תלונה לרכבת ישראל על רכבת שיצאה לפני הזמן , והתגובה ההזויה

מצב
הנושא נעול.
תלונה לרכבת ישראל על רכבת שיצאה לפני הזמן , והתגובה ההזויה

תלונה לרכבת ישראל על רכבת שיצאה לפני הזמן , והתגובה ההזויה
שלום, אני תושב חדרה . נוסע קבוע ברכבת למרכז , לעבודה .
לפני כמה ימים הגעתי לתחנת רכבת , בזמן, לתפוס רכבת והרכבת שלי יצאה לפני הזמן , מדהים !!
אנ י עומד בתחנה רואה את הרכבת מתרחקת , והשעונים המדוייקים שעל הרציף, עוד לא הגיעו לזמן שבו הרכבת צריכה להגיע . כמובן , כתוצאה מזה , אחרתי לעבודה .
שלחתי תלונה לרכבת , התשובה הלקונית שלהם היא מהממת !!
כאילו הם לא מבינים מה הבעיה !!
אני מצרף ...



08/02/2015
י"ט/שבט/תשע"ה
פניה מס': 334664
בלי לפגוע בזכויות
לכבוד
*********
שלום רב,
הנדון: פנייתך לרכבת ישראל
פנייתך התקבלה במשרדי רכבת ישראל מחלקת פניות הציבור. -
תודה על פנייתך לרכבת ישראל, וצר לי על אי הנעימות שנגרמה לך כמפורט בפנייתך.
מבדיקת העובדות על פי הרישומים שלנו, עולה כי בתאריך 10.12.14 בנסיעה אותה ציינת
בקו חדרה/תל אביב, רכבת 225 אכן יצאה לפני הזמן. כמו כן עולה כי הרכבת הבאה
שמספרה 701 אשר יצאה מחדרה בשעה 7:09 הגיעה באיחור של פחות מחצי שעה מזמן
ההגעה המתוכנן של רכבת 225 לת"א.
רכבת ישראל, כחברה ממשלתית, פועלת מתוקף תקנות משרד התחבורה. במסגרת הוראות
אלו נקבע כי זכאות לפיצוי הינה במקרה בו איחור רכבת עלה על 30 דקות. הפיצוי הניתן הינו
כרטיס נסיעה חלופי באותו הקו. במקרה של איחור העולה על שעה הפיצוי הינו בדמות 2
כרטיסי נסיעה.
כחברה הממומנת רובה ככולה מכספי ציבור אין אנו רשאים לחרוג מהוראות אלו.
לאור בדיקתנו כמפורט מעלה, לא נוכל לפצותך בגין איחור רכבת.
לשירותך בכל עת.
בכבוד רב,
מלכה
מחלקת פניות הציבור
 

olli3

New member
מנהל
זה כבר דיי בוטל על ידי בית המשפט. אבל החוק עדיין קיים

תלונה לרכבת ישראל על רכבת שיצאה לפני הזמן , והתגובה ההזויה
שלום, אני תושב חדרה . נוסע קבוע ברכבת למרכז , לעבודה .
לפני כמה ימים הגעתי לתחנת רכבת , בזמן, לתפוס רכבת והרכבת שלי יצאה לפני הזמן , מדהים !!
אנ י עומד בתחנה רואה את הרכבת מתרחקת , והשעונים המדוייקים שעל הרציף, עוד לא הגיעו לזמן שבו הרכבת צריכה להגיע . כמובן , כתוצאה מזה , אחרתי לעבודה .
שלחתי תלונה לרכבת , התשובה הלקונית שלהם היא מהממת !!
כאילו הם לא מבינים מה הבעיה !!
אני מצרף ...



08/02/2015
י"ט/שבט/תשע"ה
פניה מס': 334664
בלי לפגוע בזכויות
לכבוד
*********
שלום רב,
הנדון: פנייתך לרכבת ישראל
פנייתך התקבלה במשרדי רכבת ישראל מחלקת פניות הציבור. -
תודה על פנייתך לרכבת ישראל, וצר לי על אי הנעימות שנגרמה לך כמפורט בפנייתך.
מבדיקת העובדות על פי הרישומים שלנו, עולה כי בתאריך 10.12.14 בנסיעה אותה ציינת
בקו חדרה/תל אביב, רכבת 225 אכן יצאה לפני הזמן. כמו כן עולה כי הרכבת הבאה
שמספרה 701 אשר יצאה מחדרה בשעה 7:09 הגיעה באיחור של פחות מחצי שעה מזמן
ההגעה המתוכנן של רכבת 225 לת"א.
רכבת ישראל, כחברה ממשלתית, פועלת מתוקף תקנות משרד התחבורה. במסגרת הוראות
אלו נקבע כי זכאות לפיצוי הינה במקרה בו איחור רכבת עלה על 30 דקות. הפיצוי הניתן הינו
כרטיס נסיעה חלופי באותו הקו. במקרה של איחור העולה על שעה הפיצוי הינו בדמות 2
כרטיסי נסיעה.
כחברה הממומנת רובה ככולה מכספי ציבור אין אנו רשאים לחרוג מהוראות אלו.
לאור בדיקתנו כמפורט מעלה, לא נוכל לפצותך בגין איחור רכבת.
לשירותך בכל עת.
בכבוד רב,
מלכה
מחלקת פניות הציבור
זה כבר דיי בוטל על ידי בית המשפט. אבל החוק עדיין קיים
והרכבת אכן צריכה ללכת לפי החוק.

