תיקון אייפוד

The Walrus

New member
תיקון אייפוד

טוב, אחרי חודשים שהוא נמצא בחדר שלי ואף אחד לא נוגע בו, הגיע הזמן לתקן את האייפוד הותיק שלי... פעם שנייה שהוא מתקלקל בכמה שנים שיש לי אותו, שקלתי לקנות מכשיר חדש (חס וחלילה לא עוד אייפוד, לא מתקרב יותר למכשירים האלו), אבל זה פשוט לא כלכלי... הגעתי להכרה שעדיף לתקן את הישן, ויפה שעה אחת קודם... הבעיה היא ששומעים רק בצד אחד. זה לא תלוי באוזניות, זה קורה לא משנה איזה סוג אוזניות אני שם. שאני מסתכל מקרוב על החיבור של האוזניות הוא נראה לי קצת עקום, לא מתאים לקו הישר של המכשיר, אבל אולי זה רק אני. המכשיר הוא אגב אייפוד וידאו 30 ג'יגה. השאלות הם... 1. האם זוהי בעיה מוכרת שניתן לפתור בקלות? אני חושש שאם אני לא מדמיין את העיקום במכשיר, אז זוהי בעיה פיזית במכשיר (ולא רכיב שהתקלקל או משהו), מה שעלול לסבך את העסק... 2. כמה זה מחיר טוב לתיקון כזה? 3. למישהו יש המלצה למעבדה טובה, אמינה וזולה (יחסית) באיזור תל אביב (או מרחק נסיעה סביר) שיכולה לפתור את הבעיה הזאת? הייתי באפל-סטור בקניון רמת אביב, לא עזרו לי שם... כן הציעו לי הנחה על מחיר חדש, כאילו שאני יקנה עוד אייפוד. גם ככה הם יקרים בצורה מוגזמת (סורי על המרירות, הנסיון שלי עם המכשירים שלהם לא משהו). אשמח אם תענו לשאלות שלי, איך אני פותר את כל העסק הזה בצורה זולה ומהירה... תודה
 

The Walrus

New member
אף אחד לא עונה?

כל מה ששאלתי זה איפה עושים תיקון כזה וכמה הוא אמור לעלות... זה הכל. תודה
 
עם כזו גישה, למה לי לרצות לעזור לך?

אתה אומר שהמכשיר חרא... לך וקנה מכשיר מדבקה ב-100 ש"ח.
 

The Walrus

New member
הוא דווקא היה מכשיר די טוב,

כל עוד הוא עבד... לצערי זה לא קרה יותר מדי. תשמע, כשמכשיר שעולה כל כך הרבה מתקלקל פעמיים בטווח זמן קצר כל כך, זה לא תקין ולא בסדר. המכשיר לא התקלקל כתוצאה מתאונה, נפילה או כל אירוע חריג אחר. הוא היה בתוך קייס ששמר עליו מהיום הראשון שהוא נקנה, וממש לא השתמשתי בו בצורה כבדה (אפילו לא לקחתי אותו לבית-ספר!). ובנוסף אין לי אחריות כי קניתי בחו"ל. אחרי ניסיון כזה עם אייפוד, אתה מאשים אותי בזה שאני לא מעוניין לקנות אחד נוסף, ושפיתחתי סלידה למותג הזה? יש לי תחושה שאם לך היה ניסיון כזה עם המכשיר שלך, לא היית הרבה יותר מרוצה ממני... יש לך מזל, אני מניח. ובקשר ל"מכשיר מדבקה", דווקא יצא לי לבחון אצל חברים לא מעט מכשירים של חברות אחרות והם לא נפלו באיכותם מהאייפוד שלי... והם בהחלט עלו פחות. זאת תופעה ידועה אצל מותגים - בתור גיטריסט אני מכיר את זה טוב על פנדר וגיבסון והמחירים המוגזמים שלהם, וזה נכון לגבי מותגים כמעט בכל תחום. בכל מקרה, אם ממש לא בא לך לעזור אז אני מניח שזה זכותך, אבל תחשוב בהיגיון דקה. אני לא טרול ולא באתי לריב, באתי לקבל תשובה ועל הדרך ביטאתי דעה לגיטימית ורלוונטית ואני חושב שיש לי קייס די טוב. מה המסר שלך בעצם? אסור להביע דעה שלא מתאימה לשלך? רק להעריץ את המכשיר ולאבד את האובייקטיביות? בחיי שאני לא מבין...
 
לא, תביע מה שבא לך להביע.

אבל זכותי לא לרצות לעזור לך אם הדעה של לא מוצאת חן בעיני. בכל מקרה תיקון לא יעלה לך פחות מ-300 ש"ח... למה לטרוח?
 

The Walrus

New member
כי חדש עולה פי לפחות3?

לפחות המכשירים שיש להם מספיק מקום, שזה מינימום 25-30 ג'יגה...
 

AYELET1

New member
לא בטוחה שכל כך משתלם לתקן.

מדובר במכשיר די ישן שהתיקון יהווה אחוז ניכר ממחיר חדש ובעל קיבולת מידע גדולה יותר. באיזור תל אביב יש לך את PDAstore למשל (איזו ר הבורסה). שוב- בבספק אם זה משתלם.
 

The Walrus

New member
תודה על התשובה...

בקשר לכדאיות, אפילו אם יעלה 300 שקל זה עדיין משתלם... אם נסתכל שנייה על מחירים של אייפודים, בנאנו אין מספיק מקום, טאץ' אני לא סובל (סורי, לא מסתדר עם מסכי מגע, לא אוהב את הפטנט), והקלאסיק כבר יקר יותר משמעותית (1200 שקל בוואלה) ואני לא מוצא בו הרבה שיפורים מהותיים על פני האייפוד הישן שלי, לא משהו שמצדיק מחיר פי 4. בקשר לחברות אחרות אפשר לחפש, אבל רוב ההצעות שמצאתי גם הם יקרות יחסית. בקשר לPDAStore, שם תיקנתי פעם שעברה, אבל הנקודה היא שאני לא ממש יכול לדעת מה מחיר טוב... אני לא רוצה שיבקשו ממני 300 שקל אם במקום אחר אפשר ב150. לדוגמה, באתר הזה המחיר הוא 150 (אם זה נקרא 'מודול אוזניות'): http://www.fixwonder.co.il/prices.html אבל לצערי המעבדה הזאת לא פעילה יותר...
 

Pichichu

New member
www.nextlab.co.il

225 החלפת מודול אוזניות למי ששומע מצד אחד רק או שיש לו איזו בעיה בשמע. אייפוד קלסיק 30GB אצלי.
 

LinkTree

New member
אני יכול להמליץ לך על fixwonder.co.il

תיקנתי שם את האייפון שלי - מחיר סביר ועבודה טובה אגב - בעית אוזניות כמו שאתה מתאר נגרמת בדרכ בגלל שימוש לא נכון - אסור להשאיר אוזניות בתוך נגן בזמן שאתה לא שומע - נוצר לחץ על החיבור של אוזניות וזה גורם לבעיה שאתה מתאר..
 

eyePhonist

New member
מעניין. שתי הודעות לפניך, The Walrus כתב

שהמעבדה הזו כבר לא קיימת. מתי תיקנת שם?
 

AYELET1

New member
מצד שני ככל שאתה מכניס ומוציא יותר את ה

האוזניות, גם זה לא גורם טובה ונחת למכשיר לדעתי
 

סהר דוד

New member
דעתך קצת שגויה

וחבל שכמנהלת בפורום את רושמת הודעות בלי לבדוק/לדעת. קריאה פשוטה בהיסטוריה היתה מגלה לך עובדות קצת שונות. הן יצרני האוזניות למיניהן והן יצרני הנגנים, ממליצים חד משמעית שלא להשאיר את האוזניות בתוך הנגן עם סיום ההאזנה. היחסים הטובים בין השקע והתקע ישמרו למשך אלפי מחזורים - וזו אחת הבדיקות שכל יצרן מכובד מבצע. כמובן שצריך להכניס ולהוציא את התקע בצורה מסודרת- לאחוז ב"ראש" הפלסטי ולא בחוטים, לא למשוך בחוטים ולא למתוח או לקפל אותם בזוית חדה. המנהג הלקוי של רוב המשתמשים לגלגל את האוזניות סביב הנגן בגמר השימוש הוא הסיבה העיקרית לנזקים ותקלות.
 

AYELET1

New member
תשובתך אינה עניינית.לא דיברתי על גלגול החוט,

מה שאכן גורם לנזקים אך מסוג אחר לגמרי. קח רגיעון והרגע מהרוגז
היה מומלץ יותר להמשיך בדיון ענייני (גם אם ברוב עוונותי,בורותי והחשכה -הטכנולוגית - בה אני שרויה, לא הייתי מסכימה איתך...).
 

סהר דוד

New member
בבקשה ממך, שמרי על לשון נקיה

את לא יודעת מי אני - כי את חדשה בפורום, ואת לא בודקת עובדות לפני שאת כותבת. מנהל פורום צריך להיות מקצועי , או לפחות לא לכתוב עובדות שגויות. מנהל פורום, רצוי שיהיה בעל הבנת הנקרא בצורה ממוצעת ומעלה את המלצת לא להוציא את תקע האוזניה מהנגן- בעוד ,שכאמור, ההנחיות הן בדיוק הפוכות - וזה מה שכתבתי. את נטפלת לאזהרה נוספת -שהוספתי מיוזמתי, והופכת את תשובתי ללא ענינית. במטותא ממך- אם אינך מסוגלת להתנהג בצורה מנומסת - לפחות אל תשי זאת במסגרת תפקידך. ורק אציין כאן עובדה קצרה, המוכרת לכל ותיקי הפורום- בין שאר עיסוקי אני גם עובד בחברת SENNHEISER (חברה קטנה שמייצרת גם אוזניות) ומה שאני כותב כאן בעניני אוזניות,ראוי שיקבל את המשקל המתאים.
 

AYELET1

New member
צר לי אם דברי אינם לרוחך, אולם...

נושא הפורום הוא, אם לא שמת לב, איפון ואיפוד, לא איילת המנהלת. כאשר תתייחס באופן ענייני ולא בצורה אישית, תקבל תגובה עניינית יותר. ובנוסף, הפורום עדיין פתוח לדיון ולחילוקי דעות. זו מהותו של פורום.
 
למעלה