תכנון ובניה: צו הפסקת עבודות שיפוטי

shaio

New member
תכנון ובניה: צו הפסקת עבודות שיפוטי

הוצא צו בגין בניה בלתי-חוקית שנעשתה בבית משותף, ברכוש המשותף, על ידי אדם שהשטח המשותף הושכר לו (ליתר דיוק לחברה בבעלותו). הצו הוצא כנגד כל בעלי הדירות, ובעלי דירות מסוימים מצוינים בו כנציגות הבית המשותף. כל בעלי הדירות אינם מעוניינים בבניה, אינם משתתפים בה אך גם אינם נוקפים אצבע נגדה. שאלותי: 1. האם הוצאת הצו כנגד "בלתי-מעורבים" יכולה להתגלגל הלאה למשהו חמור יותר, כגון אחריות לעצם הבניה? 2. האם לחברי נציגות הבית יש בעניין זה אחריות עודפת? 3. האם הייתם ממליצים למי מבין חברי הנציגות או "בלתי מעורבים" אחרים לפנות בהליך כלשהו? להבנתי הם מעוניינים להמשיך להיות פסיביים (פרט לאותו בעל דירה שהבניה הבלתי-חוקית ממוטטת לו את הרצפה, הקטנוני הזה). תודה למשיבים
 
המלצה

מומלץ שכל "מתנגדי הבניה שאינם נוקפים אצבע" יתאגדו, ישכרו שרותי עו"ד ויביאו בפני הגורמים המוסמכים הן את המצב העובדתי והן את עמדתם. יצוין כי אם הצו הוצא נגדם והבניה תימשך, הם עלולים להיות מועמדים לדין על כך. בכל מקרה התיעצות עם עו"ד הבקי בחוקי התכנון והבניה היא חובה!
 

shaio

New member
תודה על התשובה

יש רק מתנגד אחד, והיתר פשוט אדישים למצב. אתה מתכוון שהם יועמדו לדין בשיטת הסרט הנע, ויצטרכו להוכיח שהם לא היו קשורים לזה, או שמדובר ממש באחריות פלילית שמיוחסת להם אוטומטית? אולי זו הבחנה חשובה לי, שכן אני מנסה לעזור לאישה כבת 80, שאין כל ספק שהחפירה של יסודות הבנין לא נעשתה על ידיה - וגם לא מטעמה. האם זה משנה?
 
ואיך היא אמורה להפסיק את הבניה

אם לא יזמה אותה? לשכב לפני הדחפורים? שתשלח מכתב לבונים שיצא צו של בימ"ש ואם הם לא יענו לו היא תבקש צו של בזיון בימ"ש כאחת הנפגעים.
 

shaio

New member
בדיוק, לכן לא חשבתי שיש בעיה

של העמדה לדין (או התמודדות עם העמדה לדין) - אלא אם האחריות נובעת מעצם הבעלות.
 
הצו המוצא הוא תמיד גורף

ומופנה אל כל בעלי המקרקעין. לפעמים העבודה נעשית ע"י צ"ג שכלפיו כלל לא ניתן צו הפסקת עבודה. לכן צריך תמיד להודיע לרשות על מי האחריות כדי שהצו יתיחס לגורם הבונה ללא היתר.
 

shaio

New member
במקרה הזה השוכרים כלולים בצו

ואנו מניחים כי הם האחראים. נותר לנו עוד משהו לעשות לפי הספר? (אני כמובן מבין שזה לא מחליף התייעצות פרטנית)
 
למעלה