אבל, קודם כל, על פי התקנות בחוק המסילות נרשם שהפיצוי יהיה בדמות כרטיס נסיעה במידה והרכבת מאחרת בחצי שעה או יותר, זה לא משנה אם אתה רוכש חופשי חודשי (גמיש 30) או חופשי שבוע ואין לך מה לעשות עם כרטיס נסיעה בודד...

כך שאין כל התייחסות לגבי רכבת שהקדימה. אם היא הקדימה, על פי הנהלים זה בסדר גמור - תקין לחלוטין ואין כל עילה לפצות.

בית המשפט העליון קבע כי ניתן לתבוע את רכבת ישראל (החוק שנכתב על הפיצויים נכתב בצורה של מציאת הסדר שימנע מלקוחות הרכבת לתבוע את הרכבת), כי אנשים נפגעים לא רק מהזמן שאבד אלא מאיחור לעבודה, במקרים מסויימים פספוס טיסה וכו'.

אם אתה רוצה לקבל פיצוי (וזה משתלם ולא בירוקרטי), עליך להגיש תביעה בבית הדין לתביעות קטנות באיזור מגוריך.

אני מצרף כאן את התקנות (סעיף 4 הוא הרלוונטי ביותר עבורך): http://nohal.mot.gov.il/נוהל פיצוי בגין איחור.aspx

שים לב לסעיף 4.1.1.3 שהכי קרוב למה שקרה לך. אם בוטלה רכבת ונאלצת לנסוע ברכבת הבאה, החישוב לגבי פיצוי יהיה כמו בסעיפים שמעל סעיף זה. קרי על איחור של 30 דקות או יותר כרטיס נסיעה ועל איחור של שעה ויותר שתי כרטיסים.

הסתכל בתקנות מסילות הברזל - תנאי נסיעה ברכבת (התש"ס - 2000), סעיף 8 וכותרתו "תביעת רכבת": http://www.dariacanaff.com/?p=703

אתה למד מכך, שתפרו את הפיצוי בחוק ולכן הרכבת לא יכולה לפצות אותך אלא אם כן, מה שמתואר בסעיפים אלו קרה או שבית המשפט יקבע אחרת (והוא קבע, אבל צריך להגיש תביעה).

זאת החלטת בית המשפט העליון כי הנוסעים רשאים לתבוע את הרכבת על איחורים: http://www.takdin.co.il/Pages/Article.aspx?artId=4271095

והנה פסק דין לדוגמא בו אדם מן השורה תבע את הרכבת על איחורים שבגינן הוא איבד שעות עבודה (שהצטברו לימי עבודה) וכו': http://www.fridmanwork.com/x644.html אני ממליץ בחום לקרוא את תענות הנתבעת (רכבת ישראל) ולאחר מכן שים לב להוכחת דבריה של הרכבת (לא הוכיחה וגם לא יכולה להוכיח ברוב המוחלט של המקרים). לאחר דברים אלו, ב"דיון ומסקנות" אתה תבין מדוע השופט מצדד בתובע ומסביר את מה שכולנו יודעים, שזה לא הגיוני לפצות נוסע על פי מה שנכתב בחוק. אני ממליץ בחו םלקרוא מילה במילה מ"דיון ומסקנות", כי את הדברים האלו תוכל לטעון בדיוק בתביעתך.

יש עוד פסקי דין רבים כנגד הרכבת על איחורים, נסיעות שלא בוצעו, רכבות שבוטלו וכו'. לעניינך, מדובר בעצם ברכבת שיצאה לפני הזמן ואין לדרוש ממך להגיע לרציף זמן רב לפני זמן היציאה המדוייק של הרכבת עליו היא מוכרחת לעמוד בדיוק מופתי. זאת מכיוון שתמיד חוזרת המנטרה כי הנוסע מתבסס על לוח זמנים שאינו תלוי בבעיות כבישים, מכיוון שהרכבת נוסעת בתשתית נפרדת - מסילות. ולכן הנוסע מתאים את עצמו ואת סדר יומו ללוח הזמנים של הרכבת וכשהיא לא עומדת בו, נגרם לנוסע נזק.
 
שאלת תם: אם הרכבת היא חברה ציבורית

תלונה לרכבת ישראל על רכבת שיצאה לפני הזמן , והתגובה ההזויה
שלום, אני תושב חדרה . נוסע קבוע ברכבת למרכז , לעבודה .
לפני כמה ימים הגעתי לתחנת רכבת , בזמן, לתפוס רכבת והרכבת שלי יצאה לפני הזמן , מדהים !!
אנ י עומד בתחנה רואה את הרכבת מתרחקת , והשעונים המדוייקים שעל הרציף, עוד לא הגיעו לזמן שבו הרכבת צריכה להגיע . כמובן , כתוצאה מזה , אחרתי לעבודה .
שלחתי תלונה לרכבת , התשובה הלקונית שלהם היא מהממת !!
כאילו הם לא מבינים מה הבעיה !!
אני מצרף ...



