תיאוריה הענן השחור- פלאשים לבנים

בהלםם

New member
תיאוריה הענן השחור- פלאשים לבנים ../images/Emo58.gif

קודם כל אני רוצה לציין שהענשן השחור זה האיש עם השחור איך שאתם קוראים לו "עשיו" והפלאשים(עננים) הלבנים שעל האי זה ג'ייקוב!!!!! "עשיו" וג'ייקוב יכולים לתקשר אחד עם השני אבל לא מסוגלים לגעת אחד בשני (אפשר לראות גם את המקום ש"עשיו" התיישב עליו בזווית קצת מוזרה.. בכל אופן אני חושבת שהשניים האלה הם סוג של המצפון הטוב והמצפון הרע..(שטן ומלאך) שעשיו תמיד נמצא על האי ומנסה להיכנס בדמות המתים ולעורר את היצר הרע שלהם "ולנצח| את היריב הותיק שלו שהוא היצר הטוב. אבל הם לעולם לא יכולים להיפגש פיזית כי הם מוגנים אחד מפני השני ורק האדם יכול להכריע אני גם כמעט בטוחה שלאחר שעשיו דחף את ג'ייקוב למדורה ראו את הדמות שלו נעלמת לאט לאט בלהבות ואחרי כמה שניות שהוא נעלם והתחלפה הסצינה.. שזה אומר שאולי בן נמצא שם לבד (היצר הרע ניצח את הטוב כמו שתמיד קורה ) ואז עוד פעם יש לופ של שמתחיל הכל מהתחלה ..ועוד פעם ג'ייקוב מנסה להוכיח לעשיו שהוא טועה, הסצינת הפתיחה בין ג'ייקוב לעשיו הראתה שעשיו הוא דמות שטנית ויהירה שיודעת תמיד את הסוף של התוצאה שתמיד הוא מנצח את ג'ייקוב הטוב המלאך וג'ייקוב תמיד מנסה לשנות את המוות שלו ותמיד הוא מוצא את מותו וכך קללת העבר חוזרת על עצמה.. הניצחון של גיי'קוב יהיה כאשר הבן אדם שיכנס לפסל ויבחר לצאת משם בכוחות עצמו למרות הדרך הקשה שעבר וסבל על האי הוא עדיין יאמין בצד הטוב שלו.. ועשיו תמיד מוכיח לו שכל אדם שיכנס לשם ויאלץ לבחור את הבחירה הזו תמיד הצד הרע ינצח כשעשיו אומר לג'יקוב אם יש לו מושג כמה שהוא רוצה להרוג אותו ושיום אחד במוקדם ומאוחר הוא ימצא את הפירצה הזו ויוכיח לו שוב שכל אחד שיכנס לשם הסבל הרוע והסקרנות של הבן אדם הוא יבחר בסוף להרוג מאשר לקום וללכת גייקוב שואל "אני מניח שאתה פה בגלל הספינה" עשיו עונה.. שזה נכון..ושואל "איך הם הגיעו לפה.. ג'ייקוב.. "תצטרך לשאול אותם כשהם יגיעו לפה" עשיו עונה - "אני לא חייב לשאול" וכל השיחה הזו מתנהלת בציניות מוחלטת "האנשים שבאים לפה רבים מתווכחים ומשאירים פה הרס" (כאילו שהוא מתגאה ביכולות של עצמו) וכשג'ייקוב אומר לו שזה קורה רק פעם אחת וכל מה שלפני זה זו רק התקדמות זה מוכיח שלאדם תמיד יש הזדמנות לכפר על החטאים שלו ולהיות אדם טוב בסוף.. וכשעשיו שומע את זה הוא מסתכל במבט עצבני לים(הוא יודע שזה נכון) ואז הוא אומר לו שהוא רוצה להרוג אותו כי הוא יודע שתמיד ג'ייקוב יכול לשנות את זה גי'קוב ועשיו(המצפון הרע והטוב) לא יכולים לשלוט או להכריח אף אחד לעשות שום דבר זה האנשים שנמצאים שם אחראים על ההחלטות שלהם וכל מה שהם עושים הם אחראים להחלטות האלה והמצפון של בן אדם זה משהו רוחני שלא קיים כמשהו שבני האדם לא יכולים לראות לכן עשיו מנצל את הרוע שלו ומתעתע במצפון של הניצולים - ג'ק ואבא שלו.. הוא נכנס בדמותו של כריסטיאן בשביל לגרום לג'ק רגשות אשם ולנצל את מצבו אבל ג'ק לא האמין שהוא באמת חי . הוא ניסה לתעתע בעוד ניצולים וקיבל את אותה תוצאה אף אחד לא האמין לכן היתה לו עבודה קשה, עד שלוק התמים האמין כשראה את בון על האי, ומשם נפתחה פירצה לעשיו וכל מה שעשה במהלך העונות זה לשגע את לוק ולשחק על מצפונו בשביל להגיע לג'ייקוב ולהוכיח לו שהרוע תמיד מנצח את הטוב
 

rawsh

New member
הפלאשים זה דבר אחר. אבל אם להאמין ללוק,

לוק סיפר פעם (לאקו, נדמה לי) שבפעם הראשונה שבה לוק ראה את המפלצת (בפרק 4 של עונה 1, כשרואים אותו מסתכל למעלה בתדהמה), היא לא היתה ענן עשן שחור, אלא אור בוהק לבן ויפה. לוק אומר שזה בעצם מה שהקסים אותו והראה לו את טבעו האמיתי של האי... הוא "הסתכל לאי בעיניים" ככה, אפשר לומר. אז אולי באמת יש שתי מפלצות... האחת ענן שחור של "עשיו" והשנייה אור לבן של ג'ייקוב.
 

בהלםם

New member
יש לי הרגשה ממש חזקה

שהפלאשים על האי זה ג'ייקוב.. זוכר שהפלאשים הופיעו כשבן סובב את הגלגל.. והם הגיעו לזמנים שונים וכל פעם שהם היו בסכנה הפלאשים העבירו אותם שנה והצילו אותם עד שכריסטיאן הופיע מול לוק (העשן השחור,עשיו) ואמר לו שהוא חייב לסובב את הגלגל בחזרה וככה זה יפסיק
 

בהלםם

New member
הסצינה ביער

ג'ון לוק המתחזה ב'נגמין וריצארד ביער.. כג'ון לוק ידע שהוא האמיתי צריך לבוא פצוע עם הקליע ברגל כל זה קרה כבר מליון פעמים כל פעם במצבים שונים ובסוף התוצאה זהה ובגלל זה הוא שלח את ריצארד להגיד לעצמו שהוא חייב למות ושיעשה את זה מהר כי אין זמן ואז שוב קרה הפלאשבק באמצע כשריצארד אומר לו מה לעשות היתה פה מלחמה בין ג'ייקוב לעשיו אפילו וידמור אמר את זה לג'ון אחרי שהוא יצא מהאי ג'ון שאל אותו למה אתה רוצה לעזור לי להחזיר את השישייה.. אז הוא אמר לו בגלל שמלחמה מתקרבת!
 

A m o s 2 9

New member
הפלאשים האלה קרו בגלל שהגלגל/הגה זז מהציר שלו

זה מה שכריסטיאן הסביר ללוק כשהוא היה שם. ברגע שלוק הזיז את ההגה הוא, על הדרך, החזיר אותו למקומו.
 

tomash11

New member
עכשיו כבר כלום לא ברור:)

אבל אני לא חושב שהפלאשים זה ג'ייקוב. הפלאשים היו קפיצות בזמן. זה ההסברים שהאכילו אותנו עונה אחת לפחות, ובגלל זה גם בכלל פאראדיי היה קשור לסדרה - בתור פיזיקאי שמבין בתזוזות של הזמן. הפלאשים האלה זה מה שהיה לבחור ההוא על הספינה שהשתגע ומת, ומה שקרה לדזמונד, שלהבדיל, הצליח שיהיה לו קבוע שיאפס אותו ויציל אותו. הפלאשים זה מה שהקפיץ את האבודים בזמן על האי כל הזמן, ואם זה היה ג'ייקוב, זה לא היה משהו שיכול לאיים עליהם במוות - שארלוט מתה מהקפיצות, וככה גם היו בדרך למות כל מי שהתחיל לדמם מהאף (שזה בדיוק מה שהתחיל לקרות לבחור ההוא מהספינה ולדזמונד, רק שלהם זה קרה בתוך הראש שלהם, ועכשיו זה קרה על האי כולו). כל המשחק עם זמנים על האי והפלאשים למינהם, זה משהו שנטחן עד דק בסדרה, אני לא רואה איך זה קשור למשהו שהוא טוב ובכך גם קשור לג'ייקוב.
 

בהלםם

New member
אני לא יודעת איך להסביר את זה

אבל אתם תראו שג'ייקוב הוא זה אחראי על הפלאשים הלבנים באותה מידה שעשיו אחראי לעשן השחור הוספתי תמונה של בן כשהוא סובב את הגלגל וכשלוק סובב את הגלגל כשבן סובב את הגלגל היתה מן הילה לבנה וכשלוק סובב את הגלגל עם כריסטיאן הצבע היה אפור ירוק רע ונראה לי שזה פתח את ההול לופ הזה שדיברו עליו ואני לא רוצה להישמע קטנונית או משהו אבל אפילו הלוגו של אבודים הוא בצבע שחור לבן וכשהשחור מעפיל על הלבן ובסוף הפרק זה היה הפוך.מעניין מה השתנה כשהלבן ברקע והלוסט בשחור
 

carmelo

New member
אז עכשיו כל משחק של שחור ולבן

ייוחס לגאונות התסריטאים? את באמת נותנת להם יותר מתי קרדיט בשיטה הזאת...
 

tomash11

New member
לא שמתי לב להחלפה של הלוגו:) אני אבדוק

וכרמלו מעלי אמר משהו נכון, לאו דוקא כסתירה למה שאת אומרת אלא בכלל- היוצרים עושים לעצמם פה חיים קלים, פתאום כל דבר הם יוכלו לייחס, אם ירצו, לטוב ולרע, ולמאבק הכוחות בינהם... אני מאד מקווה שיהיה להם הסבר משכנע ולא סתם "מאבק כוחות בין טוב לרע" לכל מיני דברים שקורים וקרו, כי אחרת זה יהיה ממש מאכזב. בנוגע לגלגלים, אכן האור היה קצת שונה, אני לא יודע איך זה מתחבר כל כך אבל לעניין הלבן=גייקוב.
 

princhipessa

New member
למה בידיוק "החלטנו" שהדמות הרעה זו עשיו?

אולי זו שאלה קצת קטנונית אבל עשיו לא היה דמות רעה בתנ"ך. אם כבר התחמן מבין שני האחים היה יעקב. הוא נישל את עשיו מבכורתו בעורמה ולא להיפך. יעקב היה הזדוני מבינהם ולמרות שהוא מהאבות שלנו אי אפשר להגיד שהוא טלית שכולה תכלת
 

rawsh

New member
לאו דווקא רע, אולי פשוט "גס" יותר

כי הרי נעשתה ביניהם ההבדלה שיעקב הוא "שוכן אוהלים" עדין ומתורבת יותר, בעוד עשיו הוא "פרא", צייד ואיש שטח. זה מעניין כי גם בסדרה, ג'ייקוב ו"אחיו" הזה גרים במקומות נפרדים... ג'ייקוב גר בצילו של הפסל, שמסמל את התרבות, בעוד "עשיו" גר כנראה במקום אחר באי, כי רואים שכשהוא יורד לחוף ג'ייקוב אומר לו "בטח באת לכאן בגלל הספינה", כאילו הם גרים בחלקים שונים של האי ובדרך כלל לא מרבים להיפגש. הבקתה נבנתה רק בשנות ה-1970, ועושה רושם שהיא שימשה ככלא עבור מי שזה לא יהיה (כנראה "עשיו"), אז הוא כנראה היה גר במקום אחר. המקדש אולי?
 

rawsh

New member
ונצל"ש על מידע חדש לגבי הפסל (לא ממש ספוילר)

לפי העמוד בלוסטפדיה על הפסל, יש אישור (מתוך פודקאסט רשמי חדש מאת ההפקה) שהפסל הוא של האלה המצרית תאוורת (Taweret), אלה בדמות היפופוטם/תנין (או אפילו אריה לפעמים, הייצוג באמנות משתנה) שאחראית על תחומי הלידה, לידה מחדש ו/או הגנה על אמהות וילדים. זה יכול להסביר כמה דברים, לפחות מבחינה סמלית.
 

tomash11

New member
נראה לי שרק בקטע של האופוזיציה ליעקב/ג'ייקוב

אני אגב גם לא חושב שהחלוקה יעקב/עשו היא טוב ורע, כי זה לא היה המתח בינהם בסיפור התנכ"י... המתח בניהם היה (מן הסתם כולם יודעים) על עניין הירושה ועל הבכורה. במקרה של אבודים זה מתח שונה לחלוטין, למרות שאם ג'ייקוב הוא הטוב, אני באמת לא מוצא לזה סימבוליקה כלשהי של איזה יעקב טוב במיוחד.
 

דהאמא

New member
../images/Emo207.gifניתן לסכם את הסדרה כולה ...

... במשפט שלוק אומר באחת מהסצינות הראשונות שלו בסדרה: Two players, two sides. One is light, one is dark.
 
למעלה