תינוק חדש בבית, צריכה עיצות כלביות :)

nikita5s1

New member
תינוק חדש בבית, צריכה עיצות כלביות :)

אז בשעה טובה נולדה לי תינוקת בשבוע שעבר, בניתוח קיסרי חירום ואחרי 40 שעות בחדר לידה. בקיצור לידה לא פשוטה ואני עדיין מתאוששת. מכיוון שהייתי בבית החולים 6 ימים, שתי הכלבות שלי (פינצ'רית מעורבת וג'ק ראסלית) עברו להורים שלי שם אמא שלי מפטמת אותן ואחי הקטן מבדר אותן וישן איתן. בקיצור הן נהנות שם תמיד.
אחרי שהשתחררתי היו לי סיכות מהדקים בבטן בעקהות הניתוח ובעלי אמר שזה מסוכן כי הכלבות קופצות עליי כשהן שמחות לראות אותי, ולכן דחינו את ההגעה שלהן עד שהוציאו את הסיכות אתמול והכאבים ממש כבר לא מטרידים.
אז היום בערב הן חוזרות הביתה אחרי 9 ימים, ובסוף שבוע בעלי יוריד אותן למטה אבל ממש מטריד אותי איך אני אסתדר החל מיום ראשון. בעלי תמיד מוריד אותן בשבע בבוקר ופעם פעמיים בערב לילה אבל אני תמיד מורידה אותן בין שלוש לחמש כשאני חוזרת מהעבודה ואני מנסה לדמיין את עצמי מנווטת עגלה עם שתיים היפר אקטיביות שמושכות וזה לא נראה לי ישים. קנינו מנשא שאפשר לשים עליי את התינוקת ואז אני יותר יכולה להשתלט עליהן וזה פחות מסורבל, אבל עוד לא ניסיתי לראות כמה זה מציק לי בניתוח ובכלל היא נולדה 2.8 קילו והמנשא הוא מ3 קילו ....

בקיצור יש לאימהות פה עיצות על מה עושים?

תודה :)
 
אני לא אמא, אבל...

במיוחד להורים חדשים, יש לנו באתר "חיי כלב" מאמר של המאלף גל כתב על תינוק חדש בבית.
מאד ממליץ לשניכם לקרוא.

ובכלל, כל הכבוד שבמצבך את בכלל נכנסת לכאן לשאול שאלות.

וכמובן המון המון מזל טוב.
 

meedas

New member
דבר ראשון, מזל טוב


דבר שני, ההמלצה בדרך כלל היא לטפל בבעיות *לפני* הלידה...
זה אומר שאם יש שתי כלבות שמושכות בטיולים, הייתם אמורים לעבוד איתן על הליכה יפה בטיול עוד בזמן ההריון (בעצם, גם כשאין ילדים באופק עדיף שכלבים ידעו לטייל יפה)

עד כאן הטקסט שפחות מיועד אליך ויותר לקוראות (וקוראים) אחרים


לגביך, לדעתי הפתרון צריך להיות שתטיילי עם הכלבות טיולי צרכים קצרים בלבד כשהרצועות שלהן ביד אחת והעגלה בשניה, או לחליפין כשהתינוקת במנשא ושתי הידיים שלך משוחררות (יש המון סוגי מנשאים. סביר שתמצאי בסוף אחד שנוח לך)
ממילא עכשיו נכנסים לשיא הקיץ ולא טוב לאף אחת מכן להסתובב הרבה בחוץ בשעות החום הכבד
בערב, כשגם בן זוגך נמצא, תוכלו לטייל יחד, כולכם - אתם, התינוקת והכלבות, באוויר הקריר והנעים (יחסית)

אופציה נוספת היא להעזר בדוגווקר לתקופה מסויימת, עד שתכנסו לשגרה

התקופה הראשונה אחרי הגעת תינוק חדש הביתה תמיד כרוכה בהסתגלות ושינוי הרגלים...
 

DogsPCI

New member
אין דבר יותר נכון מלעבוד על כך לפני זה, אך

זה לא אפשרי עבורך.

אני לא יודע עד כמה הכלבים שלך מושכים, ועד כמה הם חזקים פיסית, אך הבנתי שבסך-הכל הם כלבים מאוד קטנים.

במקרים אלה - ראיתי בעצמי לא מעט מקרים בהם פשוט קושרים כלב קטן (ואפילו שהוא שובב) לעגלה שאמורה להיות מאוד כבדה עבורו למשוך - בפרט שאת/בעלך מחזיקים אותה - וכך מטיילים. ואחר תקופה מסויימת הכלבים מבינים דרך העובדות בשטח שלא ניתן למשוך את העגלה - ושזה בעצם לא יוביל אותם לשום מקום, ופשוט יפסיקו למשוך.

