תכנון מיקום תחנות הרכבת

מצב
הנושא נעול.

Shark Alarm

New member
תכנון מיקום תחנות הרכבת ../images/Emo26.gif

תכנון מיקום תחנות הרכבת

למה מתכננים תחנות רכבת רחוקות ממרכזי הערים
אני רואה את זה כבר בכמה ערים (ראשון לציון, אשדוד, נתניה) ועכשיו גם עם העבודה על המשך המסילה לכיוון אשקלון והקמת תחנה בפאוור סנטר שם (אפילו צירפתי תמונה של המפה של מסילת הרכבת באשקלון ועם ציון של התחנה המרכזית שם המרחק, גדול) למה לא להכניס את הרכבת עוד כמה מטרים עד קניון חוצות או משהו כזה
שלא ייצא מההודעה הזו שאני נגד התרחבות הרכבת- להיפך, אני בעד הקמת תחנות חדשות, אבל כמה שיותר קרוב למרכזי האוכלוסייה ולמרכזי הערים.. (כמו בחיפה, ת"א, קיסריה(יש שם משהו אם אני לא טועה) ואפילו התכנון העתידי של תחנת ראשל"צ מערב בקניון שער ראשון (התחנה המרכזית של אגדבראשון)..
 

Image of me

New member
בראשון לציון יהיו עוד כמה תחנות

תכנון מיקום תחנות הרכבת

למה מתכננים תחנות רכבת רחוקות ממרכזי הערים
אני רואה את זה כבר בכמה ערים (ראשון לציון, אשדוד, נתניה) ועכשיו גם עם העבודה על המשך המסילה לכיוון אשקלון והקמת תחנה בפאוור סנטר שם (אפילו צירפתי תמונה של המפה של מסילת הרכבת באשקלון ועם ציון של התחנה המרכזית שם המרחק, גדול) למה לא להכניס את הרכבת עוד כמה מטרים עד קניון חוצות או משהו כזה
שלא ייצא מההודעה הזו שאני נגד התרחבות הרכבת- להיפך, אני בעד הקמת תחנות חדשות, אבל כמה שיותר קרוב למרכזי האוכלוסייה ולמרכזי הערים.. (כמו בחיפה, ת"א, קיסריה(יש שם משהו אם אני לא טועה) ואפילו התכנון העתידי של תחנת ראשל"צ מערב בקניון שער ראשון (התחנה המרכזית של אגדבראשון)..
בראשון לציון יהיו עוד כמה תחנות
רכבת, אחת מהן תהיה סמוכה לתחנה המרכזית. להכניס את הרכבת ממש למרכז העיר של ראשון לציון אי אפשר כי יש שם בניה צפופה, אבל המסילה תעבור דרך כל העיר ויהיו לה תחנות במקומות מרכזיים.
 

Shark Alarm

New member
אני יודע, בסוף ההודעה כתבתי ../images/Emo26.gif

בראשון לציון יהיו עוד כמה תחנות
רכבת, אחת מהן תהיה סמוכה לתחנה המרכזית. להכניס את הרכבת ממש למרכז העיר של ראשון לציון אי אפשר כי יש שם בניה צפופה, אבל המסילה תעבור דרך כל העיר ויהיו לה תחנות במקומות מרכזיים.
אני יודע, בסוף ההודעה כתבתי

שאני יודע שבראשון יקימו תחנה במערב בשער ראשון, אבל מה לגבי ערים אחרות
הבאתי את הדוגמא באשקלון ששכחתי לצרף תתמונה והנה היא כאן..
 

Shark Alarm

New member
שכחתי את התמונה

תכנון מיקום תחנות הרכבת

למה מתכננים תחנות רכבת רחוקות ממרכזי הערים
אני רואה את זה כבר בכמה ערים (ראשון לציון, אשדוד, נתניה) ועכשיו גם עם העבודה על המשך המסילה לכיוון אשקלון והקמת תחנה בפאוור סנטר שם (אפילו צירפתי תמונה של המפה של מסילת הרכבת באשקלון ועם ציון של התחנה המרכזית שם המרחק, גדול) למה לא להכניס את הרכבת עוד כמה מטרים עד קניון חוצות או משהו כזה
שלא ייצא מההודעה הזו שאני נגד התרחבות הרכבת- להיפך, אני בעד הקמת תחנות חדשות, אבל כמה שיותר קרוב למרכזי האוכלוסייה ולמרכזי הערים.. (כמו בחיפה, ת"א, קיסריה(יש שם משהו אם אני לא טועה) ואפילו התכנון העתידי של תחנת ראשל"צ מערב בקניון שער ראשון (התחנה המרכזית של אגדבראשון)..
שכחתי את התמונה
 

