תלונה על זאפ השוואת מחירים

אבי 6701

New member
תלונה על זאפ השוואת מחירים


אני בעל חנות ברשת, ומפרסם את מוצריי בזאפ השוואת מחירים זה כשנתיים. למי שלא יודע בעלי חנויות בזאפ משלמים על כל קליק שעושים על מוצר שלהם, במקרה שלי 60 אגורות.דהיינו אם מישהו נכנס לזאפ מתעניין במוצר ולוחץ עליו 10פעמים מאיי פי שונים נאמר - עבודה/בית/פלאפון. גם אם לא קנה יעלה לי 6 ש"ח. חשוב גם לציין כי זאפ העלו לי את דמי הקליק כ- 3 פעמים חד צדדית (פשוט הודיעו בחשבונית).
מקובל כי פרסום עולה כסף ואין ספק כי האתר הוא מביא לקוחות. אבל הגעתי למסקנה כי זאפ מתנהג בצורה כזו כי הוא פשוט מונופול! אין להם מתחרים ותאמינו לי בדקתי, יש אתר שנקרא כמה (kama) השוואת מחירים, אבל הוא ממש לא תחרות לדוגמה מוצר שנמכר שם מופיע בחנות אחת לעומת 20 חנויות בזאפ!!
שלא לדבר על המגוון. מה דעתכם בנושא?
רק שתבינו את החמדנות שלהם, כל העלאות המחיר שלהם בסופו של דבר גורמות לי לגלגל את המחיר על הלקוח כדי שארוויח כמה גרושים.
אבל כאמור, אין חלופות אחרות
חבר שניסה להוסיף את חנותו הוירטואלית אליהם ופנה כחנות חדשה נענה כי המחיר לקליק הוא 70 אגורות, ודמי שימוש חודשיים 99 ש"ח !! כך שאני יחסית יצאתי בזול.
 

אבי 6701

New member
אני באמת אכתוב לו אגב זאפ שייכת לאייפקס


אני באמת אכתוב לו. המנהלים שם מרוויחים שכר גבוה מאוד, וכנראה עקב כך וחוסר תחרות מעלים את המחירים . ונותנים שירות גרוע.
אגב זאפ שייכת לאייפקס מ2015, בראשות זהבית כהן שהרסה את תנובה
 

trilliane

Member
מנהל
זה די יקר בהתחשב בכך שרבים משתמשים בזאפ כסוג של מנוע חיפוש

או ליתר דיוק אינדקס, ונכנסים בעיקר כדי להתרשם ממפרט המוצר (הפירוט בזאפ לא בהכרח מספק) ולא בהכרח מתכוונים לקנות... (בדיוק כמו לקוחות שנכנסים לעשות סיבוב בחנות פיזית ולהתרשם, רק שעל כניסה כזאת לא משלמים פרטנית).

רבים כבר למדו שלא כולם נמצאים בזאפ ולכן מחפשים גם בגוגל (ולא פעם מוצאים יותר בזול) אבל לא כולם יודעים/עושים זאת ואין ספק שלמותג חזק כמו זאפ יש השפעה וכוח. צריך להחליט מה עדיף... לכל עסק יש הוצאות פרסום, וכמו כל הוצאה, גם הן מגולגלות על הלקוחות כמובן. השאלה היא רק אם הפרסום הזה מצדיק את עצמו. אולי שווה לבחון אפשרות של קידום האתר בגוגל, ייתכן שזה יהיה משתלם יותר.

בכל מקרה חוק הגנת הצרכן לא חל לגביך כי אינך צרכן אלא עסק, כך שמדובר פה בחוזה בין עסקים. בדוק מה כתוב בחוזה לגבי העלאת מחירים ואולי כדאי גם לקבל ייעוץ משפטי.
 

אבי 6701

New member
מסכים איתך יחסית לכניסות הקניות נמוכות


הרבה נכנסים לזאפ, וגם אני כדי להתרשם ממוצרים שונים. אבל זו השיטה שלהם חיוב על קליק, שאת מחירו הם מעלים במרץ כל הזמן.
לגבי קידום בגוגל אני באמת אבדוק את הנושא.
לעניין החוק. לדעתי הם צריכים להיות מוגדרים כמונופול בתחום השוואת המחירים, כי אין להם מתחרים בתחום בלי קשר אם אני צרכן או לא (אני אגב עסק שצורך מהם פרסום)
 

ב ר ז י ל י

Member
מנהל
איני בטוח שהם בחזקת מונופול

הם תפסו נישה מסוימת בתחום השוואת מחירים אבל האתר כמה זה מתחרה רציני בהם, שלא לדבר על גוגל שמי שמחפש מוצר ורוצה להשוות מחיר מחפש בדרך כלל קודם כל שם.
ואם ברצונך שיוגדרו כמונופול כדאי שתפנה לרשות ההגבלים העיסקיים.
 

אבי 6701

New member
ברזילי האתר כמה ממש לא מתחרה רציני


ברזילי האתר כמה ממש לא מתחרה רציני
ואני בדקתי
קח דוגמה לכל מוצר שתרצה, ותראה שיש ב"כמה" חנות אחת, ולאותו מוצר או קטגוריה בזאפ יש 18-19 חנויות. זו תחרות?
ולגבי גוגל, הרבה אנשים נכנסים לזאפ לפני גוגל, וגם זה לא בדיוק אותו הדבר.
גוגל הוא מנוע חיפוש, וזאפ הוא אתר השוואת מחירים
 

ב ר ז י ל י

Member
מנהל
אתה בטוח?

אתה מסתכל בעיקר על העסק שלך.
נסה לראות שרותי טלפון סלולרי, טלביזיה בכבלים ולווין, טלפון קו, חתימה על עיתון (אלו דברים שחיפשתי אישית אבל אני בטוח שיש הרבה דוגמאות נוספות) ,כמה" כולל את כולם וההשוואה בו מקיפה הרבה יותר מזאפ.
 

trilliane

Member
מנהל
חיזקת את דבריו: "כמה זה" מתמקד בשירותים, "זאפ" מתמקד במוצרים

 

trilliane

Member
מנהל
אז למה שלא תהיה אותה חנות אחת? אם המחיר טוב, אולי שווה לנסות

 

רוב הזמן נח

Well-known member
אתר זאפ לא מפרסם מוצרים

הוא אמור לשקף את מחירי השוק לגבי מה שקיים בשוק. אם הוא התחיל להציג מוצרים רק למי שמשלם לו, הוא הפך לאתר מזויף.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
נשמע מוזר שלוקחים לך כסף רק כי המוצר שלך שם

זה כמו שגוגל יקחו מאתרים כסף כי הם מופיעים בתוצאות החיפוש שלהם.
האתר אמור לשקף את השוק ואת המחירים ולהרוויח בדרכים עקיפות (פרסומות למשל)
אם הוא התחיל לבקש דמי חסות רק על זה שהוא מועיל בטובו לשים שם מוצר של מישהו, הוא חורג מהתנאים המקובלים.
&nbsp
הרי אם בעלי עסקים יתחילו לסרב לשלם לו, לא יהיה שם כלום. מלכתחילה האתר צריך אותם . אם זה הפך להיות להיפך, אז יש כאן עיוות רציני.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Member
מנהל
זאפ אינו מנוע חיפוש כמו גוגל אלא אינדקס בתשלום

כמו מדריכים שמפרסמים עסקים ששילמו להם, בדיוק כך. לא מדובר ב"דמי חסות" אלא בדמי שירות. גם בדפי זהב קיים שירות דומה וגם באתרים כמו REST שהוא אינדקס מסעדות (ששייך לדפי זהב). האתר לא "מועיל בטובו", משלמים לו על זה. מי שלא רוצה לשלם, לא נמצא שם. גם בגוגל יש תוצאות ממומנות, אגב, ועל החינם של גוגל עסקים מוציאים הון כדי להיות בעמוד הראשון (זה נקרא "קידום אתרים" וזו תעשייה שלמה).
&nbsp
נכון, גם זאפ צריך עסקים כדי להתקיים, אבל באותה מידה אתה יכול לומר זאת על קניון שצריך עסקים כדי להתקיים; אז הוא צריך לתת את השכירות בחינם? לפעמים יש הנחות והטבות לעסקים שרוצים ביקרם, אבל בעיקרון שני הצדדים צריכים זה את זה, ומכיוון שיש צד שמספק שירות (פרסום) וצד שני שרוצה בו, הצד שצורך את השירות משלם לבעלי הפלטפורמה.
&nbsp
גם באיביי כל המוכרים והחנויות משלמים עלויות פרסום ואחוז מתוך המכירה ומי שלא רוצה לא חייב להיות שם... אבל זו פלטפורמה בעלת מוניטין שמושכת לקוחות ולכן רבים רוצים להיות בה כדי שימצאו אותם בקלות. אם אתה לא שם (וזה נכון גם לגבי זאפ) אתה צריך למשוך אחרים באופן עצמאי, כלומר כך או כך אתה משקיע בפרסום. אין קסמים בשיווק. פרסום הוא שירות בסיסי לכל עסק, ועל שירות משלמים (כך או אחרת).
 

רוב הזמן נח

Well-known member
בקיצור, עשיתי חיפוש בזאפ ולחצתי על כל מיני קישורים..

וזה חייב בתשלום את אלה שקשורים אליהם בלי שאני קניתי כלום או בכלל התכוונתי לקנות. לדעתי זאת שיטה גרועה מאוד.

לגוגל אפשר לשלם ואז גוגל רושם שזה קישור ממומן.
אפשר גם לעשות קידום אתרים. אבל מי שמחפש בגוגל ולא משתמש מאתמול במחשב בפעם הראשונה, יודע לחפש בגוגל יותר ספציפי ולמצא מה שיש בלי קשר לקידום שאולי עשו או לא עשו לאתר.

לכן גוגל הוא בסדר בעניין הזה וזאפ לא.
 

trilliane

Member
מנהל
אם לדעתך זו שיטה גרועה מאוד, אל תפרסם אצלם... אין חובה כזאת

לא כל החנויות מפורסמות בזאפ.
&nbsp
אין כאן שאלה של "גוגל בסדר" ו"זאפ לא"; אלה אתרים שונים שמספרים שירותים שונים במודל כלכלי שונה.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
כמה מהאנשים שמחפשים בזאפ יודעים שמה שיש שם

נמצא שם רק כי הם שילמו לזאפ?
&nbsp
זה אמור להיות אתר השוואת מחירים. לא אתר שמפרסם מוצרים למי ששילם לו.
&nbsp
יש כאן גנבת דעת של הציבור. משתמש רגיל שניכנס לשם להשוות מחירים נכנס בידיעה שהאתר משקף לו את מה שקיים בשוק. כשהאמת היא שהאתר משקף לו רק את המוצרים ששילמו על מנת שיוצגו שם.
&nbsp
המחוקק צריך לתת על זה את הדעת.
 

trilliane

Member
מנהל
כל מי שמתעניין או אפילו מחפש גם בגוגל. למה זה משנה?

זה אמור להיות מה שהוא רוצה; זה לא מלכ"ר לתועלת הציבור.
אני לא מסכימה איתך שמדובר ב"גנבת דעת"; אבל אם אתה חושב שהמחוקק צריך לתת על זה את הדעת, פנה למחוקק.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
הפניה למחוקק זה באחריות בעלי העסקים.

אתר זאפ יכל להיות כמו גוגל ותמורת תשלום לקדם מוצרים בנוסף להצגה הרגילה שלהם באתר ולרשום שזה מוצר מקודם.
ואת יתר המוצרים לשקף באתר לפי מה שקיים בשוק.

תארי לך שממחר מי שלא ישלם לגוגל לא יופיע בתוצאות החיפוש שלו?
 
למעלה