תיאוריה הענן השחור- פלאשים לבנים

sdoron79

New member
איך אתם מגיעים לתיאוריות כאלו אני לא יודע...

אבל זה מעניין.
 

carmelo

New member
אם עשיו הוא העשן

אז איך בן משלח אותו בקימי וחייליו? מצד שני, זה מסביר את התוקפנות שלו כנגד מבקרים חדשים באי, כמו משלחת הצרפתים.
 

tomash11

New member
לי זה נראה יותר כמו...

הסיפור של איוב. אלוהים והשטן מתווכחים עד כמה רחוק יכולה האמונה של הבנאדם להגיע, וכל פעם מגיע מישהו אחר כדי לנסות ולהוכיח שהאחר טעה... לוק הוא האיוב האולטמיטיבי, כל מה שהיה לו טוב בחיים נלקח ממנו, והאמונה שלו ב"אי" או מה שזה לא יהיה נבחנת כל הזמן, ע"י האכזבות שמנחילים לו. רק שהסיפור לא ממשיך ממש כמו איוב, כי איכשהו נראה שהשטן בתפקיד הזה, תופס את מקומו... כאילו לקחו את הסיפור של איוב והלבישו עליו מאבק כוחות ישיר/עקיף של טוב ורע. אחד הקטעים ה"מרגיזים" בעניין הזה, שפתאום כל המאבק בין בן לווידמור על האי נראה כזה משחק ילדים חסר משמעות.
 

carmelo

New member
אולי בן הוא איוב

היתה לו ילדות קשה, אח"כ כמנהיג הוא נאלץ למלא הוראות מג'ייקוב בלי לראות אותו מעולם...אח"כ הרגו את בתו והוא גורש מהאי. אני לא יודע אם המאבק בין ג'ייקוב לעשיו הופך את וידמור ובן לחסרי משמעות - אולי כל אחד הוא סוכן של אחד הצדדים (מבלי לדעת זאת).
 

tomash11

New member
יכול להיות:)

בן איכשהו גם מתאים לדמות הזו... למרות שאיוב הורג את אלוהים זה בהחלט וואחד טוויסט בעלילה התנכית המקורית... יכול להיות גם שזו מטאפורה... אלוהים הרי לא נמצא באמת במקום מסוים, הוא נמצא בכל מקום (כמו ג''קוב שלא רק נמצא בתוך המבנה הזה, אלא בכל מקום בעולם, בכל תקופה בזמן...), אולי המקום הזה "צילו של..." מה שזה לא יהיה, זה בעצם הפנימיות של הבנאדם. אלוהים שוכן בתוכך, בדיוק כמו היצר הרע והטוב, ובן הורג את היצר הטוב שבתוכו. טוב, אני סתם מלהג עכשיו:)
 

rawsh

New member
זה מתאים, כי כש"אלוהים" סופסוף מדבר אל בן,

הוא אומר לו בעצם, "תגיד לי, מי אתה בכלל שאני אפילו אסתכל עליך, שלא לדבר על אגע בך?", וזה הקש ששובר את גבו של בן ודוחף אותו לבצע את ה-deicide המתוכנן. ובאופן דומה, גם בספר איוב אלוהים בדבריו מוציא את איוב קטן וחסר חשיבות, אבל ג'ייקוב עושה את זה אפילו עוד יותר בבוטות ובלי הסבר.
 

tomash11

New member
כן, ג'ייקוב לא נראה בכלל כמו איזו ישות על...

בסצינה האחרונה הוא אנמי וחסר תושיה לחלוטין.... ממש לא מה שהייתי מצפה מאלוהים כשקמים עליו להורגו...
 
למעלה