Image of me

New member
יש תכנית להעביר את התחנה המרכזית

שכחתי את התמונה
יש תכנית להעביר את התחנה המרכזית
ליד תחנת הרכבת. אני לא יודע איך זה מתקדם. בכל אופן יש הגיון בכך שכל התחנות יהיו על אותה מסילה, כדי שאותה רכבת תוכל לשרת את כל התחנות: ת"א - אשדוד - אשקלון - ערי הפיתוח - באר שבע. אם בכל עיר תהיה שלוחה נפרדת שתיכנס למרכז העיר (הסיטי באשדוד או מרכז העיר באשקלון), אז יהיה צורך ברכבת נפרדת מתל אביב לכל עיר! אותו סיפור עם פתח תקווה אגב.
 

Shark Alarm

New member
אז מההתחלה אפשר לתכנן ../images/Emo26.gif

יש תכנית להעביר את התחנה המרכזית
ליד תחנת הרכבת. אני לא יודע איך זה מתקדם. בכל אופן יש הגיון בכך שכל התחנות יהיו על אותה מסילה, כדי שאותה רכבת תוכל לשרת את כל התחנות: ת"א - אשדוד - אשקלון - ערי הפיתוח - באר שבע. אם בכל עיר תהיה שלוחה נפרדת שתיכנס למרכז העיר (הסיטי באשדוד או מרכז העיר באשקלון), אז יהיה צורך ברכבת נפרדת מתל אביב לכל עיר! אותו סיפור עם פתח תקווה אגב.
אז מההתחלה אפשר לתכנן

את הקו 'מעוקל' ככה שיכנס לפחות למקום מרכזי שנמצא בתוך העיר (קניון חוצות באשקלון לדוג'). בכלל, צריכים לתכנן את הרכבות גם במרכזי העיר וגם סביב מרכזי תחבורה..
 
מיקום תחנות ביחס למרכז העיר

אז מההתחלה אפשר לתכנן

את הקו 'מעוקל' ככה שיכנס לפחות למקום מרכזי שנמצא בתוך העיר (קניון חוצות באשקלון לדוג'). בכלל, צריכים לתכנן את הרכבות גם במרכזי העיר וגם סביב מרכזי תחבורה..
מיקום תחנות ביחס למרכז העיר
נכון שכאשר בונים עיר חדשה, יש לשאוף למקם את תחנת הרכבת במקום האופטימלי ביותר שהוא כעקרון מרכז העיר. אבל במצב הקיים בהרבה ערים בארץ (לא חשבו בכלל קדימה!) ולכן, כאשר הערים כבר קיימות, להכניס רכבת למרכז העיר זה עינן מורכב מאוד, הם השלכות כבדות, והשקעה עצומה שלאו דווקא הכרחית.
 
הם = עם

מיקום תחנות ביחס למרכז העיר
נכון שכאשר בונים עיר חדשה, יש לשאוף למקם את תחנת הרכבת במקום האופטימלי ביותר שהוא כעקרון מרכז העיר. אבל במצב הקיים בהרבה ערים בארץ (לא חשבו בכלל קדימה!) ולכן, כאשר הערים כבר קיימות, להכניס רכבת למרכז העיר זה עינן מורכב מאוד, הם השלכות כבדות, והשקעה עצומה שלאו דווקא הכרחית.
הם = עם
 
מיקום מרכזי תחבורה

אז מההתחלה אפשר לתכנן

את הקו 'מעוקל' ככה שיכנס לפחות למקום מרכזי שנמצא בתוך העיר (קניון חוצות באשקלון לדוג'). בכלל, צריכים לתכנן את הרכבות גם במרכזי העיר וגם סביב מרכזי תחבורה..
מיקום מרכזי תחבורה
אני מאמין שצריך לתכנן מרכזי תחבורה סביב הרכבת, ולא רכבת 'סביב' מרכזי תחבורה, זאת מפני שהרכבת מטבעה פחות גמישה. כמו-כן, כמו שכתבתי בהודעה אחרת, ישנם שיקולים רבים שמקשים על הכנסת קווי רכבת למרכז העיר, במיוחד עיר קיימת (ולא עיר חדשה לגמרי, כמו מודיעין). גם אחרים ענו יפה לגבי עלויות הזמן והגמישות של עיקולים לתוך ערים או שלוחות למרכזיהן.
 

mucool2

New member
מה דעתך על

מיקום מרכזי תחבורה
אני מאמין שצריך לתכנן מרכזי תחבורה סביב הרכבת, ולא רכבת 'סביב' מרכזי תחבורה, זאת מפני שהרכבת מטבעה פחות גמישה. כמו-כן, כמו שכתבתי בהודעה אחרת, ישנם שיקולים רבים שמקשים על הכנסת קווי רכבת למרכז העיר, במיוחד עיר קיימת (ולא עיר חדשה לגמרי, כמו מודיעין). גם אחרים ענו יפה לגבי עלויות הזמן והגמישות של עיקולים לתוך ערים או שלוחות למרכזיהן.
מה דעתך על
"תאוריית הקונספירציה" שלי?
 