אז ראיתי את זה קורה מספיק פעמים, ואפילו עם כלבים בינוניים, אך הזהרה חשובה כמובן!!!: אם יש סיכוי שהכלב/ים שלך יצליחו למשוך את העגלה, או להסיט אותה - ובכך חלילה לסכן את התינוק - כמובן שלא ממולץ כלל!!! (ואני לא צועק חלילה, אלא רק מדגיש זאת מאוד - פשוט אמרו לי כי שלוש סימני-קריאה בפורום נחשבים לצעקות ווירטואליות - אז ממש לא צועק, אך מדגיש זאת מאוד).

כמובן שזו רק דעה שלי, שפשוט ראיתי שעובדת מספר פעמים - אתם מכירים את המצב, ואת הכלבים שלכם, וההחלטה והאחריות בעיניין הן כולן בידיים שלכם.

בהצלה, ויום טוב לכם.
 

מוליש1

New member
לדעתי זה מתכון לפגיעה בכלבים, חסימת מעבר

להולכי רגל אחרים ובאופן כללי חוסר שליטה מוחלט על הכלבים. אין סיבה לא להחזיק את הרצועות יחד עם העגלה ולשחרר את היד מהעגלה כיש צורך למשוך.
 

DogsPCI

New member
מאה אחוז, העיקרון זהה. והדגשתי בתגובה

נוספת - רצועות קצרות - שלא יפריעו לאחרים. וכאשר מתקדמים עם העגלה לפי התיכנון/מסלול שלנו, זזים כשאנו רוצים, ועוצרים כשאנו רוצים - המציאות היא זו שמשתלטת על הכלב.

וכמו שאמרתי זו לא עצה מקצועית, מקצועית כדאי לעבוד על עיניין המשיכות בנפרד מהטיול עם התינוק (= לא בזמן אמת) - עדיף היה לפני הלידה, אך בהחלט שגם ניתן אחרי הלידה.

ולסיכום, שוב - מסכים לחלוטין העיקרון הוא זהה.
 

DogsPCI

New member
אולי קצת
. אבל חשבתי על העיניין עוד קצת

וקראתי שוב את הודעתך. ולדעתי בלבד - עדיין הייתי הולך על קשירה לעגלה (שוב כל עוד זה לא יסכן את התינוק - חלילה), ולא להחזיק את הרצועות ביד.

שכן כפי שאמרתי אני לא רוצה להפוך את זה לאישי מולם, ולא רוצה להכניס את הרגשות שלי, או את מידת הסבלנות שלי לעיניין - אלא להשאיר למציאות, שאינה אישית, אלא שקובעת עובדות בשטח - להשפיע ולקבוע סדר חדש.

ואת כל זה אני אומר בגלל משפט אחד שכתבת מוליש1:
"ולשחרר את היד מהעגלה כיש צורך למשוך." - עם דגש על "למשוך"!

הדרך בה את (לא אישי) תמשכי את הכלב ברצועה היא אכן תלויה בהרבה גורמים הקשורים אליך אישית וכן נסיבתית - ויהיו פעמים בהם ימשכו חזק, חלש, יותר-מידי, פחות-מידי, תוך הרגשת כעס, חוסר-סבלנות, תסכול, עם-סבלנות, באופן-רגוע - וכו'.

אז העגלה לא תמשוך את הכלבים באופן אקטיבי, ולא תשנה את הגישה בכל פעם מחדש, ולא תכניס רגשות אישיים - אלא תקבע גבול/עובדות-בשטח - באופן "קר", רישמי וקבוע - וזה עבורי הדרך להציב גבול - בקור-רוח, ובאופן לא אישי, ובעקביות מוחלטת.

אני מקווה שהבהרתי את כוונתי. זה אולי לא ישמע לך/לאחרים כזה הבדל גדול, אך מבחינתי זה הבדל של שמיים וארץ. ומכיוון שאף פעם לא הייתי בסיטואציה הזו - נדרשו לי כמה דקות כדי לחשוב על העיניין.

יום טוב לכולם.
 

מוליש1

New member
אוקיי, זה אולי יעבוד עם כלב שמראש ממושמע

שלי, אפילו שכבר בקושי הולכת, כל שנייה תוקפת איזה חתול בשביל לגנוב לו אוכל, חוטפת צואה ומה לא... אני חייבת שליטה עליה, אחרת היא תאכל את כל הרחוב, תתקע לי לפני העגלה בפתאומיות להריח משהו או תחסום את כל המדרכה עם הרצועה....
 