08/02/2015
י"ט/שבט/תשע"ה
פניה מס': 334664
בלי לפגוע בזכויות
לכבוד
*********
שלום רב,
הנדון: פנייתך לרכבת ישראל
פנייתך התקבלה במשרדי רכבת ישראל מחלקת פניות הציבור. -
תודה על פנייתך לרכבת ישראל, וצר לי על אי הנעימות שנגרמה לך כמפורט בפנייתך.
מבדיקת העובדות על פי הרישומים שלנו, עולה כי בתאריך 10.12.14 בנסיעה אותה ציינת
בקו חדרה/תל אביב, רכבת 225 אכן יצאה לפני הזמן. כמו כן עולה כי הרכבת הבאה
שמספרה 701 אשר יצאה מחדרה בשעה 7:09 הגיעה באיחור של פחות מחצי שעה מזמן
ההגעה המתוכנן של רכבת 225 לת"א.
רכבת ישראל, כחברה ממשלתית, פועלת מתוקף תקנות משרד התחבורה. במסגרת הוראות
אלו נקבע כי זכאות לפיצוי הינה במקרה בו איחור רכבת עלה על 30 דקות. הפיצוי הניתן הינו
כרטיס נסיעה חלופי באותו הקו. במקרה של איחור העולה על שעה הפיצוי הינו בדמות 2
כרטיסי נסיעה.
כחברה הממומנת רובה ככולה מכספי ציבור אין אנו רשאים לחרוג מהוראות אלו.
לאור בדיקתנו כמפורט מעלה, לא נוכל לפצותך בגין איחור רכבת.
לשירותך בכל עת.
בכבוד רב,
מלכה
מחלקת פניות הציבור
שאלת תם: אם הרכבת היא חברה ציבורית
אז לחברה ציבורית יש יועץ משפטי, וכאשר סוגיה מגיעה ליועץ המשפטי דעתו היא דעה חלוטה כלומר החברה חייבת לבצע את ההוראה כפי שהוא פירש אותה...
&nbsp
אז למה הסוגיה לא מובאת בפני היועץ המשפטי של הרכבת?
 
הבקרה התפעולית על האוטובוסים הייתה מזמן קונסת את הנהג והחברה

תלונה לרכבת ישראל על רכבת שיצאה לפני הזמן , והתגובה ההזויה
שלום, אני תושב חדרה . נוסע קבוע ברכבת למרכז , לעבודה .
לפני כמה ימים הגעתי לתחנת רכבת , בזמן, לתפוס רכבת והרכבת שלי יצאה לפני הזמן , מדהים !!
אנ י עומד בתחנה רואה את הרכבת מתרחקת , והשעונים המדוייקים שעל הרציף, עוד לא הגיעו לזמן שבו הרכבת צריכה להגיע . כמובן , כתוצאה מזה , אחרתי לעבודה .
שלחתי תלונה לרכבת , התשובה הלקונית שלהם היא מהממת !!
כאילו הם לא מבינים מה הבעיה !!
אני מצרף ...



08/02/2015
י"ט/שבט/תשע"ה
פניה מס': 334664
בלי לפגוע בזכויות
לכבוד
*********
שלום רב,
הנדון: פנייתך לרכבת ישראל
פנייתך התקבלה במשרדי רכבת ישראל מחלקת פניות הציבור. -
תודה על פנייתך לרכבת ישראל, וצר לי על אי הנעימות שנגרמה לך כמפורט בפנייתך.
מבדיקת העובדות על פי הרישומים שלנו, עולה כי בתאריך 10.12.14 בנסיעה אותה ציינת
בקו חדרה/תל אביב, רכבת 225 אכן יצאה לפני הזמן. כמו כן עולה כי הרכבת הבאה
שמספרה 701 אשר יצאה מחדרה בשעה 7:09 הגיעה באיחור של פחות מחצי שעה מזמן
ההגעה המתוכנן של רכבת 225 לת"א.
רכבת ישראל, כחברה ממשלתית, פועלת מתוקף תקנות משרד התחבורה. במסגרת הוראות
אלו נקבע כי זכאות לפיצוי הינה במקרה בו איחור רכבת עלה על 30 דקות. הפיצוי הניתן הינו
כרטיס נסיעה חלופי באותו הקו. במקרה של איחור העולה על שעה הפיצוי הינו בדמות 2
כרטיסי נסיעה.
כחברה הממומנת רובה ככולה מכספי ציבור אין אנו רשאים לחרוג מהוראות אלו.
לאור בדיקתנו כמפורט מעלה, לא נוכל לפצותך בגין איחור רכבת.
לשירותך בכל עת.
בכבוד רב,
מלכה
מחלקת פניות הציבור
הבקרה התפעולית על האוטובוסים הייתה מזמן קונסת את הנהג והחברה
אני מבין מכאן שהבקרה התפעולית אינה חלה על רכבת ישראל...
 
יש בקרה על הרכבת?

