תיזמון מדידות הסוכר

ShuBapfiduuuu

New member
תיזמון מדידות הסוכר

אז לאחר נבירה בהודעות נבחרות של הפורום שמתי לב שיש המלצה למדוד סוכר שעה/שעתיים (כל אחת וההנחיות שלה) מסוף הארוחה,ולא מתחילתה?

גם לי אמרו במרפאה למדוד מתחילת הארוחה-שעתיים וזה אכן יכול לצאת לי קרוב לסיום הארוחה (בשבתות למשל,או לפעמים בארוחת הערב שאני מתחילה לאכול משהו ותוך כדי מכינה לי עוד משהו,ואז מסיימת רק שעה אחרי שהתחלתי בערך)
 

ShuBapfiduuuu

New member
ועוד שאלה לגבי הרכב הארוחות-

הבנתי שכל ארוחה עיקרית אמורה להיות מורכבת מפחמימות,שומנים,חלבונים וירקות-נכון?

מה נחשב למנת חלבונים-חוץ מבשר,עוף,דגים וביצים? לא נראה לי שאני מצליחה תמיד לשלב הכל בכל הארוחות,רק בארוחת צהריים.
ומה נחשב למנה של ירקות? אם אני אוכלת סנדוויץ' עם כמה פרוסות מלפפון-זה מספיק או שצריך מלפפון שלם? וכמו"כ לגבי שאר הירקות-כמה תפרחות ברוקולי/פלפל/קישוא/כרובית/חסה/עגבניה צריך להיות בארוחה?
 
זו עצה כללית שתקפה לכולם

ולא רק למקרים של סכרת
אלו הם אבות המזון שמהם מורכבת תזונה מאוזנת. אם את רוצה לדעת מינונים מדוייקים הייתי נכנסת לאחד מפורומי התזונה/דיאטה בתפוז , בהם יש אנשים שמבינים בזה יותר ויכולים לספק לך תשובה יותר "מלומדת".
חלבון אכן משמעטו- בשר, עוף, דגים, ביצים... וגם מוצרי חלב... והחלופות הטבעוניות למינהן- טופו, סייטן. גם שילוב של דגן מלא וקטניה מייצר חלבון מלא אבל זה כמובן בעייתי יותר במצבנו, כי צריך לצרוך מנה יחסית גדולה של פחמימות בדרך הזאת "על הדרך"... כך שאם את לא טבעונית אני ממליצה להמשיך לשלב חלבונים מן החי.

לגבי ירקות- אני באמת לא יודעת לתת תשובה מנומקת ובטח בפורומי התזונה יספקו אחת טובה יותר- מה שכן אני משתדלת לאכול ירקות ב5 צבעים עם כל ארוחה בשביל לקבל מגוון של דברים טובים. אם זאת ארוחה משפחתית אני מכינה סלט גדול לכולם ואז זה קל... אם זה עבורי בלבד אז לא תמיד אני מקפידה, אבל אני כן משתדלת לאכול הרבה ירקות... נניח זה לא נדיר שלצד הארוחה שלי יאכלו גם גמבה, מלפפון, עגבניה וכו... או לשלב ירקות מבושלים/מאודים כתוספת. בקיצור משתדלת שיהיה מגוון ובכמות יפה, זה גם עוזר לי להפחית בפחמימות כי זה משביע אותי.
 
ההמלצה למדוד מתחילת הארוחה קצת מוזרה לי

אני תמיד מדדתי שעה/שעתיים מסיום הארוחה, אבל שמתי לב שיש רופאים שממליצים אחרת למטופלים שלהם- מה שקצת מוזר בעיני...
 

eskimosik

New member
ההגיון אני משארת לבדוק מהביס הראשון

הוא שמהביס הראשון אמור להיות כבר מופרש אצלינו בגוף אינסולין כך אפשר להעריך באמת את הפעילות של האינסולין .אבל אולי לרופא יהיה הסבר אחר ,אני רק משערת
 
להבנתי, דווקא לאחרונה

הרבה מרפאות עוברות למדידות של שעה מתחילת הארוחה.
כי אומרים שזה מדוייק יותר מבחינת ההשפעה על העובר.
 
באמת? אז למה לא שינו את ההנחיות גם עבורינו?

לא ששאלתי במיוחד אבל אף אחד לא טרח להגיד לי שעכשיו/בהריון מודדים מתחילת הארוחה, מאז ומעולם אני מודדת מסיומה (לא שהארוחות שלי כאלה ארוכות אבל בכל זאת)
 

ShuBapfiduuuu

New member
שאלתי אתמול שוב

כדי לוודא-ואכן המדידה היא מתחילת הארוחה-כלומר מהביס הראשון.
 

תומרונתם

New member
מנהל
מדידה מתחילת הארוחה

קודם כל, כמו ההנחיה למדוד אחרי שעה או שעתיים, גם תחילת המדידה תלויה במה שאמר לך הרופא שלך.
כל מרפאה עוקבת אחרי פרוטוקול לפי בחירתם (אין "נכון יותר" או "צודק יותר") אלא הכל עניין השוואתי.

בנוסף לכך, לפי מה שהבנתי, בשנים האחרונות ישנם יותר מחקרים המראים קורלציה בין נזקים לעובר לבין הערכים בשעה הראשונה אחרי האוכל (בגלל זה חלק מהמרפאות שינו את הפרוטוקול למדידה של שעה אחרי לעומת שעתיים אחרי שהיתה מאוד נפוצה בעבר).
 
למעלה