תיקון קטנוע במסגרת האחריות?

duduzaar02

New member
תיקון קטנוע במסגרת האחריות?

ה-VS שלי שבק היום בדרך לעבודה- לעניות דעתי הקרבורטור הוא הגורם לבעיה (המנוע השתנק). הזמנתי גרר שברגעים אלו מביא את הקטנוע למוסך המרכזי של מטרו. הקטנוע עדיין באחריות. שאלתי היא האם כל הטיפול צריך להיות במסגרת האחריות (בהנחה שזה באמת הקרבורטור) וזה כולל גם את הגרר או שהם ידחפו לי אי אלו הוצאות מכיסי לחשבון?
 
תנחומי והצלחה במטרו

הגרר לא קשור למסגרת האחריות הוא כן קשור למסגרת הביטוח מקיף וזה מה שעשיתי ביטוח מקיף +גרר על כל צרה שלא תבוא. לפי מה רשום בחוברת קטנוע שקיבלתי-חובה לעשות את כל הטיפולים במטרו אחרת פג תוקף האחריות. יש כאלה שאומרים שלא חובה לעשות טיפולים אצל היבואן. אני יודע שגם בתחום הרכב אותה הבעיה-יש הרבה אנשים שעושים טיפולים לבד ואם מתקלקל חלק זה במסגרת האחריות גם אם לא הוחתם הטיפול בספר רכב--וזה בדרך כלל עושים מכונאי רכב ולא סתם בעלי רכב. אותי מענין לדעת אם בטיפולים טיפלת במטרו או במקום אחר ומה בקשר לאחריות
 

duduzaar02

New member
הטיפולים נעשו במטרו

טיפול אחד בסך הכל אחרי הרצה. הקטנוע עשה 2000 ק"מ . יש לי ביטוח חובה בלבד. אני לא חושב שחברה שעומדת מאחורי המוצרים שלה, מכרה מוצר פגום ולקוח קנה קטנוע חדש ממנה צריכה לגבות ממנו סכום כלשהו כאשר הוא נתקע עם הקטנוע (בהנחה שמדובר בתקלה בקטנוע שלא באשמתו) אם זה בגלל גרר, או כל הוצאה נלווית אחרת, מעבר לעצם עוגמת הנפש ובזבוז הזמן שכבר נגרמו של להתקע בבוקר בדרך לעבודה ולחכות לגרר. חברה בעלת תודעת שירות מינימלית שרוצה להביע אמון במוצרים שהיא עצמה מוכרת ולשמר את לקוחותיה צריכה גם לתת פיצוי ללקוח כזה.אני מכיר את השם הלא טוב במיוחד שיצא למטרו בעניינים דומים ומקווה להיות מופתע לטובה...
 

אהוד א1

New member
"יש כאלה שאומרים"? החוק אומר!

כדי לשמור על האחריות יש לטפל אצל מוסך מורשה משרד התחבורה.
 
כאן בדיוק הבעיה.

היבואן דורש שהטיפולים יעשו במוסכים שלו כמובן אפשר ללכת גם למוסכים מורשים אחרים,השאלה האם עדיין האחריות תהיה בתוקף? ואת זה אני אומר על נסיון העבר שבעל דייהסו חדשה טיפל במוסך של מכוניות גרמניות וספרדיות, צ'מפיון מוטורס. ואותו בעל רכב היה מכונאי במוסך. אם הוא לא טיפל במוסכים של היבואן דייהסטו,האם האחריות תקפה?-כן! ואם אני עושה טיפול במוסך מורשה של קטנועים אחר,וששם זול יותר. האם זה יתפוס באחריות כשאיזשהו חלק יתקלקל?? היום עשיתי טיפול הרצה לקטנוע-וראיתי את העבודה של המכונאי אני בתור מכונאי רכב יכול בקלי קלות לעשות את העבודה הזאת--ואין לי אפילו דקה ניסיון בקטנועים.--עבודה קלה מאוד לעומת הטיפולים במכונאות--שהייתי מזיע ועייף רצח. יאללה עברתי סופית למכונאי קטנועים
 

אהוד א1

New member
מה אתה רוצה?!?!