הבקרה התפעולית על האוטובוסים הייתה מזמן קונסת את הנהג והחברה
אני מבין מכאן שהבקרה התפעולית אינה חלה על רכבת ישראל...
יש בקרה על הרכבת?
ביום שבו יקנסו נהג קטר הרכבת תושבת לאלתר.
&nbsp
אגב, אם אני לא טועה ברכבת מי שקובע מעשית את שעת היציאה זה הפקח.. כי הפקח סוגר את הדלתות... אז הפקח אשם ולא הנהג.. נכון?
 

Mister Eli

New member
בגלל שפקח סגר את הדלת, והנהג לא הציץ בויזה ובסימנור

יש בקרה על הרכבת?
ביום שבו יקנסו נהג קטר הרכבת תושבת לאלתר.
&nbsp
אגב, אם אני לא טועה ברכבת מי שקובע מעשית את שעת היציאה זה הפקח.. כי הפקח סוגר את הדלתות... אז הפקח אשם ולא הנהג.. נכון?
בגלל שפקח סגר את הדלת, והנהג לא הציץ בויזה ובסימנור
קרתה התאונה בנתניה.
פקח לא מחליט שעת יציאה, לנהג יש ויזה מסודרת שבה מפורט הכל. וגם אם לנהג יש סימנור ירוק, זה בהחלט לא אומר שמותר לו לצאת לפני הזמן מהתחנה!
 

Ofekalef1

New member
על מה? על הקדמה?

הבקרה התפעולית על האוטובוסים הייתה מזמן קונסת את הנהג והחברה
אני מבין מכאן שהבקרה התפעולית אינה חלה על רכבת ישראל...
על מה? על הקדמה?
בב"ש אוטובוסים יוצאים לפני הזמן באופן קבוע כבר תקופה ארוכה.
 
עמידה בלו"ז = לצאת בזמן. לא באיחור ולא מוקדם יותר

על מה? על הקדמה?
בב"ש אוטובוסים יוצאים לפני הזמן באופן קבוע כבר תקופה ארוכה.
עמידה בלו"ז = לצאת בזמן. לא באיחור ולא מוקדם יותר
אם אדם יודע שהאוטובוס/רכבת יוצאים בשעה X, הוא צריך להגיע לתחנה מעט לפני השעה הזו, אבל אמור לסמוך על זה שלא יברחו לו כי הוא הקדים רק ב-2 דקות ולא ב-4.

לפני כמה חודשים, בנסיעה של קו 386 מערד לב"ש ב-9:15 הייתה דוגמא קיצונית לעקרון הזה. הנסיעה הזו באופן תמידי עמוסה, ובמיוחד בימי ראשון. באותה הפעם היה עומס חריג אפילו ביחס לנורמה הלא-נורמלית. בשעה 9:10 האוטובוס היה מלא בישיבה פלוס עשרת הנוסעים שמותר להסיע בעמידה. הנהג פשוט סגר את הדלתות, והמתין ברציף עד לשעה 9:15, כאשר מחוץ לאוטובוס מחכים עוד עשרה נוסעים בערך. זה אולי נשמע טיפשי שהוא מחכה בתחנה מלא לעייפה כשברור שאפשר לצאת לדרך. אבל, זה האוטובוס של 9:15- לא האוטובוס של 9:10, לא של 9:14 ולא של 9:16. זה שהיה צריך להיות עוד אוטובוס בקו הזה, זו כבר סוגיה אחרת.
בקיצור- אם הנהג הזה מחכה לשעת היציאה הנקובה למרות שהוא יודע בבטחון של 100% שאף נוסע לא יעלה עליו עד לשעה זאת, קל וחומר שהנהג/פקח ברכבת צריכים להמתין לשעה הנקובה.
 

Ofekalef1

New member
לא חולק ולו לרגע על הדברים שלך (ולהיפך, אני מנסה להילחם נגד)

עמידה בלו"ז = לצאת בזמן. לא באיחור ולא מוקדם יותר
אם אדם יודע שהאוטובוס/רכבת יוצאים בשעה X, הוא צריך להגיע לתחנה מעט לפני השעה הזו, אבל אמור לסמוך על זה שלא יברחו לו כי הוא הקדים רק ב-2 דקות ולא ב-4.

לפני כמה חודשים, בנסיעה של קו 386 מערד לב"ש ב-9:15 הייתה דוגמא קיצונית לעקרון הזה. הנסיעה הזו באופן תמידי עמוסה, ובמיוחד בימי ראשון. באותה הפעם היה עומס חריג אפילו ביחס לנורמה הלא-נורמלית. בשעה 9:10 האוטובוס היה מלא בישיבה פלוס עשרת הנוסעים שמותר להסיע בעמידה. הנהג פשוט סגר את הדלתות, והמתין ברציף עד לשעה 9:15, כאשר מחוץ לאוטובוס מחכים עוד עשרה נוסעים בערך. זה אולי נשמע טיפשי שהוא מחכה בתחנה מלא לעייפה כשברור שאפשר לצאת לדרך. אבל, זה האוטובוס של 9:15- לא האוטובוס של 9:10, לא של 9:14 ולא של 9:16. זה שהיה צריך להיות עוד אוטובוס בקו הזה, זו כבר סוגיה אחרת.
בקיצור- אם הנהג הזה מחכה לשעת היציאה הנקובה למרות שהוא יודע בבטחון של 100% שאף נוסע לא יעלה עליו עד לשעה זאת, קל וחומר שהנהג/פקח ברכבת צריכים להמתין לשעה הנקובה.
לא חולק ולו לרגע על הדברים שלך (ולהיפך, אני מנסה להילחם נגד)
מה שציינתי זה שהבקרה התפעולית לא הייתה קונסת מזמן את הנהג והחברה אם זו הייתה חברת אוטובוסים, ולראייה - בחברת מטרודן זו תופעה נרחבת כבר זמן רב.
 

