תכנון של רשת קווים חדשה בב"ש

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
הנה למשל תמונה מסימסיטי חדש יחסית

אני לא יודע איך עובדים עם התכנון מפות הזה.
אשמח להסבר, אפשר גם בפרטי.

לגבי סטודנטים, רובם מתרכזים סביב האונ' והולכים ברגל או רוכבים על אופניים על מנת להגיע לאוניברסיטה. אלו שמגיעים מיישובי האיזור זוכים ברוב המקרים לתחבורה ישירה מיישוב המוצא שלהם עד לתחנת הרכבת. כך שהשאר מגיעים לתחנה המרכזית בבאר שבע (קווים שנכנסים לבאר שבע מדרום או ממערב) ומשם הם ממשיכים באחד הקווים שמגיעים לאונ'.

סטודנטים שגרים בתוך העיר משתמשים בעיקר בקו 16 לצד קווים כמו 25/26. אלו קווים שהם סובבי שכונות ומגיעים מאיזורים מרוחקים יותר אל האונ'.
הנה למשל תמונה מסימסיטי חדש יחסית
אי אפשר לצייר קווים על מפה שמראה את כל השטח הבנוי כאפור אחיד, מבלי להבין את תפקיד האזורים השונים.

http://pure-newshome.com/wp-content/uploads/2013/05/SimCity-2013-01-25-13-41-38-671.jpg

בירוק - מגורים, בכחול - עסקים / מסחר, בצהוב - תעשייה.

ברמת ה"צביעה" הכוונה לצביעת האזורים על מפה אמיתית של ב"ש לפי השימוש העיקרי, תוך הוספת צבע למבני ציבור, וצבע לסטודנטים ו/או ציבורים ייעודיים אחרים.

הנה למשל פרשנות נוסח סימסיטי לעיר שיקאגו:

http://cdn.theatlanticcities.com/img/upload/2013/02/12/Untitled-1_copy/largest.jpg
 

alantan

New member
אני חושב שעדיף 15-20 קווים בתדירות של 5-10 ד'

באר שבע זקוקה ל30 קווים שונים לפחות.
כאשר נדרש שירות מכל שכונה ושכונה למרכז האזרחי (מרכזית,רכבת מרכז, קניון הנגב, קרית הממשלה, בתי המשפט, מתחם רסקו, העירייה). כל המתחם הזה הוא לב ליבה של באר שבע והוא חייב שירות מכל שכונה ושכונה ושירות יעיל, תדיר ומהיר.

השירות הזה מתבצע על ידי כל הקווים של השכונות הצפוניות, המזרחיות והמערביות אשר נמצאות ביחס למרכז האזרחי. רק מהשכונות הדרומיות הקישור הינו למרכזית בלבד (שם גם ממוקמת רכבת מרכז, קניון הנגב, משרדיה הממשלה ובתי המשפט) כל אלו במרחק הליכה של לא יותר מ5 דקות הליכה.

כן נדרש קישור ישיר ומהיר על הצירים המרכזיים הנוספים בעיר קרי דרך מצדה, שדרות טוביהו, שדרות בן גוריון, יהודה הלוי, שדרות המשחררים והמשכה דרך שמשון ההופך לאבא אחימאיר, שאול המלך, שדרות שז"ר, הצדיק מירושלים והמשכו אצ"ל, שדרות נפתלי הרץ אימבר.

נדרש שירות גם ברחובות מרכזיים בשכונות השונות מלבד השירות אל המרכז האזרחי. קרי, קווים אשר יקשרו בין השכונות השונות (ברחובות המרכזיים של השכונות הללו) אל מוקדי משיכה אחרים כדוגמת סורוקה/אוניברסיטת בן גוריון, כיכר המכללות (סמי שמעון, הטכנולוגית, עמל), מתחם האורגים, רכבת צפון, מתחמי הקניות ביג, וואן פלאזה, B7 והשדרה השביעית (כולם נושקים האחד לשני), קישור לגראנד קניון וכן קישור לעמק שרה ולקרית יהודית שב2014 כבר תכיל את הסינמה סיטי ואת היס פלאנט לצד מחנה נתן והחר"פ הצמודים.

