תיאוריה,הלכה ומעשה ../images/Emo20.gif
בסופשבוע גיל ידידנו הטוב הגיע לביקור כהרגלו בקודש. אין לי מושג מה עבר עליי אותו היום,מן עצבות,לאות לא מוסברת,ייתכן שעייפות מצטברת. הפעם עמיתי דאגה לכיבוד,אני רק התרווחתי לי בסלון,לבושה בטריינינג האהוב עליי.מוכר לכם? חברים טובים כאלה שיכולים לבוא מתי שרק בא להם,ובכל מצב אפשר להרגיש נוח בנוכחותם. ככה הם גיל ועמיתי. הילדים כבר מזמן נרדמו,רק קיוויתי שלא יתחילו שוב עם שיחות הסלון הפוליטיות,שבעתי מהן,בחיי. המתנתי שאולי מישהו יזרוק לחלל הסלון איזה נושא מרתק לדיון,משהו שיקפיץ את התאים ויזרים עוד מנת אדרנלין לגופי העייף. איך שגיל אלוף בהקפצות,מכיר אותי היטב,אותי ואת השגעונות שלי,אותי ואת נושאי השיחה שיכולים לרתק אותי בין לגימה אחת מהקפה לבין לגימה נוספת מהבירה השחורה החביבה עליי. מי לא אוהב את ילדיו?שיחרר גיל לחלל,עיקמתי פרצוף,מה בדיוק אתה מנסה לעורר אצלי גיל? תשמעו והסכיתו הורה גיל. קוקי התמתח על הכורסא,עמיתי שילבה זרועות,ורק אני נותרתי שרועה על הספה שממול. השבוע נכחתי בהרצאה מעניינת.,אם כי קצת תמוהה,התיאוריה ...משו קצת עירער לי לי תמחשבות. מי לא אוהב את ילדיו ? עניתי? כל בת תמותה יאהב את צאצאיו,ללא תנאי. היש אמא שלא אוהבת אתילדיה? הרי מעצם היותינו נשים,האינסטינקים האימהיים שלנו גורמים לנו להתחבר לילדינו עוד בהיותם ברחם. wrong answer פסק גיל. המחקרים מראים כי אין בגוף האישה או במוחה שום הורמון שגורם לה לתחושות אימהיים אלו,זו תרבות,היסטוריה שהשתרשה משחר בריאת העולם. מאז ומעולם תפקדה האם כמגדלת ילדיה ,זו שדואגת למילוי צרכיהם,זו שמקשיבה ומזינה אותם בידע. מוזר,אני ידעתי אחרת,למרות שלא יכולתי מעולם להצביע על הוכחה מדעית לטיעון שבו דבקתי שנים. נקודה מעניינת נוספת,הוכח מדעית שאמא תאהב את ילדה יותר אם הוא יפה חיצונית. עכשיו התמתחתי ורכנתי קדימה,הכיצד? מי בכלל יעז להעלותטיעון שכזה? הרי אהבת אם היא ללא כל סייג. גיל המשיך,אם אשר ילדה יפה תואר,נניח חולה במחלה קשה(שלא נדע),מוגבל פיזית,לא משנה דבר,עצם יופיו החיצוני היא תאהב אותו יותר מכל ילד אחר בהנחה שהוא הכי יפה משאר ילדיה. נקודה נוספת,מצמררת למדי. הורים לילד מונגולאיד שאינם רוצים בילדם (ויש אישור לכך מבית החולים),יכולים להותיר אותו באחת המחלקות של בית החולים במטרה שידבק במחלה,ובסוף ימות ממנה. נשמע מחריד,לא יכולתי לקבל את הטענה הזו,לא יכולתי להעלות בדעתי משפחה שתוותר כך על ילדה למרות מוגבלותו הפיזית,על אם שתוותר על ילד שנשאה ברחמה כל 9 החודשים. מה דעתכם על תיאוריה מדעית זו? על העובדות המצמררות? אני הצטמררתי.... שבוע טוב לכולנו
בסופשבוע גיל ידידנו הטוב הגיע לביקור כהרגלו בקודש. אין לי מושג מה עבר עליי אותו היום,מן עצבות,לאות לא מוסברת,ייתכן שעייפות מצטברת. הפעם עמיתי דאגה לכיבוד,אני רק התרווחתי לי בסלון,לבושה בטריינינג האהוב עליי.מוכר לכם? חברים טובים כאלה שיכולים לבוא מתי שרק בא להם,ובכל מצב אפשר להרגיש נוח בנוכחותם. ככה הם גיל ועמיתי. הילדים כבר מזמן נרדמו,רק קיוויתי שלא יתחילו שוב עם שיחות הסלון הפוליטיות,שבעתי מהן,בחיי. המתנתי שאולי מישהו יזרוק לחלל הסלון איזה נושא מרתק לדיון,משהו שיקפיץ את התאים ויזרים עוד מנת אדרנלין לגופי העייף. איך שגיל אלוף בהקפצות,מכיר אותי היטב,אותי ואת השגעונות שלי,אותי ואת נושאי השיחה שיכולים לרתק אותי בין לגימה אחת מהקפה לבין לגימה נוספת מהבירה השחורה החביבה עליי. מי לא אוהב את ילדיו?שיחרר גיל לחלל,עיקמתי פרצוף,מה בדיוק אתה מנסה לעורר אצלי גיל? תשמעו והסכיתו הורה גיל. קוקי התמתח על הכורסא,עמיתי שילבה זרועות,ורק אני נותרתי שרועה על הספה שממול. השבוע נכחתי בהרצאה מעניינת.,אם כי קצת תמוהה,התיאוריה ...משו קצת עירער לי לי תמחשבות. מי לא אוהב את ילדיו ? עניתי? כל בת תמותה יאהב את צאצאיו,ללא תנאי. היש אמא שלא אוהבת אתילדיה? הרי מעצם היותינו נשים,האינסטינקים האימהיים שלנו גורמים לנו להתחבר לילדינו עוד בהיותם ברחם. wrong answer פסק גיל. המחקרים מראים כי אין בגוף האישה או במוחה שום הורמון שגורם לה לתחושות אימהיים אלו,זו תרבות,היסטוריה שהשתרשה משחר בריאת העולם. מאז ומעולם תפקדה האם כמגדלת ילדיה ,זו שדואגת למילוי צרכיהם,זו שמקשיבה ומזינה אותם בידע. מוזר,אני ידעתי אחרת,למרות שלא יכולתי מעולם להצביע על הוכחה מדעית לטיעון שבו דבקתי שנים. נקודה מעניינת נוספת,הוכח מדעית שאמא תאהב את ילדה יותר אם הוא יפה חיצונית. עכשיו התמתחתי ורכנתי קדימה,הכיצד? מי בכלל יעז להעלותטיעון שכזה? הרי אהבת אם היא ללא כל סייג. גיל המשיך,אם אשר ילדה יפה תואר,נניח חולה במחלה קשה(שלא נדע),מוגבל פיזית,לא משנה דבר,עצם יופיו החיצוני היא תאהב אותו יותר מכל ילד אחר בהנחה שהוא הכי יפה משאר ילדיה. נקודה נוספת,מצמררת למדי. הורים לילד מונגולאיד שאינם רוצים בילדם (ויש אישור לכך מבית החולים),יכולים להותיר אותו באחת המחלקות של בית החולים במטרה שידבק במחלה,ובסוף ימות ממנה. נשמע מחריד,לא יכולתי לקבל את הטענה הזו,לא יכולתי להעלות בדעתי משפחה שתוותר כך על ילדה למרות מוגבלותו הפיזית,על אם שתוותר על ילד שנשאה ברחמה כל 9 החודשים. מה דעתכם על תיאוריה מדעית זו? על העובדות המצמררות? אני הצטמררתי.... שבוע טוב לכולנו