כ-21 שנה לאחר שפעלה בפעם האחרונה, קפצתי לראות מה נשאר מתחנת הרכבת הישנה בפתח תקווה.
מדהים לראות כמה שכל האזור שינה את פניו, כשבשנים האחרונות נבנתה כאן שכונת רבי קומות. אין כלל זכר לתוואי המסילה וצריך להפעיל את הדמיון.
ובכל זאת, בניין מנהל התחנה עדיין קיים, נחבא לו מאחורי בית ספר ומגרש ספורט. בימים אלה נבנה בצמוד לבניין התחנה עוד בית ספר חדש, וכעת, הוא מובלעת המוקפת באתרי בנייה.
רחוב האחים בכר הפך לשכונה של רבי קומות. כמה מהאקליפטוסים נשתמרו להם. האם כאן עברה המסילה?
בהמשך הסיור חיפשתי גישה אחרת אל בית מנהל התחנה, אולם גם כאן, הכל הפך לאתרי בנייה. הכניסה לבית עוברת דרך אתר בנייה. לבסוף הגנבתי עוד צילום מזווית נוספת, מאחורי בית הספר.
כאמור, אין זכר לכך שעד לפני 20 שנה עברה כאן רכבת. כל נסיון להתחקות אחר תוואי המסילה נכשל. צריך מפה היסטורית כדי לגלות היכן בדיוק עברה הרכבת.
בדרכי החוצה מאתרי הבנייה, עיני קלטה משהו מוזר, חתיכות מתכת שנראה שהוצאו מתוך האדמה, מזכירות בצורתן מסילות ואדנים. האם כך הדבר? לפחות פרס ניחומים בסוף הסיור.
מדהים לראות כמה שכל האזור שינה את פניו, כשבשנים האחרונות נבנתה כאן שכונת רבי קומות. אין כלל זכר לתוואי המסילה וצריך להפעיל את הדמיון.
ובכל זאת, בניין מנהל התחנה עדיין קיים, נחבא לו מאחורי בית ספר ומגרש ספורט. בימים אלה נבנה בצמוד לבניין התחנה עוד בית ספר חדש, וכעת, הוא מובלעת המוקפת באתרי בנייה.
רחוב האחים בכר הפך לשכונה של רבי קומות. כמה מהאקליפטוסים נשתמרו להם. האם כאן עברה המסילה?
בהמשך הסיור חיפשתי גישה אחרת אל בית מנהל התחנה, אולם גם כאן, הכל הפך לאתרי בנייה. הכניסה לבית עוברת דרך אתר בנייה. לבסוף הגנבתי עוד צילום מזווית נוספת, מאחורי בית הספר.
כאמור, אין זכר לכך שעד לפני 20 שנה עברה כאן רכבת. כל נסיון להתחקות אחר תוואי המסילה נכשל. צריך מפה היסטורית כדי לגלות היכן בדיוק עברה הרכבת.
בדרכי החוצה מאתרי הבנייה, עיני קלטה משהו מוזר, חתיכות מתכת שנראה שהוצאו מתוך האדמה, מזכירות בצורתן מסילות ואדנים. האם כך הדבר? לפחות פרס ניחומים בסוף הסיור.