יש צורך דחוף בקווים שנוסעים אך ורק על צירים ישירים (למעט נקודות המוצא והקצה מטעמי לוגיסטיקה). קווים שכאלו צריכים לצאת משכונה הצמודה לציר מרכזי ולהמשיך עד לקצה השני של העיר. כך למשל קו שיצא משכונת רמות ישירות לשדרות רגר עד התחנה המרכזית ומשם ימשיך דרך שדרות טוביהו עד למסוף י"א. לחילופין קו דומה שיצא מרמות ישירות לשדרות רגר עד התחנה המרכזית ומשם לדוד חכם וסיום באיזור התעשיה עמק שרה. קווים דומים יפעלו במתכונת דומה בצירים הראשיים של העיר במטרה לקשר קצה אחד של העיר לקצהו השני ובתדירות גבוהה. זה הדבר שהכי חסר בבאר שבע.
אני חושב שעדיף 15-20 קווים בתדירות של 5-10 ד'
במהלך כל היום ומקומות מוגדרים ונוחים להחלפה (ממוזגים!) ללא חציית כבישים. זה במקום 30 קווים בתדירות אופיינית של 15-30 ד' במקרה הטוב, וכולנו יודעים שחלקם יהיו גם כל 45-60 ד'.
 

olli3

New member
מנהל
אלן, פחות או יותר כבר יש את זה ויש כשלון.

אני חושב שעדיף 15-20 קווים בתדירות של 5-10 ד'
במהלך כל היום ומקומות מוגדרים ונוחים להחלפה (ממוזגים!) ללא חציית כבישים. זה במקום 30 קווים בתדירות אופיינית של 15-30 ד' במקרה הטוב, וכולנו יודעים שחלקם יהיו גם כל 45-60 ד'.
אלן, פחות או יותר כבר יש את זה ויש כשלון.
יש כ-10 קווים פועלים בתדירות של כל 5-10 דקות לאורך שעות פעילות נרחבות מבוקר ועד ערד לצד עוד לא מעט קווים שפועלים בתדירות של כל 10-15 דקות.

אבל, באר שבע בהחלט זקוקה ליותר מקו אחד ובמקומות מסויימים ליותר משני קווים שמשרתים שכונה אחת (גם אם הם נוסעים בין כמה שכונות).

איך זה שמשכונה כל כך קיצונית בירושלים, נניח נווה יעקב וגם פסגת זאב, יש קישור תחבורתי טוב ללא מעט איזורים בירושלים? ומגילה וגם מרמות הדבר דומה.

למה בבאר שבע קו אחד משרת שכונה אחת מסכנה כמו שכונת נווה נוי ונחל בקע (תת שכונה, פיצית לגמרי) כשהקו מגיע רק לשוק,עיר, תחנה מרכזית.

לטעמי צריך 30 קווים שונים במתכונת של לא פחות מ5 קווי BRT בצירים המרכזיים וצירים מרכזיים בבאר שבע יש מספיק. לצד עוד 10 קווים חוצי עיר מקצה לקצה (תוך כדי מעבר במקומות מרכזיים) כמו לדוגמא קו מרמות עד עמק שרה לצד קו משכונה ד' למשל דרך המרכזית ודרך חברון לביג וסיום במכתשים או מתחם האורגים.

המטרה היא להאריך את הקווים הקיימים של המתכונת הישנה עם קווים כמו 14, 17, 32 ובכך הגברת התדירות הכוללת עקב ביטול הצורך בקו 17 או 32 למשל.

היום ראיתי את קו 8 מגיע לרגר פינת ביאליק בשעה 13:40 (10 דקות אחרי סיום הלימודים של רוב התלמידים במקיף א' הסמוך). הוא הגיע כמעט מלא בישיבה והכניס לתוכו עוד 50 תלמידים!!! כל זה למה? כי הם צריכים להחליף איפשהו בדרך לקו אחר. ובכיוון ההפוך (צפונה)? קו 7 הגיע לתחנה וקלט 30 תלמידים וקו 7 גם ככה עמוס.

אני לא ממש חושב ש15-20 קווים בבאר שבע יספיקו, זה נשמע לי מעט מידי ודבר שיצריך החלפות מיותרות או מסלולים מפותלים וארוכים.

בנוסף, אין פסול בקו שיסע בין שכונות סמוכות בתדירות נמוכה של פעם בחצי שעה כשכל מטרתו הוא לקשר בין שכונה לשכונה לשכונה וכו'.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה