תלוש שכר או חשבונית מס, וכמה ?

מצב
הנושא נעול.

A l o n Y

New member
תלוש שכר או חשבונית מס, וכמה ?

תלוש שכר או חשבונית מס, וכמה ?
שלום. אני עוסק מורשה ,והגשתי קורות חיים לחברת תוכנה. מקווה שהשאלה שלי תהיה ברורה ,בעיקרון,עדיין לא סגור,כיצד תהיה צורת התשלום,אם אני אעבוד אצלם, בחשבונית מס, (אני עוסק מורשה) , או תלוש שכר רגיל. והשאלה שלי, מאחר שעדיין לא סיכמנו שכר. וצורת תשלום. רציתי לדעת, על ההבדלים . (הבדל ברור הוא,אני חושב, שבחשבונית מס,אין בכלל יחס של עובד מעביד וכל התנאים שבאים עם זה - הבראה,מחלה,פיצוי פיטורים) ודבר החשוב שרציתי לשאול, אם נניח ,הייתי סוגר איתם על 10 נטו (לדוגמא) בתלוש שכר , האם דרך חשבונית מס,אפשר לבקש יותר ? (מקווה שאני ברור כאן) כלומר,האם תלושי שכר של 10 נטו, "יקר" יותר, מאשר חשבונית מס של 10000(ללא מע"מ) ? אם כן,(וזאת השאלה :) בעצם ) -כמה שווים 10 נטו בתלושי שכר, כאשר מוציאים חשבונית מס ?
 

שיר ורד

New member
השאלה הרבה יותר מורכבת

תלוש שכר או חשבונית מס, וכמה ?
שלום. אני עוסק מורשה ,והגשתי קורות חיים לחברת תוכנה. מקווה שהשאלה שלי תהיה ברורה ,בעיקרון,עדיין לא סגור,כיצד תהיה צורת התשלום,אם אני אעבוד אצלם, בחשבונית מס, (אני עוסק מורשה) , או תלוש שכר רגיל. והשאלה שלי, מאחר שעדיין לא סיכמנו שכר. וצורת תשלום. רציתי לדעת, על ההבדלים . (הבדל ברור הוא,אני חושב, שבחשבונית מס,אין בכלל יחס של עובד מעביד וכל התנאים שבאים עם זה - הבראה,מחלה,פיצוי פיטורים) ודבר החשוב שרציתי לשאול, אם נניח ,הייתי סוגר איתם על 10 נטו (לדוגמא) בתלוש שכר , האם דרך חשבונית מס,אפשר לבקש יותר ? (מקווה שאני ברור כאן) כלומר,האם תלושי שכר של 10 נטו, "יקר" יותר, מאשר חשבונית מס של 10000(ללא מע"מ) ? אם כן,(וזאת השאלה :) בעצם ) -כמה שווים 10 נטו בתלושי שכר, כאשר מוציאים חשבונית מס ?
השאלה הרבה יותר מורכבת
ושיטת תשלום השכר, לא בהכרח קובעת את קיומם או אי קיומם של יחסי עובד מעביד. ישנם הרבה גורמים שעשויים להפשיע על קיום יחסי עובד מעביד (לקוחות נוספים של העובד, מחויבות /אי מחויבות למצוא מחליף בימי מחלה, מקום ביצוע ההעבודה, שימוש בציוד של המעביד או של העובד וכדומה). גם שאלתך השניה מורכבת, אך בגדול לא משוים תלוש נטו לחשבונית אלא דווקא תלוש ברוטו. (כי מהחשבונית מורידים לך את המיסים ומתלוש נטו כבר הורידו את המיסים). תלוש ברוטו יקר יותר למעביד כי צריך לשקלל הוצאות סוציאליות (בהתאם למוסכם בחוזה העבודה) ומחיוביות על פי חוק (חופשה שנתית, דמי הבראה, פצויי פיטורים, דמי מחלה, הפרשי שכר בגין מילואים וכן מיסים המוטלים על המעסיק כמו מס מעסיקים והפרשת המעסיק לביטוח לאומי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה