תיקון מבחן בתנ"ך

eliahu2002

New member
תיקון מבחן בתנ"ך

5. מלכים א' פרק י"ז 24-17. יש המפרשים כי נס משמעו: התערבות אלוהית גלויה או סמויה במעשה הבריאה או התרחשות טבעית, שמה שהופך אותה לנס הוא תזמון וצירוף מקרים. המשותף לשני סוגי הנסים הוא השארת רושם עז בכתוב. א. לאיזה משני סוגי הנסים מתאים נס החייאת הילד? נמק את תשובתך ובסס אותה על הפסוקים. ב. הבא ראיה אחת מהכתוב שלפיה הותיר הנס רושם עז. 6. מלכים ב' פרק י"ז, 15-7. בפסוקים אלה המספר המקראי מעצים את חטאי ישראל, באמצעות הצגתם ככפיות טובה כלפי ה'. הדגם והסבר שימוש באמצעי זה בשני משפטים מפסוקים אלה. את השאלות האלה לא הבנתי אותם ולא הצלחתי אותם ואלה הופיעו במבחן ואני לא עברתי את המבחן כי קיבלתי 50 וכדי שאקבל עוד 10 נק' ואעבור ,עליי לעשות תיקון מבחן. אז בבקשה תעזרו לי ככל האפשר!!!!!!!!!!!!!!
 
יש לי את התשובה ל-1.א:

היה לנו שאלה כזאתי במבחן וקיבלתי במבחן הזה 87 ובשאלה הזאתי את כל הניקוד בכל מקרה זאת התשובה:(הנוסח קצת מסורבל אבל תסתדר): 1א.ניתן להסביר את החייאת הילד כנס טבעי מכיוון שאליהו ביצע בבן האלמנה פעולת החייאה 3 פעמים,בפעמיים הראשונות הוא לא הצליח ובפעם האחרונה אחרי שפנה לה' ודרש חד משמעית שאלוהים יחזיר את בן האלמנה לחיים,רק אז חזר בן האלמנה לחיים,מעשה זה נראה על טבעי מכיוון שהוא קרה בדיוק מתי שאליהו ביקש מה' להחיות את התינוק אולם אליהו החייה את התינוק שלוש פעמים ולכן בפעם השלישית הצליח כנארה אליהו להחזיר את התינוק לחיים לכן נס זה הוא נס טבעי למרות שהוא נראה על טבעי. מקווה שעזרתי לך ...
 

eliahu2002

New member
תודה

אבל מה עם השאלות: ב. הבא ראיה אחת מהכתוב שלפיה הותיר הנס רושם עז. 6. מלכים ב' פרק י"ז, 15-7. בפסוקים אלה המספר המקראי מעצים את חטאי ישראל, באמצעות הצגתם ככפיות טובה כלפי ה'. הדגם והסבר שימוש באמצעי זה בשני משפטים מפסוקים אלה.
 

ailag

New member
הדרכה ../images/Emo8.gif

אני אכתוב את זה כהדרכה, בין השאר כדי לתת לך כלים לפתור את השאלות לפעם הבאה. ב. יש לך את הטווח של הפסוקים. מן הסתם, הרושם העז נותר אחרי מעשה הנס, אז זה חייב להיות פסוק 23 והלאה, כלומר 23-24. (בסוף פסוק 22 הילד קם לתחיה). אז בוא נראה מה הפסוקים האלה אומרים: 23: אליהו לוקח את הילד, נותן אותו לאמא שלו ואומר: תראי, הוא חי 24: אמא של הילד אומרת שעכשיו היא יודעת שאליהו הוא נביא אמיתי. איזה מהפסוקים האלה נראה לך כמו פסוק שמוכיח שאליהו עשה רושם טוב על האמא? 2) אוקיי, הפסוקים האלה פחות או יותר אומרים: בני ישראל עשו את הדברים הרעים האלה, האלה והאלה (רשימה, כלומר). אלוהים אמר להם להפסיק והם לא הקשיבו לו. אנחנו מחפשים ספציפית שני משפטים בהם הסופר אמר שהם כפויי טובה (כי הוא יכל לנסח אחרת .. איפה הוא ניסח את הכתוב ספציפית ככה) כלומר, איפה לא רק כתוב "הם חטאו לאלוהים" אלא "הם חטאו לאלוהים אפילו שהוא היה טוב אליהם" נסה לחפש לקראת סוף הקטע. (יש שם קצת טון פולני
) והשיטה שהיתה לי במבחנים בתנ"ך: קודם כל לקרוא את הפסוקים שנתנו לי, ולפעמים גם כמה לפניהם או אחריהם (כדי לדעת את הרקע), כמו שאני קוראת סיפור ילדים. הוא הלך לפה עשה כך וקרה נס. לפעמים כותבת את התוכן גם בצד, שיהיה לאחר כך. אחרי שיש לי בראש את הטקסט מהתנ"ך בצורה שאני מבינה את הסיפור, הבעיה היא רק ניתוח הסיפור .. אחרי שמכירים את הפרקים קצת, השאלות נהיות פשוטות יותר. עם אימון מספיק, תוכל לראות את השאלות במבחנים בתור "דני הלך למכולת. לאן הלך דני?" שוב - זה דורש הרבה אימון, בעיקר של קריאת התנ"ך והבנה של מה שכתוב. אבל כשמגיעים להבנה זה ממש כיף
(ולי זה העלה מ70 ל90)
 

eliahu2002

New member
מצטער אבל

את מלכים ב' פרק י"ז פס' 15-7 לא הבנתי את זה ואפילו לא הצלחתי לפתור את השאלה במבחן!! אז תוכל להביא לי את התשובה המלאה לשאלה: בפסוקים אלה המספר המקראי מעצים את חטאי ישראל, באמצעות הצגתם ככפיות טובה כלפי ה'. הדגם והסבר שימוש באמצעי זה בשני משפטים מפסוקים אלה.
 

stephanie w:p

New member
../images/Emo26.gifתנך../images/Emo36.gif

מישהו יודע אולי איפה אני יכולה למצוא פירושים למושגים בתנך כמו המושגים המצורפים. אם מישהו יודע כמה מהמושגים ויש לו זמן בבקשה שיענה,מצאתי רק את המסומנים. תודה מראש
 
למעלה