Ofekalef1

New member
אגב, המקרה שכתבת כאן נראה לי דבילי.

עמידה בלו"ז = לצאת בזמן. לא באיחור ולא מוקדם יותר
אם אדם יודע שהאוטובוס/רכבת יוצאים בשעה X, הוא צריך להגיע לתחנה מעט לפני השעה הזו, אבל אמור לסמוך על זה שלא יברחו לו כי הוא הקדים רק ב-2 דקות ולא ב-4.

לפני כמה חודשים, בנסיעה של קו 386 מערד לב"ש ב-9:15 הייתה דוגמא קיצונית לעקרון הזה. הנסיעה הזו באופן תמידי עמוסה, ובמיוחד בימי ראשון. באותה הפעם היה עומס חריג אפילו ביחס לנורמה הלא-נורמלית. בשעה 9:10 האוטובוס היה מלא בישיבה פלוס עשרת הנוסעים שמותר להסיע בעמידה. הנהג פשוט סגר את הדלתות, והמתין ברציף עד לשעה 9:15, כאשר מחוץ לאוטובוס מחכים עוד עשרה נוסעים בערך. זה אולי נשמע טיפשי שהוא מחכה בתחנה מלא לעייפה כשברור שאפשר לצאת לדרך. אבל, זה האוטובוס של 9:15- לא האוטובוס של 9:10, לא של 9:14 ולא של 9:16. זה שהיה צריך להיות עוד אוטובוס בקו הזה, זו כבר סוגיה אחרת.
בקיצור- אם הנהג הזה מחכה לשעת היציאה הנקובה למרות שהוא יודע בבטחון של 100% שאף נוסע לא יעלה עליו עד לשעה זאת, קל וחומר שהנהג/פקח ברכבת צריכים להמתין לשעה הנקובה.
אגב, המקרה שכתבת כאן נראה לי דבילי.
למה שהוא ימשיך לחכות בתחנה אם לא תצמח מכך שום תועלת? לפעמים לציית צייתנות מוגזמת לחוק זה לא כל כך מוצלח (ע"ע הסיפור עם 669 שנכנס למסוף אלוף שדה אפילו אם אין נוסעים שמעוניינים לרדת ואפילו שהוא לא מעלה שם נוסעים).

הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו במקרה הזה זה אולי מישהו שהחליט לעלות על הקו ולהתלבט עד הרגע האחרון האם להתחיל איתו את הנסיעה או לרדת... מקרה מופרך לחלוטין.
תמיד אפשר למצוא מקרי קצה בעצם - כמו להגיד במקרה של 669 שמישהו יכול ללחוץ ברגע האחרון...
 
כן. דבילי. זאת המרובעות של מטרופולין

אגב, המקרה שכתבת כאן נראה לי דבילי.
למה שהוא ימשיך לחכות בתחנה אם לא תצמח מכך שום תועלת? לפעמים לציית צייתנות מוגזמת לחוק זה לא כל כך מוצלח (ע"ע הסיפור עם 669 שנכנס למסוף אלוף שדה אפילו אם אין נוסעים שמעוניינים לרדת ואפילו שהוא לא מעלה שם נוסעים).

הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו במקרה הזה זה אולי מישהו שהחליט לעלות על הקו ולהתלבט עד הרגע האחרון האם להתחיל איתו את הנסיעה או לרדת... מקרה מופרך לחלוטין.
תמיד אפשר למצוא מקרי קצה בעצם - כמו להגיד במקרה של 669 שמישהו יכול ללחוץ ברגע האחרון...
כן. דבילי. זאת המרובעות של מטרופולין
לא שאני מצדד בהפקרות שיש בחברות מסוימות, אבל בוקיות יתר היא לא הפתרון. אם תחנה משמשת להורדה בלבד ואף אחד לא צריך לרדת בה, אין צורך להגיע אליה.
זה גם נכון לגבי הפיזור של קווים 386/388 בערד- התחנות בערד מוגדרות כאיסוף והורדה, אבל בעשרות הנסיעות שלי בשנים האחרונות היו אולי שני מקרים שנוסע עלה לאוטובוס בתחנות הללו. בכל זאת, יש גם קווים פנימיים שפועלים בשעות האלה, ובעצמם נוסעים ריקים. אם היו הופכים את התחנות הללו לתחנות הורדה בלבד עבור הקווים הבין-עירוניים, אף אחד לא היה נפגע (כאמור, אין ביקוש), הנוסעים הקיימים היו מגיעים הביתה מהר יותר, והיה נחסך הרבה דלק על כניסה לשכונות שאף אחד לא צריך להגיע אליהן.