מניעי רכבת ישראל במיקום תחנותיה

מניעי רכבת ישראל במיקום תחנותיה
אינני מסכים עם הגישה שלך לנושא. לפי המסמכים הפנימיים שאני ראיתי, השיקולים הפנימיים היחידים שמניעים את רכבת ישראל בבחירת תוואי הקווים ומיקום התחנות העתידיות הם מקצועיים - משיכת קהל, שילוב עם תחבורה ציבורית, נגישות לאתרי עבודה ומגורים, תפעול המערכת. כמובן שישנם הרבה שיקולים חיצוניים שמשפיעים גם כן, לעיתים קרובות לרעת הרכבת - איכות הסביבה, שאיפות נדל"ן של עיריות מסוימות, תוכניות קיימות, פוליטיקה וכיו"ב. באופן כללי, הרכבת רואה בעיני רוחה חזון מסוים שנקבע כבר לפני שנים רבות ועבר עדכון כללי בתקופת שר התחבורה אפרים סנה (ה-New Deal) ועדכונים שוטפים כל הזמן. מאז הקמתה, רכבת ישראל מנסה להגשים את החזון הנוכחי בכל דור, ובמקרה אנו חיים בדור שבו היא קרובה מאי פעם להשלמתו.
 

mucool2

New member
בכוונה קראתי לזה תאוריית קונספירציה

מניעי רכבת ישראל במיקום תחנותיה
אינני מסכים עם הגישה שלך לנושא. לפי המסמכים הפנימיים שאני ראיתי, השיקולים הפנימיים היחידים שמניעים את רכבת ישראל בבחירת תוואי הקווים ומיקום התחנות העתידיות הם מקצועיים - משיכת קהל, שילוב עם תחבורה ציבורית, נגישות לאתרי עבודה ומגורים, תפעול המערכת. כמובן שישנם הרבה שיקולים חיצוניים שמשפיעים גם כן, לעיתים קרובות לרעת הרכבת - איכות הסביבה, שאיפות נדל"ן של עיריות מסוימות, תוכניות קיימות, פוליטיקה וכיו"ב. באופן כללי, הרכבת רואה בעיני רוחה חזון מסוים שנקבע כבר לפני שנים רבות ועבר עדכון כללי בתקופת שר התחבורה אפרים סנה (ה-New Deal) ועדכונים שוטפים כל הזמן. מאז הקמתה, רכבת ישראל מנסה להגשים את החזון הנוכחי בכל דור, ובמקרה אנו חיים בדור שבו היא קרובה מאי פעם להשלמתו.
בכוונה קראתי לזה תאוריית קונספירציה
דווקא בגלל שהרעיון מופרך. אין לי דבר נגד הרכבת ותוכניותיה (בעצם יש לי קצת רעיונות לשיפור בכמה מקומות), וידוע לי על בעיות ואילוצים שונים, אבל לדעתי אפשר לעשות יותר כדי לקרב את תחנות הרכבת למרכזי הערים הגדולות (מודיעין זה לא חוכמה), אם לא במעשים, אז לפחות בתוכניות ובהצהרת כוונות ברורה. זה מה שחסר לי עכשיו באמת. ברור לי שרכבת ישראל עושה הרבה מאוד היום כדי לתקן את ההזנחה הפושעת שהיתה כאן במשך שנים, והמצב בהחלט משתפר וגם ישתפר בעתיד, ועל כך מגיע להם ולממשלה (שסוף סוף קיבלה שכל) כל הכבוד. לצערי יעבור לא מעט זמן עד שנדביק את הפער רב-השנים ונגיע לרמת תשתיות סבירה.
 