DogsPCI

New member
שלום מוליש1.

דיברנו בדיון על כלבים שובבים שמושכים, ולא על כלבים תוקפניים, שאוכלים מהריצפה כל דבר שיש להם מול העיניים (וזה מהתיאור שלך בלבד, אני לא מעביר ביקורת
).

לפי מה שאת מתארת , את עסוקה בעיקר בלרסן את הכלבה "בזמני-חירום". והפתרון לבעיות אלו לא יהיה עגלה, ולא יהיה למשוך אותם ברצועה - אלא התחלה של תהליך "שיקום התנהגות" בליווי איש-מקצוע.

אף-פעם לא מאוחר להתחיל, ולפעמים הפתרון יכול להיות מהיר
, ולפעמים לא כל כך מהיר
. אבל אם את רוצה אי-פעם לשנות את המציאות הזו - צריך לעשות את הצעד הראשון בכיוון.

תודה על התגובה, וערב-טוב.
 

מוליש1

New member
אז ככה - יש לי רק כלבה אחת זקנה, אבל בכל זאת:

עם מנשא תקחי בחשבון שכשהרגליים של התינוק יהיו טיפה יותר ארוכות זה עלול להיות מסוכן עם הרצועה ובכלל קשה יותר לקחת תינוק ישן במנשא מבלי שיתעורר. בקיצור, אני השתמשתי מעט במנשא (שלי נהיה כבד מדי מהר מאוד). את העגלה חייבים להחזיק עם שתי הידיים לכן הפתרון להחזיק ביד אחת את הרצועה (רצועות) יחד עם העגלה. אם רוצים להעביר את הרצועה לצד שני אפשר להעביר מאחורי הראש עם יד אחת מבלי לעזוב את העגלה ביד השנייה. בסך הכל הכלבה שלי שעד אז הלכה עם פלקסי בלבד התרגלה מהר מאוד והבינה שכשאני עם העגלה היא צריכה ללכת יפה ולא לסטות... יהיה לך קשה מנסיון אחרי קיסרי עוד שבוע שבועיים בעליות, אבל זה תיכף יעבור...
 

leadbelly

New member
זה מה שאני הייתי עושה-

קודם כל, בודקת אפשרות לדוגווקר.
דבר שני, מנצלת את הימים הקרובים למספר "יציאות פיילוט" קצרות בליווי בן הזוג. פעם עם עגלה, פעם עם מנשא. כך תוכלי לבדוק מה יותר נוח לך ויהיה לך גיבוי במקרה שהעניינים יסתבכו או שתרגישי קושי.

מזל טוב ובהצלחה!
 
מזל טוב!

קודם כל, מזל טוב לכן


אני ממליצה בחום על מנשא מתאים ונוח - יש המון סוגים שונים של מנשאים שניתן לרכוש בחנויות מסוימות או דרך האינטרנט (כאן בישראל, וכמובן מחו"ל). לי היו שלושה שונים ולכל אחד היו את היתרונות והחסרונות שלו

בכל מקרה, ממש לא צריכה להיות בעיה עם המשקל/גודל של התינוקת... זה כן תלוי במנשא, אבל יש מנשאים שאפשר לשים בהם גם פגים קטנטנים בכיף ובבטחה (רצוי מנשא מערסל לשבועות הראשונים, ובכל מקרה תתרחקי כמו מאש מהמנשאים ה"מערביים", בהם הרגליים של התינוק תלויות כלפי מטה... זה ממש לא בריא! בשום גיל)

עוד הצעה: תנסו לצאת לטיולים ביחד במהלך הסופ"ש. כך תוכלי להתרגל למצב החדש כשאישך עדיין איתכן, ויכול לעזור לך בעת הצורך.

והצעה אחרונה: לצאת לטיולים עם פאוץ' או תיק קטן ובו חטיפים מדהימים לכלבות! במהלך הטיול תני להן מדי פעם חטיף קטן. זה יעזור לשמור אותן "איתך" ולפקס אותן כשהן מתחילות להתבלגן לך...
כמובן שגם הרצועות כאן הן פונקציה - רצוי רצועה באורך של עד 2 מטר או אפילו פחות, כדי שלא תסתבך לך (אם את יוצאת עם עגלה).

בהצלחה! ההתחלה קסומה אך לא תמיד קלה, תזכרו רק לנשום ולהנות מהדרך המשותפת של חמישתכן


נעה שפלר
אמא לשני ילדים קטנים, שני לברדורים גדולים וחתול
 
מזל טוב!