קראתי ולא ממש הבנתי לאן אתה חותר. לדעתי כתבתי ברור אבל אכתוב זאת שוב: היבואן יכול לדרוש עד מחרתיים.אתה מחוייב לטפל במוסך מורשה מטעם משרד התחבורה,לא בהכרח מטעם היבואן.קפיש?
 

c881

New member
ואם במוסך של היבואן לא יודעים מה צריך לעשות

בטיפול של אופנוע, אז זה כבר דורש "דרשני"
 

iyehuda

New member
לפעמים הנתק הוא

בן ראש הכבל לכבל פשוט צריכים לקלף עוד קצת את הכבל ולהבריג מחדש
 

yoni3003

New member
יכול להיות שתדלקת בדלק מהול?

התחנה האחרונה שתדלקת הייתה חדשה עבורך? מעניין אותי, כי אני קבלתי את הVS שלי לפני שלושה ימים ואתה מפחיד אותי עם הבעייה. אשמח אם תעדכן בסוף מה היה הגורם לתקלה תודה
 

duduzaar02

New member
בהחלט יכול להיות

אני לא פוסל שום אפשרות כי ידוע שתחנות דלק רבות מוהלות את הדלק. האמת היא שהפעם האחרונה שתידלקתי היתה בתחנת פז ברחוב גרוזנבורג בת"א שזו לא תחנה שאני מרבה לתדלק בה. נהיה יותר חכמים אחרי שאני אקבל תגובה מהמוסך.
 

duduzaar02

New member
ושוב שואל, מה כלול באחריות?

מחר אני אלך לקחת את הקטנוע ואברר את כל הפרטים אבל בינתיים בשיחה טלפונית נאמר לי שהבעיה היתה בקרבורטור ובין השאר הוחלפו חלקים כמו פלאג ומסנן, שאינם כלולים באחריות. די ברור לי (גם במסגרת הבנתי הלא גדולה במנועים) שהנ"ל, אם אכן היו פגומים זה כתוצאה מהפגם בקרבורטור. האם סביר לחייב אותי עליהם, או בכלל, לגבות ממני סכום כלשהו על טיפול באופנוע חדש ובאחריות שנגרם עקב פגם ביצור ולא פגם בתפעול?
 
ברוך הבא לתביעות קטנות!

כבר אני חש שאיכשהו אתה מנסה לפלס דרך לתביעות קטנות! א-כל החלקים המתבלים אין עליהם אחריות כמו מסנן,פלאג,ברקסים וכו"... ב-אחריות יש על הגיר,המנוע, וכל חלק שהוא לא מתבלה. אני לא הבנתי מה בדיוק קרה??ואיך זה קשור לקרבורטור אתה יכול לפרט יותר? אם המנוע שבק חיים לא הגיע אליו דלק!!מה היתה הסיבה...?
 

duduzaar02

New member
מה שקרה

בדיוק אני לא יודע כי רק נאמר לי בטלפון בתמצית שהבעיה היא בקרבורטור ואילו חלקים הוחלפו, ומחר כשאבוא לקחת אותו אדע יותר. הקטנוע השתנק תוך כדי נסיעה והטורים את את ירדו עד שנכבה. ממה שאני ראיתי כשפתחתי את המנוע (וההבנה שלי היא בסיסית בלבד במכונאות קטנועים- לא נגעתי בכלום רק הסתכלתי) הבעיה היא בקרבורטור בתערובת דלק-אוויר שנכנסת במינון לא מתאים. עד כמה שידוע לי אם יש בעיה בקרבורטור אז גם הפלאג וחלקים אחרים יפגמו כתוצאה מכך (ואם מישהו מהמכונאים שבינכם חושב שאני טועה הוא מוזמן לתקן אותי). בשלב זה אין לי טענות לאף אחד כי עוד לא הוגש לי חשבון ובכל מקרה אני לא מתכוון לתבוע אף אחד. בסך הכל רציתי לשאול לפני שאני הולך לקחת את האופנוע ולשלם האם נהוג לחייב על "חלקים מתבלים" שהתבלו כתוצאה מתקלה במנוע שבמסגרת האחריות, ועל הוצאות נלוות אחרות כתוצאה מהתקלה כמו גרר.
 

liroy24

New member
רגע רגע רגע!!!!

אני חייבת להבין משהו... מה קרה שם???? כי אני היום בדרך לעבודה עצרתי באדום ולאט לאט ירדו הטורים ופתאום נכבה המנוע.... וזה קרה פעמיים.... אז מה זה אומר? מה נסגר?????
 

duduzaar02

New member
זה עתה הוצאתי את האופנוע מהמוסך

לטענתם מה שגרם לתקלה הוא איזשהו לכלוך אותו הם מצאו במסנן שסתם את הקרבורטור. לטענתם זה כתוצאה מדלק לא. בכל מקרה הטיפול שכלל החלפה של המסנן, הפלאג ותיקון הקרבורטור עלה 580 ש"ח אותם באופן לא מפתיע הם ניסו לגבות ממני בשיטת "מצליח" (להזכירכם הקטנוע באחריות ועשה 2000 ק"מ). לא הצליח להם. בסוף התפשרנו על זה שהגרר יהיה על חשבוני. נו מילא....
 

yoni3003

New member
וואלה צדקתי (-:

אמרתי לך שזה נשמע כמו דלק מהול.... אולי אני אלך להיות מוסכניק, סתאם טוב מאוד שלא וויתרת להם שילמדו לתת אחריות!!! שיהיה בהצלחה ותזהיר את כולם מלתדלק בתחנה שבה תדלקת.
 
צודק בהחלט!תחנת דלק --לא אמינה לפרסם.

שאחרים לא ידפקו ויותר נכון שהקטנוע שלהם לא ידפק בגלל הדלק המהול שלהם. אני בדרך כלל מתדלק רק בתחנות של פז והם אחל'ה חוץ מאחת שנתנה רמז להשאיר טיפים בקופסה של"עוד כמה שקלים ואני בדרום אמריקה" --ופה חיייכתי לי ,אני מעדיף לתת לאותו הומלס שמנקה חלונות ברמזור שיהיה לו מה לאכול ולא לממן טיול לדרום אמריקה.. אתמול יצא לי גם לתדלק במזומן שירות עצמי בתחנת דלק צומת קרית אתא-פז לכיוון עכו. יש שם 2 תחנות פז אחד לכיוון חיפה ואחד לכיוון עכו--המדובר בכיוון עכו. אני מתדלק ומשלם במזומן 50 ש"ח ממתין לעודף ואיזה קטע..המתדלק כנראה לקח לעצמו טיפ של 70 אגורות. כולה כמה אגורות...לא עושים מזה רעש!! פשוט לא אמרתי מילה ונסעתי וגם מה נראה המתדלק נראה לי מומרמר חבל"ז. גם במשלוחים מהסופר אני משלם להם טיפים אחרי הכל הם עולים הרבה מדרגות ברגל...וזה נותן לי תחושה טובה שקיבלו ממני טיפ-20 ש"ח,והדמי משלוח כבר שולמו בסופר,בכל מקום שאני חושב שמגיע טיפ--כמה שקלים! בכיף שלי. אבל לרמות בעודף אפילו בכמה אגורות/שקלים--זה מעצבן! נו ..טוב נתנחם בכך שהדלק שם לא מהול ולא אני לא חושב שמגיע לעובדי תחנת דלק טיפים!! הם עובדים עבודה די קלה--ואני עבדתי בעבר בזה אחרי הצבא.
 

tanaz14

New member
../images/Emo31.gif אולי בעולם הוירטואלי שלך...

רצוי לתת טיפים להומלסים ברמזור ולא לחיילים משוחררים בתחנות דלק הם לפחות עובדים , ואחרי שרות צבאי דווקא להם עדיף לתת יכול להיות שזה שתדלק לך את הקטנוע היום , לפני שנה הוא היה בבינת ג'בייל ושמר עלינו אז בקשה ריספקט לחיילים סע בזהירות.
 
למעלה