ובנוגע לדלתות הסגורות: כמובן שהיה צריך להגדיל ראש ולהוסיף אוטובוס (עבור העומדים והנותרים בתחנות).
 

olli3

New member
מנהל
זה לא דבילי כי ל386 יש גם תחנות ביניים, זה לא ישיר ללא תחנות

כן. דבילי. זאת המרובעות של מטרופולין
לא שאני מצדד בהפקרות שיש בחברות מסוימות, אבל בוקיות יתר היא לא הפתרון. אם תחנה משמשת להורדה בלבד ואף אחד לא צריך לרדת בה, אין צורך להגיע אליה.
זה גם נכון לגבי הפיזור של קווים 386/388 בערד- התחנות בערד מוגדרות כאיסוף והורדה, אבל בעשרות הנסיעות שלי בשנים האחרונות היו אולי שני מקרים שנוסע עלה לאוטובוס בתחנות הללו. בכל זאת, יש גם קווים פנימיים שפועלים בשעות האלה, ובעצמם נוסעים ריקים. אם היו הופכים את התחנות הללו לתחנות הורדה בלבד עבור הקווים הבין-עירוניים, אף אחד לא היה נפגע (כאמור, אין ביקוש), הנוסעים הקיימים היו מגיעים הביתה מהר יותר, והיה נחסך הרבה דלק על כניסה לשכונות שאף אחד לא צריך להגיע אליהן.

ובנוגע לדלתות הסגורות: כמובן שהיה צריך להגדיל ראש ולהוסיף אוטובוס (עבור העומדים והנותרים בתחנות).
זה לא דבילי כי ל386 יש גם תחנות ביניים, זה לא ישיר ללא תחנות
תחשוב על כך שיש מי שיורד בצומת שוקת ויש מי שרוצה לעלות בצומת שוקת או במסעף עומר...
&nbsp
וגם 470 מתמלא בישיבה במרכזית (לא פעם הסדרן משאיר מקום או שניים עבור העולים בסורוקה) וסוגר דלתות עד שעת היציאה שלו ואז יוצא.
 
אני לא מדבר על התחנות בעומר או בשוקת

זה לא דבילי כי ל386 יש גם תחנות ביניים, זה לא ישיר ללא תחנות
תחשוב על כך שיש מי שיורד בצומת שוקת ויש מי שרוצה לעלות בצומת שוקת או במסעף עומר...
&nbsp
וגם 470 מתמלא בישיבה במרכזית (לא פעם הסדרן משאיר מקום או שניים עבור העולים בסורוקה) וסוגר דלתות עד שעת היציאה שלו ואז יוצא.
אני לא מדבר על התחנות בעומר או בשוקת
אני מדבר על העובדה שהביקוש לנסיעות בתוך ערד אחרי 8-9 בערב הוא זניח, ועדיין יש קווים פנימיים עד סביבות 10+ בתדירות נוחה ועם כיסוי יותר טוב של העיר. אין שום סיבה שמישהו יחכה דווקא לקו 386 או 388 כאשר יש קו פנימי ולראיה הביקוש לשירות הפנימי של 386/388 הוא לא סתם אפסי, הוא אפס עגול.
 

Ofekalef1

New member
אה, לא חשבתי על זה.

זה לא דבילי כי ל386 יש גם תחנות ביניים, זה לא ישיר ללא תחנות
תחשוב על כך שיש מי שיורד בצומת שוקת ויש מי שרוצה לעלות בצומת שוקת או במסעף עומר...
&nbsp
וגם 470 מתמלא בישיבה במרכזית (לא פעם הסדרן משאיר מקום או שניים עבור העולים בסורוקה) וסוגר דלתות עד שעת היציאה שלו ואז יוצא.
אה, לא חשבתי על זה.
 

Mister Eli

New member
מטרופולין, לדעתי

כן. דבילי. זאת המרובעות של מטרופולין
לא שאני מצדד בהפקרות שיש בחברות מסוימות, אבל בוקיות יתר היא לא הפתרון. אם תחנה משמשת להורדה בלבד ואף אחד לא צריך לרדת בה, אין צורך להגיע אליה.
זה גם נכון לגבי הפיזור של קווים 386/388 בערד- התחנות בערד מוגדרות כאיסוף והורדה, אבל בעשרות הנסיעות שלי בשנים האחרונות היו אולי שני מקרים שנוסע עלה לאוטובוס בתחנות הללו. בכל זאת, יש גם קווים פנימיים שפועלים בשעות האלה, ובעצמם נוסעים ריקים. אם היו הופכים את התחנות הללו לתחנות הורדה בלבד עבור הקווים הבין-עירוניים, אף אחד לא היה נפגע (כאמור, אין ביקוש), הנוסעים הקיימים היו מגיעים הביתה מהר יותר, והיה נחסך הרבה דלק על כניסה לשכונות שאף אחד לא צריך להגיע אליהן.