ראשית נשמע שעברת חוויה מורכבת ועוד יהיו לה מן הסתם הדים, זה בסדר ותני לעצמך זמן לעבד ולהבין ובעיקר להשלים עם מה שעברתן, את ובתך הקטנה.

שנית, אני הייתי דואגת לדוגווקר לפחות לשלושת השבועות הקרובים. לא משום שאת לא יכולה אלא משום שאת אחרי לידה, מאד מאד טריה, אחרי קיסרי חרום, אחרי שעות רבות של צירים.
כל המכלול הזה טרם שקע וטרם התיישב במקומו והאפשרות שמישהו יעזור היא כמעט הכרח. בנוסף אפשר בהחלט גם הפוך. מישהו שיישאר עם הקטנה לחצי שעה בה את מוציאה את הכלבות.

לגבי המנשא למשקל הקטנטונת, שמן הסתם יתחיל לעלות בימים הקרובים , וגם לצלקת שעודנה טריה נסי מנשאי בד. בעיקרון
מנשא כזה עשוי רצועת בד ארוכה ורחבה הבד רך יחסית וגמיש במידה המידות המדויקות של כל פרמטר משתנות בין היצרנים אבל דומים זה לזה.
היתרון הבולט של מנשא כזה הוא מגוון התנוחות בהן ניתן לשאת את התינוק .פנים קדימה, לתינוק קטן עירסול, על הצד ואפילו על הגב. מנשאים שהולכים כברת דרך ארוכה עם ההורים. המוכרים והנפוצים הם תינוכיס, מנשארי, תינוח ובטח יש עוד כל מני .
הכי חשוב במנשא זה לנסות לפני הקניה ולראות מה נח. אם יש של חברים לנסות- מה טוב. בכל מקרה אם כרגע את חשה אי נוחות בגלל הצלקת- חכי עוד קצת.

לאט לאט , יהיה בסדר.
 
מזל טוב

אני מקווה שאת לא מתכוונת לצאת מהבית בחודש וחצי הקרוב יותר מדי
בטח שלא לטיול עם הכלבים!
לפחות חודש חודשיים לתת לגוף לנוח! (שוב רק המלצה שאנחנו קיבלנו מהמיילדות שלנו)

אם יש רכב, אולי עדיף לקחת את הכלבים לפארק גדול\חוף הים\פארק ללא רצועה?
ככה תוכלי לתת את מלוא צומת הלב לתינוק ולתת לכלבים להתרוצץ קצת.
זה באמת תלוי אם הם סוג הכלבים שינסו לברוח אבל אם זאת אופציה הייתי ממליץ על זה.

גם אפשר לקצר את מספר הטיולים ביום אם עושים טיול אחד ארוך שמתיש את הכלבים פיזית.
 
אלו קולרים יש להן?

שמש מושך הרבה פחות מאז ששמתי לו משהו בסגנון האלטי.
אבל אם בינתיים לא היה לך ואת מחליטה לנסות, קני בזריזות כי הן חייבות לשים את זה בפעמיים הראשונות בטיול עם בן זוגך, כי בהתחלה הן בטח יתחרפנו מזה.
 

C H 4

New member
הולטי עוזר רק אם יודעים להשתמש בו

אם לא, היא סתם תעשה נזקים לחינוך של הכלבות וליחסים שלה איתן.
 

C H 4

New member
יש מפצל רצועה

מן רצועה מפוצלת קצרה שמתחברת לקולרים של הכלבים ולרצועה רגילה וכך אפשר ללכת עם 2 כלבים ורצועה אחת. לא כל הכלבים מתים על זה, ולוקח להם קצת זמן להבין איך ללכת בלי לשגע אחד את השני (לחכות כשאחד עושה פיפי, לנסות לנווט לכיוון כללי דומה וכו').
אני חושבת שזה יכול מאוד להקל עלייך אם תסתובבי עם רצועה אחת במקום שתיים ולכן הייתי ממליצה לקנות את המפצל ולהתחיל לטייל איתן כך גם כשאת לא עם התינוקת והעגלה כדי שיתרגלו.

מעבר לזה
מזל טוב

וכמובן שתסדרי איתן בטיול, סביר להניח שכמו רבות מחברותי תקטרי הרבה, אבל זה גם יופי של מקור לתמונות וצעידה לגינה עם כלבים ועגלה הופכת בשלב מסויים לאתנחתה היומית של כולם. רגע פסטורלי ביום. אז תהני מזה, פשוט תתחילי לאט.
 
למעלה