עברית, לועזית ומינהל תקין

בכוונה קראתי לזה תאוריית קונספירציה
דווקא בגלל שהרעיון מופרך. אין לי דבר נגד הרכבת ותוכניותיה (בעצם יש לי קצת רעיונות לשיפור בכמה מקומות), וידוע לי על בעיות ואילוצים שונים, אבל לדעתי אפשר לעשות יותר כדי לקרב את תחנות הרכבת למרכזי הערים הגדולות (מודיעין זה לא חוכמה), אם לא במעשים, אז לפחות בתוכניות ובהצהרת כוונות ברורה. זה מה שחסר לי עכשיו באמת. ברור לי שרכבת ישראל עושה הרבה מאוד היום כדי לתקן את ההזנחה הפושעת שהיתה כאן במשך שנים, והמצב בהחלט משתפר וגם ישתפר בעתיד, ועל כך מגיע להם ולממשלה (שסוף סוף קיבלה שכל) כל הכבוד. לצערי יעבור לא מעט זמן עד שנדביק את הפער רב-השנים ונגיע לרמת תשתיות סבירה.
עברית, לועזית ומינהל תקין
ברשותך, אני מעוניין להבהיר דבר מה - 'קונספירציה' היא בעברית 'קשירת קשר' - אין בכך שום דבר מופרך - להיפך, זה דבר חמור מאוד, שאם הוא קיים בתחום השלטון או המינהל בארץ, או בכלל ברבים מתחומי חיינו, עלינו לדאוג לסלקו. גם תיאוריה אינה בהכרח דבר מופרך - תיאוריה היא הנחה מסוימת שמנסה להסביר דבר מה - תופעה, התנהגות וכיו"ב או לחזות את העתיד על סמך מידע קיים. ולגבי הנושא הספציפי הזה - או שהכל שקוף והוגן, כמו שהיינו רוצים, או שזה לא (כמו שכנראה המצב), אבל לבוא ולטעון שגורמים בכירים במדינה ו/או ברכבת מנהלים 'משחק מלוכלך' מאחורי גבו של הציבור תוך שימוש בכספיו זו האשמה חמורה, המקבילה להאשמת אותם גורמים בבגידה, ולכן הייתי נזהר לפני יציאה בהאשמות כאלו. אבל נעזוב רגע התיאוריה הזאת ונעבור לתיאוריה אחרת - האם אני מבין ממך שאתה מעדיף מילים ותוכניות על פני מעשים? אם כן אז אני מזמין אותך לחזור אל אמצע שנות ה-70, תקופה רווית מילים ותוכניות ברכבת ישראל, עם המון דו"חות, עלונים ומפות אבל מעט מאוד פיתוח של רשת מסילות הברזל. אם אתה מחפש את החזון, אתה מוזמן למצוא אותו באין ספור הודעות לעיתונות וכתבות יזומות של רכבת ישראל ושל משרדי התחבורה והאוצר מהשנתיים וחצי האחרונות העוסקות בתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל. אני חושב שהחזון מוצג שם בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, וגם הדרך בה המדינה רואה לנכון לממשו.
 