ובנוגע לדלתות הסגורות: כמובן שהיה צריך להגדיל ראש ולהוסיף אוטובוס (עבור העומדים והנותרים בתחנות).
מטרופולין, לדעתי
בוקית כי היא הייתה מקבלת כסף פר קילונטראז' ועכשיו הם עוברים לפר נסיעה. על מנת לקבל ממשרד התחבורה תשלום על הנסיעה, החברה צריכה לבצע את מסלול הקו במלואו! גם עם למשל אוטובוס אחרון מב"ש למצפה רמון ואין תחנות איסוף ובתוך מצפה אלא רק תחנות הורדה (אני סתם זורק בתור דוגמא) והנהג נוסע ריק, עדיין הוא חייב להשלים את המסלול באופן מלא על מנת שהחברה תקבל תשלום ממשרד התחבורה עבור הנסיעה.
 
זה רק כי אתה לא חושב על סיבות גדולות יותר..

אגב, המקרה שכתבת כאן נראה לי דבילי.
למה שהוא ימשיך לחכות בתחנה אם לא תצמח מכך שום תועלת? לפעמים לציית צייתנות מוגזמת לחוק זה לא כל כך מוצלח (ע"ע הסיפור עם 669 שנכנס למסוף אלוף שדה אפילו אם אין נוסעים שמעוניינים לרדת ואפילו שהוא לא מעלה שם נוסעים).

הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו במקרה הזה זה אולי מישהו שהחליט לעלות על הקו ולהתלבט עד הרגע האחרון האם להתחיל איתו את הנסיעה או לרדת... מקרה מופרך לחלוטין.
תמיד אפשר למצוא מקרי קצה בעצם - כמו להגיד במקרה של 669 שמישהו יכול ללחוץ ברגע האחרון...
זה רק כי אתה לא חושב על סיבות גדולות יותר..
שאלת תם: במידה ונהג מחליט לחרוג מהמסלול שהוקצה לקו ומתרחשת תאונה, האם חברת הביטוח מחוייבת לכסות?
שאלת תם: במידה ולאחר שבוע נוסע מתלונן שהנהג לא עצר לו בתחנה, כיצד החברה תוכל להתמודד עם הטענה אם רישומי ה GPS שלה מראים שהנהג בכלל לא עבר בתחנה..
&nbsp
ועוד ועוד.
 
אלה נקודות טובות, אבל:

זה רק כי אתה לא חושב על סיבות גדולות יותר..
שאלת תם: במידה ונהג מחליט לחרוג מהמסלול שהוקצה לקו ומתרחשת תאונה, האם חברת הביטוח מחוייבת לכסות?
שאלת תם: במידה ולאחר שבוע נוסע מתלונן שהנהג לא עצר לו בתחנה, כיצד החברה תוכל להתמודד עם הטענה אם רישומי ה GPS שלה מראים שהנהג בכלל לא עבר בתחנה..
&nbsp
ועוד ועוד.
אלה נקודות טובות, אבל:
ביטוח: הכל תלוי בהגדרת מסלול הקו במשרד התחבורה. אם יוגדר רשמית ומשפטית ש"במידה שאין נוסעים המעוניינים לרדת בשכונה X הקו לא ייכנס אליה ויעבור דרך רחוב Y" יהיה גיבוי ביטוחי וחוזי.

תלונת נוסע: גם זה עניין משפטי שיכול להיפטר בהתאמת התקנות. למעשה זה כבר כיום היום מכיוון שישנם קווים שמופעלות בהן תחנות "לפי דרישה". בעבר, בימי אגד, היה נוהל לא-רשמי בקווים הללו שלפני כניסות לשכונות הנהג היה שואל ברמקול אם יש נוסעים שצריכים לשכונה, וזה עבד לא רע בכלל. בעידן השילוט והכריזה הממוחשבים, זה אפילו יותר פשוט.
אני אתן לך דוגמא פשוטה מהיכרות אישית למקרה הקיצוני של האבסורד. ההורים שלי גרים בשכונה שנמצאת לקראת סוף המסלול והביקוש אליה קטן. לא פעם קרה לי שהייתי הנוסע האחרון באוטובוס. זה שאוטובוס שלם נוסע 500 מ' רק בשבילי זה בזבוז, אבל לפחות יש נוסע. האבסורד הוא שאחרי שאני יורד מהאוטובוס, הנהג ממשיך ריק עוד קילומטר שלם לקצה המסלול ועוד קילומטר חזרה. למה? כי יש לו עוד שלוש תחנות בקו- ליד מתחם של 50 יח"ד, ליד שני מלונות וליד מלון שסגור כבר למעלה מ-20 שנה. 2 ק"מ לנסיעה, 16 נסיעות ביום, אפס ביקוש.
 

cwen

New member
זאת בעיה להסתמך על כריזה

אלה נקודות טובות, אבל:
ביטוח: הכל תלוי בהגדרת מסלול הקו במשרד התחבורה. אם יוגדר רשמית ומשפטית ש"במידה שאין נוסעים המעוניינים לרדת בשכונה X הקו לא ייכנס אליה ויעבור דרך רחוב Y" יהיה גיבוי ביטוחי וחוזי.

