כך עולה מתוצאות מחקר "טימס" הבינלאומי ל-2023 שפורסמו היום (רביעי).
הציונים הממוצעים של התלמידים בישראל בשני המקצועות הם הנמוכים ביותר מאז 2007.
הירידה שנרשמה בארבע השנים האחרונות בהישגי התלמידים היא החדה ביותר בקרב מדינות ה-OECD שהשתתפו במחקר – 32 נקודות בכל אחד משני תחומי הדעת.
שינוי זה חריג גם בהשוואה למדינות שאינן חברות ב-OECD.
מתוך 35 המדינות שהשתתפו בשני המחזורים האחרונים של המחקר, רק בארבע מדינות נרשמו ירידות דומות או חדות יותר, והן: בחריין, ירדן, קזחסטן ומלזיה.
במשרד החינוך ניסו לייחס את הירידה למשבר הקורונה, וטענו לקשר בין מדיניות הסגרים השמרנית, כלשונם, לבין ההידרדרות בהישגים.
עם זאת, מהנתונים עולה כי אין מתאם ברור בין אורך הסגרים לבין ההישגים.
כך, למשל, בארצות הברית ובצ'ילה הוטלו סגרים ארוכים יותר מאשר בישראל, אך הירידה בהישגים בשתי המדינות היתה מתונה יותר.
במשרד החינוך הודו כי המחקר אינו מאפשר לקבוע קשרים של סיבה ותוצאה בכל הנוגע לשינויים בהישגים, וכי ניתן להצביע רק על מתאם בין הירידה בהישגים לבין המגפה ומדיניות הסגרים.
בממוצע עולמי, ירדו הישגי התלמידים בשני המקצועות בין 11 ל-12 נקודות לעומת 32 נקודות בישראל.
צפה בקובץ המצורף 120998
המחקר נערך על ידי הארגון הבין-לאומי להערכת הישגים חינוכיים (IEA) אחת לארבע שנים.
המבחן האחרון, שתוצאותיו התפרסמו היום, נערך במאי 2023 בקרב מדגם ארצי של כ-2,500 תלמידי כיתה ח' מ-195 בתי ספר.
במדגם לא נכללו תושבי מזרח ירושלים או תלמידים מהחברה החרדית.
מבין 44 המדינות שנבדקו, ישראל דורגה במקומות ה-23 וה-25 במתמטיקה ובמדעים, בהתאמה - לעומת המקומות ה-9 וה-16 ב-2019.
פער אדיר, של יותר ממאה נקודות בשני המקצועות, נרשם בין הישגי התלמידים מרקע סוציו-אקונומי גבוה לאלה של תלמידים מרקע סוציו-אקונומי נמוך.
במדעים תלמידים מרקע גבוה קיבלו, בממוצע, 530 נקודות לעומת ציון ממוצע של 427 לתלמידים מרקע נמוך.
במתמטיקה נרשם פער גבוה אף יותר, כאשר תלמידים מרקע חזק קיבלו בממוצע 543 לעומת תלמידים מרקע נמוך שציונם הממוצע היה 424.
מבחן בינלאומי: הישגי התלמידים בישראל במתמטיקה ובמדעים הם הנמוכים ביותר מאז 2007
בשביל לדעת מחשבים טוב, צריך לדעת מתמטיקה.70 אחוז מהמתמטיקה שמלמדים לא חשובה ולא רלוונטית לרוב האנשים.
היום צריכים ללמד כלכלה - איך להתנהל עם כסף.
ומחשבים. אלה תחומים שחשובים ורלוונטים.
יש מתמטיקה שצריך.בשביל לדעת מחשבים טוב, צריך לדעת מתמטיקה.
אין דבר כזה "מתמטיקה שלא צריך".יש מתמטיקה שצריך.
אבל צריך בעיקר לעבוד על מחשב וללמד שפות תכנות.
מה שלא עושים היום.
בטח שיש. יש המון. צריך ללמד מתמטיקה לצורך ממשי של משהו - מחשבים.אין דבר כזה "מתמטיקה שלא צריך".
אלה שאומרים אחרת הם אלה שמתקשים במתמטיקה שמדמ"חניקים בקושי פוגשים בלימודיהם.
'תה יודע מה, גם אני לא מתחבר ל...תאורה שלך.בטח שיש. יש המון. צריך ללמד מתמטיקה לצורך ממשי של משהו - מחשבים.
ולא כמו היום בכללי/ תאורתי. בגלל זה רוב האנשים לא מתחברים לזה.
היום בעידן ה-AI, מתכנת שאין לו ידע במתמטיקה יהיה חסר ערך.יש מתמטיקה שצריך.
אבל צריך בעיקר לעבוד על מחשב וללמד שפות תכנות.
מה שלא עושים היום.
אגב, מבחינתי, כששר החינוך בולם התקדמות מהירה של תלמיד, הוא לא שר שמקדם קידמה אלא בינוניות ועל כן, מתויג מבחינתי באופן אוטומטי כשר חינוך גרוע.אם אני לא טועה, שי פירון הגביל את זה כשהיה שר החינוך.
תמיד אמרתי ואחזור על זה כל הזמן, שעם כל התלונות שהיו על זבולון המר ז"ל, הוא היה הרע במיעוטו בשרי החינוך שהיו לנו עד הלום ומאז שתיק החינוך עבר למרץ, התחילו ההגרלות של מקצועות הבגרות ומאז החינוך רק הדרדר.
בן כמה אתה?בהשוואה להיום, זבולון המר ז"ל עלה עליהם במספר דרגות.
שר החינוך החשוב ביותר היה זלמן ארן.אגב, מבחינתי, כששר החינוך בולם התקדמות מהירה של תלמיד, הוא לא שר שמקדם קידמה אלא בינוניות ועל כן, מתויג מבחינתי באופן אוטומטי כשר חינוך גרוע.
מה שאהבתי אצל בנט בדומה למה שכתבת (נוסטלגיה), זה שהוא פיתח תוכניות לעידוד 5 יח"ל במתמטיקה.
לגבי שר חינוך טוב, למרות כל המירמור עליו כאשר כיהן, בהשוואה להיום, זבולון המר ז"ל עלה עליהם במספר דרגות.
אל תשווה הקמת בתי ספר למשהו שכבר מגובש וצריך לשנות.שר החינוך החשוב ביותר היה זלמן ארן.
זה שאלות של כיתה ח'? לא יאמן... אלה דברים שצריך לדעת בכיתה ג'...פרסמו שאלות מהמבחן שהיה:
תצליחו איפה שכשלו תלמידי כיתה ח'? בחנו את עצמכם בשאלות מהמבחן הבינ"ל
"שכבה של 150 תלמידים נכשלת במתמטיקה? זו תעודת עניות": תיכוניסטיות סיפרו לאולפן ynet על הקשיים בצל המלחמה והשביתות - ועל רקע הצניחה בדירוג במבחן TIMMS. נסו אתם לפתור 6 שאלות במדעים ומתמטיקה מהמבחןwww.ynet.co.il
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.