mucool2

New member
בשפה המקובלת,

עברית, לועזית ומינהל תקין
ברשותך, אני מעוניין להבהיר דבר מה - 'קונספירציה' היא בעברית 'קשירת קשר' - אין בכך שום דבר מופרך - להיפך, זה דבר חמור מאוד, שאם הוא קיים בתחום השלטון או המינהל בארץ, או בכלל ברבים מתחומי חיינו, עלינו לדאוג לסלקו. גם תיאוריה אינה בהכרח דבר מופרך - תיאוריה היא הנחה מסוימת שמנסה להסביר דבר מה - תופעה, התנהגות וכיו"ב או לחזות את העתיד על סמך מידע קיים. ולגבי הנושא הספציפי הזה - או שהכל שקוף והוגן, כמו שהיינו רוצים, או שזה לא (כמו שכנראה המצב), אבל לבוא ולטעון שגורמים בכירים במדינה ו/או ברכבת מנהלים 'משחק מלוכלך' מאחורי גבו של הציבור תוך שימוש בכספיו זו האשמה חמורה, המקבילה להאשמת אותם גורמים בבגידה, ולכן הייתי נזהר לפני יציאה בהאשמות כאלו. אבל נעזוב רגע התיאוריה הזאת ונעבור לתיאוריה אחרת - האם אני מבין ממך שאתה מעדיף מילים ותוכניות על פני מעשים? אם כן אז אני מזמין אותך לחזור אל אמצע שנות ה-70, תקופה רווית מילים ותוכניות ברכבת ישראל, עם המון דו"חות, עלונים ומפות אבל מעט מאוד פיתוח של רשת מסילות הברזל. אם אתה מחפש את החזון, אתה מוזמן למצוא אותו באין ספור הודעות לעיתונות וכתבות יזומות של רכבת ישראל ושל משרדי התחבורה והאוצר מהשנתיים וחצי האחרונות העוסקות בתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל. אני חושב שהחזון מוצג שם בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, וגם הדרך בה המדינה רואה לנכון לממשו.
בשפה המקובלת,
כשכותבים "תאוריית קונספירציה" (במרכאות כפולות!), הכוונה היא לחשד בלתי מוכח, וברוב המקרים לפרנויה לשמה, והדברים נאמרים בלגלוג בד"כ (במקרה שלי - לגלוג עצמי, כי אני יודע שאין כוונת זדון!
). מי שמאמין לתאוריית קונספירציה לעולם לא יקרא לה תאוריית קונספירציה, הוא פשוט יחשוב שזו המציאות! אז אני מבקש לקבל את דבריי ברוח טובה. מכאן ועד האשמה בבגידה הדרך ארוכה. לענייננו: ברור שאין לי שום רצון לחזור לימי המלים הגדולות וחוסר המעש, וכבר כתבתי בהודעה הקודמת שמה שר"י עושה היום הוא צעד גדול בכוון הנכון. מה שאמרתי היה בנושא מאוד ספציפי, של מיקום תחנות רכבת. מפריע לי שתוכניות להקמת תחנת רכבת בתוך העיר אשדוד לא מקודמות, ואולי אף נגנזו (מה המצב שם באמת? אשמח להיות מופתע לטובה!). ההצהרה בדבר תחנת רכבת בכל עיר בת 50,000 תושבים ומעלה מעודדת כשהיא באה משר האוצר (אם כי נראה לי ששכחו את נצרת וטבריה). אני הייתי מוסיף גם שבכל עיר בת 200,000 תושבים (לא מערי הלווין הסמוכות לת"א, שם תהיה רכבת קלה) צריך להכניס את הרכבת לעיר, כי זה גם משתלם. את זה לא ראיתי בחזון של הרכבת, ואשמח שוב להיות מופתע לטובה. בסה"כ אני לא חושב שיש בינינו אי הסכמה. המטרה היא זהה, וזה מה שחשוב.
 

david80

Active member
חן, אני מאוד מקווה שיבטלו או ישנו

מיקום מרכזי תחבורה
אני מאמין שצריך לתכנן מרכזי תחבורה סביב הרכבת, ולא רכבת 'סביב' מרכזי תחבורה, זאת מפני שהרכבת מטבעה פחות גמישה. כמו-כן, כמו שכתבתי בהודעה אחרת, ישנם שיקולים רבים שמקשים על הכנסת קווי רכבת למרכז העיר, במיוחד עיר קיימת (ולא עיר חדשה לגמרי, כמו מודיעין). גם אחרים ענו יפה לגבי עלויות הזמן והגמישות של עיקולים לתוך ערים או שלוחות למרכזיהן.
חן, אני מאוד מקווה שיבטלו או ישנו
את כל תוואי הכבישים שמתוכננים בתוואי הרכבת - מה שיגרום לעירייות ולכרישי הנדל"ן לתפוס את אותם שטחים לפיתוח שכונות מגורים, בילוי ועבודה מסביב לקווי רכבת - תכנון קווי רכבת בין נתיבי כביש מהיר עושה בדיוק ההיפך!!! (מה יקרה למשל אם יבטלו את כביש 531? דור חדש יתרגל להעדיף שימוש ברכבת! מה רע?)
 

david80

Active member
קבלו תמונה הממחישה את תחנת רעננה

חן, אני מאוד מקווה שיבטלו או ישנו
את כל תוואי הכבישים שמתוכננים בתוואי הרכבת - מה שיגרום לעירייות ולכרישי הנדל"ן לתפוס את אותם שטחים לפיתוח שכונות מגורים, בילוי ועבודה מסביב לקווי רכבת - תכנון קווי רכבת בין נתיבי כביש מהיר עושה בדיוק ההיפך!!! (מה יקרה למשל אם יבטלו את כביש 531? דור חדש יתרגל להעדיף שימוש ברכבת! מה רע?)
קבלו תמונה הממחישה את תחנת רעננה
המתוכננת ברחוב ירושלים בלי כביש 531!!!
 

david80

Active member
יפה! ועכשיו תביטו שוב בתמונה:

רעננה?
יכול להיות דווקא נחמד...
יפה! ועכשיו תביטו שוב בתמונה:
ובדמיון שלכם, תחליפו את הבנין האדום בכביש 531 ואת מגרש המשחקים במחלף ענק - כך יראה תחנת רעננה ברחוב ירושלים לפי התוכניות של משרד התחבורה! מה הייתם מעדיפים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה