בשביל ללמוד צריך מקור כלשהו
שמיעה, קריאה, חברים, משפחה. כרגע אין לו שום מקור כזה. הוא גם לא גולש לבד במחשב (אני מרשה לו מעט זמן כל יום להיות במייל שלו, וורד וצייר). בדיוק כמו שהוא לא יודע יפנית או צרפתית, כי אין לו מאיפה לשמוע...
 
לגבי מחוננות - אני מחוננת וגם כל האחים שלי (ואבא שלי), זה משהו שדי צועק אצלו ובולט מאד. בערך כל מי שפגש אותו יותר מ2 דק' ישר אומר לי "וואיי איזה ילד חכם" (ויש לי למה להשוות, יש לי 3 ילדים). אמנם הוא עוד לא עשה את המבחנים כי הם רק השנה אבל ברור שהוא מחונן ברמה כלשהי. כלומר - את המבחן של שלב א' הוא יעבור ב100%, ואת המבחן של שלב ב' (מחוננים באחוזון העליון) יש סיכוי גבוה מאד שהוא יעבור. התוכנית של המחוננים והמצטיינים מתחילה עוד בכיתה א' - ואז הם מאתרים ילדים לפי המלצות של הגננת בגן חובה (עבור כיתה א') והמורה של כיתה א' (עבור כיתה ב'). ואכן גם שנה שעברה וגם השנה קיבלנו מהם מכתב שמזמין אותו להירשם לחוגי אחה"צ שלהם שמיועדים למחוננים ומצטיינים.