תלונת נוסע: גם זה עניין משפטי שיכול להיפטר בהתאמת התקנות. למעשה זה כבר כיום היום מכיוון שישנם קווים שמופעלות בהן תחנות "לפי דרישה". בעבר, בימי אגד, היה נוהל לא-רשמי בקווים הללו שלפני כניסות לשכונות הנהג היה שואל ברמקול אם יש נוסעים שצריכים לשכונה, וזה עבד לא רע בכלל. בעידן השילוט והכריזה הממוחשבים, זה אפילו יותר פשוט.
אני אתן לך דוגמא פשוטה מהיכרות אישית למקרה הקיצוני של האבסורד. ההורים שלי גרים בשכונה שנמצאת לקראת סוף המסלול והביקוש אליה קטן. לא פעם קרה לי שהייתי הנוסע האחרון באוטובוס. זה שאוטובוס שלם נוסע 500 מ' רק בשבילי זה בזבוז, אבל לפחות יש נוסע. האבסורד הוא שאחרי שאני יורד מהאוטובוס, הנהג ממשיך ריק עוד קילומטר שלם לקצה המסלול ועוד קילומטר חזרה. למה? כי יש לו עוד שלוש תחנות בקו- ליד מתחם של 50 יח"ד, ליד שני מלונות וליד מלון שסגור כבר למעלה מ-20 שנה. 2 ק"מ לנסיעה, 16 נסיעות ביום, אפס ביקוש.
זאת בעיה להסתמך על כריזה
מה אם יושב באוטובוס מישהו שלא יודע עברית? נכון שזה נדיר, בייחוד בקווים כאלה, אבל זה אפשרי. יכול להיות שהוא לא צלצל כי הוא יורד לפי נקודות ציון שהוא מזהה רק אחרי שנכנסים לשכונה. זו בעיה לסמוך על צלצול ועל כריזה.
&nbsp
אני כן מסכימה איתך לגבי אוטובוס שהתרוקן ויש לו רק תחנות הורדה עד סוף המסלול. אין שום סיבה הגיונית שהוא יעבור את כולן ולא יחתוך ישר לתחנה הסופית (או לחניון אם זה הסיבוב האחרון שלו). אבל גם זה - נראה לי - אחרי שהוא סורק את האוטובוס ובודק שאף אחד לא מנמנם באיזה ספסל בלי שהוא רואה.
 
תפיצו איפה שאפשר שכולם יראו שהרכבת מטומטמת , , אולי משהו

תלונה לרכבת ישראל על רכבת שיצאה לפני הזמן , והתגובה ההזויה
שלום, אני תושב חדרה . נוסע קבוע ברכבת למרכז , לעבודה .
לפני כמה ימים הגעתי לתחנת רכבת , בזמן, לתפוס רכבת והרכבת שלי יצאה לפני הזמן , מדהים !!
אנ י עומד בתחנה רואה את הרכבת מתרחקת , והשעונים המדוייקים שעל הרציף, עוד לא הגיעו לזמן שבו הרכבת צריכה להגיע . כמובן , כתוצאה מזה , אחרתי לעבודה .
שלחתי תלונה לרכבת , התשובה הלקונית שלהם היא מהממת !!
כאילו הם לא מבינים מה הבעיה !!
אני מצרף ...



08/02/2015
י"ט/שבט/תשע"ה
פניה מס': 334664
בלי לפגוע בזכויות
לכבוד
*********
שלום רב,
הנדון: פנייתך לרכבת ישראל
פנייתך התקבלה במשרדי רכבת ישראל מחלקת פניות הציבור. -
תודה על פנייתך לרכבת ישראל, וצר לי על אי הנעימות שנגרמה לך כמפורט בפנייתך.
מבדיקת העובדות על פי הרישומים שלנו, עולה כי בתאריך 10.12.14 בנסיעה אותה ציינת
בקו חדרה/תל אביב, רכבת 225 אכן יצאה לפני הזמן. כמו כן עולה כי הרכבת הבאה
שמספרה 701 אשר יצאה מחדרה בשעה 7:09 הגיעה באיחור של פחות מחצי שעה מזמן
ההגעה המתוכנן של רכבת 225 לת"א.
רכבת ישראל, כחברה ממשלתית, פועלת מתוקף תקנות משרד התחבורה. במסגרת הוראות
אלו נקבע כי זכאות לפיצוי הינה במקרה בו איחור רכבת עלה על 30 דקות. הפיצוי הניתן הינו
כרטיס נסיעה חלופי באותו הקו. במקרה של איחור העולה על שעה הפיצוי הינו בדמות 2
כרטיסי נסיעה.
כחברה הממומנת רובה ככולה מכספי ציבור אין אנו רשאים לחרוג מהוראות אלו.
לאור בדיקתנו כמפורט מעלה, לא נוכל לפצותך בגין איחור רכבת.
לשירותך בכל עת.
בכבוד רב,
מלכה
מחלקת פניות הציבור
תפיצו איפה שאפשר שכולם יראו שהרכבת מטומטמת , , אולי משהו
יזוז
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה