תיאון גרייג'וי..בוגד אכזר או קורבן?

תיאון גרייג'וי..בוגד אכזר או קורבן?

כולנו מכירים את תיאון גרייג'וי.. אותה דמות שבהתחלה כולנו התייחסנו אליה לשולית יחסית אך לאחר מכן הפתיעה אותנו כמו שרק מרטין יודע לעשות. אני מאוד הזדהתי עם תיאון..אבל כולנו יודעים מה הוא עשה.. מה אתם חושבים על תיאון גרייג'וי..? ואם כבר מדברים עליו.. נכון הקטע עם אחותו היה חזק?!
 

esfe

New member
בוגד כן. אכזר לא.

וגם לבגוד הוא לא ממש התכוון. כשהוא הגיע לפייק הוא בא עם מכתב מרוב שמעניק ללורד באלון כתר וממלכה שכוללת את איי הברזל והשטח הלאניסטרי. מה שרוב לא לקח בחשבון, או לא ידע, הוא קשות עורפם וגאוותם של בני איי הברזל. לורד באלון מעדיף לקחת בכוח מאשר לקבל מתנות וגם חשש מהערמומיות הלאניסטרית הידועה לשמצה. בגלל זה החליט ללכת על הצפון. כלומר הבגידה הייתה של באלון גרייג'וי, לא של תיאון. תיאון לא היה יכול להמרות את פי אביו כל עוד רצה לשמור על חייו. אממ... במה שהוא עשה אתה מתכוון כיבוש ווינטרפל? לצערנו זה מה שקורה במלחמה - טירות נכבשות ומחליפות צדדים. תיאון התייחס לתושבי ווינטרפל הכי טוב שאפשר. רוב הכובשים היו הורגים את הגברים, אונסים את הנשים ואז מכריחים אותם לעבוד יחד עם הילדים - ע"ע הארנהל. תיאון לעומת זאת לא הרג, לא העביד, והעניש את אחד האנשים שלו שאנסו. ו..כן הקטע עם אחותו היה חזק, אבל פחות מזעזע ממה שזה אמור להיות. ברוב המקרים הייתי אומר לעצמי למה לעזעזל היא נגעה לו בזין? אבל אחרי שאתה יודע שסרסיי המתוקה מזיינת את אחיה זה נראה הרבה פחות מזעזע. בכלל מרטין הצליח לגרום לדברים שלא היו מתקבלים אצלי על הדעת להראות רלוונטים וזה... מטריד.
 

yospoter

New member
למה נגעה היכן שנגעה

למרטין יש אובססיה ברורה עם גלוי אריות. צריך הבחור לגשת להסתכלות. מרטין מחפש דרכים חדשות לזעזע כי זה טוב למכירות. לא זכור לי אם כבר הופיע בסידרה מישהו שאכל את הילדים שלו על צלחת? אם לא אז זה עוד יקרה.
 
ההפך הוא נכון..

ומה בדיוק אתה עושה כאן? נהנה להשמיץ את מרטין? לשכנע אותנו שהסדרה לא טובה?
 

yospoter

New member
נהנה להכניס אתכם לפרופורציה

מרגיז אותי שאנשים רואים את טיף וטף של דץ ודצה וקוראים לזה מוצרט. מרטין נופל בעיקר בתאוות הבצע שלו. אני לא מתכוון לקנות אף פרק בסדרה עד שיסים לכתוב אותה. נהנתי מאוד לקרא עד עכשיו את הסידרה אבל אין צורך להשתפך כמו שנעשה כאן, יש יצירות רבות גם מתחום המדע הבדיוני והפנטזיה העולות עליה.
 
אז למה אתה כותב בפורום,

אם אתה לא אוהב להשתפך על הסדרה? בכלל, לאחרונה זה נהיה מאוד פופולארי בפורום להשמיץ את מרטין, וזה כבר די מעצבן. בהתחלה זה היה בגלל שהוא לא סיים את הספר, אחר כך בגלל שהוא סיים אותו באופן חלקי, ועכשיו זה כבר גולש לרמת הכתיבה שלו. אבל הפורום הזה לא היה קיים אם לא היינו אוהבים את הכתיבה של מרטין. אז לא אנחנו אלה שצריכים להיכנס לפרופורציה.
 

esfe

New member
שמע, זה פורום של ששאו"ק

אם אנחנו נמצאים כאן סביר להניח שאנחנו אוהבים את את הסדרה. גם סביר להניח שיש ספרים יותר טובים ממנה. יודע מה? זה לא קשור. באנו לדבר על ששאו"ק, לא על ספרים אחרים. אז מה זה קשור שיש יצירות יותר טובות? למה היה חשוב לציין את זה? ועוד משהו: אם מרטין באמת היה כותב רק בשביל הכסף הוא לא היה כותב ספר פנטזיה.
 
נו באמת!!

די עם הוויכוחים האלה יש יצירות טובות יותר ויש רעות יותר על מה אתם מתווכחים בכלל (למרות שהשיר זה אחת היצירות היותר טובות שקראתי) ובקשר לכסף- מה נראה לכם שגבריאל קיי מאכיל ילדים רעבים באפריקה או שסלבטורה תורם הכל לצדקה הם סופרים -זה העבודה שלהם (נכון שיש כאלה שמגזימים) אבל המניע שלו הוא לא לשמח אלפי קוראים אלה למכור את הספר בצורה הרווחית ביותר שהוא יכול להשיג
 

כריכרכה

New member
יש מקום בפורום גם לביקורת נוקבת

על כל הקשור בסדרה, לרבות דרך כתיבתה.
 

כריכרכה

New member
אם תקרא את השרשור היטב

תיוכח שמי שסטה לחלוטין מהנושא ועבר למתקפה אישית הוא דורין השביעי. על כל פנים, לאחר שהשרשור הפך למה שהפך, מצאתי לנכון להביע את דעתי, ואביע אותה בכל פעם בה זה יראה לי דרוש.
 
ביקורת מנוסחת ונומקת היטב זה טוב

השמצות וקריאות שהורסות את הרצף אותי באופן אישי מעצבנות יש בעיות עם היחס שלנו למרטין-תפתח דיון נפרד על זה. לא צריך להתפרץ באמצה
 

כריכרכה

New member
אם תקרא את השרשור תווכח

שהוא היה רציף וענייני למדי עד שדורין השביעי התפרץ במתקפה אישית.
 

esfe

New member
אבל סתם להגיד שיש יצירות יותר טובות

זה לא ביקורת לגיטימית, זה סתם מעצבן.
 

כריכרכה

New member
זו ביקורת אולטרא-לגיטימית

ושים לב שהיא נכתבה בתגובה למתקפה אישית של דורין השביעי. לו אני במקומו הייתי משיב במתקפה אישית דומה. אם לא הבנת, הפורום אינו פורום סגידה לששאו"ק אלא לדיונים עליה מכל הסוגים, גם בהקשרים שליליים. מן הסתם יכתבו כאן יותר אנשים שאוהבים את הסדרה מכאלה שלא. אבל כמו שמרטין אוהב להזכיר לנו, ישנם הרבה מצבי ביניים..
 

esfe

New member
אף אחד לא סוגד

למה חייבים לקטלג כל מילה טובה למרטין כסגידה? סך הכל אמרתי שאין שום דבר לגיטימי בלהשוות את מרטין לדץ ודצה ולציין בלי שום קשר לדיון שיש יצירות טובטת יותר.
 
ניסיתי להבין אותו

יש מקום בפורום לביקורת על מרטין ומכל סוג אבל הוא עושה רק את זה, וכל ההודעות שלו הן השמצות על מרטין. אתה גם מעביר ביקורת על מרטין, אבל אתה משתתף בדיונים גם הרבה מעבר לכך.
 

כריכרכה

New member
לי ההודעה שלו נראית סבירה

והיא בהחלט הייתה קשורה היטב להודעה שהיא נכתבה לה כתגובה.
 

Envinyatar

New member
וכאן בדיוק אתה תפסיק, תודה

אם אתה מחפש להשמיץ את הסדרה - עשה זאת במקום אחר. תודה.
 

DIDGIN

New member
דווקא הופיע, בערך

נאן הזקנה ספרה פעם אגדה דומה.
 
למעלה